Pensanpaine katoaa suuttimista.
Pensanpaine katoaa suuttimista.
M103 moottorin pensan paine katoaa suuttimista muutama minuuti sammutukseta,uudelleen käynnistäminen tosi vaikeeta koneen ollessa
lämmin,ei luulisi kaikkien suuttimien kuseksivan.Kylmänä ei mitään onglmaa,kysessä 124 300E vm.92 ajettu 236000km.
lämmin,ei luulisi kaikkien suuttimien kuseksivan.Kylmänä ei mitään onglmaa,kysessä 124 300E vm.92 ajettu 236000km.
Re: Pensanpaine katoaa suuttimista.
Suuttimet...voit tehdä myös testin että suuttimet irrallaan putkiin ja bensapumppu suralla virealla kokoajan pyörimään ja painelet lautasta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Pensanpaine katoaa suuttimista.
Voi kait se bensa karata toiseenkin suuntaan. Tosiaan ensin kannattaa kuitenkin testata suuttimet. Jos en väärin muista, niin määränjakajan kyljessä oleva regulaattori pitää baineet toiseen suuntaan?
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Pensanpaine katoaa suuttimista.
Jos nyt en ihan väärin muista, niin löytyy polttoainepumppu telineestä paineen varaaja jonka tehtävänä on pitää linjastossa paine "kuumakäynnistyksille".
Ei niin tavatonta tuon vikaantuminenkaan.
Ei niin tavatonta tuon vikaantuminenkaan.
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Pensanpaine katoaa suuttimista.
Juuri tuo accumulator tuolla pumppujen vieressä on se joka vuotaessaan vaikeuttaa lämpimänä käynnistymistä.
Sitten tietenkin pumppuissa on takaiskuventtiilit jotka voi vuotaa.
Itsellä oli samanlaisia ongelmia ja vaihdoin sekä tuon painevaraajan, että nuo takaiskuventtiilit.
Sitten tietenkin pumppuissa on takaiskuventtiilit jotka voi vuotaa.
Itsellä oli samanlaisia ongelmia ja vaihdoin sekä tuon painevaraajan, että nuo takaiskuventtiilit.
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Pensanpaine katoaa suuttimista.
HEI! Mitenkäs se pensan paluulinjan ylipaineventiili ? Suutimien pesu ja testaus Finjectorilla ei maksa paljon kannattaa tehdäjussi2 kirjoitti:M103 moottorin pensan paine katoaa suuttimista muutama minuuti sammutukseta,uudelleen käynnistäminen tosi vaikeeta koneen ollessa
lämmin,ei luulisi kaikkien suuttimien kuseksivan.Kylmänä ei mitään onglmaa,kysessä 124 300E vm.92 ajettu 236000km.
omassa 320 TE se maksoi postikuluinen 100,95 €.

Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Pensanpaine katoaa suuttimista.
Juu ja Saksasta uudet suuttimet noin 25e kpl x 6 niin empä kauheasti vanhoja testailisi, kun Bocsh lupaa käyttöiäksi tuon 100-150th km....
Toki liottelu ruiskun puhdistusaineissa auttaa jo paljonkin, tosin uudet suuttimen kumekset olisi aina poikaa, ne kun ei ole ikuisia nekään...
Toki liottelu ruiskun puhdistusaineissa auttaa jo paljonkin, tosin uudet suuttimen kumekset olisi aina poikaa, ne kun ei ole ikuisia nekään...
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Pensanpaine katoaa suuttimista.
Terve!sec 560 kirjoitti:Juuri tuo accumulator tuolla pumppujen vieressä on se joka vuotaessaan vaikeuttaa lämpimänä käynnistymistä.
Sitten tietenkin pumppuissa on takaiskuventtiilit jotka voi vuotaa.
Itsellä oli samanlaisia ongelmia ja vaihdoin sekä tuon painevaraajan, että nuo takaiskuventtiilit.
Onko miitään juttua että voisi testata ton polttoainevaraajan ja pumppujen takaiskuventtiilit.
Re: Pensanpaine katoaa suuttimista.
Noista pumppujen takaiskuista en oikein tiedä voiko testata muuten kun ottamalla irti pumpusta mutta mielestäni kannattaa vaihtaa eivät ole kalliita.
Tuosta painevaraajasta ei saisi tulla bensaa ns.läpi. siellä on sisällä kalvo jonka toisella puolella on jousi jonka tehtävä on pitää järjestelmässä painetta.
Tuo kalvo useimmiten vuotaa ja päästää paineet tankiinpäin.
Tuon varaajan hinta pyörii siinä 100e kieppeillä.
Tuosta painevaraajasta ei saisi tulla bensaa ns.läpi. siellä on sisällä kalvo jonka toisella puolella on jousi jonka tehtävä on pitää järjestelmässä painetta.
Tuo kalvo useimmiten vuotaa ja päästää paineet tankiinpäin.
Tuon varaajan hinta pyörii siinä 100e kieppeillä.
Re: Pensanpaine katoaa suuttimista.
Jos englanti taipuu, niin tässä ohjeet bensanpaineen mittaukseen. http://www.w124-zone.com/downloads/MB%2 ... 3-1603.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ilmeisesti jos paine tippuu samantien, on vika todennäköisesti polttoainepumpun luona. Hidas paineen laskeutuminen viittaa enemmälti regulaattorin venttiiliin. Regulaattorin linjasta 51 ei saisi tulla polttoainetta.
Ilmeisesti jos paine tippuu samantien, on vika todennäköisesti polttoainepumpun luona. Hidas paineen laskeutuminen viittaa enemmälti regulaattorin venttiiliin. Regulaattorin linjasta 51 ei saisi tulla polttoainetta.
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Pensanpaine katoaa suuttimista.
Hei ! Voisitko ilmoittaa meillekin sen osoitteen mistä mekin voisimme tilata noin halvat uudet suutimet ? Tuolla Finjectorin huollossa vaihdettiin uudet tiivisteet suttimien molempiin päihin tuohon hintaan 100,95 €.jaakko.putkisaari kirjoitti:Juu ja Saksasta uudet suuttimet noin 25e kpl x 6 niin empä kauheasti vanhoja testailisi, kun Bocsh lupaa käyttöiäksi tuon 100-150th km....
Toki liottelu ruiskun puhdistusaineissa auttaa jo paljonkin, tosin uudet suuttimen kumekset olisi aina poikaa, ne kun ei ole ikuisia nekään...

Meseillään
Re: Pensanpaine katoaa suuttimista.
320 koneen suuttimet on sähkösuuttimia ja tossa topikin mersussa on mekaaniset.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 1640
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Pensanpaine katoaa suuttimista.
Niimpä näkyy olevan mekaaniset suuttimet.atlas kirjoitti:320 koneen suuttimet on sähkösuuttimia ja tossa topikin mersussa on mekaaniset.
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Pensanpaine katoaa suuttimista.
Juu mekaanisiin ruiskuihin, eli m 102 ja m103 moottoreihin löytyy tuolla hinnalla alkaen ja sarjoina hiukka edukkaamminkin.
Hakusanaksi einspritzventil Mercedes 124 jo alkaa löytymään! Jaa ja tälläiseltä sivustolta löytyy sitten kaikkea muuta tuohon ruiskujärjestelmään, www Summitrasing.com, näyttäisi olevan paineen varaajaa, tyhjäkäynti moottoria, ehaa jne... Eikä ihan pahoja hintojakaan tuolla, kannattaa toki kysellä etukäteen toimittaako Suomeen ja jos mitä kustantaa, noissa kun näyttäisi olevan isojakin eroja toimitus kuluissa!?
Hakusanaksi einspritzventil Mercedes 124 jo alkaa löytymään! Jaa ja tälläiseltä sivustolta löytyy sitten kaikkea muuta tuohon ruiskujärjestelmään, www Summitrasing.com, näyttäisi olevan paineen varaajaa, tyhjäkäynti moottoria, ehaa jne... Eikä ihan pahoja hintojakaan tuolla, kannattaa toki kysellä etukäteen toimittaako Suomeen ja jos mitä kustantaa, noissa kun näyttäisi olevan isojakin eroja toimitus kuluissa!?
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Pensanpaine katoaa suuttimista.
Tere!sec 560 kirjoitti:Noista pumppujen takaiskuista en oikein tiedä voiko testata muuten kun ottamalla irti pumpusta mutta mielestäni kannattaa vaihtaa eivät ole kalliita.
Tuosta painevaraajasta ei saisi tulla bensaa ns.läpi. siellä on sisällä kalvo jonka toisella puolella on jousi jonka tehtävä on pitää järjestelmässä painetta.
Tuo kalvo useimmiten vuotaa ja päästää paineet tankiinpäin.
Tuon varaajan hinta pyörii siinä 100e kieppeillä.
Varaajan takapään pikkuputken liitoksessta ei tule pensaa läpi, mutta etupuolelta tulee.
Re: Pensanpaine katoaa suuttimista.
Kokeilitko siten, että auto oli käynnissä vai sammuksissa.
Ei saisi tulla siitä pikkuletkusta edes käynnissä jolloin putkissa täysi paine.
Yksi vuotokohta voi myös olla määräjakan plugeri eli se akseli joka jakaa bensan linjalähdöt.
Tiiviste useimmiten vanhuuttaan vuotaa läpi, voi olla hankala löytää uuttä muuten kun koko jakajan tiivistesarjan mukana.
Ei saisi tulla siitä pikkuletkusta edes käynnissä jolloin putkissa täysi paine.
Yksi vuotokohta voi myös olla määräjakan plugeri eli se akseli joka jakaa bensan linjalähdöt.
Tiiviste useimmiten vanhuuttaan vuotaa läpi, voi olla hankala löytää uuttä muuten kun koko jakajan tiivistesarjan mukana.
Re: Pensanpaine katoaa suuttimista.
Täytyy kokeilla laittaa mootori käyntiin,surautin kyllä pumpuista paineetpäälle ja virta oli päällä.sec 560 kirjoitti:Kokeilitko siten, että auto oli käynnissä vai sammuksissa.
Ei saisi tulla siitä pikkuletkusta edes käynnissä jolloin putkissa täysi paine.
Yksi vuotokohta voi myös olla määräjakan plugeri eli se akseli joka jakaa bensan linjalähdöt.
Tiiviste useimmiten vanhuuttaan vuotaa läpi, voi olla hankala löytää uuttä muuten kun koko jakajan tiivistesarjan mukana.
Re: Pensanpaine katoaa suuttimista.
Itse en löytänyt Summitilta mitään bensapuoleen, oliko tästä samasta Summittista kyse?jaakko.putkisaari kirjoitti:Juu mekaanisiin ruiskuihin, eli m 102 ja m103 moottoreihin löytyy tuolla hinnalla alkaen ja sarjoina hiukka edukkaamminkin.
Hakusanaksi einspritzventil Mercedes 124 jo alkaa löytymään! Jaa ja tälläiseltä sivustolta löytyy sitten kaikkea muuta tuohon ruiskujärjestelmään, www Summitrasing.com, näyttäisi olevan paineen varaajaa, tyhjäkäynti moottoria, ehaa jne... Eikä ihan pahoja hintojakaan tuolla, kannattaa toki kysellä etukäteen toimittaako Suomeen ja jos mitä kustantaa, noissa kun näyttäisi olevan isojakin eroja toimitus kuluissa!?
http://www.summitracing.com" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Pensanpaine katoaa suuttimista.
Juu samasta kyse, itse pistin etusivun haku kenttään hakusanaksi bosch, niin antoi noita suuttimia ja muuta hilpetööriä ja toimii myös sanalla jetronik....karra kirjoitti:Itse en löytänyt Summitilta mitään bensapuoleen, oliko tästä samasta Summittista kyse?jaakko.putkisaari kirjoitti:Juu mekaanisiin ruiskuihin, eli m 102 ja m103 moottoreihin löytyy tuolla hinnalla alkaen ja sarjoina hiukka edukkaamminkin.
Hakusanaksi einspritzventil Mercedes 124 jo alkaa löytymään! Jaa ja tälläiseltä sivustolta löytyy sitten kaikkea muuta tuohon ruiskujärjestelmään, www Summitrasing.com, näyttäisi olevan paineen varaajaa, tyhjäkäynti moottoria, ehaa jne... Eikä ihan pahoja hintojakaan tuolla, kannattaa toki kysellä etukäteen toimittaako Suomeen ja jos mitä kustantaa, noissa kun näyttäisi olevan isojakin eroja toimitus kuluissa!?
http://www.summitracing.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Pensanpaine katoaa suuttimista.
Terve
Itsellä w124 200E -89. Auto toimii muuten hyvin, mutta huono kuumakäynnistys. Vaatii sahaamista n. 4-5 x 4 sekuntia ennen kuin starttaa. Kylmänä lähtee laakista. Tuntuu että paineet katoaa jo n. 5 minuutissa kun käy kaupassa ja ongelma kestää ajon jälkeen ainakin sen 4-5 h näin kesällä.
Vaihdoin suuttimet sekä tarkastin ja osittain tinasin bensapumpun releen. Bensapumppu ja suutin on kuulemma vaihdettu huoltokirjan mukaan, (kenties myös acculumator)
Nyt kiinnostaisi hieman tutkia näitä kahta komponenttia "fuel acculumator" sekä "fuel pressure regulator"
Listasin kuvaan 1-5 kohdat
https://imgur.com/6XyELO6

Voisiko jonku kommentoida, mikä on noiden liittimien funktio. Lähinnä sellaista kaipaan että "tästä tulee bensa ja tästä se palautuu tankkiin, jos tämä on rikki, vuotaa tästä bensaa jos avaat tämän liittimen" tms
kiitos
Itsellä w124 200E -89. Auto toimii muuten hyvin, mutta huono kuumakäynnistys. Vaatii sahaamista n. 4-5 x 4 sekuntia ennen kuin starttaa. Kylmänä lähtee laakista. Tuntuu että paineet katoaa jo n. 5 minuutissa kun käy kaupassa ja ongelma kestää ajon jälkeen ainakin sen 4-5 h näin kesällä.
Vaihdoin suuttimet sekä tarkastin ja osittain tinasin bensapumpun releen. Bensapumppu ja suutin on kuulemma vaihdettu huoltokirjan mukaan, (kenties myös acculumator)
Nyt kiinnostaisi hieman tutkia näitä kahta komponenttia "fuel acculumator" sekä "fuel pressure regulator"
Listasin kuvaan 1-5 kohdat
https://imgur.com/6XyELO6
Voisiko jonku kommentoida, mikä on noiden liittimien funktio. Lähinnä sellaista kaipaan että "tästä tulee bensa ja tästä se palautuu tankkiin, jos tämä on rikki, vuotaa tästä bensaa jos avaat tämän liittimen" tms

kiitos
Re: Pensanpaine katoaa suuttimista.
Mulla oli täsmälleen samat oireet m102-koneessa. Vaihdoin suuttimetkin turhaan kun luulin niiden kusevan. Lopulta vaihdoin painevaraajan ja käynnistysongelmat lämpimällä moottorilla poistuivat kerralla. Kuin eri auto sen jälkeen. Kylmäkäynnistysongelmat sen sijaan korjaantuivat pa-pumpun releellä. Eli ääni painevaraajalle.
https://w201.com/index.php?attachment/1 ... humbnail=1" onclick="window.open(this.href);return false;
https://w201.com/index.php?attachment/1 ... humbnail=1" onclick="window.open(this.href);return false;