W220 S500 Nyt sitten hajosi airmatic ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

W220 S500 Nyt sitten hajosi airmatic ?

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Moroja vaan mersu toverit. Elikkäs leima lähenee uhkaavasti ja huomasin ajovalojen pesijän huutavan kuolemaa, mutta luukut ei aukea eikä luonnollisesti lamput peseydy. Olisiko moiseen vaivaan vinkkejä. Ja sitten on ilmoitus mittaristossa, että esim "L/R. Turn sign lamp" tai jotain vastaavaa eli siis molemmin puolin oleva "turn sign" ei toimi, mutta mikähän se semmonen sitten on? Sitten vielä semmonen, että koko laite kulkee hieman nokka pystyssä, ja tekisi mieli siivu tiputtaa keulaa alaspäin. Josta päästäänkin sopivasti asiaan, eli olisiko mäntsälän läheisyydessä kenelläkään staria, ja halua auttaa tutkimuksissa mitä nyt varmasti tulee vielä lisää jahka hetken pohdin.

Pahoittelut epäselvästä tekstistä.
Viimeksi muokannut Juba93, To 26.05.2016 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Köyhillä on kiire...
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: W220 S500 lamppujen pesuri ei toimi ja muutakin kysyttäv

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Hiiiiiiiop
Köyhillä on kiire...
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 S500 lamppujen pesuri ei toimi ja muutakin kysyttäv

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Valojen pesuri on yksinkertainen systeemi:

Kuva

Niille on oma pumppu ja se ilmeisesti toimii? (vai mikä siellä huuttaa kuolemaa). Kato sen johdot ja, että putket on pesureille paikoillaan. Usein rupee vuotamaan noi suuttimet pesureista ja joku on voinut tehdä sinne tulpan tai jotain, ettei vuoda säiliötä tyhjäksi.

Turn Signal on vilkku ja kaikki ne toimii? Myös peileissä?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: W220 S500 lamppujen pesuri ei toimi ja muutakin kysyttäv

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Joo ne vilkut näyttäis toimivan joka paikassa, mut taas kääntymis valo ei toimi, mikäli sellaista edes on näin vanhassa mersussa. Kääntymis valolla tarkoitan sitä mikä syttyy kun käännytään hiljaisessa vauhdissa vaikka oikealle, niin oikealle syttyy apuvalo. Mutta joo, siis valojen pesin nappia painamalla pissapojan lähellä joku pumppu huutaa, mutta mitään ei tapahdu, joten ehkäpä täytyy tutkailla tarkemmin kun kerran oikein kuvatkin löytyy. Kiitos siintä. Aukeaako pesimien luukut myös paineella, vai toimiiko sähköllä?
Köyhillä on kiire...
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 S500 lamppujen pesuri ei toimi ja muutakin kysyttäv

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Ei oo ainakaan PreFaceliftissä (99-02) noita "kääntymisvaloja". En kanssa tiedä niiden oikeaa nimeä.

Peileistä saattaa ledejä palaa ja toimii osittain, mutta en tiedä milloin rupeaa herjaamaan tilanteesta. Myös varsinkin takaa kannattaa putsata vilkkupolttimon kannat. Itellä oli Kiinalaiset Facelift umpiot takana ja ne herjasi milloin mitäkin valoa palaneeksi, vaikka kaikki toimi. Ei oikein ottanut kontaktia ne polttimon kierrettävät osat (eli ne muovikannat, jossa polttimot on) lamput virtakiskoihin.

Onko noi lampunpesurit toimineet sulla joskus? Mulla oli tosiaan ensimmäisessä ässässä tukittu toi letku ja ostin siihen uuden pesurin (ton osan 290), mutta ei siinä mitään vikaa ollutkaan, tulppa pois ja huomasin, että vuotaa se suutin siitä ja siksi tulpattu :roll: Muutenkin on haljennut pakkasilla noita suuttimia ja sen saa siihen erikseen ostettua.

Se pesuri toimii paineella, eli työntää varren ulos pesunaikana ja samalla työntää sen luukun siitä puskurista pois edestä. Sen luukun saa käsinkin nostettua on vain jousella paikallaan oleva muovihärpäke.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

Re: W220 S500 lamppujen pesuri ei toimi ja muutakin kysyttäv

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

Omassa -99 mallisessa ainakin rupesi herjaamaan kun puolet peililedeistä oli pimeänä. Muuten tuosta ei haittaa olisi ollutkaan...
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Avatar
Hanski-57
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 10.07.2012 13:01
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: W220 S500 lamppujen pesuri ei toimi ja muutakin kysyttäv

Viesti Kirjoittaja Hanski-57 »

Jos sinulla on ebay:sta ostetut peililedit ne voi hejata että on lamppu palanut.
W220 S320
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: W220 S500 lamppujen pesuri ei toimi ja muutakin kysyttäv

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

No jyy, pesurien tutkiminen saa nyt odottaa. Möhköäpä rupesi laiskottamaan ja hän päätti käydä mahalleen... P@rkele suohon joutas koko vehkes -,- mutta kiitos hyvistä vastauksista ja saa myöskin jakaa tietonsa airmaticin osin, tarkennuksena, eli koko auto näyttäisi olevan niin sanotusti kentässä. (sinne se kyllä oli tarkotus laittaakkin mutta en nyt ihan tätä ajatellut.. )
Köyhillä on kiire...
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 S500 lamppujen pesuri ei toimi ja muutakin kysyttäv

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Juba93 kirjoitti:No jyy, pesurien tutkiminen saa nyt odottaa. Möhköäpä rupesi laiskottamaan ja hän päätti käydä mahalleen... P@rkele suohon joutas koko vehkes -,- mutta kiitos hyvistä vastauksista ja saa myöskin jakaa tietonsa airmaticin osin, tarkennuksena, eli koko auto näyttäisi olevan niin sanotusti kentässä. (sinne se kyllä oli tarkotus laittaakkin mutta en nyt ihan tätä ajatellut.. )
Tuolla on vähän kaavioita ja veikkailuja. Saman asian kanssa painin tällä hetkellä itsekkin:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=172621" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: W220 S500 Nyt sitten hajosi airmatic ?

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Kiitoksia. Siirrynpä pähkäilemään kanssanne samaan seuraan tutkailemaan itkuisin silmin veitsi näppäimistön vieressä.
Köyhillä on kiire...
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: W220 S500 Nyt sitten hajosi airmatic ?

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Jaahans eli korjaamon mestari sanoi, että kompura ei lähde päälle starilla ollenkaan.. Missähän olisi mahdollisesti syy vai onko kompura kuollut?
Köyhillä on kiire...
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W220 S500 Nyt sitten hajosi airmatic ?

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Rele ja sulakkeet varmaan katsottu? Johdot seuraavana ja varsinkin se kompuranpään ohjausliitin. Jos ohjaus ja virta tulee, kuollut se varmaan on. Liian usein imuputki halki ja imee kaikki rojut sisään suodattimen ohi, sen jälkeen tappaa itsensä kompura.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 S500 Nyt sitten hajosi airmatic ?

Viesti Kirjoittaja RAM »

Omassani oli kompressorin liitin hapettunut rikki.
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: W220 S500 Nyt sitten hajosi airmatic ?

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

No juu kai hän on sulakkeen kattonu. Mutta releen hän sinne vaihto ja ei auttanu toki liitintä ei varmaan kattonu. Tilasin nyt kuitenki uuden kompuran ebaysta ni eiköhän se siitä lähe selviämään.
Köyhillä on kiire...
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: W220 S500 Nyt sitten hajosi airmatic ?

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Jahkacselviäis pikkurahalla pääsis autokaupoille -,-
Köyhillä on kiire...
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: W220 S500 Nyt sitten hajosi airmatic ?

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Noniin, pumppu saapui saksasta, ja nyt kun piti ruveta ropaamaan, niim auto on täysin kuollut -,- ilmeisesti vaan sähkö vähissä, mutta ihmetyttää kun koko talven seisoi kuitenki kuukauden aina kerrallaan ja aina lähti nätisti käymään ilman sähkö hävikkiä. Suoraan kaunistelematta vois kysyy et mikä kettu diinä nyt on -,-
Köyhillä on kiire...
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W220 S500 Nyt sitten hajosi airmatic ?

Viesti Kirjoittaja RAM »

Akku on ollut tosi hyvä jos kuukauden seisonnasta on selvinnyt. Hyväkin akku tyhjenee ja tyhjänä pitäessä hajoaa. Akusta saattaa seisoessa hävitä pari ampeerituntia vuorokaudessa, joten kuukauden seisonta ei tee hyvää. Ylläpitolaturi rules...
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: W220 S500 Nyt sitten hajosi airmatic ?

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Minulla syy-yhteys akun ennenaikaiseen kuolemaan johtui vuotavasta ilmajousesta.
Autossa oli ollut jo vuosia joku vuoto etupäässä, jota en ollut saanut aikaiseksi selvitettyä.
Varsinkin talvella (siis kylmällä), keula vajeni yössä aina pari senttiä ja viikossa aivan alas.
Viime loppukesästä tuntui alkavan vajoamaan herkemmin ja akku myös parin päivän seisotuksen jälkeen tyhjä.
Uusin akunkin, muttei auttanut..
Katsastuksessa iskaritesti sitten paljasti vänkärin puolen ilmajousen olevan rikki. Vaihdatin siihen ehjän käytetyn ja virtaongelma katosi. Ja auto pysyy vaaterissa pidemmänkin seisonta-ajan.
Eli auto siis tasaa (käyttää virtaa?) ominpäin jousitusta tallissa, vaikka vain yksi pussi vuotaa. Tähän tulokseen maallikkona tulin :roll:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Juba93
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 05.04.2011 23:01

Re: W220 S500 Nyt sitten hajosi airmatic ?

Viesti Kirjoittaja Juba93 »

Joo näinhän se oli,elikkä kompuran vaihdon jälkeen akku piti virrat ja auto seisoo kun kiimasen pojan... No joo, mutta ässä tulee hetken päästä johonkin myyntiin kilvellä ezz-676 kun meni laakkoselle vaihtoautoksi. Oli hyvä auto vaikka pikku kinastelua hänessä olikin. Armaticista keltainen huomio ilmoitus jäi, mutta se johtuu kuulemma viallisesta liittimestä tai huonosta kontaktista. Paineen poisto venttiilin ja ohjainlaitteen välillä. Ei vaarallista. Ei muuta kun hyvät loppukesät kaikille ja kiitos avusta.
Köyhillä on kiire...
Vastaa Viestiin