W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Delisiooso
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:24

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja Delisiooso »

Delisiooso kirjoitti:Sysää painetta jäähdytysjärjestelmään. Pulputtaa paisuntasäiliössä kuulemma. Koitin ehdottaa että olisko vaikka termostaatti jumissa niin ei kuulemma. Että ilmeisesti se on sitten pahvi palanut. Niitä on kuulemma mennyt tuolla saksan maalla jos ajetaan baanalla lämä tiskissä ja sammutetaan auto liian äkkiä. Me ollaan kauppöareissujenkin jälkeen aina annettu ruksuttaa vähän aikaa. Entiä. Laskua tulee joka tapauksessa.
Noniin. Alkaa tämän painajaisen loppulasku olemaan selvillä. Mutta parasta on nyt että auto saatiin tänään kotiin ja on jälleen ajossa. Eli kansiremontti tehtiin. Samalla huollettiin turbo koska oli irrallaan joten siitä tuli nyt pitkä viitonen lisää laskuun. Kyllä autossa vikaa oli koska nyt tulee tehot aivan eri tavalla ulos, tasaisen pehmeästi eikä meno lopu enää siihen 150km/h tienoille. Selvää laiskuutta oli havaittavissa ennen remonttia juuri noissa ramppi-lähdöissä kun vauhtia alkaa olemaan ja tehoja tarvitaan. Toki se nyt ennenkin kulki ihan kivasti mutta nyt eron huomaa.

Eli vika oli yksinkertaisesti löystyneet kannen pultit. Ei kuulemma ole tavatonta ja muissakin autoissa ja merkeissä tätä on tapahtunut. Onneksi muutoin oli tekniikka kunnossa. Tosin nostajat vaihdettiin ja vesipumppu ja kiristäjät ja muuta sälää koska olisi ollut tyhmyyttä olla vaihtamatta niitä koska pata oli levällään.
Kansi plaanattiin, venttiilit ja seetit koneistettiin. Että ihan kunnon remppa tuli mutta nyt pitäisi olla autoa todella pitkäksi aikaa. Laskua tuli se 5000€ mutta työn hoiti pitkän linjan ammattilainen ja erittäin hyvämaineinen paja ja uskon että muualla olisi maksanut vielä enemmän.
Lisätyötä aiheutti hehkujen perkeleet ja 5:stä porasivat 3 irti. Tää on tyyppivika että jämähtävät ja sitten kun ne on sellasia saakelin "kyniä" niin ei kestä vääntää.
Vaikka taatelia palaa kun saunan pesässä tuohi tällä hetkellä niin kyllä taas tuossa pienen lenkin jälkeen tuli hyvä fiilis ja sellainen olo että tämä on sellainen auto johon kannattaa panostaa koska sen saa takaisin ajonautinnossa. On vaan niin loistava ajettava ja miellyttävä moottori. Harmittaa jo etukäteen kun tästä joskus kuitenkin täytyy luopua. Tulee olemaan vaikea paikka seuraavalla autolla päästä samalle tasolle kuin C-30 AMG.
Avatar
RSOCUstin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 21.06.2011 19:39
Paikkakunta: Porvoo

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja RSOCUstin »

Delisiooso kirjoitti:
Delisiooso kirjoitti:Sysää painetta jäähdytysjärjestelmään. Pulputtaa paisuntasäiliössä kuulemma. Koitin ehdottaa että olisko vaikka termostaatti jumissa niin ei kuulemma. Että ilmeisesti se on sitten pahvi palanut. Niitä on kuulemma mennyt tuolla saksan maalla jos ajetaan baanalla lämä tiskissä ja sammutetaan auto liian äkkiä. Me ollaan kauppöareissujenkin jälkeen aina annettu ruksuttaa vähän aikaa. Entiä. Laskua tulee joka tapauksessa.
Noniin. Alkaa tämän painajaisen loppulasku olemaan selvillä. Mutta parasta on nyt että auto saatiin tänään kotiin ja on jälleen ajossa. Eli kansiremontti tehtiin. Samalla huollettiin turbo koska oli irrallaan joten siitä tuli nyt pitkä viitonen lisää laskuun. Kyllä autossa vikaa oli koska nyt tulee tehot aivan eri tavalla ulos, tasaisen pehmeästi eikä meno lopu enää siihen 150km/h tienoille. Selvää laiskuutta oli havaittavissa ennen remonttia juuri noissa ramppi-lähdöissä kun vauhtia alkaa olemaan ja tehoja tarvitaan. Toki se nyt ennenkin kulki ihan kivasti mutta nyt eron huomaa.

Eli vika oli yksinkertaisesti löystyneet kannen pultit. Ei kuulemma ole tavatonta ja muissakin autoissa ja merkeissä tätä on tapahtunut. Onneksi muutoin oli tekniikka kunnossa. Tosin nostajat vaihdettiin ja vesipumppu ja kiristäjät ja muuta sälää koska olisi ollut tyhmyyttä olla vaihtamatta niitä koska pata oli levällään.
Kansi plaanattiin, venttiilit ja seetit koneistettiin. Että ihan kunnon remppa tuli mutta nyt pitäisi olla autoa todella pitkäksi aikaa. Laskua tuli se 5000€ mutta työn hoiti pitkän linjan ammattilainen ja erittäin hyvämaineinen paja ja uskon että muualla olisi maksanut vielä enemmän.
Lisätyötä aiheutti hehkujen perkeleet ja 5:stä porasivat 3 irti. Tää on tyyppivika että jämähtävät ja sitten kun ne on sellasia saakelin "kyniä" niin ei kestä vääntää.
Vaikka taatelia palaa kun saunan pesässä tuohi tällä hetkellä niin kyllä taas tuossa pienen lenkin jälkeen tuli hyvä fiilis ja sellainen olo että tämä on sellainen auto johon kannattaa panostaa koska sen saa takaisin ajonautinnossa. On vaan niin loistava ajettava ja miellyttävä moottori. Harmittaa jo etukäteen kun tästä joskus kuitenkin täytyy luopua. Tulee olemaan vaikea paikka seuraavalla autolla päästä samalle tasolle kuin C-30 AMG.
Paljonko autossa on nyt kilsoja mittarissa? Vehon maahantuoma vai tuonti kampe? Hyvä että tuli kuntoon ja on autoa pitkäksi aikaa.
2008 Octavia Combi vRS tdi cr+dsg6 170hp
ex 2010 Skoda Octavia Combi 1.6tdi cr+dsg7 105hp
ex 2008 Seat Altea XL 2.0tdi+dsg6 140hp
ex 2009 Skoda Octavia Combi 1.9tdi+dsg6 105hp
ex 2006 Skoda Octavia vRS Combi 2.0tdi manuaali 170hp
ex 2002 Skoda Octavia Hb 1.9tdi manuaali 90hp
Delisiooso
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:24

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja Delisiooso »

[/quote]Paljonko autossa on nyt kilsoja mittarissa? Vehon maahantuoma vai tuonti kampe? Hyvä että tuli kuntoon ja on autoa pitkäksi aikaa.[/quote]

Tasan 200 tkm. Tämä on tuonti auto ja on ajettu Suomessa 100tkm. Epäily on että on tehty jo yksi kansi remppa eikä oltu raaskittu laittaa uusia kannen pultteja (venyviä, 320€ setti) eikä vanhoja ole uskallettu laittaa tarpeeksi kireälle katkeamisen pelossa.
Mutta nyt remontti on tehty todellisten ammattilaisten toimesta eikä nippeleissä säästelty. Hämmästytti vaan kuinka paljon moottorin luonne muuttui. Nyt on ruutia eri lailla kuin ennen. Upee auto. Nyt vaan hoidetaan pois pari pientä ruosteen kukkasta ja vot. Alusta on huolella suojattu jo Suomeen tullessa joten siitä ei ole huolta. Ajateltiin pari satkua tällä vielä ajella. Hienoa kyytiä on. 8)
Avatar
RSOCUstin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Ti 21.06.2011 19:39
Paikkakunta: Porvoo

Re: W203 C320 CDI VS. C30 AMG

Viesti Kirjoittaja RSOCUstin »

EBAYsta kattelin Tsekkimersuuni osia kun alkaa kytkimet ja kaksoismassat olemaan kaput. Kattelin muitakin ja näköjään saisi tehdaskunnostetun C30 AMG koneen kotiin tuotuna n.3500e :)
http://www.ebay.com/itm/Motor-0KM-MERCE ... Zh&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
2008 Octavia Combi vRS tdi cr+dsg6 170hp
ex 2010 Skoda Octavia Combi 1.6tdi cr+dsg7 105hp
ex 2008 Seat Altea XL 2.0tdi+dsg6 140hp
ex 2009 Skoda Octavia Combi 1.9tdi+dsg6 105hp
ex 2006 Skoda Octavia vRS Combi 2.0tdi manuaali 170hp
ex 2002 Skoda Octavia Hb 1.9tdi manuaali 90hp
Vastaa Viestiin