Tervehdys!
Paavo menee aina välillä vikatilaan,ja ainakin yksi suutin täytyy kuulemma korjata.Korjauskertoimet olivat -1.0 ,2.4 ,-1.4 ,ja 0.1 . Bosch-testerissä selvisi että polttoainepaineet romahtaa ja siksi vikatila. Foorumilta löysin ohjeet suuttimen korjaukseen,mutta sitten tulee varsinainen kysymys: otin railputken keulanpuoleisesta päästä anturista liittimen auki ja huomasin että liitin oli sisältä hieman kostea. Ei sieltä mitään valunut ulos mutta selvästi kostea se oli kuitenkin. Onko anturi sökö vai onko siihen mahdollista vaihtaa joku tiiviste?
Testeri antoi vikakoodin P1222"kaasupolkimen asentoanturi,jännite liian korkea". Asentoanturi on vaihdettu,ei vaikutusta vikaan. Auto käy muuten nätisti ja tehot on tallella,välillä vaan menee vikatilaan. Toinen vikakoodi oli P1189 "imukanavan kytkentä,toimintahäiriö". Tuo railpaineanturi kiinnostaa, ja jos jollain on ideoita miten vianetsintää kannattaa jatkaa olen pelkkänä korvana. Kiitos jo etukäteen kaikille jotka vastaavat!
W210 200CDI vm-01 railpaineanturi
Re: W210 200CDI vm-01 railpaineanturi
No katteleppas vielä imusarjan läppämoottorin ja läppien toimintakykyä, sopisi P1189:iin (ja vikatilaankin)... ruiskukin alkaa olemaan lähellä ongelmatapausta, mutta noihin ilmoittamiisi vikakoodeihin ei liity... olikos siitä railipaineen romahtamisesta oma koodi olemassa?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W210 200CDI vm-01 railpaineanturi
Suutin ei luultavasti vikatilaan vie. Paine putoaa
moottori sammuu. Silti 2,4 korjaavan voisi vaihtaa varmuuden vuoksi, eipähän tule reikää mäntään.
Vikatila todennäköisesti läppämoottorista, oikealla testerillä näkee milloin mikäkin vika on viimeksi ollut, osaava testaaja tyhjentää vikakoodit ja testaa uudelleen kun vikatila on ilmaantunut taas
aiheuttaja selviää oikeasti.

Vikatila todennäköisesti läppämoottorista, oikealla testerillä näkee milloin mikäkin vika on viimeksi ollut, osaava testaaja tyhjentää vikakoodit ja testaa uudelleen kun vikatila on ilmaantunut taas

wiimax.fi
Re: W210 200CDI vm-01 railpaineanturi
Eipä antanut rail-paineen romahdus vikakoodia. Käyriä oli testeri piirtänyt,vissiin joku livedata hommeli. Kiitos vinkeistä,täytyy alkaa jäljittää lähintä staria.. Tarkoititteko muuten imusarjan läpillä ja moottorilla tätä EGR-systeemiä? Tarkoitus on ollut ottaa se pois pelistä tulppaamalla ja puhdistaa imusarja siinä samalla,siinähän sitä vois vikaakin etsiä samalla ?
Re: W210 200CDI vm-01 railpaineanturi
paavoukko kirjoitti:Eipä antanut rail-paineen romahdus vikakoodia. Käyriä oli testeri piirtänyt,vissiin joku livedata hommeli. Kiitos vinkeistä,täytyy alkaa jäljittää lähintä staria.. Tarkoititteko muuten imusarjan läpillä ja moottorilla tätä EGR-systeemiä? Tarkoitus on ollut ottaa se pois pelistä tulppaamalla ja puhdistaa imusarja siinä samalla,siinähän sitä vois vikaakin etsiä samalla ?
Ei. Ja ei.
Läppämoottori on imusarjan alla, ohjaa sanamukaisesti imusarjoissa olevia pieniä läppiä. Läpät jumivat ja/tai moottori hajoaa... läpät voi poistaa ja tulpata akselien reiät, moottorin pitää olla kunnossa tai sitten sitäkin huijata elektroniikalla... haulla löytyy paljon asiaa foorumilta.
EGR on eri juttu, se ajaa pakokaasuja imusarjaan oman venttiilinsä kautta. Ja et voi sitä vain tulpata, menee vikatilaan. Pitää poistaa ohjelmasta (tais sitten siihenkin on olemassa pykälää moniputkaisempi sähkökytkis... nekään eivät kovin kovassa huudossa foorumilla ole, johtunee siitä että helposti noissa harrastelijat tekevät virheitä ja/tai eivät suojaa kytkentöjä tarpeeksi, ja toimintasavu karkaa jostain sähköistä).
Se railipaineen romahdus ei liene sitten ollut vielä kovin vakavaa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W210 200CDI vm-01 railpaineanturi
Huomenta! Tutkin vähäsen tuota läppäsysteemiä imusarjasta. Moottorin päässä oleva vipu liikkuu,mutta siinä tuntuu vastus. Olikos niin että jousi painaa läpät auki jos virta ei ole päällä? Moottori oli päältä öljyinen joten voipi hyvin olla että siinä on jotain hämminkiä. Liittimeen ei pääse käsiksi ainakaan yläpuolelta ilman imusarjan irrotus ta tässä nelipyttyisessä mallissa. Pitää tilata tiiviste ja käyttää joka tapauksessa imusarja irti että saa öljyvuodon tukittua. Tarkistin apumiehen puolelta 7,5A sulakkeen,se on ehjä. Kiitos kaikille auttaneille tähän mennessä. Laitan tänne infoa miten homma etenee ja myös ratkaisun kunhan vika varmistuu.
Re: W210 200CDI vm-01 railpaineanturi
Ongelma taitaa olla ratkaistu:laitoin vastuksen sinne läppämoottorin töpseliin ja vikatilaa ei ole tullut sen jälkeen. Uusi moottori siis tilaukseen,samalla imusarjan ja egr-venttiilin puhdistus ja läppien poisto tai aukihirtääminen riippuen siitä miltä siellä näyttää. Muistelen jonkun foorumilaisen kirjoittaneen ettei vastusta kannata pitää kovin kauaa töpselissä ettei ecu kärähdä. Lämmin kiitos kaikille auttaneille!