W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Joo. Ei ihme, jos myyjää epäilyttää. Erityisesti, jos autoa tulevat ulkomaalaiset sorkkimaan jonkun tietokoneen kanssa ja kuvailevat koteloja minikameralla ja tekevät maalimittauksia.
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Rasituksen määrällä ei ole merkitystä, koska R4 kompensoi sen kestävämmällä jakopäällä vastaan V6. Vääntö, ja ohituskiihtyvyys on samaa, kuin vakiolla 280 V6 Mesellä, jos E200 optimoi oikealla miehellä. Kulutuksessa on mielestäni iso ero, koska 4.5-5l vs. 7-7.5l satasella maantiellä, ja kaupunkiajossa ero vain lisääntyy. Lisäksi päästöverot ovat halvemmat.HannuS kirjoitti:Päästöt vaikuttavat Saksassakin veroluonteisiin käyttömaksuihin hyvin voimakkaasti, siksi isolla moottorilla varustetut autot ei siellä ole enään kovin suosiossa.Matti_L kirjoitti:Terve,
Kiitos valaistuksesta tuontiin liittyvissä verotusasioissa. Pitää tutkailla laittamianne linkkejä. Karkeasti arvioituna siis tuommoisen suht' vähän ajetun 2008-vuosimallin W211 E 200/220 CDI automaatin verot olisivat n. 4000€ luokkaa. Eli n. 60 000km ajetun, hyväkuntoisen ja varustellun, aidon Saksa-auton saisi kaikkine kuluineen edullisemmin kuin 130 000km ajetun Suomi-auton...
Veronmaksajien lehdestä bongasin: "Kun tuo käytetyn auton maahan, siitä on maksettava autoveroa. Veroprosentti on porrastettu ajoneuvon hiilidioksidipäästön perusteella. Henkilöautojen veroprosentin suuruus vaihtelee ja on 4,4 - 50 prosenttia vuonna 2016."
Saksasta taitaa löytyä hyvin näitä vähän ajettuja dieseleitä. Ilmeisesti siellä kannattaa olla diesel-auto semmoisella henkilöllä, joka ajaa vähän mutta kuitenkin tarvitsee autoa, koska siellä ei ole ollenkaan diesel(rangaistus)veroa? Suomessa taas tilanne on päinvastainen - dieseleillä ajetaan paljon. Dieselit ovet perinteisesti myös kuluttaneet vähemmän polttoainetta, ja ovat kulutuksen suhteen melko immuuneja sille ajetaanko matka-ajoa vai kaupungissa. Tilanne on tietysti nyt muuttunut kun muotiin ovat tulleet pienet, ahdetut bensakoneet. Esim. tuo oma bensa V6:nen kyllä vie kaiken mitä tankkiin laittaa, vaikka yrittäis miten kevyellä kengällä ajaa, kun kaupungissa pyörittelen suurimmaksi osaksi. Matka-ajossa sitten ero esim. 1.8 Kompressoreihin ei ole niin merkittävä. Voin hyvin kuvitella että matka-ajossa vakionopeudensäädin päällä tuommoinen E 200 CDI menee kyllä melko vähillä, ei tarvitse olla koko ajan tankkaamassa.
Tietysti on Saksassa myös 'vähän' enemmän tuota valikoimaakin käytetyissä henkilöautoissa, että kyllä sitä valinnanvaraa on moninkertaisesti (tänään klo 14:50 tilanne):
- Nettiauto, 82 300 kpl
- Mobile.de, 1 400 000 kpl...
Kannattaa käydä kokeilemassa vaikka Suomessa joltakin V6:sta, vaikka autoliikkeessä. Se on paljon vaivattomampi ajaa kuin rivineloset. Minulla kävi tuuri kun vanha tuttu taksimies antoi minun käydä ajamassa v6:lla. Vähemmälle rasitukselle sellainen kone jotuuu kuin ne pienemmät. Eikä se käytännössä vie kuin 7-7,5l satasella. Sen jaksaa maksaa siitä ilosta että ohitusvääntöjä tarvittaessa löytyy. Kaupunkipyörityksessä ei minusta ole väliä onko manuaali vai automaatti jos on V6. Manuaalit on vaikeita löytää, koska niitä on vain alle 10% kaikista. Sehän tuossa Saksassa auton metsästyksessä kannattaa huomioida että kun/jos sinne itse menee niin kannattaa valita useampi kohde autoa. Ja läheltä toisiaan jottei tarvi ajaa koko maata ristiin rastiin. Valikoiman suuruus on juuri se syy miksi kannattaa hakea Mersu Saksasta. Toinen on sitten se että siellä ei juurikaan suolata teitä. Pohjat on paljon paremmassa kunnossa kuin vastaavissa Suomi autoissa. Toki pitää katsoa tehdyt huollot tarkkaan. Uusimissa v 2010 ja siitä eteenpäin holtotiedot saa soittamalla Suomen veholle, joistakin vanhemmistakin saa tiedot Suomen kautta. Antaa vain puhelimessa runkonumeron. Saksalaisissa autoliikkeissä tämä ei aina onnistu, eikä varsinkaan jos yksityiseltä on ostamassa. Kolarikorjattuja kannattaa varoa hyvin tarkkaan. Niitä on noinkin uusissa. Edellyttää nosturilla käyntiä ja kokenutta hyvin tarkkaa silmää.
Tuohon kilometrimäärään (hintataso) mitä olet katsomassa (60.000km) kannattaa ehdottomasti valita vain ns Junge Sterne autoja. Ovat kalliimpia, mutta takuu korvaa jos jotain menee. Mobilessa se Qualitätsiegeln valitaan sieltä Garantie valikosta.
Lisäksi V6 koneissa on ollut ihmeellisiä öljyvuotoja, ja imusarjan läppävikkoja.
Eli itse en löydä järkisyytä hankkia vaimollesi maantie ajoon V6 Meseä, paitsi jos vaimosi arvostaa kunnon murinoita?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
E200cdi kaupungissa 9,0 - maantiellä 5,2 - keskimäärin 6,5Kulutuksessa on mielestäni iso ero, koska 4.5-5l vs. 7-7.5l satasella maantiellä, ja kaupunkiajossa ero vain lisääntyy.
E280cdi kaupungissa 10,3 - maantiellä 5,5 - keskimäärin 7,4
Tiedot mercefreaken.com ja paikkansapitävyys on mitä on - mutta tuosta voi katsoa todellisia eroja kulutuksessa...
wiimax.fi
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Niin, ei siihen auton valintaan järkeä käytetäkään, eikä mielestäni pidäkään käyttää, vaan se on pelkkä tunneasia. Läppämoottori niissä on kaikissa R4:ssakin uutena.Metusalem kirjoitti:Rasituksen määrällä ei ole merkitystä, koska R4 kompensoi sen kestävämmällä jakopäällä vastaan V6. Vääntö, ja ohituskiihtyvyys on samaa, kuin vakiolla 280 V6 Mesellä, jos E200 optimoi oikealla miehellä. Kulutuksessa on mielestäni iso ero, koska 4.5-5l vs. 7-7.5l satasella maantiellä, ja kaupunkiajossa ero vain lisääntyy. Lisäksi päästöverot ovat halvemmat.HannuS kirjoitti:Päästöt vaikuttavat Saksassakin veroluonteisiin käyttömaksuihin hyvin voimakkaasti, siksi isolla moottorilla varustetut autot ei siellä ole enään kovin suosiossa.Matti_L kirjoitti:Terve,
Kiitos valaistuksesta tuontiin liittyvissä verotusasioissa. Pitää tutkailla laittamianne linkkejä. Karkeasti arvioituna siis tuommoisen suht' vähän ajetun 2008-vuosimallin W211 E 200/220 CDI automaatin verot olisivat n. 4000€ luokkaa. Eli n. 60 000km ajetun, hyväkuntoisen ja varustellun, aidon Saksa-auton saisi kaikkine kuluineen edullisemmin kuin 130 000km ajetun Suomi-auton...
Veronmaksajien lehdestä bongasin: "Kun tuo käytetyn auton maahan, siitä on maksettava autoveroa. Veroprosentti on porrastettu ajoneuvon hiilidioksidipäästön perusteella. Henkilöautojen veroprosentin suuruus vaihtelee ja on 4,4 - 50 prosenttia vuonna 2016."
Saksasta taitaa löytyä hyvin näitä vähän ajettuja dieseleitä. Ilmeisesti siellä kannattaa olla diesel-auto semmoisella henkilöllä, joka ajaa vähän mutta kuitenkin tarvitsee autoa, koska siellä ei ole ollenkaan diesel(rangaistus)veroa? Suomessa taas tilanne on päinvastainen - dieseleillä ajetaan paljon. Dieselit ovet perinteisesti myös kuluttaneet vähemmän polttoainetta, ja ovat kulutuksen suhteen melko immuuneja sille ajetaanko matka-ajoa vai kaupungissa. Tilanne on tietysti nyt muuttunut kun muotiin ovat tulleet pienet, ahdetut bensakoneet. Esim. tuo oma bensa V6:nen kyllä vie kaiken mitä tankkiin laittaa, vaikka yrittäis miten kevyellä kengällä ajaa, kun kaupungissa pyörittelen suurimmaksi osaksi. Matka-ajossa sitten ero esim. 1.8 Kompressoreihin ei ole niin merkittävä. Voin hyvin kuvitella että matka-ajossa vakionopeudensäädin päällä tuommoinen E 200 CDI menee kyllä melko vähillä, ei tarvitse olla koko ajan tankkaamassa.
Tietysti on Saksassa myös 'vähän' enemmän tuota valikoimaakin käytetyissä henkilöautoissa, että kyllä sitä valinnanvaraa on moninkertaisesti (tänään klo 14:50 tilanne):
- Nettiauto, 82 300 kpl
- Mobile.de, 1 400 000 kpl...
Kannattaa käydä kokeilemassa vaikka Suomessa joltakin V6:sta, vaikka autoliikkeessä. Se on paljon vaivattomampi ajaa kuin rivineloset. Minulla kävi tuuri kun vanha tuttu taksimies antoi minun käydä ajamassa v6:lla. Vähemmälle rasitukselle sellainen kone jotuuu kuin ne pienemmät. Eikä se käytännössä vie kuin 7-7,5l satasella. Sen jaksaa maksaa siitä ilosta että ohitusvääntöjä tarvittaessa löytyy. Kaupunkipyörityksessä ei minusta ole väliä onko manuaali vai automaatti jos on V6. Manuaalit on vaikeita löytää, koska niitä on vain alle 10% kaikista. Sehän tuossa Saksassa auton metsästyksessä kannattaa huomioida että kun/jos sinne itse menee niin kannattaa valita useampi kohde autoa. Ja läheltä toisiaan jottei tarvi ajaa koko maata ristiin rastiin. Valikoiman suuruus on juuri se syy miksi kannattaa hakea Mersu Saksasta. Toinen on sitten se että siellä ei juurikaan suolata teitä. Pohjat on paljon paremmassa kunnossa kuin vastaavissa Suomi autoissa. Toki pitää katsoa tehdyt huollot tarkkaan. Uusimissa v 2010 ja siitä eteenpäin holtotiedot saa soittamalla Suomen veholle, joistakin vanhemmistakin saa tiedot Suomen kautta. Antaa vain puhelimessa runkonumeron. Saksalaisissa autoliikkeissä tämä ei aina onnistu, eikä varsinkaan jos yksityiseltä on ostamassa. Kolarikorjattuja kannattaa varoa hyvin tarkkaan. Niitä on noinkin uusissa. Edellyttää nosturilla käyntiä ja kokenutta hyvin tarkkaa silmää.
Tuohon kilometrimäärään (hintataso) mitä olet katsomassa (60.000km) kannattaa ehdottomasti valita vain ns Junge Sterne autoja. Ovat kalliimpia, mutta takuu korvaa jos jotain menee. Mobilessa se Qualitätsiegeln valitaan sieltä Garantie valikosta.
Lisäksi V6 koneissa on ollut ihmeellisiä öljyvuotoja, ja imusarjan läppävikkoja.
Eli itse en löydä järkisyytä hankkia vaimollesi maantie ajoon V6 Meseä, paitsi jos vaimosi arvostaa kunnon murinoita?
Öljyvuotojen eroista en tiedä, ainakin 5-sylinteristen imusarja vuotaa myös öljyä, niissä mitä olen päässyt näkemään. Silmälasitiiviste tuossa omassa pitää ainakin vielä.
Jakopää on V6 :n ongelma, tosin siinäkin on suuria vaihteluita. Joillakin on ajettu 350 tkm ja joillakin 700 tkm yhdellä ketjulla, joten eiköhän ajo-olosuhteet, ajokäyttäytyminen ja omistajan käyttämä öljynvaihtoväli sanele tuonkin asian.
Itse en vieläkään usko optimointeihin. Niin moni auto on alkanut jonkin ajan päästä temppuilemaan kun on ensin softaa rukattu. Jos tehoja haluaa niin kuutiotuumaa ei korvaa mikään. Se on vanha amerikkalainen sanonta ja pätee edelleen. Väitän, ( en tiedä ) että autotehtaan insinöörit tietää millä parametreillä moottori parhaiten toimii.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Kysyjän hintaluokkaan mahtuisi myös w212 erityisesti, jos on halukkuutta Saksastakin ostaa. Olisiko se vähän parempi vaihtoehto kuin w211? Niissä ilmeisesti niveletkin kestävät jo paremmin?
Tietysti jos haluaa 211:n niin sitten. Onhan se klassisen kaunis auto, mutta silti jo vähän ikääntynyt malli yli 20000 euroa maksettavaksi.
Tietysti jos haluaa 211:n niin sitten. Onhan se klassisen kaunis auto, mutta silti jo vähän ikääntynyt malli yli 20000 euroa maksettavaksi.
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Minä taas en pidä V6 jakopäätä ongelmana. Vaihdattaa ketjun ja kiristimen ja siinä se pitkäksi aikaa. Noissa kun ei hammaspyörät tai muut osat kulu.
En tarkoita ettäkö V6 olisi jotenkin ainoa oikea vaihtoehto, kyllä neloskoneellakin ehtii.
Ohjelmointi tehon ja väännön lisäämiseksi on mielestäni hyvinkin kannatettavaa, mutta turhaa vertailla että nelosesta saa kuutosen tehot; kuutosesta kun saa kasin tehot Tai jotain.
En tarkoita ettäkö V6 olisi jotenkin ainoa oikea vaihtoehto, kyllä neloskoneellakin ehtii.
Ohjelmointi tehon ja väännön lisäämiseksi on mielestäni hyvinkin kannatettavaa, mutta turhaa vertailla että nelosesta saa kuutosen tehot; kuutosesta kun saa kasin tehot Tai jotain.
wiimax.fi
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Jos kysyjä päädyt tähän, niin siloin ehdottomasti V6, koska tossa mallisa R4 jakopää on täysi susi,eli 1-rivinen ketju, kun W211:ssa on -rivinen ketju, ja vieläpä väärässä päässä moottoria, eli turbiinin puolella. Hyi hyi!tn62634 kirjoitti:Kysyjän hintaluokkaan mahtuisi myös w212 erityisesti, jos on halukkuutta Saksastakin ostaa. Olisiko se vähän parempi vaihtoehto kuin w211? Niissä ilmeisesti niveletkin kestävät jo paremmin?
Tietysti jos haluaa 211:n niin sitten. Onhan se klassisen kaunis auto, mutta silti jo vähän ikääntynyt malli yli 20000 euroa maksettavaksi.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
dealer kirjoitti:Minä taas en pidä V6 jakopäätä ongelmana. Vaihdattaa ketjun ja kiristimen ja siinä se pitkäksi aikaa. Noissa kun ei hammaspyörät tai muut osat kulu.
En tarkoita ettäkö V6 olisi jotenkin ainoa oikea vaihtoehto, kyllä neloskoneellakin ehtii.
Ohjelmointi tehon ja väännön lisäämiseksi on mielestäni hyvinkin kannatettavaa, mutta turhaa vertailla että nelosesta saa kuutosen tehot; kuutosesta kun saa kasin tehot Tai jotain.
Ei ole, kuten kirjoitin aiemmin. Eli silloin, jos tarkastellaan päästöveroja suhteessa tehoihin.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
[quote="Metusalem
Jos kysyjä päädyt tähän, niin siloin ehdottomasti V6, koska tossa mallisa R4 jakopää on täysi susi,eli 1-rivinen ketju, ja vieläpä väärässä päässä moottoria, eli turbiinin puolella. Hyi hyi! [/quote]
Väärässä päässä oleva ketju on OM651-moottorissa, mikä tuli käyttöön v. 2009 (?) mallimuutoksen mukana. Vanhemmissa eli OM646-moottorissa ketju on etupäässä eli koskee käsittääkseni facelift W211-mallia, missä lienee ihan kestävä ketju.
Moottorityyppi on syytä tarkistaa.
Jos kysyjä päädyt tähän, niin siloin ehdottomasti V6, koska tossa mallisa R4 jakopää on täysi susi,eli 1-rivinen ketju, ja vieläpä väärässä päässä moottoria, eli turbiinin puolella. Hyi hyi! [/quote]
Väärässä päässä oleva ketju on OM651-moottorissa, mikä tuli käyttöön v. 2009 (?) mallimuutoksen mukana. Vanhemmissa eli OM646-moottorissa ketju on etupäässä eli koskee käsittääkseni facelift W211-mallia, missä lienee ihan kestävä ketju.
Moottorityyppi on syytä tarkistaa.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
S211 E220 CDI -09
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Juu, eli kuutosesta 280hv / 650Nm. Paljonko on verot neloskoneisessa noilla lukemilla ?Metusalem kirjoitti:dealer kirjoitti:Minä taas en pidä V6 jakopäätä ongelmana. Vaihdattaa ketjun ja kiristimen ja siinä se pitkäksi aikaa. Noissa kun ei hammaspyörät tai muut osat kulu.
En tarkoita ettäkö V6 olisi jotenkin ainoa oikea vaihtoehto, kyllä neloskoneellakin ehtii.
Ohjelmointi tehon ja väännön lisäämiseksi on mielestäni hyvinkin kannatettavaa, mutta turhaa vertailla että nelosesta saa kuutosen tehot; kuutosesta kun saa kasin tehot Tai jotain.
Ei ole, kuten kirjoitin aiemmin. Eli silloin, jos tarkastellaan päästöveroja suhteessa tehoihin.
wiimax.fi
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Jakopää siirtyi taakse 2009 om651 moottorin myötä. Uusi on 654 on myös jakopää takana. Jos haluaa ajaa jakopää edessä 4 sylinterisellä cdi koneella on ostettava kohta kymmenen vuotias auto. Eli vanha.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Olenko ymmärtänyt väärin, että ketjun ja kiristimen vaihto OM651:n kyseessä ollessa olisi pikkujuttu? Ja käsittääkseni Mercedes on hoitanut näitä takuuseenkin.
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Eli vanhassa vara parempi!markoala kirjoitti:Jakopää siirtyi taakse 2009 om651 moottorin myötä. Uusi on 654 on myös jakopää takana. Jos haluaa ajaa jakopää edessä 4 sylinterisellä cdi koneella on ostettava kohta kymmenen vuotias auto. Eli vanha.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
dealer kirjoitti:Juu, eli kuutosesta 280hv / 650Nm. Paljonko on verot neloskoneisessa noilla lukemilla ?Metusalem kirjoitti:dealer kirjoitti:Minä taas en pidä V6 jakopäätä ongelmana. Vaihdattaa ketjun ja kiristimen ja siinä se pitkäksi aikaa. Noissa kun ei hammaspyörät tai muut osat kulu.
En tarkoita ettäkö V6 olisi jotenkin ainoa oikea vaihtoehto, kyllä neloskoneellakin ehtii.
Ohjelmointi tehon ja väännön lisäämiseksi on mielestäni hyvinkin kannatettavaa, mutta turhaa vertailla että nelosesta saa kuutosen tehot; kuutosesta kun saa kasin tehot Tai jotain.
Ei ole, kuten kirjoitin aiemmin. Eli silloin, jos tarkastellaan päästöveroja suhteessa tehoihin.
Tarkoitin kyllä lastuttamattomaan W211 E280 Cdi:hin verrattuna.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Metusalem kirjoitti:Eli vanhassa vara parempi!markoala kirjoitti:Jakopää siirtyi taakse 2009 om651 moottorin myötä. Uusi on 654 on myös jakopää takana. Jos haluaa ajaa jakopää edessä 4 sylinterisellä cdi koneella on ostettava kohta kymmenen vuotias auto. Eli vanha.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Mulla vaihdettiin Mersun piikkiin ketjunkiristin edelliseen pirssiin eli 204:een (220cdi eli OM651). Ketju ei ollut venynyt, joten sitä ei vaihdettu. Onko coupen konei alkanut pitää ääntä vai kyseletkö tulevaisuuden varalle?tn62634 kirjoitti:Olenko ymmärtänyt väärin, että ketjun ja kiristimen vaihto OM651:n kyseessä ollessa olisi pikkujuttu? Ja käsittääkseni Mercedes on hoitanut näitä takuuseenkin.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Ihmettelin vaan kun jakopäätä pidettiin erityisen huonona. Taitaa moneen autoon kumijakohihnan vaihto olla kalliimpi ja tiheämpään tehtävä.
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
tn62634 kirjoitti:Ihmettelin vaan kun jakopäätä pidettiin erityisen huonona. Taitaa moneen autoon kumijakohihnan vaihto olla kalliimpi ja tiheämpään tehtävä.
Kyllä se on suht työläs homma, koska se pitää vaihtaa sellaisen luukun takaa. Eihän tuon ikäisissä W212 enään mitään takuuta ole jakopäälle, mistä nyt puhuttiin. Kaiken kaikkiaan suht typerä homma Mersulta pilata hyvä moottori tällä ratkaisulla, sillä että saadaan moottori sijoitettuia alemmas ja sen avulla yksi tähti enemmän törmäystesteissä.
Jakoremmin vaihto riippuu paljon kyllä merkistä. Esin Wv Polossa 1.6 16v vm. 2003 se on tosi tarkka, ja hidas työ johtuen siitä, että siinä on jakohihnoja 2 kpl, ja se on muutenkin tosi tarkka ajoituksen tarkkuudesta, ja oikeellisuudesta. Johonkin Corollaan se on vesipumpun vaihon kannsa , joku tunnun juttu.
Itse , vaan tykkään ajaa autolla, jolla voi ajaa sen 500tkm, ennenkuin tarvii edes aamusin sillä korvalla kuunnella ketjun rallatusta.
Onhan nuihin koneisiin tullut myös täystuhoja ketjun katkettua täydestä laukasta. Lapissa on ainakin ollut näitä tapauksia.
Yhtään en ole kuullut tapahtuvan nuita ketjun katkeamisia W211:ssa
Viimeksi muokannut Metusalem, Pe 03.06.2016 21:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Ajattelin, että tuohon 25000 euron budjettiin voisi saada ihan takuunalaisen w212:n?
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Ulkomaisella mersufoorumilla kirjoitettiin tuosta jakopään sijainnista:
"However, all versions (except front wheel drive sideways engine configuration) suffer from one potential headache and that is the rear mounted timing gear. This arrangement was required to meet Euro pedestrian safety standards, to keep a lower engine profile at the front of the engine bay"
"However, all versions (except front wheel drive sideways engine configuration) suffer from one potential headache and that is the rear mounted timing gear. This arrangement was required to meet Euro pedestrian safety standards, to keep a lower engine profile at the front of the engine bay"
CLS 63 AMG '13
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Laitanpa minäkin lusikkani tähän aprikointiin näin perjantai-iltana
Ehkäpä ylipäätään w211:en hankintaa ajattelevat koska varmaankin lukevat tätä ketjua.
Muutamia on hyvinkin läheltä tullut seurattua(etenkin näppituntumalta) niin ainakin v6 koneisen ostajalla saa tukku rahaa (pari tonnia)olla jemmassa pahan päivän varalle, eli tilin viimesiä pennosia ei w211:n kaupassa kannata käyttäää. Suutinta tai sen sen pohjatiivistettä(jossain vaiheessa kaikki 6 ja yleensä ne menee kohtuu vähällä aikaa), farkun takapää tai airmatic, öljyvuotoa plus sitten muut mitä 200-500tkm ajetussa(eri mitä mittari sanoo) alkaa olemaan häikkää. Korkeapainepumppua, v6:ssa jakopään kiristintä/ketjuloista+muuta siinä samalla uusittavaa niin ylläpitokuluun saa varautua että kiesin saa pidettyä ajossa. Nämä kun ottaa huomioon ja ei viimesiä pennosia käytä autokaupan huumassa niin hyvä tulee.
Ehkäpä ylipäätään w211:en hankintaa ajattelevat koska varmaankin lukevat tätä ketjua.
Muutamia on hyvinkin läheltä tullut seurattua(etenkin näppituntumalta) niin ainakin v6 koneisen ostajalla saa tukku rahaa (pari tonnia)olla jemmassa pahan päivän varalle, eli tilin viimesiä pennosia ei w211:n kaupassa kannata käyttäää. Suutinta tai sen sen pohjatiivistettä(jossain vaiheessa kaikki 6 ja yleensä ne menee kohtuu vähällä aikaa), farkun takapää tai airmatic, öljyvuotoa plus sitten muut mitä 200-500tkm ajetussa(eri mitä mittari sanoo) alkaa olemaan häikkää. Korkeapainepumppua, v6:ssa jakopään kiristintä/ketjuloista+muuta siinä samalla uusittavaa niin ylläpitokuluun saa varautua että kiesin saa pidettyä ajossa. Nämä kun ottaa huomioon ja ei viimesiä pennosia käytä autokaupan huumassa niin hyvä tulee.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Mulla meni V6:sta yksi pohjatiiviste 80.000km sitten. (nyt 684.000km) Tein itse huolella ja luin kaikki asiaan liittyvät ohjeet ja vielä vähän itsekin sovelsin niin hyvä tulee. Sen opin että kannattaa kylminä aamuina kuunnella konetta pitämällä ovea auki. Suutimen naputus kuuluu aivan kuin vanhoissa autoissa venttiilin naputuksena ensin. Siitä tietää mennä samalla reissulla ostaan tiiviste. Tosin minäkin ostin kaikki 6 tiivistettä ja pulttia kerralla sekä työkalun biilteemasta.BTriker kirjoitti:Suutinta tai sen sen pohjatiivistettä(jossain vaiheessa kaikki 6 ja yleensä ne menee kohtuu vähällä aikaa),
Näin suutin ei ole ehtinyt vuotaa pitkään ja lähtee vielä käsin irti. Remontin hinta 7€/suutin, ellei sitten kokemattomuuttaan säre paluuletkun nippaa 6mm O-renkaita kannattaa kans hankkia varastoon jokunen (1,50€)
Ilmapussit ostin turhaan varastoon vuotta ennen kuin niitä tosissaan tarvi vaihtaa. Siitä kun perä ensimmäisen kerran laskee -20 asteen pakkayönä alas, ne kestää vielä vuoden-pari. Siitä oli se haitta että takuuajan pussit olivat minun varaston hyllyllä.
Staari kannattaa hankkia ensin , sitten vasta W211, ellei ole ennestään
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Terve,
Täällä on virinnyt hyvin keskustelua! Jopa Saksalaisten tiesuolaus-käytännöistä ja -aineista
Kyllä minunkin kokemus on se, että siellä vaan keskimäärin on ruosteettomampia autoja. Esim. joskus aikanaan kun ostin W201 190 E:n, joka oli ostohetkellä joku 63 000km ajettu ’pakasta vedetty’ helmi ja 13-vuotta vanha, ja vein sen ruostesuojattavaksi, niin kaveri hämmästeli sitä että 13-vuotta vanhassa autossa ei ole kuin etutukivarsissa ihan pientä pintaruostetta… Auto oli muistaakseni Leipzigistä, en nyt muista tarkalleen enää. Kaikki sen paperit annoin uudelle omistajalle mukaan. Mutta se oli ollut uudesta asti yhdellä omistajalla, 2. autona ja tallissa pidetty. Käytetty kaupassa käymiseen ja satunnaisiin matkoihin. Nyt kun kirjoitan tätä niin alkaa taas ärsyttää ihan sairaasti että menin aikanaan myymään sen. Olisi vaan pitänyt pitää se. Sillä olisi voinut ajaa maailman tappiin asti, ja suohon monta näitä uusia ’muoviritsoja’, joissa ei kestä edes koneet ajaa 100 000km.
Sedania eli porrasperää olen ehdottomasti etsimässä, farmarit on usein jotenkin ihan ruumisauton näköisiä, ja isoa kuljetustarvetta autolla ei ole. Farmareissa on ne ilmajouset taka-akselilla, mutta ei ne nyt erityisesti pelota, kun niitä saa Saksasta tilattua sopuhinnoilla ja niitä ei tarvitse vaihtaa pareittain kuten normaleja rautajousia ja -iskareita.
W212 E-sarjaa en ole pitänyt vaihtoehtona, koska en yksinkertaisesti tiedä automallista tarpeeksi. Tyyppiviat? Ehkä se ei ole vielä niin ’harraste-iässä’ että siitä kertyisi paljon kokemuksia foorumeille. W211 faceliftistä on muodostunut mielikuva kestävästä ja laadukkaasta autosta. Onko W212:ssä sitten niitä juttuja, että moottorin jakopää on heikko ja hassusti koneen takapuolella, ja nämä kaikenmaailman Blue Efficensy -jutut tietää vaan ongelmia? Ainakaan en osta mitään autoa, missä lukee joku Efficent tai Efficensy. Se tarkoittaa ehkä 1-litran pa-säästöä / 100km, mutta sitten ongelmia, kuten tuossa ketjun avausviestissä kertomassani omassa ihanassa BMW ”EFFICENT DYNAMICS” -mallissa, jossa on laihaseosmoottori, ledivaloja, jarrutusenergian talteenotto, jäähdyttimen edessä olevia sulkeutuvia luukkuja jne. Pää ei kestä enää yhtään jakopäävammaista autoa.
BMW:hen muuten jo vaihdettiin alkuperäinen jakopään korjaussarja ja typpianturi viime viikolla, mutta vielä palaa moottorin häiriövalo, eikä se käy oikein kunnolla. Se johtuu siitä että pakonokka-akselin säätösolenoidi on rikki. Osa on tilattu ja vaihdetaan viikon sisällä. Sitten pääsee vaihtamaan autoa!
Olen siis etsimässä luotettavaa käyttöautoa muutamaksi vuodeksi, en muutamaksi kuukaudeksi. JA KOROSTAN VIELÄ, ETTÄ AUTO TULEE VAIMON KÄYTTÖÖN, joka ei uskalla esim. ajaa ohi traktorista, jos ei ole jotain 2km pitkää suoraa… Luulen että ihan 200/220 CDI on tehojen puolesta ok.
Minkälaisia kokemuksia Teillä on erilaisten välittäjien käytöstä? Jos ei itse ehdi eikä jaksa lähteä Saksaan. Esim. tuo sportsmanin mainitsema Finnservice.fi (Lappeenrantalainen rengasliike…)? Tarkoitatko kuitenkin Finnservice.de -sivuja? Ketä uskaltaisitte suositella? Vaikuttaa kätevältä että vain ilmoittaa palveluun, että minkälaisen auton haluaa, ja sitten auton löydyttyä ’ammattilainen’ käy sen koeajamassa, valokuvaamassa, tinkimässä ja soittaa auton viereltä asiakkaalle että tehdäänkö autosta kaupat vai katsellaanko toista yksilöä. Sitten rekka hakee auton ja matka Suomeen alkaa…
Muita ’välittäjiä’ pikaisesti Googlettamalla:
http://www.auto-saksasta.fi/fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kamux.fi/auto-saksasta" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.graulin.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.belcar.fi/auto-saksasta/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tuontiautomaailma.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lfcars.fi/etusivu.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Täällä on virinnyt hyvin keskustelua! Jopa Saksalaisten tiesuolaus-käytännöistä ja -aineista
Kyllä minunkin kokemus on se, että siellä vaan keskimäärin on ruosteettomampia autoja. Esim. joskus aikanaan kun ostin W201 190 E:n, joka oli ostohetkellä joku 63 000km ajettu ’pakasta vedetty’ helmi ja 13-vuotta vanha, ja vein sen ruostesuojattavaksi, niin kaveri hämmästeli sitä että 13-vuotta vanhassa autossa ei ole kuin etutukivarsissa ihan pientä pintaruostetta… Auto oli muistaakseni Leipzigistä, en nyt muista tarkalleen enää. Kaikki sen paperit annoin uudelle omistajalle mukaan. Mutta se oli ollut uudesta asti yhdellä omistajalla, 2. autona ja tallissa pidetty. Käytetty kaupassa käymiseen ja satunnaisiin matkoihin. Nyt kun kirjoitan tätä niin alkaa taas ärsyttää ihan sairaasti että menin aikanaan myymään sen. Olisi vaan pitänyt pitää se. Sillä olisi voinut ajaa maailman tappiin asti, ja suohon monta näitä uusia ’muoviritsoja’, joissa ei kestä edes koneet ajaa 100 000km.
Sedania eli porrasperää olen ehdottomasti etsimässä, farmarit on usein jotenkin ihan ruumisauton näköisiä, ja isoa kuljetustarvetta autolla ei ole. Farmareissa on ne ilmajouset taka-akselilla, mutta ei ne nyt erityisesti pelota, kun niitä saa Saksasta tilattua sopuhinnoilla ja niitä ei tarvitse vaihtaa pareittain kuten normaleja rautajousia ja -iskareita.
W212 E-sarjaa en ole pitänyt vaihtoehtona, koska en yksinkertaisesti tiedä automallista tarpeeksi. Tyyppiviat? Ehkä se ei ole vielä niin ’harraste-iässä’ että siitä kertyisi paljon kokemuksia foorumeille. W211 faceliftistä on muodostunut mielikuva kestävästä ja laadukkaasta autosta. Onko W212:ssä sitten niitä juttuja, että moottorin jakopää on heikko ja hassusti koneen takapuolella, ja nämä kaikenmaailman Blue Efficensy -jutut tietää vaan ongelmia? Ainakaan en osta mitään autoa, missä lukee joku Efficent tai Efficensy. Se tarkoittaa ehkä 1-litran pa-säästöä / 100km, mutta sitten ongelmia, kuten tuossa ketjun avausviestissä kertomassani omassa ihanassa BMW ”EFFICENT DYNAMICS” -mallissa, jossa on laihaseosmoottori, ledivaloja, jarrutusenergian talteenotto, jäähdyttimen edessä olevia sulkeutuvia luukkuja jne. Pää ei kestä enää yhtään jakopäävammaista autoa.
BMW:hen muuten jo vaihdettiin alkuperäinen jakopään korjaussarja ja typpianturi viime viikolla, mutta vielä palaa moottorin häiriövalo, eikä se käy oikein kunnolla. Se johtuu siitä että pakonokka-akselin säätösolenoidi on rikki. Osa on tilattu ja vaihdetaan viikon sisällä. Sitten pääsee vaihtamaan autoa!
Olen siis etsimässä luotettavaa käyttöautoa muutamaksi vuodeksi, en muutamaksi kuukaudeksi. JA KOROSTAN VIELÄ, ETTÄ AUTO TULEE VAIMON KÄYTTÖÖN, joka ei uskalla esim. ajaa ohi traktorista, jos ei ole jotain 2km pitkää suoraa… Luulen että ihan 200/220 CDI on tehojen puolesta ok.
Minkälaisia kokemuksia Teillä on erilaisten välittäjien käytöstä? Jos ei itse ehdi eikä jaksa lähteä Saksaan. Esim. tuo sportsmanin mainitsema Finnservice.fi (Lappeenrantalainen rengasliike…)? Tarkoitatko kuitenkin Finnservice.de -sivuja? Ketä uskaltaisitte suositella? Vaikuttaa kätevältä että vain ilmoittaa palveluun, että minkälaisen auton haluaa, ja sitten auton löydyttyä ’ammattilainen’ käy sen koeajamassa, valokuvaamassa, tinkimässä ja soittaa auton viereltä asiakkaalle että tehdäänkö autosta kaupat vai katsellaanko toista yksilöä. Sitten rekka hakee auton ja matka Suomeen alkaa…
Muita ’välittäjiä’ pikaisesti Googlettamalla:
http://www.auto-saksasta.fi/fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kamux.fi/auto-saksasta" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.graulin.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.belcar.fi/auto-saksasta/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tuontiautomaailma.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lfcars.fi/etusivu.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
On se vain noin. Vm -92 BMW 318 Hampurista ja saman ikäinen VW Golf 1.8 suomesta uudesta saakka, vuosi 2011, molemmat ylläpidettävänä niin Bemarissa yhtään nuljahtanutta mutteria tms, mutta Golfissa niitä n kpl:tta, mm jarruputki meni uusiksi kun korroosio oli syönyt sen puhki.Matti_L kirjoitti:Kyllä minunkin kokemus on se, että siellä vaan keskimäärin on ruosteettomampia autoja.
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Jos et itse lähde Saksaan tutkimaan autoa, niin osta auto Mersunliikkeestä ja osta siihen rekkakuljetus Suomeen.
Välityspalvelussa säästyneet rahat voit käyttää auton ostoon, sillä täyden palvelun välittäjä maksaa todellisuudessa vähintään n 2000 euroa ja lopputuloskaan ei välttämättä ole se, mitä olit hakemassa.
Jos taas katselet sopivan itse mobilesta ja se on yksityisellä myynnissä, niin lennä paikalle ja käytä läheistä alueella toimivaa välittäjää, maksaa sen 300 päivä, sittenhän voit lentää itse takaisin tai laittaa auton tulemaan rekkarahtina kotiin.
Aiemmin tarkoitin finnservice.de , joka toimii Frakfurtin alueella.
Välityspalvelussa säästyneet rahat voit käyttää auton ostoon, sillä täyden palvelun välittäjä maksaa todellisuudessa vähintään n 2000 euroa ja lopputuloskaan ei välttämättä ole se, mitä olit hakemassa.
Jos taas katselet sopivan itse mobilesta ja se on yksityisellä myynnissä, niin lennä paikalle ja käytä läheistä alueella toimivaa välittäjää, maksaa sen 300 päivä, sittenhän voit lentää itse takaisin tai laittaa auton tulemaan rekkarahtina kotiin.
Aiemmin tarkoitin finnservice.de , joka toimii Frakfurtin alueella.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Kyllä 200/220 cdi:llä paljon helpommin ohitukset sujuvat kuin tolla 2-litraasella bensa bemarilla.Matti_L kirjoitti:Olen siis etsimässä luotettavaa käyttöautoa muutamaksi vuodeksi, en muutamaksi kuukaudeksi. JA KOROSTAN VIELÄ, ETTÄ AUTO TULEE VAIMON KÄYTTÖÖN, joka ei uskalla esim. ajaa ohi traktorista, jos ei ole jotain 2km pitkää suoraa… Luulen että ihan 200/220 CDI on tehojen puolesta ok.
W124 300 E -87 Aut.
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Jep. Silloin harvoin kun uskaltaa lähteä jotain kohdetta ohittamaan, on hyvä että tehoa on sen verran että proseduuri sujuu jokseenkin turvallisesti. Muistan joskus 25-vuotta sitten kun kaverin kanssa ohiteltiin rekkoja hänen vanhempiensa W124 2.0 Dieselillä... Oli aikamoista hommaa. On oikeastaan ihme ettei mitään sattunut. Kyllä BMW:n puolustukseksi pitää sanoa, että on tuo melko korkeaviritteinen vapari, ja vaihteiden välitykset on semmoisia että kyllä se aika tiukasti lähtee vielä jossakin 80km/h nopeuksissa. Tietysti sitten jos aletaan kiihdyttämään vaikka jostakin 100 -> niin kyllä tuo mun V6 jättää sen seisomaan kuin tikun p*skaan.acparma kirjoitti:Kyllä 200/220 cdi:llä paljon helpommin ohitukset sujuvat kuin tolla 2-litraasella bensa bemarilla.Matti_L kirjoitti:Olen siis etsimässä luotettavaa käyttöautoa muutamaksi vuodeksi, en muutamaksi kuukaudeksi. JA KOROSTAN VIELÄ, ETTÄ AUTO TULEE VAIMON KÄYTTÖÖN, joka ei uskalla esim. ajaa ohi traktorista, jos ei ole jotain 2km pitkää suoraa… Luulen että ihan 200/220 CDI on tehojen puolesta ok.
Kiitos. Vai että välityspalvelut eivät olekaan niin hyviä kun mainostavat. Yhdellä firmalla oli tosi hienot nettisivut ja oikein videot YouTubessa, missä semmoinen 'ammattilainen' oli puku päällä koeajamassa ja tutkailemassa autoa asiantuntevan näköisenä. Tätä en ollut ajatellutkaan, että yksityisenä voisi ostaa auton mersuliikkeestä ja sitten erikseen rekkarahdin sille joltakin rahtifirmalta. Varmaan kannattaisi suosia halvimpia, Puolalaisia firmojasportsman kirjoitti:Jos et itse lähde Saksaan tutkimaan autoa, niin osta auto Mersunliikkeestä ja osta siihen rekkakuljetus Suomeen.
Välityspalvelussa säästyneet rahat voit käyttää auton ostoon, sillä täyden palvelun välittäjä maksaa todellisuudessa vähintään n 2000 euroa ja lopputuloskaan ei välttämättä ole se, mitä olit hakemassa.
Jos taas katselet sopivan itse mobilesta ja se on yksityisellä myynnissä, niin lennä paikalle ja käytä läheistä alueella toimivaa välittäjää, maksaa sen 300 päivä, sittenhän voit lentää itse takaisin tai laittaa auton tulemaan rekkarahtina kotiin.
Aiemmin tarkoitin finnservice.de , joka toimii Frakfurtin alueella.
Tuo oma C230 uitettiin 2015 joulukuussa Hampurista rekalla. Hampurissa on ainakin kolme Mercedes-liikettä, taisi tulla tuolta Reinbekistä.
http://www.herbert-muehle.de" onclick="window.open(this.href);return false;
100% merkkihuollettu ja erittäin siisti peli. Saksassakin alkaa olla jo harvassa niin siistit. Erään Suomalaisen autoliikkeen omalla rekalla tuli, ne ostaa jatkuvasti sieltä autoja Suomeen. Joku 8kpl autoja tulee aina yhdessä kuormassa niin, että se viimeinenkin perimmäiseksi lastattu on vielä jokseenkin ehjä perille tullessaan.
Kai nykyään monet isotkin liikkeet tuovat itse maahan käytettyjä autoja, että on edes jotain myytävää kun uusien autojen kauppa on lamassa...
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Varmaan mersuliikkeestäkin vielä W211:n löytää, mutta valikoimat alkavat olla jo siirtyneet häkkeihin kyseisen korimallin osalta.
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Eihän siellä nyt paikanpäällä sen ihmeempää vaivaa tarvitse nähdä. Etukäteen voit kerätä haluamasi autot Mobilen tai Autoscoutin sivulle ja sieltä osoite Googlen mapsiin ja talteen sinne. Tätä minä teen yleensä 1kk ajan, mutta toki vähempikin riittää. Sitten katsot autojen lähistöltä lentokentän jonne lennät. Viikko sillä reissulla menee. Tilaan lentolipun sunnuntai-iltaan Yleensä soittelen edellisen viikon to-pe autojen myyjille ja varaan ajan liikkeisiin seuraavan viikon alkuun jolloin sanon tulevani paikalle. Samalla kysyn VIN numeron jos antavat, jos eivät niin ehtii sen sieltäkin autosta katsoa. Samalla kysyn mahdollisuudet autoByhnelle elikkä nosturipaikalle ja testerin käytölle. Joskus olen soitellut edelliselle omistajallekin, mutta siihen pitää osata puhelinsaksaa jonkin verran. VIN numero tarvitaan kun soittaa Suomen VEHO:lle tarkistaaksesi huoltokirjan "asiat".Matti_L kirjoitti: Minkälaisia kokemuksia Teillä on erilaisten välittäjien käytöstä? Jos ei itse ehdi eikä jaksa lähteä Saksaan.
Kauppa syntyy yleensä maanantaina -keskiviikkona. Liikkeen myyjä hoitaa siirtokilpiasiat yleensö 100€:lla Siitä sitten ajamalla suomeen tai Travemunde helsinki lauttaan johoin pääsee keskiviikko-iltana klo 23-01. Matkalla menee torstaipäivä laivalla. Perjantai aamuna olet Helsingissä, siitä jonnekin halpaan reksiteröintikatsastus paikkaan. Iltapäivällä on punaiset laput autossa veropäätöksen odotus ja matka voi alkaa. Jos haluat autoon KASKO:n jo Saksassa niin sekin onnistuu soittamalla omaan vakuutusyhtiöösi tänne Suomeen. Rahat voit siirtää myyjän pankkitilille EU- euromaksuna paikanpäältä. Siinä tulee ehkä 2 päivän viive. Käteisellä viivettä ei ole. Tarkistat vain pankistasi etukäteen että tarvittavat asetukset tililläsi ovat kunnossa. Ei se sen kummempaa hommaa ole.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?
Tästä saksalaisessa ns kivijalkaliikkeissä olevat (ei häkkikauppiailla)
http://bot.fi/1ij8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bot.fi/1ij9" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bot.fi/1ija" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bot.fi/1ijb" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bot.fi/1ijc" onclick="window.open(this.href);return false;
Soitto myyjälle ja pyytää autosta kaikki tiedot (myyjältä löytyy tieto korjauksista yms). Kysyy myyjältä hintaa Suomeen ja sitten joskus rohkeus riittää, niin kauppa kiinni (tai sitten pyytää paikallista välittäjää käymään paikalla tarkastamassa auton ) . Myyjä lähettää kauppakirjan s-postilla allekirjoitettavaksi ja maksu myyjän tilille . Sitten soitto suomalaiselle rekkafirmaan ja ostaa kuljetuksen . Case closed
yksi 212 mersuliikkeessä :
http://bot.fi/1ijd" onclick="window.open(this.href);return false;
toinen
http://bot.fi/1ije" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bot.fi/1ij8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bot.fi/1ij9" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bot.fi/1ija" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bot.fi/1ijb" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bot.fi/1ijc" onclick="window.open(this.href);return false;
Soitto myyjälle ja pyytää autosta kaikki tiedot (myyjältä löytyy tieto korjauksista yms). Kysyy myyjältä hintaa Suomeen ja sitten joskus rohkeus riittää, niin kauppa kiinni (tai sitten pyytää paikallista välittäjää käymään paikalla tarkastamassa auton ) . Myyjä lähettää kauppakirjan s-postilla allekirjoitettavaksi ja maksu myyjän tilille . Sitten soitto suomalaiselle rekkafirmaan ja ostaa kuljetuksen . Case closed
yksi 212 mersuliikkeessä :
http://bot.fi/1ijd" onclick="window.open(this.href);return false;
toinen
http://bot.fi/1ije" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut sportsman, Ti 07.06.2016 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.