Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Raidetanko vaihdettu ja auto nelipyöräsuunnattu. Nyt menee auto suoraan puoltamatta kiitos PointS oulu.
Vänkärin peilin fold alkoi toimimaan herkuttelemalla, oli ilmeisesti jotenkin jumissa. Vaihdekepin nuppi ei ollut jämäkkä, joten laitoin hiukan kuumaliimaa koloon ja painasin nupin pohjaan- toimii.
Etuvanteet irroittelin ja laitoin lainavanteet tilalle. Vanteet näyttivät siltä ettei niitä ole koskaan sisältä pesty.
Onneksi parempi puolisko oli viikonlopun pois joten pesin vanteet kylppärissä. Aineena Sonax extreme.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Vänkärin peilin fold alkoi toimimaan herkuttelemalla, oli ilmeisesti jotenkin jumissa. Vaihdekepin nuppi ei ollut jämäkkä, joten laitoin hiukan kuumaliimaa koloon ja painasin nupin pohjaan- toimii.
Etuvanteet irroittelin ja laitoin lainavanteet tilalle. Vanteet näyttivät siltä ettei niitä ole koskaan sisältä pesty.
Onneksi parempi puolisko oli viikonlopun pois joten pesin vanteet kylppärissä. Aineena Sonax extreme.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Hain biltemasta muovihitsaus 2 komponentti liimaa ja parsin taustapeilin kuntoon, nyt ei helise enää. Vanteet kävivät wheeldoctorilla ja tuomio oli että voi korjata muttei kestävästi. Kättä siis syvälle taskuun ja nyt tulossa 1 kpl 7,25" sisäkehä ja 2 kpl 2,25" ulkokehiä.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Tänään purin ajovalot koska korkeudensäätö ei toimi. Muutamat ärräpääthän tässä irtosi. Ajovalot ovat siis oem xenon, mutta johtosarja halogen valoille. Tässä on siis alunperin pneumaattinen korkeudensäätö ja valoissa siis korkeudensäätö on sähköinen. Eli taitaa tulla katsastusvalojen osto eteen. Onko tähän mersumiehillä jotain kikkakolmosta jolla saan nuo xenonit säätymään tuosta säätörullasta? Automaattista korkeudensäätöähän ei onneksi vaadita tämänikäisellä.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Väyryseen tein itse pneumaattisen säädön xenon umpioihin yksinkertaisesti purkamalla ensin halogeenit ja xenonit palasiksi ja kasasin xenonit niillä halogeenin säätimillä. Meni ihan "Bolt on".
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Ei ihan selvinnyt miten päin asia nyt on? Eli nyt on sähköinen korkeudensäätömoottori umpiossa ja autossa varaus pneumaattiselle? Vai toisinpäin?Oodi kirjoitti:Tänään purin ajovalot koska korkeudensäätö ei toimi. Muutamat ärräpääthän tässä irtosi. Ajovalot ovat siis oem xenon, mutta johtosarja halogen valoille. Tässä on siis alunperin pneumaattinen korkeudensäätö ja valoissa siis korkeudensäätö on sähköinen. Eli taitaa tulla katsastusvalojen osto eteen. Onko tähän mersumiehillä jotain kikkakolmosta jolla saan nuo xenonit säätymään tuosta säätörullasta? Automaattista korkeudensäätöähän ei onneksi vaadita tämänikäisellä.
Tuskimpa tuohon puuttuvat leimalla, mutta jos meinaa hankalaksi mennä, niin vinkkinä sanottakoon että H7-polttimo hiukan siitä sen polttimon lautasen reunasta hierasemalla menee hienosti D2S xenon-polttimon tilalle. Ei tarvi alkaa umpiota ees'taas vaihtelemaan ja hankkimaan.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Kiitos tästä infosta. Toivotaan että pneumaattinen säätö passaisi esim väykystä näihin valoihin.Aleksiyy kirjoitti:Väyryseen tein itse pneumaattisen säädön xenon umpioihin yksinkertaisesti purkamalla ensin halogeenit ja xenonit palasiksi ja kasasin xenonit niillä halogeenin säätimillä. Meni ihan "Bolt on".
R129 ajovaloja en löydä mistään purettuna.
Selvennyksenä siis että auton alkuperäiset eivät ole xenonit ja nyt paikallaan on xenon umpiot.
Mikäli joltakin löytyy kuvaa Paavon säätimestä niin olisin enemmän kuin kiitollinen. Tai jopa myydä rikkinäiset umpiot (mikäli nämä nyt passaavat tähän)
Valojen korkeussäätöhän vaaditaan oli sitten xenon tai halogen tämänikäiseen.
edit:
Ajovaloissa on alunperin valojen säätö varaosanumerolla 0 307 650 006
Tätä samaa löytyy
A-CLASS 1997-2004
S-CLASS 1991-1998
S-CLASS Coupe 1992-1999
SL 1989-2001
SLK 1996-2004
VANEO 2002-2005
Eli tälläisestä pitäisi saada kokeeksi tuo säädin, jotta voisin kokeilla onko mahdollista laittaa paikalleen, ihan summassa en kyllä ainakaan uutta ala ostamaan.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Tänään vaihtui vaihdelaatikkoon öljyt. Puhdasta öljyä tuli jo muutaman litran jälkeen, joten lienee vaihdettu aika vasta nämä öljyt. Samalla oli korjattu perän huohotin joka oli kuolannut öljyä. Valoasiaan ei ole vielä tullut paneudettua, katsotaan mitä katsastuksessa tuumataan. Kovasti odottelen vanteiden kehiä, siitä projektista voisin pari kuvaakin ottaa.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Jos autosi on kaksipaikkainen, ei valot tarvitse korkeussäätöä... Ainakin näin on SLK:n kanssa katsastuksessa todettu. Etkä vissiin ole siihen vetokoukkuakaan asentamassa asuntovaunua hinataksesi.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Tyhjiksellä ihan ok paine. ajossa pitää olla 3bar+. "oikea" rengaskoko olis 245/40/18 edessä ja 275/35/18Oodi kirjoitti: Öljynpaineet kuumalla moottorilla myös laskivat tyhjäkäynnillä takaisin noin 1,5 bar tietämille.
Lisää juttua: http://www.benzworld.org/forums/r129-sl ... ets-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
500SL -90
500whp.net
500whp.net
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Kehät saapuivat ja aloitin vanteiden lippojen vaihdon. Kehäpultit olivat aivan mustat jarrupölystä ym liasta joten kipaisin apteeksita hakemassa 200g sitruunahappoa. Laitoin litraan vettä 100g happoa ja kehäpultit sinne uimaan yöksi.
Keskiöt pesin sonaxin vanteenpesuaineella. Tarkoitus oli poistaa suoraan lakka hulesta, mutta kiilto on kuitenkin niin hyvä että jääkööt se talven puuhasteluiksi kunhan alkavat ottamaan väriä.
Keskimerkit joudun hiomaan, se on vielä vaiheessa.
Uusi vanteen sisäkehä on musta ja tämä toinen alkuperäinen joka jää vanhasta on hopea. Tämähän ei näissä ulos näy joten olen vähän kahden vaiheella maalaanko tuon vanhankin sisäkehän mustaksi joka paikalleen menee. Ruiskua ei tähän hätään ole joten menisi kilikolihommiksi. Tekeekö tässä sitten markan asentaja kympin vahingon kun painot eivät pysy vaan maali lohkeilee pois.
Parempi puolisko on pois joten tehdään vannehommat kylppärissä hammasharja puhtaaksi.
Ainiin ja laitetaan muutama kuva työntouhusta.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Keskiöt pesin sonaxin vanteenpesuaineella. Tarkoitus oli poistaa suoraan lakka hulesta, mutta kiilto on kuitenkin niin hyvä että jääkööt se talven puuhasteluiksi kunhan alkavat ottamaan väriä.
Keskimerkit joudun hiomaan, se on vielä vaiheessa.
Uusi vanteen sisäkehä on musta ja tämä toinen alkuperäinen joka jää vanhasta on hopea. Tämähän ei näissä ulos näy joten olen vähän kahden vaiheella maalaanko tuon vanhankin sisäkehän mustaksi joka paikalleen menee. Ruiskua ei tähän hätään ole joten menisi kilikolihommiksi. Tekeekö tässä sitten markan asentaja kympin vahingon kun painot eivät pysy vaan maali lohkeilee pois.

Parempi puolisko on pois joten tehdään vannehommat kylppärissä hammasharja puhtaaksi.
Ainiin ja laitetaan muutama kuva työntouhusta.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mersumies
- Viestit: 3101
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Kyllä kilikolimaalillakin saa hyvän tuloksen, kunhan käyttää kunnon maaleja, eikä niitä halpoja paskoja. Itse maalasin SECin kaivonkannet spräyllä, sellaisella joka ostaessa sekoitettiin ja purkitettiin ja siihen sitten 2k lakka päälle. Pohjatyöt on tietysti kaiken onnistumisen perusta.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Niin no sisäkehien ollessa kyseessä väri on ihan perus mattamusta ilman mitään lakkaa. Nämä Carlsson 3/6 ovat niin umpinaiset että tästä maalaustuloksesta ei pääsi nauttimaan kuin renkaanvaihdossa.tahtoomersun kirjoitti:Kyllä kilikolimaalillakin saa hyvän tuloksen, kunhan käyttää kunnon maaleja, eikä niitä halpoja paskoja. Itse maalasin SECin kaivonkannet spräyllä, sellaisella joka ostaessa sekoitettiin ja purkitettiin ja siihen sitten 2k lakka päälle. Pohjatyöt on tietysti kaiken onnistumisen perusta.
Mutta taidan kallistua siihen maalaamiseen kuitenkin.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
tempaise ihan normi mattamusta spray siihen, kestää ja tulee varmasti ihan hyvä pinta.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Näin jo teinkin. Eipä se sieltä kenellekkään näy. Ensimmäinen vanne onkin jo valmis.epk kirjoitti:tempaise ihan normi mattamusta spray siihen, kestää ja tulee varmasti ihan hyvä pinta.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500

keskiöitä kandee varmaan vähän puleerata, luulis saavan noit muutamat naarmut pois .
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Vaatimattomana miehenä taidan pistää shamppanjan värin keskiöihin maskin ja listojen mukaisesti.epk kirjoitti:![]()
keskiöitä kandee varmaan vähän puleerata, luulis saavan noit muutamat naarmut pois .
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Itellä on kans sama tilanne, tosin automaattiseen korkeudensäätöön on jo johtosarja, "ecu" ja parit sensorit hankittu, jotain hilpettä ja asennusinto puuttuuAleksiyy kirjoitti:Väyryseen tein itse pneumaattisen säädön xenon umpioihin yksinkertaisesti purkamalla ensin halogeenit ja xenonit palasiksi ja kasasin xenonit niillä halogeenin säätimillä. Meni ihan "Bolt on".

500SL -90
500whp.net
500whp.net
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Vaihdoin siis xenon umpioon ne korkeudensäätö osat halogeenista. Kyseessä tosiaan W210 joten tarkkaa tietoa ei muista löydy. Aika puljaaminen noiden kanssa kuitenkin oli.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Auton rekisteröintikatsastus aloitettu.
-Todistukset vaaditaan melutasosta, massoista ja jarruista.
-umpioihin vaihdettava halogen valot jotta korkeudensäätöä ei vaadita.
-Sumuvalo takaa vasen puuttuu
-CO ja HC pitoisuudet liian korkealla, auto oli tosin "kylmä" mitatessa, mutta ehkäpä olisi syytä käydä starin nokassa.
Eli kiireellä katsastukseen noin 5 km ja sitten 30 min sammuksissa ennen mittausta. Koitettiinhan sitä vähän lämmittää, mutta ei halunnut katsuri huudattaa automaattia paikallaan.
Ei siis kovinkaan pahalta vaikuta, nyt täytyy vaan löytää oulusta mb harrastaja jolla star ja ymmärrystä tulkita sitä.
CO 0,55/0,60 %
Co2 13,80/13,80
HC 28 6/307 ppm
O2 1,20/0,60
Lamda 1,025
-Todistukset vaaditaan melutasosta, massoista ja jarruista.
-umpioihin vaihdettava halogen valot jotta korkeudensäätöä ei vaadita.
-Sumuvalo takaa vasen puuttuu
-CO ja HC pitoisuudet liian korkealla, auto oli tosin "kylmä" mitatessa, mutta ehkäpä olisi syytä käydä starin nokassa.
Eli kiireellä katsastukseen noin 5 km ja sitten 30 min sammuksissa ennen mittausta. Koitettiinhan sitä vähän lämmittää, mutta ei halunnut katsuri huudattaa automaattia paikallaan.
Ei siis kovinkaan pahalta vaikuta, nyt täytyy vaan löytää oulusta mb harrastaja jolla star ja ymmärrystä tulkita sitä.
CO 0,55/0,60 %
Co2 13,80/13,80
HC 28 6/307 ppm
O2 1,20/0,60
Lamda 1,025
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Päivitetäänpäs tätäkin. Auto laitettu lailliseen kuntoon ja rekisteröintikatsastettu. Autoon tuli autovero jonka makselin suoraan kilpien hakuun.
Lopulta melutasta selvittiin mittaamalla ja massat saatiin punnitsemalla. Jarrut menivät japanin tason mukaan, todistuksen vein vain siitä että auto on valmistettu japaninmarkkinoille.
Umpioihin laitoin modatut halogen polttimot, tein kannat ja johdot niin että xenoneille ja halogenille on nyt omat kannat valmiina. Helppo heittää katsastukseen paikalleen. Lisäsin vasemmalle sumuvalopolttimen ja tein sille johdotuksen. Poistin samalla valonpesurit ja pyyhkimet rumentamasta keulaa.
Takavanteet purin ja poistin lakat ja hapettumat kehistä. Ulkoreunaan jäi sanomista, mutta jääkööt hifistelyt talveksi, ei aleta entisöimään kesken ajokauden.
Katalysaattorit kaipaavat kuitenkin vaihtoa vaikka rimaa hipoen päästöistä selvittiin. Futurezista tilasin 2kpl 2.5" Magnaflow metallikatalysaattoreita. Tilattu ja maksettu reilu viikko sitten ja tilaus vieläkin "odottaa" tilassa, olen koittanut ottaa asiakaspalveluun yhteyttä siinä onnistumatta.
Pitää ottaa jotain kuvia kunhan saan pestyä auton, nyt melkoinen kura kyljissä näiden vesisateiden takia.
Tässä kuitenkin pari pimeää kuvaa takavanteista/ autosta, ettei mee ihan pelkäksi kirjoitteluksi.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Lopulta melutasta selvittiin mittaamalla ja massat saatiin punnitsemalla. Jarrut menivät japanin tason mukaan, todistuksen vein vain siitä että auto on valmistettu japaninmarkkinoille.
Umpioihin laitoin modatut halogen polttimot, tein kannat ja johdot niin että xenoneille ja halogenille on nyt omat kannat valmiina. Helppo heittää katsastukseen paikalleen. Lisäsin vasemmalle sumuvalopolttimen ja tein sille johdotuksen. Poistin samalla valonpesurit ja pyyhkimet rumentamasta keulaa.
Takavanteet purin ja poistin lakat ja hapettumat kehistä. Ulkoreunaan jäi sanomista, mutta jääkööt hifistelyt talveksi, ei aleta entisöimään kesken ajokauden.
Katalysaattorit kaipaavat kuitenkin vaihtoa vaikka rimaa hipoen päästöistä selvittiin. Futurezista tilasin 2kpl 2.5" Magnaflow metallikatalysaattoreita. Tilattu ja maksettu reilu viikko sitten ja tilaus vieläkin "odottaa" tilassa, olen koittanut ottaa asiakaspalveluun yhteyttä siinä onnistumatta.
Pitää ottaa jotain kuvia kunhan saan pestyä auton, nyt melkoinen kura kyljissä näiden vesisateiden takia.
Tässä kuitenkin pari pimeää kuvaa takavanteista/ autosta, ettei mee ihan pelkäksi kirjoitteluksi.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Hienoa. Pistitkö pikkukilven samanlailla kuin itsekin eli jenkkialusen ruuvireikiin korilaatoilla kilvenreunoista puristamalla? Moni sitä sanoi rumaksi, mutta itse pidän sitä siistinä tapana.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Kilvet on kiinni tarranauhalla.MouTine kirjoitti:Hienoa. Pistitkö pikkukilven samanlailla kuin itsekin eli jenkkialusen ruuvireikiin korilaatoilla kilvenreunoista puristamalla? Moni sitä sanoi rumaksi, mutta itse pidän sitä siistinä tapana.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Ei perhana. Ihan loistava ideaOodi kirjoitti:Kilvet on kiinni tarranauhalla.MouTine kirjoitti:Hienoa. Pistitkö pikkukilven samanlailla kuin itsekin eli jenkkialusen ruuvireikiin korilaatoilla kilvenreunoista puristamalla? Moni sitä sanoi rumaksi, mutta itse pidän sitä siistinä tapana.

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Jos et saa katalysaattoreita tuolta niin itse ostin Marteliukselta 2,5" metallisen kilpakatalysaattorin joka oli asennuksineen 490€.Oodi kirjoitti:Katalysaattorit kaipaavat kuitenkin vaihtoa vaikka rimaa hipoen päästöistä selvittiin. Futurezista tilasin 2kpl 2.5" Magnaflow metallikatalysaattoreita. Tilattu ja maksettu reilu viikko sitten ja tilaus vieläkin "odottaa" tilassa, olen koittanut ottaa asiakaspalveluun yhteyttä siinä onnistumatta.
Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist (mr)
-68 Ford Mustang HT 302
-66 Cadillac Coupe de Ville (mr)
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist (mr)
-68 Ford Mustang HT 302
-66 Cadillac Coupe de Ville (mr)
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Oliko siis 2kpl tuon 500€ vai kappale? Tässähän näitä katteja on kaksi vierekkäin.E38 kirjoitti:Jos et saa katalysaattoreita tuolta niin itse ostin Marteliukselta 2,5" metallisen kilpakatalysaattorin joka oli asennuksineen 490€.Oodi kirjoitti:Katalysaattorit kaipaavat kuitenkin vaihtoa vaikka rimaa hipoen päästöistä selvittiin. Futurezista tilasin 2kpl 2.5" Magnaflow metallikatalysaattoreita. Tilattu ja maksettu reilu viikko sitten ja tilaus vieläkin "odottaa" tilassa, olen koittanut ottaa asiakaspalveluun yhteyttä siinä onnistumatta.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Kahdesta katista tehtiin yksi ja hinta sille asennuksineen 490€. Katit olivat ainakin minulla (tällä moottorilla) alkuperäisinä sen kokoisia, että yksi 2,5" metallinen kilpakatalysaattori vastasi tilavuudeltaan hyvin lähelle kahta alkuperäistä kattia. Menohalut paranivat minulla muutoksen jälkeen = vanhat/ 19 vuotiaat katit olivat varmasti jo aika tukossa. Lamellit olivat myös toisessa sisältä irti ja se piti raivostuttavaa kilinää joutokäynnillä.Oodi kirjoitti:Oliko siis 2kpl tuon 500€ vai kappale? Tässähän näitä katteja on kaksi vierekkäin.E38 kirjoitti:Jos et saa katalysaattoreita tuolta niin itse ostin Marteliukselta 2,5" metallisen kilpakatalysaattorin joka oli asennuksineen 490€.Oodi kirjoitti:Katalysaattorit kaipaavat kuitenkin vaihtoa vaikka rimaa hipoen päästöistä selvittiin. Futurezista tilasin 2kpl 2.5" Magnaflow metallikatalysaattoreita. Tilattu ja maksettu reilu viikko sitten ja tilaus vieläkin "odottaa" tilassa, olen koittanut ottaa asiakaspalveluun yhteyttä siinä onnistumatta.
Tässä kuva asennuksesta:

Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist (mr)
-68 Ford Mustang HT 302
-66 Cadillac Coupe de Ville (mr)
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist (mr)
-68 Ford Mustang HT 302
-66 Cadillac Coupe de Ville (mr)
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Noissa 2,5" kateissa oli lupailtu 300 polleen asti virtausta joten aika rajoille menisi yhdellä. Toki puolet on lomilla ja loput pikku poneja. Futurez siis sai toimitettua katalysaattorit ja tänään vien asennettavaksi. Tyylikäs asennus kyllä.
Kahdesta katista tehtiin yksi ja hinta sille asennuksineen 490€. Katit olivat ainakin minulla (tällä moottorilla) alkuperäisinä sen kokoisia, että yksi 2,5" metallinen kilpakatalysaattori vastasi tilavuudeltaan hyvin lähelle kahta alkuperäistä kattia. Menohalut paranivat minulla muutoksen jälkeen = vanhat/ 19 vuotiaat katit olivat varmasti jo aika tukossa. Lamellit olivat myös toisessa sisältä irti ja se piti raivostuttavaa kilinää joutokäynnillä.E38 kirjoitti:Oodi kirjoitti:Oliko siis 2kpl tuon 500€ vai kappale? Tässähän näitä katteja on kaksi vierekkäin.E38 kirjoitti:Jos et saa katalysaattoreita tuolta niin itse ostin Marteliukselta 2,5" metallisen kilpakatalysaattorin joka oli asennuksineen 490€.Oodi kirjoitti:Katalysaattorit kaipaavat kuitenkin vaihtoa vaikka rimaa hipoen päästöistä selvittiin. Futurezista tilasin 2kpl 2.5" Magnaflow metallikatalysaattoreita. Tilattu ja maksettu reilu viikko sitten ja tilaus vieläkin "odottaa" tilassa, olen koittanut ottaa asiakaspalveluun yhteyttä siinä onnistumatta.
Viimeksi muokannut Oodi, La 21.12.2019 15:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Päivitelläänpä tätäkin.
Kesä on ajeltu ja nyt jotain pieniä puuhasteluja luvassa:
-Tehostin ääntää kylmänä
-Sähköisen vesipumpun vaihto
-Etupuskurin, helma- ja kylkilistonen ja peilinkuorien maalaus
-Musiikkilaitteiston päivitys
-Sisustan fiksi
-Ilmastoinnin paneeli katoaa välillä ja tulee takaisin kun hipaisee -> tutkintaan.
Näistä tehostimenpumppu ja vesipumppu odottaa kevättä jolloin tulee muutenkin perusteellisempi huolto.
Tehostimeen vaihdoin toki jo öljyt ja ei tuntunut auttavan. Tuo sähköinen vesipumppu lienee ollut rikki jo kauan, en ole edes kokeillut rest toimintoa aikaisemmin.
Maalaushommat teetätän tammikuussa ammattikoululla, sitä ennen puran valmiiksi.
Musiikkilaitteistoa hankittu jo jotain:
-Kenwood dsp soitin
-Diamond audion digipääte ja 4 kanavainen vahvistin
-Rainbow SL-C6.3 pro puoliaktiivisena eteen.
Subi vielä mietinnässä, lähinnä tila on ongelma koska tarkoitus olisi tehdä mahdollisimman pienin sisustamuutoksin.
Tänään Irroitin keskikonsolin ja aloitin hiontahommat jotta jalopuiden naarmut saadaan piiloon. 1000 hinkkapaperilla otin mataksi pinnan. Hienompaa paperia ei ollutkaan hyllyssä joten huomenna ostamaan. Samalla ujutin 6x RCA soittimen taakse. Ilmastointipaneelikin kivasti nyt irti.
Tarkoitus ei ole hötkyillä tämän kanssa, onhan tässä talvi aikaa.
Kesä on ajeltu ja nyt jotain pieniä puuhasteluja luvassa:
-Tehostin ääntää kylmänä
-Sähköisen vesipumpun vaihto
-Etupuskurin, helma- ja kylkilistonen ja peilinkuorien maalaus
-Musiikkilaitteiston päivitys
-Sisustan fiksi
-Ilmastoinnin paneeli katoaa välillä ja tulee takaisin kun hipaisee -> tutkintaan.
Näistä tehostimenpumppu ja vesipumppu odottaa kevättä jolloin tulee muutenkin perusteellisempi huolto.
Tehostimeen vaihdoin toki jo öljyt ja ei tuntunut auttavan. Tuo sähköinen vesipumppu lienee ollut rikki jo kauan, en ole edes kokeillut rest toimintoa aikaisemmin.
Maalaushommat teetätän tammikuussa ammattikoululla, sitä ennen puran valmiiksi.
Musiikkilaitteistoa hankittu jo jotain:
-Kenwood dsp soitin
-Diamond audion digipääte ja 4 kanavainen vahvistin
-Rainbow SL-C6.3 pro puoliaktiivisena eteen.
Subi vielä mietinnässä, lähinnä tila on ongelma koska tarkoitus olisi tehdä mahdollisimman pienin sisustamuutoksin.
Tänään Irroitin keskikonsolin ja aloitin hiontahommat jotta jalopuiden naarmut saadaan piiloon. 1000 hinkkapaperilla otin mataksi pinnan. Hienompaa paperia ei ollutkaan hyllyssä joten huomenna ostamaan. Samalla ujutin 6x RCA soittimen taakse. Ilmastointipaneelikin kivasti nyt irti.
Tarkoitus ei ole hötkyillä tämän kanssa, onhan tässä talvi aikaa.
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Tänään vähän hiaisin noita jalopuita. 1000-2000-4000 papruilla ja vaha päälle.
En ihan täysin tyytyväinen ole lopputulokseen mutta välttänee. Lohkeilut meni vähän piiloon mutta siellähän ne edelleen on.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
En ihan täysin tyytyväinen ole lopputulokseen mutta välttänee. Lohkeilut meni vähän piiloon mutta siellähän ne edelleen on.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Oodin japanin tuliainen R129 SL 500
Tuosta subista. Mullaki oli tavotteena lisätä subi W211-koriseen mahdollisimman pienillä sisutan muutoksilla. Puukon alle autosta joutuivat tavaratilan välipohja ja takaseinä. Ovat alle 100 € osat, jos käytettynä vaihtaa, niin auto ei ole ikuisesti pilattu
Subi tuli välipohjaan ja vahvistin takaseinään. Asennukseen olin/olen tyytyväinen. Vahvistimen olisi voinut jättää piiloon, mutta en raskinut, kun ovat siihen valaistun tekstin laittaneet.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&start=43


http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&start=43