
CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Minkäs moisia teholukemia noista on saatu irti noin suunnilleen? Ja onkos noissa voimansiirrossa jotain eroja? Aatellut tommosen w203 uittaa saksasta, mutta ei oikeen osaa päättää että olisko se sitten c200 vai c220 jos kerta ohjelmallisesti niistä suunnilleen saman verta saadaan irti. Jonkunmoista ohjelmaa sitä jokatapauksessa heti siihen täytys laittaa sitten kun sen ostais 

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eilen laitettiin Tuikun ohjelma sisään W204 180cdi kärryyni ja voin sanoa, että oli paras sijoitus autoon mitä voi tehdä. Kunhan unohdetaan ne sinihaalariset ukkelit, jotka kirjoittivat pikku muistutuksen kotimatkalla nopeusrajoituksista.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Siis kuka hakee Saksasta w203 ku ei ne maksa Suomessakaan ku jokusen tonnin. Valot päällenakutin kirjoitti:Minkäs moisia teholukemia noista on saatu irti noin suunnilleen? Ja onkos noissa voimansiirrossa jotain eroja? Aatellut tommosen w203 uittaa saksasta, mutta ei oikeen osaa päättää että olisko se sitten c200 vai c220 jos kerta ohjelmallisesti niistä suunnilleen saman verta saadaan irti. Jonkunmoista ohjelmaa sitä jokatapauksessa heti siihen täytys laittaa sitten kun sen ostais

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No itse olen katsellut myös facelift W203:ia saksasta. Etsippäs suomesta uudempi kuin 2004, ~100tkm ajettu, porrasperä, diesel, automaatti jossa olisi myös varusteita. Ei ole. Ja ne vähän ajetut (pari alle 100tkm) on hinnoiteltu tuonne 15 tuhannen kieppeille.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Äkkiähän jokaiseen autoon 100tkm mittariin saa. Ton ikästä autoa tollasilla kilometreillä on todella vaikeeta löytää yhtään mistään.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No eikö se riitä tässä tapauksessa kun yhden löytää, vai onko jollain varmaa tietoa että ne on maailmasta loppuneet ?
Se kannattaako etsiä loppupään 203 vähän ajettuna on sitten toinen juttu, 204 alkupään mallit kun on kelpo autoja. Hintaeroista en tosin tiedä yhtään mitään.

Se kannattaako etsiä loppupään 203 vähän ajettuna on sitten toinen juttu, 204 alkupään mallit kun on kelpo autoja. Hintaeroista en tosin tiedä yhtään mitään.
wiimax.fi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuohan jotkut satalankkuja vaikka niitä saa satasilla suomesta. Otsekin voisin tuoda varustellun yksilön isolla moottorills 203 koria.
Minkälaisia teholukemia odotettavissa 270cdi ahdin ja isompi cooleri om646 w203:ta?
Minkälaisia teholukemia odotettavissa 270cdi ahdin ja isompi cooleri om646 w203:ta?
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tällä ketjulla alkaa olla sen verran pituutta, että on pakko kysyä erikseen...
"Erehdyin" hankkimaan tuollaisen sopivasti (480tkm) ajetun -02 farkkuväykyn 220CDI-koneella. Onko tuollaiseen vanhaan ja aika lailla ajettuun mitään järkeä tehdä ohjelmointia? Mitäs muutos tuohon käytännössä tarkoittaisi?
"Erehdyin" hankkimaan tuollaisen sopivasti (480tkm) ajetun -02 farkkuväykyn 220CDI-koneella. Onko tuollaiseen vanhaan ja aika lailla ajettuun mitään järkeä tehdä ohjelmointia? Mitäs muutos tuohon käytännössä tarkoittaisi?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Jos polttoainejärjestelmä on hyvässä kunnossa, lähtee väykyn 00-02 nelisyl. moottorista noin 400/180.
OM646,ssa teho riippuu suuttimien koosta, niitä on noissa monen kokoisia.
Mutta uskoisin, että käytännössä kaikilla pääsee siihen, mihin 270cdi,n ahdin riittää, eli noin 220hv,n.
Jos polttoainejärjestelmä on hyvässä kunnossa, lähtee väykyn 00-02 nelisyl. moottorista noin 400/180.
OM646,ssa teho riippuu suuttimien koosta, niitä on noissa monen kokoisia.
Mutta uskoisin, että käytännössä kaikilla pääsee siihen, mihin 270cdi,n ahdin riittää, eli noin 220hv,n.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kakuon1 kirjoitti:Eilen laitettiin Tuikun ohjelma sisään W204 180cdi kärryyni ja voin sanoa, että oli paras sijoitus autoon mitä voi tehdä. Kunhan unohdetaan ne sinihaalariset ukkelit, jotka kirjoittivat pikku muistutuksen kotimatkalla nopeusrajoituksista.

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viimeksi muokannut jakkeviet, Su 05.06.2016 23:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB Sprinter 319, MB R 320, MB e270
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Audi A6 3,0 tdi BiTurbojakkeviet kirjoitti:... audin kone on ihan eri luonteinen joten on vaikea vertailla suoraan mutta numeroita jos katsoo niin audin vakio 313hp ja 650nm jää toiseksi"audista saa ohjeelmalla 355hp ja 725nm"
Noin 393/730 ohjelmalla, kaikki saastelaitteet toiminnassa vielä.

Audi A7 3,0 tdi BiTurbo
Noin 385/830 ohjelmalla, kaikki saastelaitteet toiminnassa.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Appiukko vähän rapeena haluaa nyt omaankin autoonsa ohjelmoinnin. Millasia tehoja mahdollista saada 2013 vuoden A-sarjalaisen 200cdi automaatista. Vakiona 136hv 300nm
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viimeksi muokannut jakkeviet, Su 05.06.2016 23:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB Sprinter 319, MB R 320, MB e270
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viimeksi muokannut jakkeviet, Su 05.06.2016 23:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB Sprinter 319, MB R 320, MB e270
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko tuikulla tai muilla kokemusta EDC17 ECUn sisältävän w204 320cdi 4Matic -08 ohjelmoinnista? Onko ohjelmoitavissa samoin kuten EDC16 ym vanhemmat? Ja jos on kokemusta nii paljo tälläsestä vehkeestä on otettu pihalle vakiovermeillä?
W204 Avantgarde C320cdi 4Matic -08
W202 Classic C180 -98 Ex
W202 Classic C180 -98 Ex
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sama moottori tuo on uudemmalla ohjausjärjestelmällä. Ecun vaan joutuu avaan eli hieman työläämpi vs edc16. Tosin joutuu osan noista edc16:kin nostamaan pöydälle.Risebet kirjoitti:Onko tuikulla tai muilla kokemusta EDC17 ECUn sisältävän w204 320cdi 4Matic -08 ohjelmoinnista? Onko ohjelmoitavissa samoin kuten EDC16 ym vanhemmat? Ja jos on kokemusta nii paljo tälläsestä vehkeestä on otettu pihalle vakiovermeillä?
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viimeksi muokannut jakkeviet, Su 05.06.2016 23:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB Sprinter 319, MB R 320, MB e270
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tietyissä malleissa portin kautta ei lue juuri sitä osaa mitä pitää muokata.jakkeviet kirjoitti:juu avata nuo 17 täytyy mutta ihan vaan mielenkiinnosta miksi 16 ecun joutuu ottaa pöydälle???s1jviita kirjoitti:Sama moottori tuo on uudemmalla ohjausjärjestelmällä. Ecun vaan joutuu avaan eli hieman työläämpi vs edc16. Tosin joutuu osan noista edc16:kin nostamaan pöydälle.Risebet kirjoitti:Onko tuikulla tai muilla kokemusta EDC17 ECUn sisältävän w204 320cdi 4Matic -08 ohjelmoinnista? Onko ohjelmoitavissa samoin kuten EDC16 ym vanhemmat? Ja jos on kokemusta nii paljo tälläsestä vehkeestä on otettu pihalle vakiovermeillä?
320cdi 280 hp ja 620nm on hyvä mutta enemmänkin saa otettua
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eräs Ohjelmointi pulju tarjoaa tälläistä w211 e200cdi 122hp:seen
202 hp
378 Nm
"Nyt on saatavilla Mercedes-Benz 200CDI moottoriin myös Taso 2 optimointi, jolla päästään yli 200 hevosvoiman ilman mekaanisia muutoksia!
Myös vääntö lisääntyy mukavasti ja teho alue alkaa jo todella alhaalta."
Kuinka paljon tuossa on hattiwatteja, luulisi ahtimen itsessään jäävän pieneksi jo paljon alhaisemmillakin tehoilla, vaikuttaa hullulta lupaukselta...
202 hp
378 Nm
"Nyt on saatavilla Mercedes-Benz 200CDI moottoriin myös Taso 2 optimointi, jolla päästään yli 200 hevosvoiman ilman mekaanisia muutoksia!
Myös vääntö lisääntyy mukavasti ja teho alue alkaa jo todella alhaalta."
Kuinka paljon tuossa on hattiwatteja, luulisi ahtimen itsessään jäävän pieneksi jo paljon alhaisemmillakin tehoilla, vaikuttaa hullulta lupaukselta...
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viimeksi muokannut jakkeviet, Su 05.06.2016 23:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB Sprinter 319, MB R 320, MB e270
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Selaile tätä topicia, tuikku on noistakin kirjoitellut jonkun verran.kopsu93 kirjoitti:Eräs Ohjelmointi pulju tarjoaa tälläistä w211 e200cdi 122hp:seen
202 hp
378 Nm
"Nyt on saatavilla Mercedes-Benz 200CDI moottoriin myös Taso 2 optimointi, jolla päästään yli 200 hevosvoiman ilman mekaanisia muutoksia!
Myös vääntö lisääntyy mukavasti ja teho alue alkaa jo todella alhaalta."
Kuinka paljon tuossa on hattiwatteja, luulisi ahtimen itsessään jäävän pieneksi jo paljon alhaisemmillakin tehoilla, vaikuttaa hullulta lupaukselta...
E350CDI&A180CDI
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
... Tuollaiseen nelipyttyiseen Eemeliin en nyt niin menisi lupaamaan, kun niissä on tavallaan pienemmät suuttimet vakiona.
Aivan loppupään W203,sta esim voisi luvatakkin, niissä kun on tosi suuret suuttimet.
Muutenkin vanhoille autoille on vaikeaa luvata tarkasti mitään, kun oikein kukaan ei loppuviimein enää tiedä, että esim minkälaiset suuttimet siellä nyt on ja on niiden kunnollakin jotain merkitystä.
202hv on joku yksittäinen tulos, ei mikään taso.
Sitäpaitsi vääntöä on niin vähän, ettei siitä lasketulla syöttömäärällä kaksatanen rikkoonnu, eikä tuloksen perusteella vielä kaikki syötön rajoittimetkaan ole löytyneet.
... Tuollaiseen nelipyttyiseen Eemeliin en nyt niin menisi lupaamaan, kun niissä on tavallaan pienemmät suuttimet vakiona.
Aivan loppupään W203,sta esim voisi luvatakkin, niissä kun on tosi suuret suuttimet.
Muutenkin vanhoille autoille on vaikeaa luvata tarkasti mitään, kun oikein kukaan ei loppuviimein enää tiedä, että esim minkälaiset suuttimet siellä nyt on ja on niiden kunnollakin jotain merkitystä.
202hv on joku yksittäinen tulos, ei mikään taso.
Sitäpaitsi vääntöä on niin vähän, ettei siitä lasketulla syöttömäärällä kaksatanen rikkoonnu, eikä tuloksen perusteella vielä kaikki syötön rajoittimetkaan ole löytyneet.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
No, äkkiä löysin esimerkkitapaukseksi vanhemman Wäykyn, W210,n.
Noin 178/410
Max syötöt 95milliä.
Ja kuten ennestään tiedetään, niin näissä moottoreissa sadan nyyttonin raja/syl on noin 92milliä todellista, toteutunutta syöttöä.
Siitä ristiin kertomalla huomataan, että testerilläkin todettu 95 ja mitattu 410 ovat riittävän lähellä toisiaan, tuntuu luotettavalta.
Kyseessä vakiokuntoinen vanha auto => kaikki ilman kulkuun vaikuttavat moottorin kanavat reilun töhkän peitossa.
Vaikka olisi kenen auto kyseessä, niin ei se pikipaska nyt ainaskaan lisää virtausta moottorin läpi verrattuna uuteen.
Jotta kohtuullinenkaan savuttomuus säilyisi, niin lähestyttäessä max tehon kierroksia, on syöttömäärää ihan pakko vähentää.
Pienisuuttimisessa autossa "hyvän hyötysuhteen mahdollistava" ruiskutusikkuna rajoittaa syöttöjä tieten enemmän, myös käytetty ruiskutuspaine rajoittaa.
Normi tilanteessa, vakio auto, hyvässä kunnossa, antaa 1350bar paineella noin vakioilla savuilla tasoluokkaa 400/180 tehot, se on vaan niin, kirjoittipa kuka tahansa mitä vaan.
Uudemmissa, 1600bar järjestelmällä olevissa tulee max tehoa pikkuisen enemmän, tarkkaa määrää ei etukäteen voi kukaan oikein sanoa, kun niissä on paljon erikokoisia suuttimia, mutta sanotaan nyt että välille 190-200 nyt yleensä pääsee.

No, äkkiä löysin esimerkkitapaukseksi vanhemman Wäykyn, W210,n.
Noin 178/410
Max syötöt 95milliä.
Ja kuten ennestään tiedetään, niin näissä moottoreissa sadan nyyttonin raja/syl on noin 92milliä todellista, toteutunutta syöttöä.
Siitä ristiin kertomalla huomataan, että testerilläkin todettu 95 ja mitattu 410 ovat riittävän lähellä toisiaan, tuntuu luotettavalta.
Kyseessä vakiokuntoinen vanha auto => kaikki ilman kulkuun vaikuttavat moottorin kanavat reilun töhkän peitossa.
Vaikka olisi kenen auto kyseessä, niin ei se pikipaska nyt ainaskaan lisää virtausta moottorin läpi verrattuna uuteen.
Jotta kohtuullinenkaan savuttomuus säilyisi, niin lähestyttäessä max tehon kierroksia, on syöttömäärää ihan pakko vähentää.
Pienisuuttimisessa autossa "hyvän hyötysuhteen mahdollistava" ruiskutusikkuna rajoittaa syöttöjä tieten enemmän, myös käytetty ruiskutuspaine rajoittaa.
Normi tilanteessa, vakio auto, hyvässä kunnossa, antaa 1350bar paineella noin vakioilla savuilla tasoluokkaa 400/180 tehot, se on vaan niin, kirjoittipa kuka tahansa mitä vaan.
Uudemmissa, 1600bar järjestelmällä olevissa tulee max tehoa pikkuisen enemmän, tarkkaa määrää ei etukäteen voi kukaan oikein sanoa, kun niissä on paljon erikokoisia suuttimia, mutta sanotaan nyt että välille 190-200 nyt yleensä pääsee.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- terasankka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ke 06.04.2016 00:39
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kysytäänpä nyt mielenkiinnosta, mitä tuommoisesta 2012 (alkuvuoden malli) E350CDI:sta saisi irti ilman mitään saasteenpoiston poistojuttuja. Lähinnä kiinnostaisi alavääntö ja taloudellisuus.
W212 E350 CDI 4Matic -12
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Saman kokoisilla ahtimilla varustetuista Bemareista ja Audeista lähtee noin 320hv, niin en ihmetteisi, vaikka mersusta saman verran.
En muista, enkä löydä, olisinko mitannut tuollaisen, olen pahoillani.
Saman kokoisilla ahtimilla varustetuista Bemareista ja Audeista lähtee noin 320hv, niin en ihmetteisi, vaikka mersusta saman verran.
En muista, enkä löydä, olisinko mitannut tuollaisen, olen pahoillani.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viimeksi muokannut jakkeviet, Su 05.06.2016 23:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB Sprinter 319, MB R 320, MB e270
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
jakkeviet kirjoitti:terasankka kirjoitti:Kysytäänpä nyt mielenkiinnosta, mitä tuommoisesta 2012 (alkuvuoden malli) E350CDI:sta saisi irti ilman mitään saasteenpoiston poistojuttuja. Lähinnä kiinnostaisi alavääntö ja taloudellisuus.
kumpi tämä nyt on jos 231hp versio niin 293hp ja 605nm jos 265hp niin tulee noin 300hp ja 710nm
Mistä "fakta" - tietokannasta nämä on nyt kaivettu kun hevosvoiman tarkkuudella heitellään lukuja, ammattitaitoista....
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
- terasankka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Ke 06.04.2016 00:39
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tämä on 265hp versio...jakkeviet kirjoitti:terasankka kirjoitti:Kysytäänpä nyt mielenkiinnosta, mitä tuommoisesta 2012 (alkuvuoden malli) E350CDI:sta saisi irti ilman mitään saasteenpoiston poistojuttuja. Lähinnä kiinnostaisi alavääntö ja taloudellisuus.
kumpi tämä nyt on jos 231hp versio niin 293hp ja 605nm jos 265hp niin tulee noin 300hp ja 710nm
W212 E350 CDI 4Matic -12
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viimeksi muokannut jakkeviet, Su 05.06.2016 23:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB Sprinter 319, MB R 320, MB e270