Kuinka vaihtaa vaihdelaatikko nopeasti ?? (w124)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
epk
Valvoja
Valvoja

Kuinka vaihtaa vaihdelaatikko nopeasti ?? (w124)

Viesti Kirjoittaja epk »

tuntuu hassulta että joku mainostaa kytkimen vaihtoa puoleen tuntiin :shock: , iteltä menee jo laatikon kaavelin pulttien irroitukseen se aika...

olisin vaihtamassa laatikkoa 4v :arrow: 5v. Onko siis jotain erikois "sopivaa" avainta noitten pulttien irroitukseen vai mikä on taika ? itsellä ongelma pultit ovat ne yläpuolella olevat, startista ylös päin.
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Pitkällä (todella pitkällä) jatkolla saa ne ylimmät pultit helposti.
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

[Ju55i V.] kirjoitti:Pitkällä (todella pitkällä) jatkolla saa ne ylimmät pultit helposti.
onko näin? ite oon aina konehuoneen puolelta ne ottanut auki :oops:

kuinka pitkä on TODELLA pitkä jatko ? kun muistaakseni niitä ylimmäisiä ei juuri saanut jatkovarrella auki, vai pitääkö tyyliin kardiiniin kohilta availla ?
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

epk kirjoitti:
[Ju55i V.] kirjoitti:Pitkällä (todella pitkällä) jatkolla saa ne ylimmät pultit helposti.
onko näin? ite oon aina konehuoneen puolelta ne ottanut auki :oops:

kuinka pitkä on TODELLA pitkä jatko ? kun muistaakseni niitä ylimmäisiä ei juuri saanut jatkovarrella auki, vai pitääkö tyyliin kardiiniin kohilta availla ?
Kardaanin kohdilta ja jatkoa vaihdelaatikon pituuden verran. Saa hyvin auki kun vähän kampeaa laatikkoa alaspäin ja laittaa kallistuksenvakaajan ja öljypohjan väliin laudan palasen että laatikko vähän roikkuu.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Itse olen availlut pulttikoneella ja pitkällä jatkolla jossa nivelhylsy päässä kaikki pultit ja aikaa ei paljon mene jos on nosturit ja pulttikoneet.
petska
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja petska »

Minä olen käyttänyt niitä puristetyllä päällä olevia jatkoja jotka hieman taipuu kun nykäisee hylsää uluspäin ja pulttipyssyä irroitukseen ja ilmanpaineräikkää kiinnitykseen ja ei muuten mene kotioloissakaan kauaa ainakaan manuaali lootan vaihdossa.... tomaattia en vielä ole joutunut irroittaan....
Allu D.
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

yksin ku tekee ja pienen :roll: "asennusjuoman" kera v.loppuna niin pari tuntia.
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

PetriK kirjoitti:"
Itse olen availlut pulttikoneella ja pitkällä jatkolla jossa nivelhylsy päässä kaikki pultit ja aikaa ei paljon mene jos on nosturit ja pulttikoneet"

Just. Kun koneen takapää roikkuu alhaalla, homma käy helposti niiden yläpulttien kanssa.
Reilu varttitunti auton nostamisesta ylös, ja laatikko on lattialla.

(Ja sitten kun pulttipyssyssä on puolikymmentä erimittaista jatkoa ja kulmakappale + hylsy, ja se hylsy lipsahtaa kun takoo pulttia auki, niin jatkoja on joka puolella hallia :D )
wiimax.fi
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

kiitos mahtavista vinkeistä , laatikko irtosi hätäiseen, huomenissa uutta paikalle!
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja Petri K »

dealer kirjoitti:PetriK kirjoitti:"
Itse olen availlut pulttikoneella ja pitkällä jatkolla jossa nivelhylsy päässä kaikki pultit ja aikaa ei paljon mene jos on nosturit ja pulttikoneet"

Just. Kun koneen takapää roikkuu alhaalla, homma käy helposti niiden yläpulttien kanssa.
Reilu varttitunti auton nostamisesta ylös, ja laatikko on lattialla.

(Ja sitten kun pulttipyssyssä on puolikymmentä erimittaista jatkoa ja kulmakappale + hylsy, ja se hylsy lipsahtaa kun takoo pulttia auki, niin jatkoja on joka puolella hallia :D )
Siinä se onkin kun mulla on koneessa kiinni vain yksi jatko ( joku 80 cm) ja hylsy jossa kiinteä nivel eli nivel + hylsy on yksi osa. Tuolla saa vielä voimaakin aukaisuun. Monta jatkoa kun vie kaiken voiman noista pulttikoneista.
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

tuli huomattua tuo ilmiö, pulttikoneen voimat menee kaikki "löysien" pois vetoon joten piti räikällä avata ensin pahimmat pinteet pois
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Tuolla saa vielä voimaakin aukaisuun. Monta jatkoa kun vie kaiken voiman noista pulttikoneista."

Olet aivan oikeassa.
Pitäisi hankkia tuollainen pitkä jatko.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin