Mersuhuoltoa Viron puolella
Mersuhuoltoa Viron puolella
Onkos kellään kokemusta mersun tahi jonkun muun auton huollattamisesta Virossa tai lähinnä Tallinnassa? Jos on niin minkälaisia?
Nyt kun Virosta tulee 1.5 Eu:n jäsen, niin ei tarvi maksaa alvia suomeen ja samalla reissulla saa tuotua mukavan satsin alkoholituotteita..
Nyt kun Virosta tulee 1.5 Eu:n jäsen, niin ei tarvi maksaa alvia suomeen ja samalla reissulla saa tuotua mukavan satsin alkoholituotteita..
Asiasta viidenteen, mutta sopinee tämän treadin alle:arska kirjoitti:Kävin kysymässä omaani 200 CDI eemeliin B-huollon hintaa kun kilometrit on seuraavax 300 000 niin hinta oli 3200 Eek. Tää on 215 euroa. Kuitenkin aika reilusti alle Vehon.
Onkos kokemusta Viron ruosteenestokäsittelyistä? Ovatko olleet Suomen laatua? Hinnoittelu ilmeisesti selkeästi Suomen hintojen alle?
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16
Silberauton hinnoittelu
Hinnoittelusta sen verran, että tiedustelin Mimmiin seisontajarrun remonttia eli uudet hihnat ja takajarruvaijereiden vaihto. Hinta oli tasan 40 % Vehon hinnastatehoseppo kirjoitti:Silberauto on mersun myyjä että merkkihuolto. Hinnat noin -50% Vehon hinnoista. Puhuvat Soomee. puh 9993726266003

Taitaa tulla lähtö parin viikon päästä Tallinnaan. Samalla tulee tankattua sekä mies että auto


Re: Silberauton hinnoittelu
Erinomainen vinkki. Kävimme juuri kuukausi sitten eukon Opelilla lahden sillä puolen ja Tallinnan kohdalla tuli juuri tuo huoltohomma mieleen, jotta onko hinnoissa kovastikin eroa. Ja kyllä näyttää olevan. Seuraava MB:n määräaikaishuolto tehdään sitten siellä.Tapio R. kirjoitti:Hinnoittelusta sen verran, että tiedustelin Mimmiin seisontajarrun remonttia eli uudet hihnat ja takajarruvaijereiden vaihto. Hinta oli tasan 40 % Vehon hinnastatehoseppo kirjoitti:Silberauto on mersun myyjä että merkkihuolto. Hinnat noin -50% Vehon hinnoista. Puhuvat Soomee. puh 9993726266003![]()
Taitaa tulla lähtö parin viikon päästä Tallinnaan. Samalla tulee tankattua sekä mies että auto![]()
Ainoa mikä hieman mietityttää on se, että noissa laivoissa autot pakataan, suorastaan sullotaan, niin pienillä väleillä, että tuolla viime reissulla eukon autosta repesi toinen peili ja toiselle puolelle oli ilmaantunut ihan kiva ovilommo. Ihmiset kun kulkevat autojen välissä melko vauhdikkaasti siellä autokannella. No, täytyy mennä "ei-sesonkiaikaan" jolloin laivoissa on tilaa.
Re: Silberauton hinnoittelu
Milläs paatilla kävitte lahden takana? Meillä velipojan kanssa on paikat varattuna Siljan SuperSeaCat 4:lta.Classic kirjoitti:Ainoa mikä hieman mietityttää on se, että noissa laivoissa autot pakataan, suorastaan sullotaan, niin pienillä väleillä, että tuolla viime reissulla eukon autosta repesi toinen peili ja toiselle puolelle oli ilmaantunut ihan kiva ovilommo.
Re: Silberauton hinnoittelu
Varmaankin noi pikkulaivat on hyvä valinta, meillä oli muistaakseni mennen tullen Vikingin Rosella ja se autojen pakkaaminen sinne hattuhyllylle nosti pinnaa jo siinä sisäänajovaiheessa, kun sitten sieltä autosta ei meinannut päästä pihalle kuin ikkunasta. Muija ei uskaltanut ajaa autoa ollenkaan sisään, hermostui heti kun näki mihin väliin piti auto saada.Tapio R. kirjoitti:Milläs paatilla kävitte lahden takana? Meillä velipojan kanssa on paikat varattuna Siljan SuperSeaCat 4:lta.Classic kirjoitti:Ainoa mikä hieman mietityttää on se, että noissa laivoissa autot pakataan, suorastaan sullotaan, niin pienillä väleillä, että tuolla viime reissulla eukon autosta repesi toinen peili ja toiselle puolelle oli ilmaantunut ihan kiva ovilommo.
Ei kai sille autolle ihan omaa paattia kukaan voi varata, mutta silti tuolla Vikingin menolla riski saada joku pieni muisto auton kylkeen on kyllä melko suuri.
Olisikin ihan hyvä kuulla, jos joillakin laivoilla olisi hieman väljemmät autotilat.
Mimmi huollettu Silberauto Järve:llä Tallinnassa
No nyt on reissu heitetty ja olemme Veli -pojan kanssa tyytyväisiä
Reissu Siljan SuperSeaCat:lla meni leppoisasti ja autotkin pakattiin sulassa sovussa SeaCatin uumeniin eli ei liian ahdasta eikä klommon klommoa
Palvelu pelasi Järvevana tee 11 Silberautossa ok ja soittelivatkin perään pari kertaa tarkistaakseen huoltoon liittyviä juttuja tyyliin, "oliko auton sisäpesu tarkoitus tehdä kemiallisesti vai vesipesulla".
Huoltolaskuerittely on kuin Veholla ja pojat puuhastelivat Mimmin kimpussa yht. 8 ns. yksikköhuoltotuntia hintaan n. 400 eur sisältäen osat+työn.
Voin suositella paikkaa muillekin eli yhteys vain Silberauton Veikko Pahklaan, puh: +372 626 6000 tai suoraan kännyyn +372 506 6096. Räägimme sujuvasti Soomeksi ja tarjoukset tuli etukäteen huolloista meilillä osoitteesta veikko.pahkla@silberauto.ee
Edit: Reissussa kannattaa tankata myös auto Nesteellä siinä naapurissa ja ukot Prismassa, kun saa S-Etukortilla vielä 5 % alennustakin ostoksista

Reissu Siljan SuperSeaCat:lla meni leppoisasti ja autotkin pakattiin sulassa sovussa SeaCatin uumeniin eli ei liian ahdasta eikä klommon klommoa

Palvelu pelasi Järvevana tee 11 Silberautossa ok ja soittelivatkin perään pari kertaa tarkistaakseen huoltoon liittyviä juttuja tyyliin, "oliko auton sisäpesu tarkoitus tehdä kemiallisesti vai vesipesulla".
Huoltolaskuerittely on kuin Veholla ja pojat puuhastelivat Mimmin kimpussa yht. 8 ns. yksikköhuoltotuntia hintaan n. 400 eur sisältäen osat+työn.
Voin suositella paikkaa muillekin eli yhteys vain Silberauton Veikko Pahklaan, puh: +372 626 6000 tai suoraan kännyyn +372 506 6096. Räägimme sujuvasti Soomeksi ja tarjoukset tuli etukäteen huolloista meilillä osoitteesta veikko.pahkla@silberauto.ee
Edit: Reissussa kannattaa tankata myös auto Nesteellä siinä naapurissa ja ukot Prismassa, kun saa S-Etukortilla vielä 5 % alennustakin ostoksista

Nyt olis huolto varattuna silberautosta lauantaiksi 6.11.
Lähetin tänään aamulla s-postia Veikolle ja hän soitti noin tunnin kuluttua, että teretulemast huoltoon.
A-huollon hinta 2500EEK, 167 eeroo eli tonni mummoo.
Katsotaan kuin käy.
Raportti tulee ens viikolla.
Lähetin tänään aamulla s-postia Veikolle ja hän soitti noin tunnin kuluttua, että teretulemast huoltoon.

A-huollon hinta 2500EEK, 167 eeroo eli tonni mummoo.
Katsotaan kuin käy.
Raportti tulee ens viikolla.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Hoo Moilanen kirjoitti:Nyt olis huolto varattuna silberautosta lauantaiksi 6.11.
Lähetin tänään aamulla s-postia Veikolle ja hän soitti noin tunnin kuluttua, että teretulemast huoltoon.![]()
A-huollon hinta 2500EEK, 167 eeroo eli tonni mummoo.
Katsotaan kuin käy.
Raportti tulee ens viikolla.


Jos haluaa vielä säästää, niin ota omat öljyt mukana, koska Silberauto tarjosi minulle ainakin Mobilin täyssynteettisiä öljyjä n. 8 euron litrahintaan (muistaakseni

Kerropa Veikolle terveisiä Tapiolta ja Petteriltä

Nyt on auto huollettu, mutta ei ihan ongelmitta mennyt.
Jäi se lohkolämmitin ja sisäpistoke asentamatta. Puuttui kuulemma joku tiiviste. Konehuoneesta täytyy ilmeiseati purkaa jotain pois että lohkolämmittimen saa asennettua. Se Herra siellä huollossa puhui hoono soome, enkä ymmärtänyt ihan kaikkea mitä hän minulle selitti.
"lisätöinä" pyysin uudet kaikki pyyhkijänsulat eteen ja taakse oli vaihdettu, mutta ei lampunpesureiden sulkia. Lisäksi pyysin pelkääjän oven alareunassa olevan muovilistan viimeistä kiinnikettä uusimaan, uutta kiinnikettä ei ollut heillä varastossa, Prisman parkkiksella huomattiin että lista oli melkein irronnut kokonaan. Otin sen irti ja laiton takakonttiin. Täytyy tehdä uusi reissu jolloin saadaan lohko ja sisäpistoke asennettua. Sovin samalla jo uuden ajan, täytyy vielä huomenna varmistaa että se on OK.
Toinen juttu mikä jäi hieman kaivelemaan on toi arve (lasku)
Hieman kalliimpi kuin olin olettanut.
Loppusumma oli 4255,90EEK (272 €)
A-huollon hinnaksi oli sovitu 2500EEK sisältäen öljyt ja suodattimen.
Lasku:
Nimike määrä hinta yhteensä suom
assyst hooldus A 1 449.15 449.15 A-huolto työ
Küünalde vahetus 0.4 449.15 179.66 Tulppien vaihto
Kütuse peenfilri vahetus 0.4 449.15 179.66 bensansuodvai
Öhufiltri elemendi vahetus 0.2 449.15 89.83 Ilmassuodattimen
Abimaterterjalid 1 42,37 42.37 ??
öli synt s 5W-40 208L 5,5 116,59 641,25 moottoriöljy
Klamber 2 19.25 38.50 joku kiinnike??
kütusefilter 1 431.81 431.81 suodatin??
süüteküünal 4 136,91 547,64 Tulpat
ölifilter 1 99.37 99,37 öljynsuodatin
klaasipuhastihari 1 292,59 292,59 Tuulilasinpyyhkijä
salongi filter 1 195,50 195,50 raitisilmasuodatin
klaaripuhastihari 1 118.28 118.28 takalasinpyyhkijä
öhufilter 1 211.00 211,00 ilmansuodatin
klaasipesuvedelik 2 45.03 90.06 lasinpesuneste
summasummaarum 3606.67 + ALV 18% 649.23 = 4255,90EEK
Tuosta kun laskee Lisäkuluiksi tulpat+vaihto+pyyhkijät+raitisilmasuodattimen saadan alvillinen summa lähelle 2500EEK.
Minua ei juurikaan harmittanut ettei autoa saanut kerralla valmiiksi.
Tosin pitkänmatkantekijää se olisi varmaankin harmittanut.
Matkasta sen verran että matka meni Jetillä joutuisasti pisneksessä, ensimäisenä laivaan ja laivasta ulos. Bensa tallinnassa on huimasti edullisempaa. litra 95e 11.30EEK (.073€) ja 98 12.00EEK (0.775)
Diesel on samanhintaista kuin 95e.
Veho lähesty postilla "Huoltopalvelut ja varaosat syksy 2004 ja talvi 3005"
jossa on A huollon hinta 220 CDI:lle 188 ja 230k hinta on noin 10-15% kalliimpi kuin 220 CDI eli noin 215e.
Lohkolämmitin ja sisäpistoke samassa vihkosessa
lämmitin 365€ + sisäpistoke 187 yhteensä=552€
Virossa 2500EEK + 1850EEK=4350EEK= 280€ (ero 272€ melkein puolet.)
Tässä tärkeimmät kommentit
Jäi se lohkolämmitin ja sisäpistoke asentamatta. Puuttui kuulemma joku tiiviste. Konehuoneesta täytyy ilmeiseati purkaa jotain pois että lohkolämmittimen saa asennettua. Se Herra siellä huollossa puhui hoono soome, enkä ymmärtänyt ihan kaikkea mitä hän minulle selitti.
"lisätöinä" pyysin uudet kaikki pyyhkijänsulat eteen ja taakse oli vaihdettu, mutta ei lampunpesureiden sulkia. Lisäksi pyysin pelkääjän oven alareunassa olevan muovilistan viimeistä kiinnikettä uusimaan, uutta kiinnikettä ei ollut heillä varastossa, Prisman parkkiksella huomattiin että lista oli melkein irronnut kokonaan. Otin sen irti ja laiton takakonttiin. Täytyy tehdä uusi reissu jolloin saadaan lohko ja sisäpistoke asennettua. Sovin samalla jo uuden ajan, täytyy vielä huomenna varmistaa että se on OK.
Toinen juttu mikä jäi hieman kaivelemaan on toi arve (lasku)
Hieman kalliimpi kuin olin olettanut.
Loppusumma oli 4255,90EEK (272 €)
A-huollon hinnaksi oli sovitu 2500EEK sisältäen öljyt ja suodattimen.
Lasku:
Nimike määrä hinta yhteensä suom
assyst hooldus A 1 449.15 449.15 A-huolto työ
Küünalde vahetus 0.4 449.15 179.66 Tulppien vaihto
Kütuse peenfilri vahetus 0.4 449.15 179.66 bensansuodvai
Öhufiltri elemendi vahetus 0.2 449.15 89.83 Ilmassuodattimen
Abimaterterjalid 1 42,37 42.37 ??
öli synt s 5W-40 208L 5,5 116,59 641,25 moottoriöljy
Klamber 2 19.25 38.50 joku kiinnike??
kütusefilter 1 431.81 431.81 suodatin??
süüteküünal 4 136,91 547,64 Tulpat
ölifilter 1 99.37 99,37 öljynsuodatin
klaasipuhastihari 1 292,59 292,59 Tuulilasinpyyhkijä
salongi filter 1 195,50 195,50 raitisilmasuodatin
klaaripuhastihari 1 118.28 118.28 takalasinpyyhkijä
öhufilter 1 211.00 211,00 ilmansuodatin
klaasipesuvedelik 2 45.03 90.06 lasinpesuneste
summasummaarum 3606.67 + ALV 18% 649.23 = 4255,90EEK
Tuosta kun laskee Lisäkuluiksi tulpat+vaihto+pyyhkijät+raitisilmasuodattimen saadan alvillinen summa lähelle 2500EEK.
Minua ei juurikaan harmittanut ettei autoa saanut kerralla valmiiksi.
Tosin pitkänmatkantekijää se olisi varmaankin harmittanut.
Matkasta sen verran että matka meni Jetillä joutuisasti pisneksessä, ensimäisenä laivaan ja laivasta ulos. Bensa tallinnassa on huimasti edullisempaa. litra 95e 11.30EEK (.073€) ja 98 12.00EEK (0.775)
Diesel on samanhintaista kuin 95e.
Veho lähesty postilla "Huoltopalvelut ja varaosat syksy 2004 ja talvi 3005"
jossa on A huollon hinta 220 CDI:lle 188 ja 230k hinta on noin 10-15% kalliimpi kuin 220 CDI eli noin 215e.
Lohkolämmitin ja sisäpistoke samassa vihkosessa
lämmitin 365€ + sisäpistoke 187 yhteensä=552€
Virossa 2500EEK + 1850EEK=4350EEK= 280€ (ero 272€ melkein puolet.)
Tässä tärkeimmät kommentit
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Kokemuksia Silberauton huollosta osa II
Edellisen kirjoituksen jälkeen tällä topikilla yli 100 lukijaa, kiinnostusta näyttää olevan
Vein Mersun aamulla pajalle,muutaman minuutin odotuksen jälkeen pääsin tiskille ja sovittiin mitä oli viimeksi jäänyt tekemättä tehdään nyt eli lohkolämmittimen asennus ja oven listan kiinnitys. Lisäksi sanoin että auto pitää olla klo 14.00 valmiina. Menin sinne noin varttiavaille ja sain auton mukaani klo 14.10. Tarkistin nopeesti että lista oli paikallaan ja sisäpistoke oli sovitussa paikassa, mutta ulko pistoke oli kuskin puolella kun sen piti olla pelkääjän puolella. Siinä oli oli sen verran kiirus kun laiva lähti klo15.00 että en kerinnyt jäädä kommentoimaan asiaa. Kotiin tultua otin defan laatikon auki ja otin sähköjohdon sieltä ulos, ja katso, se on 4 metriä pitkä
eli nou hätä, nyt riittää johdon pituus, eikä tartte parkkeerata niin tarkaan tolpan tykö.
Hyvästi kylmät aamustartit.
Kokemukseni on loppujen lopuksi positiivisen. Auto on huollettu ja lohkolämmitin asennettu. Aion kyllä kesällä viedä autoni jälleen huollettavaksi Silberautoon. Täytyy vain huomoida että jos teettää jotain ylimääräistä että kaikki tarvittavat osat on tilattuna.
Edellisen kirjoituksen jälkeen tällä topikilla yli 100 lukijaa, kiinnostusta näyttää olevan

Vein Mersun aamulla pajalle,muutaman minuutin odotuksen jälkeen pääsin tiskille ja sovittiin mitä oli viimeksi jäänyt tekemättä tehdään nyt eli lohkolämmittimen asennus ja oven listan kiinnitys. Lisäksi sanoin että auto pitää olla klo 14.00 valmiina. Menin sinne noin varttiavaille ja sain auton mukaani klo 14.10. Tarkistin nopeesti että lista oli paikallaan ja sisäpistoke oli sovitussa paikassa, mutta ulko pistoke oli kuskin puolella kun sen piti olla pelkääjän puolella. Siinä oli oli sen verran kiirus kun laiva lähti klo15.00 että en kerinnyt jäädä kommentoimaan asiaa. Kotiin tultua otin defan laatikon auki ja otin sähköjohdon sieltä ulos, ja katso, se on 4 metriä pitkä

Hyvästi kylmät aamustartit.

Kokemukseni on loppujen lopuksi positiivisen. Auto on huollettu ja lohkolämmitin asennettu. Aion kyllä kesällä viedä autoni jälleen huollettavaksi Silberautoon. Täytyy vain huomoida että jos teettää jotain ylimääräistä että kaikki tarvittavat osat on tilattuna.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
KIRJOITIN PÄÄLLE OMAN KÄÄNNÖKSENI. ISOLLA TEKSTILLÄ.Hokke kirjoitti:Nyt on auto huollettu, mutta ei ihan ongelmitta mennyt.
Jäi se lohkolämmitin ja sisäpistoke asentamatta. Puuttui kuulemma joku tiiviste. Konehuoneesta täytyy ilmeiseati purkaa jotain pois että lohkolämmittimen saa asennettua. Se Herra siellä huollossa puhui hoono soome, enkä ymmärtänyt ihan kaikkea mitä hän minulle selitti.
"lisätöinä" pyysin uudet kaikki pyyhkijänsulat eteen ja taakse oli vaihdettu, mutta ei lampunpesureiden sulkia. Lisäksi pyysin pelkääjän oven alareunassa olevan muovilistan viimeistä kiinnikettä uusimaan, uutta kiinnikettä ei ollut heillä varastossa, Prisman parkkiksella huomattiin että lista oli melkein irronnut kokonaan. Otin sen irti ja laiton takakonttiin. Täytyy tehdä uusi reissu jolloin saadaan lohko ja sisäpistoke asennettua. Sovin samalla jo uuden ajan, täytyy vielä huomenna varmistaa että se on OK.
Toinen juttu mikä jäi hieman kaivelemaan on toi arve (lasku)
Hieman kalliimpi kuin olin olettanut.
Loppusumma oli 4255,90EEK (272 €)
A-huollon hinnaksi oli sovitu 2500EEK sisältäen öljyt ja suodattimen.
Lasku:
Nimike määrä hinta yhteensä suom
assyst hooldus A 1 449.15 449.15 A-huolto työ
Küünalde vahetus 0.4 449.15 179.66 Tulppien vaihto
Kütuse peenfilri vahetus 0.4 449.15 179.66 POLTTOAINE HIENO SUODATIN TAI PENEMPI S
Öhufiltri elemendi vahetus 0.2 449.15 89.83 Ilmassuodattimen VAIHTO
Abimaterterjalid 1 42,37 42.37 APUMATERIAALIT
öli synt s 5W-40 208L 5,5 116,59 641,25 moottoriöljy
Klamber 2 19.25 38.50 joku kiinnike??KLEMMARI TAI LISÄOSA
kütusefilter 1 431.81 431.81 POLTTOA.SUODATI
süüteküünal 4 136,91 547,64 Tulpat(SYTYTYS)
ölifilter 1 99.37 99,37 öljynsuodatin
klaasipuhastihari 1 292,59 292,59 Tuulilasinpyyhkijä
salongi filter 1 195,50 195,50 raitisilmasuodatin
klaaripuhastihari 1 118.28 118.28 takalasinpyyhkijä
öhufilter 1 211.00 211,00 ilmansuodatin
klaasipesuvedelik 2 45.03 90.06 lasinpesuneste
summasummaarum 3606.67 + ALV 18% 649.23 = 4255,90EEK
Tuosta kun laskee Lisäkuluiksi tulpat+vaihto+pyyhkijät+raitisilmasuodattimen saadan alvillinen summa lähelle 2500EEK.
Minua ei juurikaan harmittanut ettei autoa saanut kerralla valmiiksi.
Tosin pitkänmatkantekijää se olisi varmaankin harmittanut.
Matkasta sen verran että matka meni Jetillä joutuisasti pisneksessä, ensimäisenä laivaan ja laivasta ulos. Bensa tallinnassa on huimasti edullisempaa. litra 95e 11.30EEK (.073€) ja 98 12.00EEK (0.775)
Diesel on samanhintaista kuin 95e.
Veho lähesty postilla "Huoltopalvelut ja varaosat syksy 2004 ja talvi 3005"
jossa on A huollon hinta 220 CDI:lle 188 ja 230k hinta on noin 10-15% kalliimpi kuin 220 CDI eli noin 215e.
Lohkolämmitin ja sisäpistoke samassa vihkosessa
lämmitin 365€ + sisäpistoke 187 yhteensä=552€
Virossa 2500EEK + 1850EEK=4350EEK= 280€ (ero 272€ melkein puolet.)
Tässä tärkeimmät kommentit
Viimeksi muokannut cdi, Pe 03.03.2006 22:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
200 pitää lähteä ennemmin kun 220:llä
Onkos kuka käynyt nyt viime aikoina silberissä autoa huollattamassa? Millä lautalla näin talvis aikaan on edukkain liikkua päiväreissuna? Onko hinnat kestänyt kilpailukykyisinä huolloissa (laitan kyllä s.postia sinne siinä se selviää
) Mulla ei ole mitään hajua esim siitä että saako virossa ajaa nastarenkailla? Yritin etsiä karttaa silberautoon mutta ei oikein tärpännyt... onko helppo mennä?

laivoista
Kysele esim. eckerö lineltä. Lähtee 8.00 länsisatamasta. On perillä 11.30 eli jos on sellainen homma, mikä hoituu iltapäivässä ehtii hyvin. Laiva lähtee takaisin klo 18. Tai ilta Tallinkin meloodia lähtee illalla 20.15 paikkeilla. En tiedä purkaako autot yöllä vai aamulla. Sillä saa koko päivän sitten toiminta aikaa Tallinnaan ja sitten taas 16 tai puolen yön aikaan kotiinpäin. Niin saa ajaa nastoilla.
Ei muuta, kuin satamasta suunnistat Pärnu Maantielle päin. Tässä kartta: http://www.tallinn.ee/est/g2810/maps?pr ... c41361aa4fpasa kirjoitti:Onkos kuka käynyt nyt viime aikoina silberissä autoa huollattamassa? Millä lautalla näin talvis aikaan on edukkain liikkua päiväreissuna? Onko hinnat kestänyt kilpailukykyisinä huolloissa (laitan kyllä s.postia sinne siinä se selviää) Mulla ei ole mitään hajua esim siitä että saako virossa ajaa nastarenkailla? Yritin etsiä karttaa silberautoon mutta ei oikein tärpännyt... onko helppo mennä?
Hinnoista sen verran, että yksikkötuntihinta on noussut sitten vuoden takaisesta n. 20 %...
Tuli sitten eilen huollettua oma W211 220 cdi tuolla Silberautossa. Kyseessä oli iso huolto eli assyst D. Homma toimi niinkuin täällä foorumilla on mainostettu. Tarjous tuli etukäteen ja lopputulos ei juurikaan poikennut tarjouksesta. Hintaero on vaan kaventunut melkoisesti. Tuntihinta on 595eek/h. Esim. huolto-osat, kuten suodattimet ovat "vain" noin 19% edullisempia verrattuna keväällä julkaistun Vehon mainoslehtisen vastaaviin. Lisätyönä tehtiin takajarrupalojen vaihto, Se taas oli 45% edullisempi kuin em. julkaisussa.
Summa summarum tässä tapauksessa: huolto virossa + edestakainen matka Superseacatilla = huollon hinta Suomessa
Tosin kun lasketaan jarrupalojen vaihto, auton tankkaus (diesel 0,87 €) ja kesäjuomat niin ehkä tämä vähän säästönpuolelle jäi. Ja matkailuhan avartaa.
Summa summarum tässä tapauksessa: huolto virossa + edestakainen matka Superseacatilla = huollon hinta Suomessa

Tosin kun lasketaan jarrupalojen vaihto, auton tankkaus (diesel 0,87 €) ja kesäjuomat niin ehkä tämä vähän säästönpuolelle jäi. Ja matkailuhan avartaa.
