w201 vaihdettiin Weberin kaasutin
w201 vaihdettiin Weberin kaasutin
Laitettiin automaattivaihteiseen meseen sähkökaasarin paikalle Weberin käytetty DGAV. Tyhjäkäynti pelaa nyt hyvin, isompia suuttimia joutuu vielä ilmeisesti vaihtamaan, jotta saisi bensaa tarpeeksi - ei vastaa vielä polkimeen niinkuin pitäisi. Kysymys olisi; mistä kannattaa ottaa alipaine atomaattilootalle, aiemmin se on käsittääkseni tullut kaasuttimelta - nyt haaroitettiin imusarjalta, loota ei toimi nyt kuitenkaan niinkuin pitäisi - ei tee pakkovaihtoja jne... Kickdown vaijerille ei ole tehty muutoksia, mesen omaa kaasuvivustoa ei ole muutettu paitsi weberin vivustoa muokattu - pakkovaihdot toimi aiemmin sähkökaasarilla. Jos jollakulla olisi tietoa niin olis hyvä. Vai voisiko syy olla myös tuossa bensansaannissa - kun kierroksia ei ota vielä kunnolla kun polkaset nopeasti kaasua?
Viimeksi muokannut tompson, Ma 13.06.2016 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB W201 D - 88
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
Re: w201 vaihdettiin Weberin kaastutin
Imusarjasta tai mistä nyt yleensä tulee kuristamatttomana se alipaine...muuten askille tulee aina oma putkensa askilta ettei toinen haara hukkaa tai vuoda jolloin se vääristää alipaineenmäärää.
sitten taas kick down vaijerin liike saisi olla samanlainen liike pituudeltaan kun säädettäessäkin puolikierrosta muuttaa paljon askin käyttäytymistä...jos liikerata lyhenee paljon menee aski ihan oudoksi.
Mistä toi weberi on?
tuliko väliin bakeliitti levy?
ainakin jos viet kaasutin expertille säätävät ja muuttavat kurkkuja ja mitä nyt tarttee että toimii hyvin kaikilla kierroksilla.
sitten taas kick down vaijerin liike saisi olla samanlainen liike pituudeltaan kun säädettäessäkin puolikierrosta muuttaa paljon askin käyttäytymistä...jos liikerata lyhenee paljon menee aski ihan oudoksi.
Mistä toi weberi on?
tuliko väliin bakeliitti levy?
ainakin jos viet kaasutin expertille säätävät ja muuttavat kurkkuja ja mitä nyt tarttee että toimii hyvin kaikilla kierroksilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 vaihdettiin Weberin kaastutin
Ymmärsinkö oikein, että askille menee kaksi alipaineletkua? Jos näin on, niin silloin molemmat letkut menevät nyt samasta paikasta - eli imusarjalta. Haaroitimme nimittäin tuon sähkökaasarilta tulleen letkun sinne. Huomasimme kyllä, että askin suuntaan menee kaksi letkua - juuri nuo samaiset kaksi nyt haaroitettua. Weberiltähän saa kyllä myös alipaineen, mutta nyt se on tukittu. Weberi on tietääkseni ollut aikanaan Taunuksessa, ei tietoa minkäkokoisessa koneessa. Minulla se on ollut jo useita vuosia hyllyssä. Tuossa kevättalvella laittelin Kaasutinexpertiltä tilatun korjaussarjan kaasariin, siinä pitäisi olla suuttimia vaille kaikki tarpeellinen. Nyt on tilattu suutinlajitelma kun auto saatiin jo tulille. Imusarjan ja kaasuttimen väliin on tehty metallinen sovitelaippa ~10 mm vahvuudeltaan, imusarjan/laipanvälissä liima - laipan ja kaasuttimenvälissä weberin korjaussarjan mukana tullut paperitiiviste. Bakeliittilevyä en ole hankkinut, olisiko se jostakin syystä välttämätön?
MB W201 D - 88
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
Re: w201 vaihdettiin Weberin kaasutin
Eikös toi DGAV ole pystymallin kaasutin? Minkälainen imusarja sulla on, että olet saanut sen kiinnitettyä(kuva olis kiva). Mulla ainakin on mersun moottorissa(M102) kaasutinmallin imusarja joka on ns. vaakamallin kaasuttimelle. Taistellut myös ton kaasuttimen ongelmien kanssa ja olisin kiinnostunut sen korvaamisesta jollakin toisella.
T: Artsi.
T: Artsi.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: w201 vaihdettiin Weberin kaasutin
ilman bakeliitti eristelevyä kiehuu bensa kaasarissa kuumana...ei toimi.
Kaksi alipaine letkua..toinen on jatkuva alipainen ja toinen sitten s ja w säädetty kepinjuuresta joka tulee loksussa olevan alipaine venttiilin kautta.
Kaksi alipaine letkua..toinen on jatkuva alipainen ja toinen sitten s ja w säädetty kepinjuuresta joka tulee loksussa olevan alipaine venttiilin kautta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 vaihdettiin Weberin kaasutin
Sinulla lienee vielä tuo muuttuvakurkkuinen Pierburg, tässä oli Pierburgin sähkökaasari, joka on pystyssä. Tehtiin metallista välilaippa Weberin kiinnitysreikiä varten ja näin saatiin istutettua paikalleen. Mulla on jokunen kuva, kunhan vain osais ne tänne laittaa.A kirjoitti:Eikös toi DGAV ole pystymallin kaasutin? Minkälainen imusarja sulla on, että olet saanut sen kiinnitettyä(kuva olis kiva). Mulla ainakin on mersun moottorissa(M102) kaasutinmallin imusarja joka on ns. vaakamallin kaasuttimelle. Taistellut myös ton kaasuttimen ongelmien kanssa ja olisin kiinnostunut sen korvaamisesta jollakin toisella.
T: Artsi.
MB W201 D - 88
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
Re: w201 vaihdettiin Weberin kaasutin
Ok, bakelöiittilevyn merkitys avautui nyt kyllä, mutta tuo alipainejuttu. Trakoitatko vaihdekepin juuressa olevaa economy/sport valintakytkintä? Entä onko alipaineen lähdöllä sille konehuoneessa merkitystä. Eli tuleeko se kaasarilta vai näin, että ne on haaroitettu samasta oksasta molemmat, imusarjalta? Tuota sanaa loksu en kans tajunnu?atlas kirjoitti:ilman bakeliitti eristelevyä kiehuu bensa kaasarissa kuumana...ei toimi.
Kaksi alipaine letkua..toinen on jatkuva alipainen ja toinen sitten s ja w säädetty kepinjuuresta joka tulee loksussa olevan alipaine venttiilin kautta.
MB W201 D - 88
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
Re: w201 vaihdettiin Weberin kaasutin
Loksu eli lokasuojassa tai sulake boxin edessä lankussa ainakin se w,s mangneetti kytkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 vaihdettiin Weberin kaasutin
Onnistuin yhestä kuvasta saamaan oheisen linkin; Alkutilanne, heti entisen kaasarin irrottamisen jälkeen. Kuva on otettu venttiilikopan puolelta moottoria, kuvassa näkyvä lämpövastus on poistettu ja kakkoskurkun aukkoa muotoiltu sopivammaksi. Vielä pari muuta kuvaa on kaverin kännykällä, yritän muistaa laittaa ne vielä tässä myöhemmin.tompson kirjoitti:Sinulla lienee vielä tuo muuttuvakurkkuinen Pierburg, tässä oli Pierburgin sähkökaasari, joka on pystyssä. Tehtiin metallista välilaippa Weberin kiinnitysreikiä varten ja näin saatiin istutettua paikalleen. Mulla on jokunen kuva, kunhan vain osais ne tänne laittaa.A kirjoitti:Eikös toi DGAV ole pystymallin kaasutin? Minkälainen imusarja sulla on, että olet saanut sen kiinnitettyä(kuva olis kiva). Mulla ainakin on mersun moottorissa(M102) kaasutinmallin imusarja joka on ns. vaakamallin kaasuttimelle. Taistellut myös ton kaasuttimen ongelmien kanssa ja olisin kiinnostunut sen korvaamisesta jollakin toisella.
T: Artsi.
https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2& ... sp=safe&zw" onclick="window.open(this.href);return false;
MB W201 D - 88
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
Re: w201 vaihdettiin Weberin kaasutin
Kiitos.
Kuvan linkitys ei sulla onnistunut, mutta toi tieto imusarjasta auttoi. Täytynee alkaa etsimään tommosta sarjaa.
Kuvat jos sulla on koneella millä täälä "surffailet" niin saat ne liitettyä ihan tuolta liitetiedostot välilehdeltä kirjoittaessasi viestiä.
T:A.
Kuvan linkitys ei sulla onnistunut, mutta toi tieto imusarjasta auttoi. Täytynee alkaa etsimään tommosta sarjaa.
Kuvat jos sulla on koneella millä täälä "surffailet" niin saat ne liitettyä ihan tuolta liitetiedostot välilehdeltä kirjoittaessasi viestiä.
T:A.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: w201 vaihdettiin Weberin kaasutin
Ai jaa, omalla koneellani linkki avautuu. En jostakin syystä onnistu liittämään kuvia liitetiedostona. Kokeilen kuienkin vielä yhtä linkkiä. Linkkihän latautuu ruudun vasempaan alareunaan, josta sen saa auki. Linkissä kuvia on kolme, Imusarjan laippa kun entinen kaasutin on irrotettu, välilaippa Weberin asennusta varten ja Weberi asennettuna.A kirjoitti:Kiitos.
Kuvan linkitys ei sulla onnistunut, mutta toi tieto imusarjasta auttoi. Täytynee alkaa etsimään tommosta sarjaa.
Kuvat jos sulla on koneella millä täälä "surffailet" niin saat ne liitettyä ihan tuolta liitetiedostot välilehdeltä kirjoittaessasi viestiä.
T:A.
https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2& ... sp=safe&zw" onclick="window.open(this.href);return false;
MB W201 D - 88
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
Re: w201 vaihdettiin Weberin kaasutin
Linkki ohjautuu ilmeisesti sun G-mail tilillesi(kuvat varmaankin sielä) ja siitä syystä ei aukea. Tieto kuitenkin riitti ton imusarjan osalta. Kuviahan löytyy täältä intterin webistä, että minkälaisesta sarjasta on kyse.
T:A.
T:A.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: w201 vaihdettiin Weberin kaasutin
Eipä se yksinkertaista ole tämän Weberinkään säätöjen kanssa. Kun kaasutin expertiltä tilattiin ja asennettiin erisuutin kokoja, ei tilanne ole vielä lähellekkään balanssissa. Kun painat kaasua paikallaan niin moottori ei ota kierroksia niin kuin pitäisi, mutta kun polkaset parikertaa ja kiihdytyspumppu antaa lisää niin sitten jo ottaa. Tienpäällä jos kiihdytät hitaasti, niin kelaa vauhtia hyvin ja jaksaa mennä tos ihyvin mäessäkin, mutta jos painat kovemmin kaasua, niin ei tapahdu oikein mitään. Suutinkoot ovat nyt 140 ja 145 pääsuuttimet ja 140 ja 120 lisäilmasuuttimet. Kaasutinexpertiltä oisin tilannut lisää eri suutinkokoja, mutta oli sitä mieltä, että ongelma on nyt jossain muualla - hänen mielestään kysymyksessä ei olisi bensan saannin vähyys. Epäiltiin, että sytytys olisi pielessä, mutta tässä ei voi säätää sytytystä, vaikka virranjakajaa voikin kääntää - sillä ei ole kuitenkaan mitään merkitystä. Sytytyksensäädin härpäkkeet lienevät lokasuojan kupeessa. 

MB W201 D - 88
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5722
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w201 vaihdettiin Weberin kaasutin
entä jos kiihdytys pumppu ei toimikkaan kaasuläpän kanssa samanaikaisesti sillonhan se kone kaakoo juuri tuollai 

mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w201 vaihdettiin Weberin kaasutin
Voipa ollakin, kaasuttimeen on vaihdettu kylläkin huoltosarja jossa on myös kiihdytyspumpun kalvo. Tässä DGAV:ssä avautuu muuten molemmat kurkut yhtä aikaa - voisiko syynä olla hetkellinen ruuan puute? Kun tienpäällä kiihyttää auton hitaasti normaalinopeuksiin - auto alkaa vetämään kuin juna - ylämäet ei tunnu menoa hidastavan yhtään. Paikallaan kun kaveri ajoituslampulla katsoi sytytysennakkoa ja pyysi nostamaan kierroksia noin 3000 - kun painoi kaasua hitaasti (arviolta kolmeen tonniin - autossa ei kiekkamittaria) kierrokset lähtevät yhtäkkiä karkaamaan itsestään aivan mahottomiin lukemiin.touhottaja kirjoitti:entä jos kiihdytys pumppu ei toimikkaan kaasuläpän kanssa samanaikaisesti sillonhan se kone kaakoo juuri tuollai

MB W201 D - 88
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
Re: w201 vaihdettiin Weberin kaasutin
Autodatassa lukee, ettei tässä mallissa sytytys ole säädettävissä. Välillä kuitenkin moottori päsähtelee kaasuttimeen päin ja toisinaan on myös jälkikäyntiä.
MB W201 D - 88
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
Re: w201 vaihdettiin Weberin kaasutin
Nyt jouduttiin kuitenkin luopumaan Weber projektista, koska auto on vähäpäästöinen eikä siitä näin saada laillista. Weberillä ei nimittäin pääse päästöissä sellasiin lukemiin (alle 0,3) että se menisi katsastuksesta läpi. Ei vähäpäästöisessä mallissa homma hoituisi kylläkin ihan hyvin, koska yläraja on kymmenkertainen. Kyselin katsastuskonttorilta, voisiko auton muutoskatsastaa ei vähäpäästöiseksi kun vuosimalli on 88, eli silloin tuo laki ei ole vielä ollut suomessa voimassa. Inssi kertoi, ettei voi koska vähäpäästöisiä autoja on tuotu silloin jo ennen lakimuutosta yksityisesti Suomeen ja niistä on autoverotuksessa saatu silloin palautusta. Tämä koskee nyt sitten tietysti myös näitä myöhemmin uitettuja yksilöitä.
Ison ongelman projektissa olisi tuottanut myös ettei tässä mallissa voi sätää sytytystä, autodatasta tieto jo olikin saatu, nyt se on todettu myös käytännössä - virranjakajaa voi kyllä kääntää ihan normaalisti, mutta sytytysennakko ei siitä muutu mihinkään - säädinhässäkät ovat muualla. Elikkä tarttis vaihtaa sytytysjärjestelmä kokonaan vaikka Weberi muuten saataisiin päästöiltään kohalleen.
Ainoa ratkaisu tähän autoon olisi laittaa 4 pisteruisku ja sytytysjärjestelmä kokonaan uusiksi. Into on vain jo lopussa.
Ison ongelman projektissa olisi tuottanut myös ettei tässä mallissa voi sätää sytytystä, autodatasta tieto jo olikin saatu, nyt se on todettu myös käytännössä - virranjakajaa voi kyllä kääntää ihan normaalisti, mutta sytytysennakko ei siitä muutu mihinkään - säädinhässäkät ovat muualla. Elikkä tarttis vaihtaa sytytysjärjestelmä kokonaan vaikka Weberi muuten saataisiin päästöiltään kohalleen.
Ainoa ratkaisu tähän autoon olisi laittaa 4 pisteruisku ja sytytysjärjestelmä kokonaan uusiksi. Into on vain jo lopussa.

MB W201 D - 88
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!