Potilas on -94 vuosimallin W202 C200 bensa automaatti. Vika vaivannut jo pidemmän aikaa, olen käyttänyt autoon tänä aikana mielettömästi työtunteja ja nyt kävi huollossakin, tuloksetta. Auto toimii kylmänä hienosti, vetää normaalisti, ei pidä ylimääräisiä ääniä. Lähtee käyntiin senkuin avainta kääntää, riippumatta onko kylmä/lämmin. Lämpimänä kuitenkin ilmenee seuraavanlainen vika: yli 2000rpm kierroksilla auto lakkaa kiihtymästä, kierrokset ikäänkuin tökkäävät ja alkaa hyytymään, kuitenkin jos tinttaan kaasun lattiaan kickdownille auto lähtee vetämään ja kaasun päästäessä toimii hetken aikaa normaalisti(viittaisi siis imuvuotoon?) Muuten toimii suht normaalisti, käy tyhjäkäyntiä ja pystyy ajamaan alle 2000 kierroksilla. Tehty on sen verta että:
-Johtosarja tehty uusiksi vuosi sitten
-Kaasuläppä vaihdettu
-Kokeiltu toisella PMS boxilla
-Bensapumppu vaihdettu
-pumpun rele vaihdettu
-YJ-rele vaihdettu
-tulpat & tulpanjohdot vaihdettu
-lambda vaihdettu (delphi, tarvike)
-MAF-anturi vaihdettu(OEM)
-Imuvuotoja etsitty, vaihdettu haprastuneet liitoskappaleet bensapaineensäätimelle ja PMS-boxille & imusarjan päähän. Samalla puhallettu letkuista paskat pois.
-Paineensäädin tarkastettu, letkuissa ei haise bensa eikä pukkaa käydessäkään bensaa sieltä.(voiko silti olla rikki?)
-Puristuspaineet mitattu, OK.
Pari vikakoodia oli, nyt osien vaihdon jälkeen ei anna enää mitään.
Tosiaan viikko sitten kävi huollossa ihmeteltävänä ja vikaa ei löytynyt.

Voin tulla autoa näyttämäänkin, jos tarpeen on.