Miten muistaa lohkolämmittimen johto...
Miten muistaa lohkolämmittimen johto...
Moi!
Taas on pakkaset tulossa ja lohkolämppäreiden käyttö alkaa.
Minä olen vuosien saatossa tuhonnut useita piuhoja ja pistorasioita kun olen aamu-unisena lähtenyt kiireellä ajamaan ja unohtanut nykästä lämmityspiuhan irti.
Mutta ei enää!!!
Keksin pari vuotta sitten, että nostan kuskin pyyhkijän sulan ylös kun laitan lämppärin piuhan kiinni. Siinä sitten aamulla autoa starttaillessa ja reissumiestä mutustellessa ihmettelee, että miksiköhän toi sulka on pystyssä ja lopulta kokee ahaa elämyksen: "Niin se piuha!".
Koita jos kärsit vastaavasta dementiasta.
PS. Sama kikka toimii myös vaimon autossa.
Taas on pakkaset tulossa ja lohkolämppäreiden käyttö alkaa.
Minä olen vuosien saatossa tuhonnut useita piuhoja ja pistorasioita kun olen aamu-unisena lähtenyt kiireellä ajamaan ja unohtanut nykästä lämmityspiuhan irti.
Mutta ei enää!!!
Keksin pari vuotta sitten, että nostan kuskin pyyhkijän sulan ylös kun laitan lämppärin piuhan kiinni. Siinä sitten aamulla autoa starttaillessa ja reissumiestä mutustellessa ihmettelee, että miksiköhän toi sulka on pystyssä ja lopulta kokee ahaa elämyksen: "Niin se piuha!".
Koita jos kärsit vastaavasta dementiasta.
PS. Sama kikka toimii myös vaimon autossa.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Heh, aika hyvä konsti. Itselläni kävi tänä aamuna aamuhötäkässä vanhanaikaisesti.
W123:sta oli nimittäin pässyt akku tyhjentymään kahden päivän seisokin (
) jäljiltä. No, emännän ottaessa vielä lukua täytyi hypätä itse TDT:n rattiin ja ajaa sitä lähemmäksi W123:a. Eihän siinä kiireessä ollenkaan tullut mietityksi, että olin laittanut TDT:n piuhaan edellisenä iltana. Onneksi oli pistoke aika höplällä, eikä virheliike tuottanut vaurioita.
Armeijassa taas oli tapana laittaa 15x25 cm kooltaan oleva vanerilappu ratista roikkumaan, jossa luki "MUISTA JOHTO!"
W123:sta oli nimittäin pässyt akku tyhjentymään kahden päivän seisokin (

Armeijassa taas oli tapana laittaa 15x25 cm kooltaan oleva vanerilappu ratista roikkumaan, jossa luki "MUISTA JOHTO!"

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Eipä hassumpi, toki saman asian voisi ajaa rattiin laitettu muistilappu jossa lukee että "Muistitko piuhan?"
Tarvetta olis ollut... Eräskin kerta sitä ihmetteli liikkeelle lähdön jälkeen että mikäs nyt alkoi kolista oikeen, kumma ääni... Sit välähti että ai niin se johto on vielä kiinni (oli irronnut seinästä, muttei autosta)
Ihme sinänsä, mitään ei mennyt rikki koskaan minulla. Mitä nyt sai auton pistoketta laitella välillä suoraan.
Tarvetta olis ollut... Eräskin kerta sitä ihmetteli liikkeelle lähdön jälkeen että mikäs nyt alkoi kolista oikeen, kumma ääni... Sit välähti että ai niin se johto on vielä kiinni (oli irronnut seinästä, muttei autosta)
Ihme sinänsä, mitään ei mennyt rikki koskaan minulla. Mitä nyt sai auton pistoketta laitella välillä suoraan.
Joopa... näin on käynyt useamman kerran.vihiz kirjoitti:Tarvetta olis ollut... Eräskin kerta sitä ihmetteli liikkeelle lähdön jälkeen että mikäs nyt alkoi kolista oikeen, kumma ääni... Sit välähti että ai niin se johto on vielä kiinni (oli irronnut seinästä, muttei autosta)
Yhden kerran jopa ihmettelin, että onpa paljon tuttuja liikkeellä kun jalankulkijat vilkuttelivat. Pari kilometriä myöhemmin älysin, että piuha perkele!!!!

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Eipä ole kertaakaan päässyt piuha yllättämään. Syy on yksinomaan pakon sanelema, ei Kaapon voiveitsen terävästä muistista johtuva
Töpseli kun on konetilassa, niin aamulla nokkapelti haukottelee aina sen verran, että keulatähden kulman on kabiinista katsoen luonnoton.
Jos peltiä ei tarvitse aukaista, niin käännetään tähti vaan vinoon, kun kiesi on piuhassa, niin pitäisi huomata
. Kaikissa Mersuilla kun ei pyyhintä saa nostettua ylös sieltä syvennyksestä.

Töpseli kun on konetilassa, niin aamulla nokkapelti haukottelee aina sen verran, että keulatähden kulman on kabiinista katsoen luonnoton.
Jos peltiä ei tarvitse aukaista, niin käännetään tähti vaan vinoon, kun kiesi on piuhassa, niin pitäisi huomata

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Minä opin muistamaan piuhan viime talvena kun lähdin peruuttamaan tötseli kiinni. puskurin muovit repes, stana.. 

S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Äänekäs sisätilalämmitin näyttää olevan hyvä muistutin ja koska käytän aina "riittävän pitkää" johtoa, voi senkin halutessaan pyöräyttää esim. peilin ympäri ja sitten tolppaan/seinään. Ajopäiväkirjan näkösälle jättäminen on itselleni myös muistutus aina milloin mistäkin.
[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
C230K (W202) + muut lelut
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 655
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Loimaa