Nonniin eilisestä penkitysreissun aiheuttamasta masennuksesta pikkuisen toipuneena on aika alkaa kyselemään enemmän tietäviltä mikä mättää..
Moottori:
OM605 vapari 124 korisesta
turbon pakosarja, johon hitsattu alkup. laipan päälle sopivampi
vaparin imusarja josta tukittu kaikki
7mm pumppu, tekijästä ei 100% tietoa, vaparista lähtöisin eli ei mitään ylimääräistä
kiinalainen T3/T4 ahdin (kai hx35 luokkaa) sis. hukkaportin
600x300x75 cooleri, putket 2,5"
muuta:
downpipe turbolta 76mm/4" puoli metriä/ loppu 3" (turbolta lähtö pakottaa tuohon 76 mittaan..)
cdi:n 6v manuaali
kytkimestä ei tietoa, pitää.
omalla perällä vielä..
Auto tuli itselle vakiopumpulla ja tuo pumppu löytyi sopuhintaan joten kaupat lukkoon ja pumppu paikoilleen.
savua alkoi löytyä, syötöt ruuvasin tappiin (pelkällä syöttöruuvilla ja tyhjäkäyntiruuvilla niin että varat riitti)
ja painetta löytyi kilon verran, hukkaporttia säädettiin niin paine saatiin 1,5bar mutta veto loppuu jo kiloon?
ajossa tuntuu että savutus loppuu myös jo paineiden noustessa 0.4-0.6bar.
pumpun ajoitusta haettiin alkuun tapilla sinne 12jykk tienoille ja kokeiltiin hieman säätää suuntaan ja toiseen.
parannusta ei juurikaan ajaessa huomannut joten päätettiin käydä polttoainelinjat läpi, kaikki suodattimet ok ja linja puhdas sekä piti painetta.. sitten ajateltiin vielä katsoa tipalla oikeaa ennakkoa ja sitä kokeiltiin 17eykk-22eykk
22eykk jälkeen kun aikaisti, niin alkoi jo kuullostaakkin liian pielessä olevalta. 22eykk käynti oli parhaimmillaan joten penkkiin päätettiin jättää tuo säätö.
Ensimmäiset vedot rullilla otettiin katsastuslappua haaveillen rajana moottoriteho 177hv.
ensimmäisellä vedolla 188hp/0.7bar
hukkaporttia säädettiin vähän kerrallaan ja viimein löytyi lukemat 176hp/0.49bar (0.5)
tästä innostuneena ottamaan sitä huipputehoa, hukkaportti niin että ahtaa kaikki ja lopputuloksena 1.5bar ja n.170hp?
mikä tämän tekee? savutti joka vedossa läpi alueen mutta tiellä ei kuitenkaan tunnu sitä tekevän?
penkissä ei myöskään käytetty minkäänlaista jarrua kuin parissa viimeisessä vedossa testinä.
onko kyse nyt vain huonosta pumpun ajoituksesta, huonosta pumpusta (huhujen mukaan n.120 tuotto) huonosta pakosarjasta?
myös sellainen asia jonka huomasin että lämpöä alkaa kehittämään aika lailla. taisi pelastuksena toimia kunnon öljyn lauhdutin.. mutta kuitenkaan veto ei merkittävästi parane vaikka myöhemmälläkin olisi pumppu.
kotiin ajellessa huomasin myös että toisinaan kun lähti vedättämään niin savu oli jopa harmahtavaa, yhtään nestettä tai öljyä ei kuitenkaan ole hävinnyt..
että mitä seuraavaksi tehdään, pakopaine mittarin ajattelin asennella vielä ennen juhannusta kun se nyt itseä vielä mietityttää.
w201 605 7mm tehot kadoksissa
Re: w201 605 7mm tehot kadoksissa
Lähtisin vikaa etsimään ahtimesta (pakopaine). Muutenkaan kivikautisesta ahtimesta kiina kopio ei vaikuta hyvältä.
Re: w201 605 7mm tehot kadoksissa
Hyllystä löytyy kyllä hx40 super, täytynee se vaihdella..
Miten äkkiä tuollainen vakio pakosarja jota hitsailtu alkaa oikeasti ahdistamaan?
Miten äkkiä tuollainen vakio pakosarja jota hitsailtu alkaa oikeasti ahdistamaan?
Re: w201 605 7mm tehot kadoksissa
Kyllä se kannattaa vaihtaa jos hx40:n siirryt.
Re: w201 605 7mm tehot kadoksissa
Juhannuksesta selvitty, tuli tehtyä pakopaineelle mittauspaikka ja täysvedossa 2.2bar, mietteitä? Käsittääkseni ei huono jos ahtoa 1.5... Kertooko tuo pakopaine mitään siitä että polttoaine riittää tai ei riitä? Eli olisiko se tippunut yläkierroksilla jos pumpun tuotto ei riitä, Nyt kuitenkin nousi kierrosten myötä..
Re: w201 605 7mm tehot kadoksissa
Morjens
itellä sama vika hukkaportti teljettynä kiinni asentoon ja ahtaa vain 1 baaria maksimissaan ja pumpussa 7mm elementit om602 moottori tosin mutta samalla tavoin oireilee..
