M103 bensapumpun rele + rpm rajoitus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

M103 bensapumpun rele + rpm rajoitus

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

Morjens!

Osaisko joku avata mulle näitä releitä, M102 löyty hyvät ohjeet mikä on minkäkinlainen (linkki ja lainaus), missä kierrosrajotin ja missä bensan pätkiminen ja missä ei..


http://forums.190rev.net/showthread.php ... pump+relay" onclick="window.open(this.href);return false;
--------------------------------
(Fuel pump relays come in different rev limit/kick-down configurations with the rev limit usually marked on the top of the relay. The best relay is the one with no rev limit and a higher kick down setting but they are hard to find. See the following for details & P/N's:

001-545-93-05...........5700 rev limit.....5500 auto kick-down
............94-05...........5700............(manual & auto w/5500 kick-down)
............77-05...........no limit.........(manual)
............78-05...........no limit..............5900 auto kick down
002-545-20-05...........6200.................6000 (used on both manual & auto)
.............21-05..........6200.................6000 auto kick down
003-545-20-05........(same as 21-05)

----------------------------------------------------

Eli vastaava lista M103 releistä olisi hakusessa, tai ainakin (001-545-77-05 nolimit + manual) vastaava rele olisi hakusessa, näitä M103 releitäkin on äkkiseltään ainakin se 10 erilaista, mutta mistään ei kyseistä listaa löytynyt..

Pitäisi siis saada joku ratkaisu miten saisi bensa pumpun releen bensakatkomisen pois..

kiitos tietäjille jo etukäteen! :)
Viimeksi muokannut Feremenco, Ma 27.06.2016 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M103 bensapumpun releet

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ei se kai katkaise bensapumppua vaan syttyä kun rajoitetaan kierroksia...jos bensaåumppu sammuu ja käyttäytyy miten sattuu niin uudelleen tinaus..ja jos ei auta niin entisen numeron perusteella googlella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: M103 bensapumpun releet

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

Mun mielestä rajoittaa nimenomaan bensapumpun releellä M103:ssa ja m102, laskee bensanpaineita siis hetkellisesti alemmas. Tästä johtuu niiden kierrosrajoitin erot, toisissa nopea (luokkaa 2jz) ja toisissa todella hidas. Mersussa ei kipinäkatkoa ole rajottimessa mikäli löytyy toi bensa pumpun rele.

Correct me if im wrong ;)
Viimeksi muokannut Feremenco, Ma 27.06.2016 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: M103 bensapumpun releet

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

Eikö kellään ole mitään haisua? :O
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: M103 bensapumpun rele + rpm rajoitus

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

Bring up my post!
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: M103 bensapumpun rele + rpm rajoitus

Viesti Kirjoittaja unski »

Kyllä se bensapumpun relekin hoitaa kierrosten rajoitusta, kuten myös sytytysyksikkö. Minulla on sellainen hybridi KJetronic ruisku ja KE-jetin sytytys...muutaman kerran on rajoitin paukkunut.

Pumpun rele hoitaa myös kick-downin ohjauksen KE-Jetronicin ja automaatin kanssa. Releen rajoituksia en tiedä, yleensä ne on 8-koneiden kanssa releen kyljessä. Mutta jos haluat rajoittimen tosi ylös, niin laita 8-koneen rele. Luulisin, että releelle lähetetään sytytyspulssit, ei sylinterilukuun sovitettua kierrospulssia.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Feremenco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Ti 29.03.2011 19:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: M103 bensapumpun rele + rpm rajoitus

Viesti Kirjoittaja Feremenco »

unski kirjoitti:Kyllä se bensapumpun relekin hoitaa kierrosten rajoitusta, kuten myös sytytysyksikkö. Minulla on sellainen hybridi KJetronic ruisku ja KE-jetin sytytys...muutaman kerran on rajoitin paukkunut.

Pumpun rele hoitaa myös kick-downin ohjauksen KE-Jetronicin ja automaatin kanssa. Releen rajoituksia en tiedä, yleensä ne on 8-koneiden kanssa releen kyljessä. Mutta jos haluat rajoittimen tosi ylös, niin laita 8-koneen rele. Luulisin, että releelle lähetetään sytytyspulssit, ei sylinterilukuun sovitettua kierrospulssia.

Timppa

Siinä oli jo ajatusta, pitääpä koittaa! :)

Kiitos!
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa

Ex:

W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Vastaa Viestiin