om602 koneen ajotus probleemaa?????
om602 koneen ajotus probleemaa?????
tuossa kannentiivste vaihettiin ja ennen kannen asennusta käännettiin ykkösen mäntä yläkohtaan ja aina ennakko näyttää 3-5 ennen ot. eikä saa siitä levystä säädettyä kun väärään suuntaan neulaa.
mikä avuksi? pitäiskö nyt vaan uskoa sitä mäntää ja laittaa pumpun ajoitus (MYNÄ 20 ekk) sen saman mukaan 15-18 ekk???
mikä avuksi? pitäiskö nyt vaan uskoa sitä mäntää ja laittaa pumpun ajoitus (MYNÄ 20 ekk) sen saman mukaan 15-18 ekk???
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: om602 koneen ajotus probleemaa?????
Ymmärsinkö oikein että osoittimen säätövara ei riitä sihen että sen sais näyttämään OT:ta? Kun mäntä on YKK:ssa ni onko nokka-akseli merkissään?
Muuten milleen varmistit että mäntä on YKK:ssa?
Muuten milleen varmistit että mäntä on YKK:ssa?
Re: om602 koneen ajotus probleemaa?????
asia ratkesi. siivan kiila pettänyt. mitenkä se oikea oppisesti katsotaan ykk kohta? se mäntä kun pysyy hetken paikallaan vaikka pyörittää kampurasta.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: om602 koneen ajotus probleemaa?????
606:sesta haettiin paikkaa silleen että ess sun taas kun kampuraa pyörittää aikansa ni löytää sen puolivälin. Eli siitä kun viisari lakkaa liikkumasta ja sen kun viisari ei vielä liiku. Siihen puoliväliin laitettiin merkki.
Heittokellonviisarista siis puhelen ja sulla kaikestapäätellen on sama systeemi?
Mites se tuo kiilasysteemi meinaan onko hakannu sen hihnapyörän kiilauran piloille ja missä kunnosa on kampuran ura? Dampereita on saatavilla kyllä ja jos sen urassa on väljää ni ehdottomasti ehjä siihen.
Sullon kone paikoillaan? Saattaapi tuottaa tuskaa laittaa se pultti oikeaan kireyteen meinaan äkkiä ei tu mieleen se milleen kampuran saa pysymään paikoillaan kun pulttia vääntää? Aski jos on irti ni sitten vois onnistua helpommin?
Sen pultin loppukiristys kun ei metrisellä varrella kohtuudella onnistu
Edittiä: Melkein voisi sanoa että joskus aiemmin on siihen vaihdettu stefa ja pultti on sitte jääny liian löysään ja siitä syystä damperi on sitte päässy hakkaammaan?
Heittokellonviisarista siis puhelen ja sulla kaikestapäätellen on sama systeemi?
Mites se tuo kiilasysteemi meinaan onko hakannu sen hihnapyörän kiilauran piloille ja missä kunnosa on kampuran ura? Dampereita on saatavilla kyllä ja jos sen urassa on väljää ni ehdottomasti ehjä siihen.
Sullon kone paikoillaan? Saattaapi tuottaa tuskaa laittaa se pultti oikeaan kireyteen meinaan äkkiä ei tu mieleen se milleen kampuran saa pysymään paikoillaan kun pulttia vääntää? Aski jos on irti ni sitten vois onnistua helpommin?
Sen pultin loppukiristys kun ei metrisellä varrella kohtuudella onnistu
Edittiä: Melkein voisi sanoa että joskus aiemmin on siihen vaihdettu stefa ja pultti on sitte jääny liian löysään ja siitä syystä damperi on sitte päässy hakkaammaan?
Viimeksi muokannut Jari Ke, Ma 27.06.2016 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: om602 koneen ajotus probleemaa?????
Katso asteluvut joissa mäntä pysähtyy ja lähtee uudelleen liikkeelle, niiden puolessävälissä on ykk.
Re: om602 koneen ajotus probleemaa?????
Jari Ke kirjoitti:606:sesta haettiin paikkaa silleen että ess sun taas kun kampuraa pyörittää aikansa ni löytää sen puolivälin. Eli siitä kun viisari lakkaa liikkumasta ja sen kun viisari ei vielä liiku. Siihen puoliväliin laitettiin merkki.
Heittokellonviisarista siis puhelen ja sulla kaikestapäätellen on sama systeemi?
Mites se tuo kiilasysteemi meinaan onko hakannu sen hihnapyörän kiilauran piloille ja missä kunnosa on kampuran ura? Dampereita on saatavilla kyllä ja jos sen urassa on väljää ni ehdottomasti ehjä siihen.
Sullon kone paikoillaan? Saattaapi tuottaa tuskaa laittaa se pultti oikeaan kireyteen meinaan äkkiä ei tu mieleen se milleen kampuran saa pysymään paikoillaan kun pulttia vääntää? Aski jos on irti ni sitten vois onnistua helpommin?
Sen pultin loppukiristys kun ei metrisellä varrella kohtuudella onnistu
Edittiä: Melkein voisi sanoa että joskus aiemmin on siihen vaihdettu stefa ja pultti on sitte jääny liian löysään ja siitä syystä damperi on sitte päässy hakkaammaan?
Juu tolle halusin varmistuksen että sem on siinä puol välissä sitä liikkumattomuutta..
Juu kampuran ura ok ja limpusta hakannu. Ehjä oliki hyllyssä. Kone on paikallaa ja edessä tilaa että pääsee ampuu 3/4" pyssyllä. Lootan päähän saa siitä luukusta muistaakseni 18mm hylsy just passeli turbiinin kiinnitys pultin koloon jolla saa lukittuu.
Noo uus kiila ja ehjä limppu ja reilusti loctiteä ni eiköhä ala rokkaa taas.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: om602 koneen ajotus probleemaa?????
Hyvä juttu. Muttako oikeastikko pulttipyssylläkö meinasit
Muistelen että tuossa olis ollu pienemmät ne vetolevyssä olevat pultit (13mm) mutta siitä sen vois saaja kiinni niin että varrella voi kääntää damperinpultin kiinni? Hylsy ja siihen vetolevyn pulttiin varren kans ja sit antaa mennä sihen aukonreunaan. Sitä vaan mietiskelen ettei siinä rytäkässä vaan voi rikkoa mitään tuolta osastolta?
Minenno nyt ihan varma siitä damperin kiristysohjeesta mutta ei vain olis ollu 200Nm ja sit 90° + 90° ?
Joku tietää miten se on ja kannattaa tarkistaa ennen kun alkaa.
Jos oli 13mm kannalla ne vetolevyn pultit ni jokohan nuilla momenteilla nyrjähtää tai vikaantuu se pultinkanta? Ainakin täytyy jonkun pitää se hylsy varrenkans silleen ettei se päse vääntämään pultinkantaa sanoisin? 10.9 pultteja taisivat olla eli ihan jokapakissa niitä välttämättä ei ole?
Se damperinpultti kait on ns. venyvä pultti vai onko? Jos muistan oikein ja jos myötöraja ylittyy ni kohta taas on damperi irti
Melki se vanha pultti kannattais vaihtaa uuteen meinaan jos sitä on joku jo aiemmin pulttipyssyllä komentanu ja menny yli myötörajan ni se ei tu pitämään damperia kiinni?
Muistelen että tuossa olis ollu pienemmät ne vetolevyssä olevat pultit (13mm) mutta siitä sen vois saaja kiinni niin että varrella voi kääntää damperinpultin kiinni? Hylsy ja siihen vetolevyn pulttiin varren kans ja sit antaa mennä sihen aukonreunaan. Sitä vaan mietiskelen ettei siinä rytäkässä vaan voi rikkoa mitään tuolta osastolta?
Minenno nyt ihan varma siitä damperin kiristysohjeesta mutta ei vain olis ollu 200Nm ja sit 90° + 90° ?
Joku tietää miten se on ja kannattaa tarkistaa ennen kun alkaa.
Jos oli 13mm kannalla ne vetolevyn pultit ni jokohan nuilla momenteilla nyrjähtää tai vikaantuu se pultinkanta? Ainakin täytyy jonkun pitää se hylsy varrenkans silleen ettei se päse vääntämään pultinkantaa sanoisin? 10.9 pultteja taisivat olla eli ihan jokapakissa niitä välttämättä ei ole?
Se damperinpultti kait on ns. venyvä pultti vai onko? Jos muistan oikein ja jos myötöraja ylittyy ni kohta taas on damperi irti
Melki se vanha pultti kannattais vaihtaa uuteen meinaan jos sitä on joku jo aiemmin pulttipyssyllä komentanu ja menny yli myötörajan ni se ei tu pitämään damperia kiinni?
Re: om602 koneen ajotus probleemaa?????
Tarkemmin ykk:n saa kun heittokellon asettaa männän ollessa n.10-20mm alhaalla, ja tekee merkin, pyöräyttää männän alakautta ympäri takaisin heittokelloon, ja tekee merkin. Ykk. on sitten merkkien puolivälissä.jukkis. kirjoitti:Katso asteluvut joissa mäntä pysähtyy ja lähtee uudelleen liikkeelle, niiden puolessävälissä on ykk.
Re: om602 koneen ajotus probleemaa?????
Kerros tarkemmin tätä systeemiä?
Mitutoyojen mitta-alue nonesti taitaa olla alle 15mm tai ainakin niissä on mitä olen käsitelly. Hyötymitta-aluetta on siis noin 10mm kun ihan kiinni ei voi vetää? (YKK:ssa mittari ei saa pohjata.)
Mutta jos tälleen tehtynä hakee esim. tuon 10mm yli YKK tekee merkin pyöräyttää alakautta ympäri ja toisen merkin 10mm vaille YKK kohdan niin kello täytyy nollata YKK:ssa? Vaiko siinäkohtaa kun kellon lukema muuttuu YKK:n jälkeen?
Varmaan ymmärrän väärin ja ei se noin voi olla koska ollaan saman asian äärellä eli sen kohdan määrityksessä millon lukema alkaa muuttua.
Niin ja:
Miten haet tästä se puolivälin? Mittaamalla näiten kahden merkin välin ja siitä puoliväli?
Mitutoyojen mitta-alue nonesti taitaa olla alle 15mm tai ainakin niissä on mitä olen käsitelly. Hyötymitta-aluetta on siis noin 10mm kun ihan kiinni ei voi vetää? (YKK:ssa mittari ei saa pohjata.)
Mutta jos tälleen tehtynä hakee esim. tuon 10mm yli YKK tekee merkin pyöräyttää alakautta ympäri ja toisen merkin 10mm vaille YKK kohdan niin kello täytyy nollata YKK:ssa? Vaiko siinäkohtaa kun kellon lukema muuttuu YKK:n jälkeen?
Varmaan ymmärrän väärin ja ei se noin voi olla koska ollaan saman asian äärellä eli sen kohdan määrityksessä millon lukema alkaa muuttua.
Niin ja:
Miten haet tästä se puolivälin? Mittaamalla näiten kahden merkin välin ja siitä puoliväli?
Re: om602 koneen ajotus probleemaa?????
käännettiin käsin se momenttiin mihin kuuluukin eli 200nm +90 astetta. se hylsy siellä turbiinin kiinnityspultin reiässä toimi hyvin. tais olla 17 tai 18mm hylsy sopiva.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru