MB 300 OM603 St goes OM606
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Taukoa auton rakentamiseen ollu nyt reippaan kk ajan. Tuli kaiveltua massan alta kelkan etummaiset korikiinnikkeet esille, toinen oli sillä mallilla että saa alkaa töihin, ei ole ollu kaukana että olis koko taka akselisto jääny tien varteen kun oikealta puolen takakelkka oli poikki kokonaan ja vasemmalta oli korissa oleva korvakko melkein kokonaan irti korista... Takakelkka, kallistuksenvakaaja ja alatukivarret pitäisi ens viikolla viiä hiekkapuhallukseen, mahollisesti perä ja navatkin. Poikki mennyt pultti tuli porailtua pois kun ei hitsaushommillakaan irronnut.
Vasemman puolen korvakko
Vasemman puolen korvakko
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Takakelkan osat olis maalailtuna ja vahvistettuna, jospa se nyt alkais kestää
Vähän korjailtavaa oli tässäkin
Osia pohjamaalissa ja kelkka lopullisessa maalissa, pohjamaalina tortonin epoksi ja pintana mipan 2 komponentti akryyli
Vähän korjailtavaa oli tässäkin
Osia pohjamaalissa ja kelkka lopullisessa maalissa, pohjamaalina tortonin epoksi ja pintana mipan 2 komponentti akryyli
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Minkäslaista alustasarjaa porukka suosittelis, on tullu mietittyä spax spx säädettävyyden takia, mutta on kuulunu hyvää ja huonoa niin paljon ettei välttämättä viitti lähteä kokeileen, minkäslaisia nuo HR cupkitit on?
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Aika samanlaisia tuntuu olevan kunnoltaan noi takakelkan kiinnityspaikat satalankuissa....itekin joutunu kahteen autoon korjaamaan nuo. Vaikka olis päällepäin "hyväpeltisiäkin"
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Jep, kyllä ne tahtoo rajastaan olla kaikki mätöjä mulla oli kyllä koko takakelkka jo entinen, vasaralla naputteli saumoja niin melkein jokanen repes aukilauri a. kirjoitti:Aika samanlaisia tuntuu olevan kunnoltaan noi takakelkan kiinnityspaikat satalankuissa....itekin joutunu kahteen autoon korjaamaan nuo. Vaikka olis päällepäin "hyväpeltisiäkin"
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Sovella e36 bemarin BC-Racing alusta. On hyvä ja menee aika kivuttomasti mitä kuullu puhuttavan.GL Jokke kirjoitti:Minkäslaista alustasarjaa porukka suosittelis, on tullu mietittyä spax spx säädettävyyden takia, mutta on kuulunu hyvää ja huonoa niin paljon ettei välttämättä viitti lähteä kokeileen, minkäslaisia nuo HR cupkitit on?
S124 250TD Käyttis
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Eteen menee suht helposti vaihtamalla säädettävät yläpäät ja voi olla et joutuu pikkusen kiinnitysreikiä iskarista muotoilemaa, takana sitte joutuu muokkaamaa iskaritornit uusiks jos coilit haluaa mut helpolla jos haluaa päästä ni laittaa jäykkyys säädettävän iskarin mersun oman jousen kanssa
S203 200cdi -02
W124 3.0 -88
Ex:
S203 2.7-02, W124 2.3 -92,W201 2.0 -89, s203 1.8 - 01, c124 3.0 -92, s124 2.3 -90, w124 2.6 -91,w124 3.0 -89, w202 1.8 -94, s124 2.5 -89, w201 2.0 -90, c124 3.0 -91, s124 3.0 -89, s124 2.3 -90, w201 3.0 -89, w201 2.0 -89, c123 2.3 -80
-Se on ehkä ruma ja romu, mut oma ja kokonaan maksettu-
W124 3.0 -88
Ex:
S203 2.7-02, W124 2.3 -92,W201 2.0 -89, s203 1.8 - 01, c124 3.0 -92, s124 2.3 -90, w124 2.6 -91,w124 3.0 -89, w202 1.8 -94, s124 2.5 -89, w201 2.0 -90, c124 3.0 -91, s124 3.0 -89, s124 2.3 -90, w201 3.0 -89, w201 2.0 -89, c123 2.3 -80
-Se on ehkä ruma ja romu, mut oma ja kokonaan maksettu-
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Aivan, no mennään vielä ihan bilsteinin b4 kepeillä ja eibachin pro kit jousilla 30mm madaltavina niin saadaan tämä joskus ajoonki
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Ainakin 91vm 320 bemaris on erikseen jousi takanaMitriitti kirjoitti:Eteen menee suht helposti vaihtamalla säädettävät yläpäät ja voi olla et joutuu pikkusen kiinnitysreikiä iskarista muotoilemaa, takana sitte joutuu muokkaamaa iskaritornit uusiks jos coilit haluaa mut helpolla jos haluaa päästä ni laittaa jäykkyys säädettävän iskarin mersun oman jousen kanssa
S124 250TD Käyttis
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Ja myöskin e36 bemarin takaiskarit on mersuun aivan liian pitkät. Muuten käyvät kyllä suoraan paikalleen ja tosiaan jousihan on bemarissa samalla tavalla takana erikseen kuin mersussa.Bestec kirjoitti:Ainakin 91vm 320 bemaris on erikseen jousi takanaMitriitti kirjoitti:Eteen menee suht helposti vaihtamalla säädettävät yläpäät ja voi olla et joutuu pikkusen kiinnitysreikiä iskarista muotoilemaa, takana sitte joutuu muokkaamaa iskaritornit uusiks jos coilit haluaa mut helpolla jos haluaa päästä ni laittaa jäykkyys säädettävän iskarin mersun oman jousen kanssa
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Rojekti etenee hitaasti, töitten jälkeen mitä kerenny käymään viikolla hallilla.
Taka-akseliston molemman puolet korvakot tuli uusittua 3mm levystä jonka jälkeen maalaus ja massaus. Taka akselistoki löysi paikkansa uusilla osilla ja raptecin säädettävillä camber tangoilla, puslat tuli strongflexiltä. Vähän joutui työstämään että sai paikoilleen, kaksi osainen koottava pusla ei mennyt joihinkin varsiin, koska varren silmä oli jo tehtaalta kiero ite korin kiinnityskohtien pusliin piti tehä mukana tulleista mihinkään sopivista levyistä korin ja kelkan väliin palat ja takapäähän tuleviin puslien holkkeihin piti sorvata 1mm isompi reikä.
Downpipe tuli tehtyä uusi, sai koko putkistoa huomattavasti ylemmäs, pitää vklp aikana yrittää ehtiä lämpöeristää dp ja tehdä loppuputken liitoskohtaan kannake, taka lattia pitää käyttää irti ja vaihella vedenpoistoreikien tulppia, tahtoo toimia nyt päinvastoin... etujarrusatulat pitää laitella vielä paikalleen, että saa mittoa jarrulevyjen syvyyden ja laittaa tilaukseen. Alusta ei ole vielä tullu, mutta kuhan tulee niin alkais olla kaikki tarvittava hommattuna, pumppuun pitää vielä värkkäillä jonkulainen rajotin kaasulle että menee katsastuksestaki läpi. Mittarivaijeri tuli vaiheltua kans, pitää kokeilla heittääkö neula hyppimästä, selvästi kyllä oli hajalla entinen vaijeri. Kierroslukumittari pitää kokeilla kans alkoiko toimimaan, toimii normaalisti 3 tuhanteen kierrokseen asti jonka jälkeen alkaa heitellä edestakaisin.
Taka-akseliston molemman puolet korvakot tuli uusittua 3mm levystä jonka jälkeen maalaus ja massaus. Taka akselistoki löysi paikkansa uusilla osilla ja raptecin säädettävillä camber tangoilla, puslat tuli strongflexiltä. Vähän joutui työstämään että sai paikoilleen, kaksi osainen koottava pusla ei mennyt joihinkin varsiin, koska varren silmä oli jo tehtaalta kiero ite korin kiinnityskohtien pusliin piti tehä mukana tulleista mihinkään sopivista levyistä korin ja kelkan väliin palat ja takapäähän tuleviin puslien holkkeihin piti sorvata 1mm isompi reikä.
Downpipe tuli tehtyä uusi, sai koko putkistoa huomattavasti ylemmäs, pitää vklp aikana yrittää ehtiä lämpöeristää dp ja tehdä loppuputken liitoskohtaan kannake, taka lattia pitää käyttää irti ja vaihella vedenpoistoreikien tulppia, tahtoo toimia nyt päinvastoin... etujarrusatulat pitää laitella vielä paikalleen, että saa mittoa jarrulevyjen syvyyden ja laittaa tilaukseen. Alusta ei ole vielä tullu, mutta kuhan tulee niin alkais olla kaikki tarvittava hommattuna, pumppuun pitää vielä värkkäillä jonkulainen rajotin kaasulle että menee katsastuksestaki läpi. Mittarivaijeri tuli vaiheltua kans, pitää kokeilla heittääkö neula hyppimästä, selvästi kyllä oli hajalla entinen vaijeri. Kierroslukumittari pitää kokeilla kans alkoiko toimimaan, toimii normaalisti 3 tuhanteen kierrokseen asti jonka jälkeen alkaa heitellä edestakaisin.
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
mitkä nuo takakelkan puslat on?
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Strongflexiltä tilasin taka ja etupään kaikki puslat, pu materiaali ja 90sha kovuusjukkis. kirjoitti:mitkä nuo takakelkan puslat on?
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Onko linkkiä laittaa
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
http://www.strongflex.eu/en/home/1635-1 ... 22082.html" onclick="window.open(this.href);return false;
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Tänään istu alusta ja etujarrulevyt nelimäntä satuloiden kanssa paikoilleen, kunhan massat kuivailee ja työhommilta joutaa niin saa laitella sisustan takasin kasaan ja alkaa säätöhommiin
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Mikä tuo taka vakaaja on?
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Kylläkait se ihan orkkis 300 turbodieselin vakaaja on? Olikhan 18mm paksuus
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Pari päivää mese pelas hyvin, mutta tänään ku lähin päästötesteistä ajelemaan niin 100m jälkeen auto sammu ku saunalyhty eikä enään lupaile mitään, startti pyörittää kevyesti ja polttoainettaki tulee suuttimille, suodatin vaihettu. Missähän mahtais olla vika? Katsastus jäi käymättä ja huomenna olis uus aika ja vielä nelipyöräsuuntauksellekki aika..
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Onkos tämä projekti edennyt yhtään
Itsellä olisi sama vaihto keväällä kun saan haettua auton talviunilta. Ei oikein seljennyt minulle mitkä moottorinkannattimet tähän tuli, kun eikös ne alkuperäiset jätä moottorin hiukan korkeelle ?
Ja eikös om602ssa ole sama öljynsuodatinjalka kuin tuossa 603sessa ?
Itsellä olisi sama vaihto keväällä kun saan haettua auton talviunilta. Ei oikein seljennyt minulle mitkä moottorinkannattimet tähän tuli, kun eikös ne alkuperäiset jätä moottorin hiukan korkeelle ?
Ja eikös om602ssa ole sama öljynsuodatinjalka kuin tuossa 603sessa ?
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Kyllähän se kesän ja syksyn oli ajossa, jääny tämä foorumin käyttö vähän vähemmälle. Ihan orkkis 603 kannattimet tähän tuli, eikä kyllä huomannu että moottori olis jääny jotenki korkealle447za kirjoitti:Onkos tämä projekti edennyt yhtään
Itsellä olisi sama vaihto keväällä kun saan haettua auton talviunilta. Ei oikein seljennyt minulle mitkä moottorinkannattimet tähän tuli, kun eikös ne alkuperäiset jätä moottorin hiukan korkeelle ?
Ja eikös om602ssa ole sama öljynsuodatinjalka kuin tuossa 603sessa ?
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Talviautoksi tuli vm2012 w212 OM651 koneella, ensimmäiset 1300km ajanu ja ensimmäiset viatki tullu näin pakkasella jo esille. Puhallinmoottori ei aina pelitä ja nyt alko latauksen merkkivaloa näyttämään... jokohan pitää hakea satalankku hallista ettei tarvi rassata
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Jos kiinnostaa niin star löytyy täältä, samalla kylällä vaikutan.GL Jokke kirjoitti:Talviautoksi tuli vm2012 w212 OM651 koneella, ensimmäiset 1300km ajanu ja ensimmäiset viatki tullu näin pakkasella jo esille. Puhallinmoottori ei aina pelitä ja nyt alko latauksen merkkivaloa näyttämään... jokohan pitää hakea satalankku hallista ettei tarvi rassata
[ [url=http://i497.photobucket.com/albums/rr337/GLJokke/IMG_20161119_205658.jpg] ][/url]
2011 S212 350 CDI 4matic
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Pitkästä aikaa tuli autoa värkkäiltyä, imusarjan tiivisteen vaihto, kampiakselin etustefan vaihto, vaihdelaatikon alipaineen säätö, parin öljyvuodon poistaminen, öljynvaihto, hihnakiristimen vaihto yms yms. Kovin homma taitaa olla pitkään vaivannut downpipen v band laipan löytäminen, vielä kun ei tuolle turbolle sopivaa laippaa ole löytynyt niin tahtoo lliitos vuotaa savut kartanolle... nämä kun saa tehtyä niin olis taas aika katsastaa mese
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Ei sulla sattuis olemaan tallessa tuota osavertailu lappua? Eli 300turbodee ja 300 12venttiilinen bensa? Mulla sama projekti edessä
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Konttorilla kelpaava vertailutodistus voidaan tarvittaessa tehdä
wiimax.fi
Re: MB 300 OM603 St goes OM606
Pystyisikkö mulle moisen tehdä? Eli samat vertailukohdat kun tässä topicin autossadealer kirjoitti:Konttorilla kelpaava vertailutodistus voidaan tarvittaessa tehdä