W124 kansipahvi meni
W124 kansipahvi meni
230 mesesssä öljyt ja vedet sekaisin, kiva. Onko mitään vinkkiä kannen irroitukseen miten toi nokkaketju lähtee kätevimmin irti? irroitanko vaan sen rattaan vai pitääkö tehdä jotain muuta kautta??
Re: W124 kansipahvi meni
Ei sitä tarvinnut muistaakseni katkaista...ratas pois ja ketju sito tai ihan laskea sinne alas...ohjuri tappi sitten täältä forumilta kuviakin miten ja millaisin pultein ,apuvälinein irti...mittaa kannen pulttien venymä pituus..uudet taisi olla 25e sarja ...samalla uudet venakumit jos et muuta tee kannelle...suoruus tarkistus...turhaan sitä oikaisee jos toleranssissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W124 kansipahvi meni
Tuossa edellä Atlas jo ohjurin tapin kertoilikin, tosin itse otin molemmat ja ohjurinkin välistä pois.Ripa230ce kirjoitti:230 mesesssä öljyt ja vedet sekaisin, kiva. Onko mitään vinkkiä kannen irroitukseen miten toi nokkaketju lähtee kätevimmin irti? irroitanko vaan sen rattaan vai pitääkö tehdä jotain muuta kautta??
Mutta aivan ensimmäiseksi ottaisin venakopan kannen ja sen jälkeen ketjun kiristin mekanismin siitä laturin takaa vierestä, koska muutoin tuo ketjun kanssa pelaaminen menee vaikeaksi. Toki tietty jakomerkit kannattaa ennen kiristimen irroitusta laittaa kohilleen, helpottaa huomattavasti tuota remppaa.. Tai no ainakin kasaamista. Alfamerin 124 kirja on aikas hyvä perus opus, näihinkin hommiin.. On sillä sitten muutama riski paikka jos noihin venakumien vaihtoon lähdet, itse suosittelen koko kannen huoltoa, plaanaus, venttiilien hionta mahdollinen puhallus, ohjureiden tarkistus ainakin, venttilien päiden tarkistus(hionta), uudet kumit venoihin, ym pientä.
Maksaa toki hieman jonkun satkun uusine osineen, mutta sittempä moottori on kuin uusi melkein.
Tuossa viime syksynä tein tuohon omaani täydellisen kansirempan ja kannen hoito kaikkineen tuli maksamaan 290e+ oasat, eli yläpään tiivistasarja ohjurin kumit ym,pientä ja tuli todella hyvä vaikka itse sanonkin..
Toki voin keroa lisääkin, joten voit soitella tai laitella yv postiakin, tallillahan oletkin käynyt.
T.Jaakko puh 050 3080769
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: W124 kansipahvi meni
En mä ny ajatellu mitään venttiili remppaa tohon tehdä, sen vaan että toimii. Laitan vehkeen myyntiin kun saan sen kuntoon. Alkaa ola liian kallis auto kun jostain hajoaa kokoajan. Just paikansin sähkövian miksi jätti tielle ja nekin osat maksoi liikaa ja nyt meni kansipahvi. Hitto kiva auto ajaa mutku laukeaa jostain kokoajan.
Viimeksi muokannut Ripa230ce, Ma 27.06.2016 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 kansipahvi meni
kasatessa muista purkaa kiristin ja runko osa ensin paikalleen ja sitten sisuskalut...muuten katkeaa nokka-akseli entisillä säädöillä koska ne ei näissä palaudu kun öljyn paine laskee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 kansipahvi meni
Nyt menee ohjeet yli ja kovaa, siis puretaan nokkaketjun kiristin ja mikä runko osa ensin ?
Re: W124 kansipahvi meni
kiristimessä on kokonais osana korkki...itse runko osa joka ruuvataan jakokoppaan ja sisällä kara ,jousi ja kierre osa jokapitää jousen takanaan...se on sellainen naksu kiristin joka ei peräydy eli irrallaan painat karan kiristys suuntaa että kara tulee ulos ja runko osa ensin jakokoppaan kiinni ja sitten kara jousi ja oliko kierre osa vai suoraan se korkki paikalleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W124 kansipahvi meni
Hei, olen keskiviikkoon asti maisemissa voin käydä neuvomassa tuon projektin tiimoilta, jos tarvetta?Ripa230ce kirjoitti:Nyt menee ohjeet yli ja kovaa, siis puretaan nokkaketjun kiristin ja mikä runko osa ensin ?
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: W124 kansipahvi meni
Harmi, että tuollaisessa uudenkarheassa ja lähes miljoonan maksaneessa autossa on tullut jo korjattavia vikoja. Myy ehdottomasti pois ja osta japanilainen auto tilalle.Ripa230ce kirjoitti:...Hitto kiva auto ajaa mutku laukeaa jostain kokoajan.
Korjauskäsikirja maksaa noin 30 euroa, mutta se taitaa olla liian iso sijoitus. Sieltä löytyy paljon apua koneremppaan.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W124 kansipahvi meni
Tähän tarjoukseen kannattaisi tarttua! Ite oon käyny parille ensikertalaiselle m102:n kansipahvin vaihtoa "tsemppaamassa", ja siinä saa apaut varttitunnin turinatuokiossa kerrottua ne muutamat jipot ja sudenkuopat, joitten kanssa menis muuten iha turhaa aikaa ja pahimmassa tapauksessa tulis vielä vahinkoaki.jaakko.putkisaari kirjoitti:Hei, olen keskiviikkoon asti maisemissa voin käydä neuvomassa tuon projektin tiimoilta, jos tarvetta?Ripa230ce kirjoitti:Nyt menee ohjeet yli ja kovaa, siis puretaan nokkaketjun kiristin ja mikä runko osa ensin ?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: W124 kansipahvi meni
Mulla on korjauskirjoja usempiakin, erikielisiä tosin ja pari kansiota jaakolta kopsattattuja ohjeita, ja kyllä kyse on rahasta kun parin tonnin auto porsii ja sitä pitää toisella parilla tonnilla korjata niin menee idea koko halvasta autosta. Ja ei en osta japsia, japsi ei ole vaihtoehto mulle, hain eilen 500€ maksaneen chryslerin kun tarvii päästä aamuyöllä töihin jollain. Julkiset ei kulje, risa mersu ei tarjoa sitäkään vähää kyytiä.
Re: W124 kansipahvi meni
Kansi on selkeesti pakko koneistaa ja venttiilitkin varmaan vaihtaa, jos jollain on vantaalta suositella koneistamoa niin kertoo. Onko tuosta vantaan moottorikoneistamosta kellään kokemusta, jos sinne veisin kannen?
Viimeksi muokannut Ripa230ce, Ke 29.06.2016 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 kansipahvi meni
Jos Jaakko joutaa niin saa tulla neuvomaan, alan tänään purkamaan sitä. Puh.no jossain hukassa vaan. Koko päivän kotona ja meen just pihalle, jos näet tämän niin soita 050-3008373.