C200cdi vm02
C200cdi vm02
Nojoo elikkä tuommonen olis kiikarissa mutta haluaisin joltain asiantuntevalta tiedon että olikos näissä se lucaksen syöttöpumppu joka on paska ja vielä kallis kosahtaessaan vai onko polttoainejärjestelmän takia murehdittavaa yleensäkkään? Autossa on tuo 116hv ilmeisesti 2.2 litranen diesel kone jolla on 360tkm ajettu. Paljoko näillä yleensä ajetaan että kannattaako koko autoa ylipäätään edes ostaa noin paljon ajettuna vai tuntuuko tuo vielä missään? Mitä asioita kannattaa tarkastella kun autoa meen kattomaan
Isellä kun kokemusta vain näistä vanhemmista mekaanisilla pumpuilla olevista dieseleistä! Kiitos jo etukäteen.
Isellä kun kokemusta vain näistä vanhemmista mekaanisilla pumpuilla olevista dieseleistä! Kiitos jo etukäteen.
Re: C200cdi vm02
Miksi auton täytyy olla diesel,aina rikki ja kallis korjata,
ja vielä diisselivero, bensavehje tulee halvemmaksi
ja vielä diisselivero, bensavehje tulee halvemmaksi
Re: C200cdi vm02
Ei CDI-moottorissa ole mitään lucaksia
Hyvää Perjantaita vaan taas

Ja polkupyörällä tulee liikkuminen vielä halvemmaksi.vkj kirjoitti:Miksi auton täytyy olla diesel,aina rikki ja kallis korjata,
ja vielä diisselivero, bensavehje tulee halvemmaksi
Hyvää Perjantaita vaan taas

Re: C200cdi vm02
Viitisentoista vuotta vanha auto; hankinnan kannattavuus selviää tutkimalla kyseistä yksilöä.
Nuo kilometrit ei tunnu missään jos on huollettu aina ajallaan, pesty ja vahattu ja kunnostettu uusilla osilla vian tultua eikä niputettu paikkoja rautalangalla kasaan.
Meillä on nyt ajeltu reilussa kolmessa kuukaudessa C200cdi -00:aan (W203 tämäkin) kilometrit 643000 ----> 658000.
Alkuviikosta ajoin eräällä monta vuotta uudemmalla jossa kilometrejä alle puolet tuosta, paljon huonommalta tuntui se auto. Nätimpi oli kyllä päällepäin
Bensakoneellahan se oli, koeajollakin pelotti ettei jakoketju katkeaisi.
Nuo kilometrit ei tunnu missään jos on huollettu aina ajallaan, pesty ja vahattu ja kunnostettu uusilla osilla vian tultua eikä niputettu paikkoja rautalangalla kasaan.
Meillä on nyt ajeltu reilussa kolmessa kuukaudessa C200cdi -00:aan (W203 tämäkin) kilometrit 643000 ----> 658000.
Alkuviikosta ajoin eräällä monta vuotta uudemmalla jossa kilometrejä alle puolet tuosta, paljon huonommalta tuntui se auto. Nätimpi oli kyllä päällepäin

Bensakoneellahan se oli, koeajollakin pelotti ettei jakoketju katkeaisi.
wiimax.fi
Re: C200cdi vm02
Turhaa pelottelua tuo jakoketjun katkeaminen paitsiM 271
koneissa
koneissa
Re: C200cdi vm02
Kyseinen auto oli nimenomaan M271 moottorilla eli jakoketjupelko hyvin aiheellista. Niinhän nuo valtaosa W203 bensat on.
Isommat mersun bensakoneet haukkaakin sitten sen verran ainetta että tulee aina dieseliä kalliimmaksi ellei ihan pihan koristeena seisota.
Tietenkään ei tarvitse pelkkiä kuluja miettiä, ajaa sillä mistä tykkää.
Isommat mersun bensakoneet haukkaakin sitten sen verran ainetta että tulee aina dieseliä kalliimmaksi ellei ihan pihan koristeena seisota.
Tietenkään ei tarvitse pelkkiä kuluja miettiä, ajaa sillä mistä tykkää.
wiimax.fi
Re: C200cdi vm02
Tuleehan se diesel tietysti halvemmaksi jos paljon ajaa,
mutta se vikojen määrä mitä tätäkin pastaa seuraa,niin ei paljon innosta
nämä nykydiiselit
mutta se vikojen määrä mitä tätäkin pastaa seuraa,niin ei paljon innosta
nämä nykydiiselit
Re: C200cdi vm02
Kyllähän nämä diesel mersut on ittellä hyvin aina toiminu vaikka kilometrejäki on ollu paljo, yhtäkään CDI koneellista vain en ole omistanut niin siksi tämä kyseleminen. Tuo 200cdi vissiin aika pihi polttoaineen suhteen ja ku kilometrejä päiväs tulee se vajaa sata niin nuo bensavehkeet ei tule kysymykseenkään. Noh, huomenna kattomaan miltä auto tuntuu ja sitte sen näkee saako ajella kotia tähdellisellä.
Re: C200cdi vm02
Tuolla kilometrimäärällä et paljon säästä polttoainekuluissa,
aina pelko perseessä koska se jää tienposkeen,koska se on diesel mersu
aina pelko perseessä koska se jää tienposkeen,koska se on diesel mersu
Re: C200cdi vm02
Vuodessa 35000 km --> dieselillä verot + polttoaineet 3100 euroa
Vuodessa 35000 km --> bensalla verot + polttoaineet 4100 euroa
Tonni vuodessa, vajaa satanen kuussa dieselin eduksi. Bensakoneiseen lisäksi jakopääremontti vähintään joka kolmas vuosi 700 euroa
eli kolme vuotta, 3700 euroa ... oho, sillähän ostaakin jo sen W203:n 
Vuodessa 35000 km --> bensalla verot + polttoaineet 4100 euroa
Tonni vuodessa, vajaa satanen kuussa dieselin eduksi. Bensakoneiseen lisäksi jakopääremontti vähintään joka kolmas vuosi 700 euroa


wiimax.fi
Re: C200cdi vm02
Hienoa yleistämistä diesel vs bensa. Mistähän dieselistä on jäänyt noin paha mieli, että ne kaikki on paskoja ja jättä tienposkeen, lisäksi ovat kalliita korjata?vkj kirjoitti:Tuolla kilometrimäärällä et paljon säästä polttoainekuluissa,
aina pelko perseessä koska se jää tienposkeen,koska se on diesel mersu
On niissä bensakoneissakin susipaskoja moottoreita ja varmaan dieselien ongelmien paljous foorumilla johtuu siitä, että niitä nyt vaan on enemmän liikenteessä ja niillä ajetaan yleisesti enemmän.
Re: C200cdi vm02
Etpä maininut mitään dieselin remonntikuluista,
vai onko ne ikiliikujia
vai onko ne ikiliikujia
Re: C200cdi vm02
Katso nyt ainakin suuttimien juuret, ettei näy vuotoja. Tutki ruosteet, ovien alareunoista ja lokarien reunoista. Mulla on samanlainen -01, jossa nyt kilometrejä 353 000, joista itse ajettu
vajaa 300 000. Tielle ei vielä ole jättänyt kertaakaan, mutta toki yhdentoista vuoden aikana uusittu mm suuttimien kuparitivisteet, polttoaineputkien tiivisteet, ja osa korkeapainepumpun tiivisteistä, ABS-yksikön moottorin hiilet, vesipumppu, ja nyt juuri vesijäähdytteinen laturi.
Alustasta pino niveliä, iskarit, jouset... no ei kait mitään ihmeempää noiden lisäksi. Sikäli hyvä auto että osia saa jo halvalla ja korjausohjeita löytyy netistä. Ruostuminen on ikävin ongelma omasta mielestä.
vajaa 300 000. Tielle ei vielä ole jättänyt kertaakaan, mutta toki yhdentoista vuoden aikana uusittu mm suuttimien kuparitivisteet, polttoaineputkien tiivisteet, ja osa korkeapainepumpun tiivisteistä, ABS-yksikön moottorin hiilet, vesipumppu, ja nyt juuri vesijäähdytteinen laturi.
Alustasta pino niveliä, iskarit, jouset... no ei kait mitään ihmeempää noiden lisäksi. Sikäli hyvä auto että osia saa jo halvalla ja korjausohjeita löytyy netistä. Ruostuminen on ikävin ongelma omasta mielestä.
W203CDI
Re: C200cdi vm02
Paha mieli johtuu siitä kun tuttapiirissä on noita mersuja,joita menin
joskus ehdottamaan että osta mersu,nyt noita koneita on korjattu
rahallisesti yli auton ostohinnan,että se siitä
joskus ehdottamaan että osta mersu,nyt noita koneita on korjattu
rahallisesti yli auton ostohinnan,että se siitä
Re: C200cdi vm02
Jotta tossa sun haukkumisessa olisi edes joku pointti, voisit puhua jostain tietystä moottorista ja mitä vikaa siinä oikeasti on. Tollanen turhanpäivänen huutelu on ihan hölmön hommaa.vkj kirjoitti:Paha mieli johtuu siitä kun tuttapiirissä on noita mersuja,joita menin
joskus ehdottamaan että osta mersu,nyt noita koneita on korjattu
rahallisesti yli auton ostohinnan,että se siitä
No olkoot minunpuolesta asia tässä ja ketjun aloittajalle hyviä ostohetkiä...