S212 EGR ongelmia
S212 EGR ongelmia
S212 EGR vaihdettiin kun tuli koodi 14A600 (vanha EGR ajettu 30.000 km ). Ongelma jatkuu moottorilamppu syttyy ja sammuu. EGR vaihdon yhteydessä tuli Mersu Xentry tips konstruktionsgruppe 14.20 abgasruckfuhrung ja Themen-nummer GI 14.20-P-050465. Tämän lisäksi automaattilaatikko oireilee. Kun kone on kylmä ja maantieajossa yli 60km/h laatikko toimii hyvin. Kun kaikki on lämmintä ja varsinkin kun ulkolämpötila on korkea niin vaihdot ylöspäin tapahtuvat vasta 2800 rpm/min kohdalla ja suurin vaihde on vitonen. Kuudes ja seitsemäs vaihde kytkeytyvät käsin vaihtaen. Jos sammutan moottorin ja lähden ajamaan maantieajoa niin kaikki on ok. Auto on testattu 4:ssä testerissä, mutta automaattilaatikko on aina virheetön. Moottori on V6 nro.642.850. Onko kellään tietoa mitä GI 14.20-P_050465 tarkoittaa?
Re: S212 EGR ongelmia
GI14.20-P-050465TBB kirjoitti:Onko kellään tietoa mitä GI 14.20-P_050465 tarkoittaa?
Complaint
Engine diagnosis warning lamp lights up.
Note: The fault code (FC) 14A600, 14A700 or 14B100 is stored in the engine control unit.
Cause
1. Pinched or dislodged seals or boots on the clean air line (in direction of air filter box and turbocharger).
2. A deformed corrugated pipe in the exhaust gas recirculation (EGR) system internally.
3. Carbonization of the EGR inlet point/ EGR pipe.
Re: S212 EGR ongelmia
Toi vaihdelaatikon ongelma kiinnostaa kun vastaavaa ongelmaa ilmenee w221 07 cdi. Autoon on vaihdettu laatikon öljyt ja kyb venttiili ja katottu staarilla ei vika koodeja. Mitä kannattais seuraavaksi tehdä.
Re: S212 EGR ongelmia
Voisi olla jotakin vielä EGR liittyvää. Aiheuttaa juuri moottorin ja vaihteiston toimintaan tuollaisia ongelmia. Menee "vikatilaan", mutta koodeja ei aina tule.
Kannattaa samalla tarkistaa turbon säätö- ja läppien moottorien toiminta.
Tässä EGR puhdistamisesta. Venttiilin varsi saattaa jossakin lämpötilassa jumittaa, vaikka tuntuisikin olevan ok.
Voisi puhdistaa ja voidella vaikka ohuella öljyllä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=175693" onclick="window.open(this.href);return false;
Kannattaa samalla tarkistaa turbon säätö- ja läppien moottorien toiminta.
Tässä EGR puhdistamisesta. Venttiilin varsi saattaa jossakin lämpötilassa jumittaa, vaikka tuntuisikin olevan ok.
Voisi puhdistaa ja voidella vaikka ohuella öljyllä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=175693" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.