W124 2.3 -89 100kw M102.982 moottorilla.
W124 2.3 -89 100kw M102.982 moottorilla.
Onko kovin paljoa murheita?Esim. jotain erityisiä vikoja,joita on syytä tarkistaa ennen hankintaa?Manuaali ja n300tkm ajeltu(mittarin mukaan siis).Kokemuksia?
Re: W124 2.3 -89 100kw M102.982 moottorilla.
Kannentiiviste saattaa olla tuonikäisessä vanhuuttaan hapertunut. Samoin venttiilikoneiston ja ruiskun kumiosat voivat olla huonossa kunnossa. M102-kone on muutoin luotettavaa tekoa eikä lastentauteja ole. 27 vuotta ja 300000 km ei ole paljon, jos autoa on huollettu ja pidetty kunnossa.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: W124 2.3 -89 100kw M102.982 moottorilla.
Ok.Jotain saman suuntaista ajattelinkin,jos vaan nuo kilsat pitää kutinsa.Ruosteiden tarkistus,klassisista tunkin reijistä ja etulokareista?Eikös tuo niistä lähde ensin.Onkohan päästöjen suhteen mitään erikoista.Lienee syytä tarkistaa ,ennen mahd,ostoa?Katsastus lähellä.
Re: W124 2.3 -89 100kw M102.982 moottorilla.
Moottori on ominaisuuksiltaan ihan mukavan tasapaksu, kulkee kyllä tarvittaessa ihan mukavasti ja ei ole bensarohmu jos on säädöissään.
-Tuonikäisessä saattaa olla jo 2-rivinen nokkaketju & paremmasta materiaalista tehty nokka (taisi vaihtua -89 tienoilla?). Vanhemmissa 1-rivisissä syytä tarkastaa, onko vaihdettu & onko nokka kulunut.
-Nostajat saattaa hieman pitää ääntä ennenkuin öljynpaineet nousee, mutta pitäisi mennä muutamassa sekunnissa ohi. Ei pitäisi muuten kuulua mitään sivuääniä.
-Mutta sitten nuo säädöt, ikääntyessään tuo KE-jet ei ole maailman paras ruisku.
-Kannattaa tarkastella miten käynnistyy kylmänä & lämpimänä (heiluuko alipainemittari, jos moinen löytyy, viisarin pitäisi olla liki vasemmassa laidassa tyhjäkäynnillä kylmänä, voi kieliä imuvuodosta jos on jossain muussa kohdassa). Ei pitäisi joutua kummemmin sahailemaan kylmänä eikä myöskään lämpimänä ja pitäisi heti käydä tasaisesti.
-Kannattaa ajaa kuumaksi, paahtaa reilusti maantiellä lämpimäksi ja sitten pysähtyä jonnekin sopivaan paikkaan ja seurailla käyntiä, tyhjäkäynti ei saisi heilua/ravistella ja pitäisi vastata kaasuun hyvin polkaistessa. Tuntuu että vikaiset KE-jetit pelaavat vielä kylmänä / puolilämpimänä ja sitten oireilu alkaa kun lämmöt hivuttautuu sinne 80-90° tietämille.
Jos em. juttuja ravisteluja/soutamista yms. ei esiinny niin hyvä, toki kannattaa vilkaista katsastuksen päästölappu, jos se on tallessa. Tai käydä se hakemassa jostain pajalta, jos mahdollista. Vähäpäästöisenä huonosti toimiva KE-jetti on ikävä katsastaa.
-Jos manuaali niin 2-vaihdetta kannattaa tarkkailla, että menee nätisti päälle, riippuen käytöstä syncrot saattaa olla väsähtäneet.
-Tuonikäisessä saattaa olla jo 2-rivinen nokkaketju & paremmasta materiaalista tehty nokka (taisi vaihtua -89 tienoilla?). Vanhemmissa 1-rivisissä syytä tarkastaa, onko vaihdettu & onko nokka kulunut.
-Nostajat saattaa hieman pitää ääntä ennenkuin öljynpaineet nousee, mutta pitäisi mennä muutamassa sekunnissa ohi. Ei pitäisi muuten kuulua mitään sivuääniä.
-Mutta sitten nuo säädöt, ikääntyessään tuo KE-jet ei ole maailman paras ruisku.
-Kannattaa tarkastella miten käynnistyy kylmänä & lämpimänä (heiluuko alipainemittari, jos moinen löytyy, viisarin pitäisi olla liki vasemmassa laidassa tyhjäkäynnillä kylmänä, voi kieliä imuvuodosta jos on jossain muussa kohdassa). Ei pitäisi joutua kummemmin sahailemaan kylmänä eikä myöskään lämpimänä ja pitäisi heti käydä tasaisesti.
-Kannattaa ajaa kuumaksi, paahtaa reilusti maantiellä lämpimäksi ja sitten pysähtyä jonnekin sopivaan paikkaan ja seurailla käyntiä, tyhjäkäynti ei saisi heilua/ravistella ja pitäisi vastata kaasuun hyvin polkaistessa. Tuntuu että vikaiset KE-jetit pelaavat vielä kylmänä / puolilämpimänä ja sitten oireilu alkaa kun lämmöt hivuttautuu sinne 80-90° tietämille.
Jos em. juttuja ravisteluja/soutamista yms. ei esiinny niin hyvä, toki kannattaa vilkaista katsastuksen päästölappu, jos se on tallessa. Tai käydä se hakemassa jostain pajalta, jos mahdollista. Vähäpäästöisenä huonosti toimiva KE-jetti on ikävä katsastaa.
-Jos manuaali niin 2-vaihdetta kannattaa tarkkailla, että menee nätisti päälle, riippuen käytöstä syncrot saattaa olla väsähtäneet.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: W124 2.3 -89 100kw M102.982 moottorilla.
Leimaus ens kuussa,joten tarvitaan hyväksytty päästölappu.Taitaa muuten kauppa jäädä.Huonoja kokemuksia autoista jotka muuten ok.Kilsat tekee tehtävänsä.Kiitos vinkeistä.
Re: W124 2.3 -89 100kw M102.982 moottorilla.
Ei mersuissa näy kilsat..itsellä kohta samanlaisessa 500tkm ja järki rempoilla menty...jos auto on siisti ja ajolleen hyvä,ruosteeton jopa niin pienet viat ei meinaa mitään...osia löytyy paljon ja eikä ole hinnan kirossa..ruisku opetteluttaa mutta täällä on paljon ohjeita kuvineen ja mittaus arvoineen eli helppo on itse paneutua ja korjata.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 2.3 -89 100kw M102.982 moottorilla.
Niinpä,miten on tuon 95e10 bensan käyttö.Mb ilmoittaa ,v-90 jälkeen valmistetuilla onnistuu.Muutenhan mulle kyllä riittää nykyinen 250td,vaan kun on paku.Istuimia tarvitaan.Joten kyllä w124 tuttu on,ei vaan bensa versiona.
Re: W124 2.3 -89 100kw M102.982 moottorilla.
Omalla kakskolmekympillä oon 365-383tkm ajanu paria tankkausta lukuunottamatta 95E10:llä, kulutus ei 98:lla muuttunut sen pienemmäksi, siitä nuo pari tankillista. Ei ole nakutellut tai jälkikäynyt. Tuossa ei ole kattia tai seossäätöpotikoita. Ajotyylillä (navinopeus 8-10km/h rajoituksen yli) 8,3-8,8L/100 maantiellä, mittarivirhettä olen laskenut 8% kaveriksi. Kaupungissa menee sitten vähintään 11-12l, talvella pätkäajossa lohkolämppärissä 14 aika kivuttomasti, kerran mittasin ja sitten annoin olla 

W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: W124 2.3 -89 100kw M102.982 moottorilla.
Ei paha kulutus.Minkäs vuotinen mersu?
Re: W124 2.3 -89 100kw M102.982 moottorilla.
Onko manuaali vai....Saako tuon ketjun tunnistettua ilman kopan irroitusta.On rek.loppuvuodesta -89.Sovin että päästöt mitataan ensin.
Re: W124 2.3 -89 100kw M102.982 moottorilla.
Joo 5-v manuaalihan tuo (-87), välitykset on vähän turhankin pitkät, alkuperäiset tosin, aika paljon joutuu ajelmaan nelosvaihteella pienemmillä teillä.
Jossain ulkomaan forumilla sanottiin, että öljykorkin kautta pitäisi ketju nähdä, voi olla kyllä aika tihrustamista.
Jossain ulkomaan forumilla sanottiin, että öljykorkin kautta pitäisi ketju nähdä, voi olla kyllä aika tihrustamista.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: W124 2.3 -89 100kw M102.982 moottorilla.
Olen ajanut 95 bensalla ilman ongelmia...r85 ei sitten millään eikä edes muunnos boxilla...ei se kyllä boxikaan tähän ruiskuun mene..tosin käsin säätämällä sen saisi mutta letkut ei kestä bensaa.
Oktaani asetuksia voi säätää helposti tästä ja on useampi vaihtoehti ja tämähän säätää ennakkoa.
Oktaani asetuksia voi säätää helposti tästä ja on useampi vaihtoehti ja tämähän säätää ennakkoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 2.3 -89 100kw M102.982 moottorilla.
Tuliko bensamersusta kaupat? 

W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: W124 2.3 -89 100kw M102.982 moottorilla.
Ei vielä,Siitä puuttuu koukku,viittis ruveta asentamaan.
Re: W124 2.3 -89 100kw M102.982 moottorilla.
Juu, ei se onneks taida kohtuuton olla asentaa. Ihan kiitettävästi ainakin aikanaan antaneet vetopainoja, omassa taitaa olla 1800kg vaiko peräti 1900, 136 heppaa vois olla tiukilla moisella kuormalla 

W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: W124 2.3 -89 100kw M102.982 moottorilla.
No,odotan päästömittauksen tulosta.Ei muuten kyllä kauppoja.leimaus ens kuussa.
Re: W124 2.3 -89 100kw M102.982 moottorilla.
Eipähän tullut päästölappua,joten se siitä.