Mikähän mahtoi tulla kun kävi ihan nätisti tyhjäkäyntiä ja yllättäen kierrokset nousi yli 2000 ja siellä pysyy.
Jonkin aikaa kun seisoon ja starttaa niin käy noin 800 kierroksella mutta heti kun kosket kaasupolkimeen niin taas kierrokset samassa reilu 2000.
"Tyhjäkäynti moottorista" johdon kun ottaa pois niin kierrokset laskee lähes normaaliksi ja tietysti käy huonosti...irroitin ja putsasin mutta ei vaikutusta...elämää tuntuu olevan kun tarjoaa virtaa.
Ilmavuodostakaan ei johtune koska otin jarrutehostimen putken irti niin kierrokset tippuu kun saa sitä kautta lisäilmaa...
Eikö kellään mitään tietoa...laite siis KE-Jetronik. Sellainen vaiva tuli myös siinä samalla että lämmöt nousee tosi nopeasti...noin 5min käynnin jälkeen jo 80 ja nousee nopeesti noin sataan.
Kaasun pitää palautua kotiinsa ja siinä on kytkin joka kytkee sitten tyhjis säätö arvot päälle ja nyt se ei tee sitä vaan ecu luulee että painetaan kaasua hieman..eli löysää vaijeria ja mittaa toimiiko kytkin..voi olla 2 tai 3 johtoinen.
Lämpöjen nousuun ei tartte paljoa kierroksia nostattaa ja yleensä seos on tällöin kierroksilla jo laihempaa....laita ensin tyhjis kuntoon niin sitten jos vielä lämpö ongelmaa niin sitten sitä miettimään mutta en usko että siinä olisi vikaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Tutkittu on...tässä mallissa ei ole mikrokytkintä vivustossa vaan kaasuläppäkotelissa asentotunnistin joka tutkii onko tyhjäkäynnillä vaiko kaasu pohjassa(kolminapainen)... joka on toimivaksi todettu. Eli selvennykseksi vielä että kierros ja lämpö ongelma tuli yhtä aikaa eikä eriksee ja ilman mitään ennakko varoitusta. Ilmamäärämittarin potikan liukupinnassa on vähän sanomista...uusi osa saapuu ehkä huomenna...näkee sitten vaikuttaako mihinkään mutta epäilen
Ei taida olla tuon ikäisessä vielä diagnostiikkaliitintä joten "hyppyjohdoilla" lukemaan vikakoodeja, jostain varmaan löytyy ohje ja selitykset vikakoodeille.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
No starilla vissin pystyy ja tosiaan sillä ledihommalla jolla tänään vähän koodeja lueskelinkin...ei tosin antanut kun kampiakselin asetotunnistimen vian jonka antaa aina jollei kone käy...nollattu ja käydessä ei tule,...ja ilmastointikompuran joku singaali ongelma...siinäpä ne sitten oliki mikäli oikein osasin tulkita.
Jollekin sähkövaivalle vaikuttais kun tuli täysin yllättäen...siihen asti kone kävi todella tasaisesti ja aika tarkalleen noin 650 kierroksilla niinkuin pitääkin.
Fustilla sattui olemaan samanlainen ohjainboksi (MAS) jota antoivat kokeilla eikä mitään vaikutusta...tässähän on sitten vielä toinenkin boksi...ja tietysti sytytysyksikkö