johani kirjoitti:tappia voi myös lyhentää samassa suhteessa kun syöttöä lisättty, jos syöttöruuvin kierteen nousu on 1,5mm/kierros ja 2 kierrosta ruuvaa niin lyhentää sitä tappia 3mm, ppdieselin jäljiltä omassa oli lyhennetty.
Rälläkälläkö nää sitä meinaat lyhentää? se pitäs ottaa pöydälle se pumppu jokakerta kun sitä lyhentää..
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
siis sitä tappia mikä siinä morkulassa on mikä painaa sitä syöttöruuvia niin lyhennetään. eihän siinä tarvi ottaa ku se kouraan mahtuva motukka irti pumpusta ja irrallaan lyhentää sitä tappia
johani kirjoitti:siis sitä tappia mikä siinä morkulassa on mikä painaa sitä syöttöruuvia niin lyhennetään. eihän siinä tarvi ottaa ku se kouraan mahtuva motukka irti pumpusta ja irrallaan lyhentää sitä tappia
mullahan siinä on semmonenki robleema että se ketun isokierremolikka/syöttöruuvi ei pyöri mihkää. koitin toisella mutterillaki lukita ja vääntää ni ei mihkään, voiko sen syöttöruuvin sisällä oleva nappula jotanki rajottaa sen ruuvin liikettä
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Choke kirjoitti: Syöttöruuvi (25) niin ulos ettei ihan ota takakanteen kiinni, tyhjäkäynnin tasauksella (50) ja ensimmäisellä sivulla mainitulla "torque capsul" ruuvilla (17) tyhjäkäynti kohilleen kun normi tyhjäkäynnin säädön (28) kiersin niin auki ku tuli.
Picture 1.jpg
Lainasin tuolta aikaisemmalta sivulta 27 Choken kuvan ja muokkasin/lisäsin tekstiin ruuvien numerot selventämään hieman tätä säätöproseduuria. Asiantuntijat korjatkoon jos meni väärin.
Itsellä ainakin oli vaikeuksia päätellä noiden ruuvien 50 ja 17 tarkoitusta.
Edit: kuva ei näkynyt
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
siitä kellosta vaan vääntää aukipäin, niin ahtamaton lisääntyy. siis siitä, mikä on pumpun päällä, johon tulee ahtopainetieto. 10mm avaimella lukitua auki ja talttapäämeisselillä itse säätöpulttia aukipäin. muuten simppeli, mutta muistaakseni imusarja on jokseenkin tiellä.
Millähän saan pelaan?, otin om602 moottorista pumpun(7mm) . No laitoin om605 koneen kylkeen tämän pumpun ja kylmäkäynnistys on vitunmoista sahaamista, lämpösenä lähtee kyllä suhtkoht helposti ja kun auton saa käyntiin niin kierrokset suhtkoht kovalla, vaikkakin tyhjäkäyntiruuvi niin auki kuin tulee. Kun ruuvaan tyhjäkäynnin hienosäätöä(alipainekello) kiinnipäin niin kierrokset laskee joo, mutta rupeaa aaltoilemaan pahasti. Mikä avuksi?
Jimboree kirjoitti:Millähän saan pelaan?, otin om602 moottorista pumpun(7mm) . No laitoin om605 koneen kylkeen tämän pumpun ja kylmäkäynnistys on vitunmoista sahaamista, lämpösenä lähtee kyllä suhtkoht helposti ja kun auton saa käyntiin niin kierrokset suhtkoht kovalla, vaikkakin tyhjäkäyntiruuvi niin auki kuin tulee. Kun ruuvaan tyhjäkäynnin hienosäätöä(alipainekello) kiinnipäin niin kierrokset laskee joo, mutta rupeaa aaltoilemaan pahasti. Mikä avuksi?
Itellä tekee 8mm mynä just samaa, mut kaasuvivusto takerteli hiukan niin ei saanu säädettyä vivutpaikallaan millään.. sitä takkuamista ei välttämättä käsin ees tunne ja vaikka on uusilla nivelpäillä ne tangot jne niin takkua..
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Jimboree kirjoitti:Joo mulla yksinkertaistettu kaasuvivusto niin ei pitäs siitä johtua, millä saan kierroksia laskettua? Syöttöruuvistako kiinnipäin niin tippuu?
pumpussa pitäs olla ruuvi ulkopuolella tai sitte alipainekello mitä pyöritellään niin kiekat laskee/nousee..
Millanen on se sun vivusto homma miten sen teit
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Jimboree kirjoitti:Joo mulla yksinkertaistettu kaasuvivusto niin ei pitäs siitä johtua, millä saan kierroksia laskettua? Syöttöruuvistako kiinnipäin niin tippuu?
pumpussa pitäs olla ruuvi ulkopuolella tai sitte alipainekello mitä pyöritellään niin kiekat laskee/nousee..
Millanen on se sun vivusto homma miten sen teit
Siis vaihteiston alipainemokkula pumpunkyljestä pois ja siihen sen alta löytyvään käyttöakseliin hitsasin vaan jonkunnäkösen soiron kiinni ja sitte siihen soiroon hitsailin jostain bensavehkeen kaasuvivustosta sen vaijjerin kiinnityksen.
joo ja kun käännän sitä alipainekelloa kiinnippäin niin kierrokset laskee mutta humppaa edelleen, aukipäin kun pyörittelee niin kierrosten humppaaminen loppuu mutta kierroksia siinävaiheessa kun ei enää humppaa on varmaankin lähemmäs 2000.
Jos sähköinen tyhjäkäynnin tasaus, niin se punainen pyöreä säädin pois pumpun perästä. Auto käymään ja m10 mutterista luokkaa 1/8kierros kiinnipäin, humppaaminen pitäisi loppua. Toki täytyy ensin tyhjäkäyntikin säätää sopivaksi.
Mikä neuvoksi? Itse tehty 7mm pumppu joka on paikallaan 606:sessa. Tosin on vain elementit vaihettu ja pyttykohtaset tasattu. Jos säätää kaasuvaijeria sen verran kireälle että käy tyhjäkäyntiä, niin kun polkasee kaasua ja kierrokset käy yli 3000 niin se jää huutaan ja nostaa pikku hiljaa kierroksia. Mutta jos säätää kaasuvaijjerin niin löysälle että ei käy tyhjäkäyntiä ja kaasuttelee niin ei leijju vähääkään. On koitettuu säätä tyhjäkäynti pumpustakin mutta leijjuu silti
Kuinkas tästä S124 -95 om605 vaparin pumppua säädetään? Tästä on joskus säädelty, ku polkaisun jälkeen kierrokset laskee hitaasti, mutta mustaa ei tuu ollenkaan. Mitä virkaa pumpun päällä olevalla morkoolilla?
Kokeilin säätää ruuvia +- 3 kierrosta enkä huomannut muuta vaikutusta kuin että ruuvi tipahti pois 3 kierrosta kierrettynä vastapäivään. Palautin sen alkuperäiseen säätöönsä.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ke 23.11.2016 17:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tuo herlevin 8mm piti saada 20astetta enne ykk om606, Onkos se nyt oikeen kun kampiakselin päästä pyöritän myötäpäivään ja kun pysäytän 20astetta enne ykk osuu kampuran yläpuolella olevan viivan vasemman reunan tasalle ja pumpun luukusta ajotustappi on keskellä reikää yhtäikaa..
Ja toisena nokkaketju ei oo pahasti venyny 320tkm?? kun kampiakseli on 0 asteessa eli yläkuolokohdassa ja nokka akselin ajotusreijästä näkee läpi pyörän ja kannen laakeripukin reijän ?
Viimeksi muokannut johani, Ke 23.11.2016 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auttaakohan tuota vakio siirtopumppua muokata isompia letkulähtöjä tai värkätä vakiokiinnikkeisiin "isommalla männällä" olevaa, tai kahta rinnakkain. ku ois mekaaninen ja yksinkertanen..
Muokkaus
Sain laskutoimituksella 8.5mm iskupituus 24mm männänhalkasija 3.85cc iskutilavuudeksi ja 4000rpm moottorilla 2000rpm pumpulla tuotoksi 7.7litraa minuutissa
Muokkaus 2
Ja nuo isku ja halkasija on siis mitattuja arvoja puretusta om606 vakiosiirtopumpusta.. Kokeilla ainaki aion isompia letkulähtöjä ku tosiaa niillä vakio 6mm päästään lähes 500hp..
eikös se vakio pumppu oteta kokonaan pois käytöstä ja laiteta sähkönen sinne autonalle? isommat naftalinjat ja erilainen suodatin jalka.. tuolla mekaanisen omalla siirtopumpulla on tyrkätty yli 400hv kuulemma sitte tulee jo naftalinjat vastaan jne.. että semmosta
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Ajatuksena oli nimenomaan tyrkätä naftalinjat isommat ja säilyttää vakiopumppu, ruuvata 6mm->10mm letkulähöt (tehty jo) ja kattoa piisaako minneasti.. Säästää rahaa, toimintavarmempi, siistimpi. Ja siis ainoa osa tällähetkellä joka voi jäädä kuristamaan on pumpun sisällä männässä oleva yksisuuntaventtiili.. Jos ei ruoka riitä nii sitte muokataan sitäki..
Letkun halkasija kun tuplaantuu niin virtauspinta-ala nelinkertaistuu eli tuo 10mm virtaa teoriassa noin 67% paremmi. eli jos 6mm on menty 450hp ja siihen lisätään 67% niin 10mm pitäs päästä 750hp
mun ymmärryksen mukaan se vakio siirtopumppu rupee ahistaan siinä välissä, näin on viisaat joskus kertonu mut en sano varmaksi kun en ole ite koittanu..JiiTee tietää tuostakin jotain sehän värkkäs siihen 190 isommat linjat ja tarvikemotin suodatin jalan yms
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa