Hankin äskettäin tuollaisen W212 korisen mersun 250cdi koneella ja 7g vaihteistolla. Olen kiinnittänyt huomiota auton nakuttavaan käyntiääneen joka ilmenee erityisesti risteyksistä/paikaltaan lähdettäessä kun kierrokset ovat 500-1500rpm..sen jälkeen vaimenee. Ääni on sellainen ompelukonemainen pehmeähkö nakutus.
Veholla käytin asian tarkistuttamassa eivätkä mitään varsinaista vikaa löytäneet. Ketju ei ole venynyt, kiristin kunnossa. Kiristin ja suuttimet kunnossa. Kaikkien mittausten arvot normaalit ja ajoitus kunnossa.
Ainut lopputulema mikä veholta tuli oli: Moottorisuojan kumityynyt vaihdettu ja auto on karkeakäyntinen varsinkin kylmänä.
Auto on vm2011 ja ajettu n100 000km eli käytännössä uusi. (Vie matka ajossa n 5-5.5l/100km ja keskikulutus jossain 5,9)
Onkohan foorumilaisilla vinkkiä miten tuollaista karkeakäyntisyyttä saa lievennettyä vai onko mahd. kuitenkin jotain vikaa sittenkin?
Minusta ääni kuluu tuolle 4-koneelle.
Nyt, kun en tiedä sinun "herkkäkorvaisuudesta", käy tekemässä vertailevaa tutkimusta: lainaa vastaavalla koneella (200-250) oleva auto testiin.
Esim C sarjassa (204) ääni on aika selvästi erottuva. E212 minulla ei ole niin selkeää mielikuvaa ko. äänestä.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Mikä oli edellinen auto? Minkälaiseen moottoriin olet tottunut? Ei tuo OM651 mikään maailman hienostunein diisseli ole käynniltään. Itsellä kokemusta kahdesta 204:sta ja taksin penkillä 212:sta. Kyllähän se tyhjäkäynnillä ja liikkeelle lähtiessä diisseliltä kuulostaa. Vauhtiin päästyään toki sivistynyt. Itsellä pitää kyllä myös nuo konehuoneen muoviosat hieman melua, vaikka kumit onkin uusittu.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Edellinen oli w211 220cdi -07 ja sitä edellinen w204 facelift. Tämä on mielestäni äänekkäin liikkeelle lähtiessä noista kaikista. Tosin jos se on enemmänkin ominaisuus kuin vika niin kai se on nieltävä.. Huoltoon on menossa 90 päivän päästä ja käsittääkseni siinä (B) huollossa vaihdetaan myös laatikon öljyt ja vaihdatan peränkin jos ei kuulu ohjelmaan. Toisvottavasti ääni hieman uusilla öljyillä vaimenee...vaikka taitaa olla houkan toivo...
Samaa mieltä kyl siitä, että on "äänekäs" vain liikkeelle lähtiessä ja matkaan ku pääsee niin loppu riippuu sit renkaista. Vertailukohta oli vaan myös tommosiin 250cdi sedaneihin ja niihin muihinkin verrattuna hieman äänekkäämpi..
Hankin äskettäin tuollaisen W212 korisen mersun 250cdi koneella ja 7g vaihteistolla. Olen kiinnittänyt huomiota auton nakuttavaan käyntiääneen joka ilmenee erityisesti risteyksistä/paikaltaan lähdettäessä kun kierrokset ovat 500-1500rpm..sen jälkeen vaimenee. Ääni on sellainen ompelukonemainen pehmeähkö nakutus.
Veholla käytin asian tarkistuttamassa eivätkä mitään varsinaista vikaa löytäneet. Ketju ei ole venynyt, kiristin kunnossa. Kiristin ja suuttimet kunnossa. Kaikkien mittausten arvot normaalit ja ajoitus kunnossa.
Ainut lopputulema mikä veholta tuli oli: Moottorisuojan kumityynyt vaihdettu ja auto on karkeakäyntinen varsinkin kylmänä.
Auto on vm2011 ja ajettu n100 000km eli käytännössä uusi. (Vie matka ajossa n 5-5.5l/100km ja keskikulutus jossain 5,9)
Onkohan foorumilaisilla vinkkiä miten tuollaista karkeakäyntisyyttä saa lievennettyä vai onko mahd. kuitenkin jotain vikaa sittenkin?
Kiitos vastauksista
...ja tämähän ratkes sillä, että nyt kesällä ´18 moottorista meni kampiakseli poikki kesken ajon
Saksa sekä maahantuoja pesi mallikelpoisesti kätensä, vaikka auto oli säännönmukaisesti huollettu(tosin ei marmoritiskillä) ja kilometrejä 140 000km
Siinä meni mersun goodwill maine kerrasta!
Hankin äskettäin tuollaisen W212 korisen mersun 250cdi koneella ja 7g vaihteistolla. Olen kiinnittänyt huomiota auton nakuttavaan käyntiääneen joka ilmenee erityisesti risteyksistä/paikaltaan lähdettäessä kun kierrokset ovat 500-1500rpm..sen jälkeen vaimenee. Ääni on sellainen ompelukonemainen pehmeähkö nakutus.
Veholla käytin asian tarkistuttamassa eivätkä mitään varsinaista vikaa löytäneet. Ketju ei ole venynyt, kiristin kunnossa. Kiristin ja suuttimet kunnossa. Kaikkien mittausten arvot normaalit ja ajoitus kunnossa.
Ainut lopputulema mikä veholta tuli oli: Moottorisuojan kumityynyt vaihdettu ja auto on karkeakäyntinen varsinkin kylmänä.
Auto on vm2011 ja ajettu n100 000km eli käytännössä uusi. (Vie matka ajossa n 5-5.5l/100km ja keskikulutus jossain 5,9)
Onkohan foorumilaisilla vinkkiä miten tuollaista karkeakäyntisyyttä saa lievennettyä vai onko mahd. kuitenkin jotain vikaa sittenkin?
Kiitos vastauksista
...ja tämähän ratkes sillä, että nyt kesällä ´18 moottorista meni kampiakseli poikki kesken ajon
Saksa sekä maahantuoja pesi mallikelpoisesti kätensä, vaikka auto oli säännönmukaisesti huollettu(tosin ei marmoritiskillä) ja kilometrejä 140 000km
Siinä meni mersun goodwill maine kerrasta!
Näitä rikkoutuneita om651 moottoreita oli erään paljon mersuja korjaavan pajan lattialla viimeksi käydessäni useampia Ilmeisesti ko. keksintö hajoaa niin suurella todennäköisyydellä ja tulisi valmistajalle niin kalliiksi, että eivät vapaaehtoisesti näitä korvaa. Omalla ajettu nyt n. 270000 ja odottelen koska poksahtaa. No onhan meillä kyllä pakuissa menty näillä yli 450tkm, eli voi tietysti kestää pitkäänkin
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99