722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet?
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Komiasti näytti rokkaavan miitissä. Monelle tuotti ihmetystä se muokkaamaton 606 turbon imusarjaEetyzk kirjoitti:Serkku kävi ny penkissä 606:lla.Aleksiyy kirjoitti:Semmonen tietty on huomioitavaa, että cdi koneissa vnt ahtimella tulee vääntö pirusti alempaa mukaan kun esikammiossa "ämpäriholsetilla". Jollei tuo kestä tuommosenaan, niin laitetaan kestämään.
Tuloksena:
619hp/4500rpm
1000nm/4100rpm
Lootana tosiaan 722.608 (606:n perästä) ihan vahvistamattomana (5vuotta) ja vieläkin vaihtaa lipsumatta On kyllä hinta/laatusuhde kohilla.
Einy tosiaan cdi:n alavääntöjä oo, mutta on kyllä hyvä loota.
S124 250TD Käyttis
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Pakko olla joku vaihtanu väykkyyn jo toisen laatikon, tai ainaki julmasti vahvistetun. Tuo 330 kun ei kestä varmasti 1000nm vääntöä avaamatta jos sittenkään, tai sitten on erittäin optimistinen penkkiEetyzk kirjoitti:Serkku kävi ny penkissä 606:lla.Aleksiyy kirjoitti:Semmonen tietty on huomioitavaa, että cdi koneissa vnt ahtimella tulee vääntö pirusti alempaa mukaan kun esikammiossa "ämpäriholsetilla". Jollei tuo kestä tuommosenaan, niin laitetaan kestämään.
Tuloksena:
619hp/4500rpm
1000nm/4100rpm
Lootana tosiaan 722.608 (606:n perästä) ihan vahvistamattomana (5vuotta) ja vieläkin vaihtaa lipsumatta On kyllä hinta/laatusuhde kohilla.
Einy tosiaan cdi:n alavääntöjä oo, mutta on kyllä hyvä loota.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Eihän kukaan varsinaisesti ole koeponnistanu ennemmin tuota lootaa, ja ohjauksissakin on varmasti eroja. Se mitä paperilla lukee ei todellisuudessa todista mitään kestosta.Kummeli kirjoitti:Pakko olla joku vaihtanu väykkyyn jo toisen laatikon, tai ainaki julmasti vahvistetun. Tuo 330 kun ei kestä varmasti 1000nm vääntöä avaamatta jos sittenkään, tai sitten on erittäin optimistinen penkkiEetyzk kirjoitti:Serkku kävi ny penkissä 606:lla.Aleksiyy kirjoitti:Semmonen tietty on huomioitavaa, että cdi koneissa vnt ahtimella tulee vääntö pirusti alempaa mukaan kun esikammiossa "ämpäriholsetilla". Jollei tuo kestä tuommosenaan, niin laitetaan kestämään.
Tuloksena:
619hp/4500rpm
1000nm/4100rpm
Lootana tosiaan 722.608 (606:n perästä) ihan vahvistamattomana (5vuotta) ja vieläkin vaihtaa lipsumatta On kyllä hinta/laatusuhde kohilla.
Einy tosiaan cdi:n alavääntöjä oo, mutta on kyllä hyvä loota.
S124 250TD Käyttis
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa
S124 300TDT osina pois. yvllä lisää
Entisiä piisaa
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Sen mitä mää ymmärrän, niin on jo 2010 ku nuita alettu täälläpäin rassailee, ja on koeponnistettu Toki kaikki kun ei oo täällä foorumilla huutelemassa... Niitä taustoja vasten vaan, kun 580 lootaa on ajettu niin hullulta tuntuu että avaamattomana tuo 330 tuota 1knm kestäis, ja kysyms ei ole edes kerrasta, vaan siitä että se ei edes ota sitä vääntöö vastaan, yhtään ainutta kertaa. Toki, meillä saattanu olla aina huonot laatikot, ja tuo on saattanu olla tuurilla todella hyvä. Mutta, silti epäilen että on käyny pajalla jossain vaiheessa ja lukkorengasuria sorvailtu sun muuta hipostelua.Bestec kirjoitti:Eihän kukaan varsinaisesti ole koeponnistanu ennemmin tuota lootaa, ja ohjauksissakin on varmasti eroja. Se mitä paperilla lukee ei todellisuudessa todista mitään kestosta.Kummeli kirjoitti:Pakko olla joku vaihtanu väykkyyn jo toisen laatikon, tai ainaki julmasti vahvistetun. Tuo 330 kun ei kestä varmasti 1000nm vääntöä avaamatta jos sittenkään, tai sitten on erittäin optimistinen penkkiEetyzk kirjoitti:Serkku kävi ny penkissä 606:lla.Aleksiyy kirjoitti:Semmonen tietty on huomioitavaa, että cdi koneissa vnt ahtimella tulee vääntö pirusti alempaa mukaan kun esikammiossa "ämpäriholsetilla". Jollei tuo kestä tuommosenaan, niin laitetaan kestämään.
Tuloksena:
619hp/4500rpm
1000nm/4100rpm
Lootana tosiaan 722.608 (606:n perästä) ihan vahvistamattomana (5vuotta) ja vieläkin vaihtaa lipsumatta On kyllä hinta/laatusuhde kohilla.
Einy tosiaan cdi:n alavääntöjä oo, mutta on kyllä hyvä loota.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Jos haluttais saivarrella nii sanoisin että ö-pumppu ei koskaan tuota painetta, vaan pelkkää tilavuusvirtaa ja pumpun jälkeinen putkisto/kanavisto määrää vastuksellaan paineen, mutta eihän saivartelua kukaan jaksa...tuura kirjoitti:Aika yksinkertaisilla toimenpiteillä kyseinen automaattilaatikko saadaan kestämään kovaakin kuormitusta lisäämällä/säätämällä maksimipaineet sen minkä pumppu tuottaa.
-> Asiaan, eli, on joo mahollista nostaa painetta joillain konsteilla, mutta tuolla ö-pumpulla ei hirveitä paineita kyllä aikaseks saa... Ennemmin lähtisin suoraa 580 pohjalle
Ei mopolla mahottomia.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Juu ja ei. Pumppu tuottaa tilavuusvirtaa, mutta sen tuottama paine on pelkästään virtausvastuksista koostuva suure, joko sisänen tai ulkoinen. Mutta tän voi jättää tähän nii ei mee OT:ksi liikaatuura kirjoitti:Öljypumpuilla on aina paine-ero ja tilavuusvirta.Kummeli kirjoitti:Jos haluttais saivarrella nii sanoisin että ö-pumppu ei koskaan tuota painetta, vaan pelkkää tilavuusvirtaa ja pumpun jälkeinen putkisto/kanavisto määrää vastuksellaan paineen, mutta eihän saivartelua kukaan jaksa...tuura kirjoitti:Aika yksinkertaisilla toimenpiteillä kyseinen automaattilaatikko saadaan kestämään kovaakin kuormitusta lisäämällä/säätämällä maksimipaineet sen minkä pumppu tuottaa.
-> Asiaan, eli, on joo mahollista nostaa painetta joillain konsteilla, mutta tuolla ö-pumpulla ei hirveitä paineita kyllä aikaseks saa... Ennemmin lähtisin suoraa 580 pohjalle
Ei mopolla mahottomia.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Tarkoitat vissiin meganyyttonin (1 MNm = 1000 kNm).Eetyzk kirjoitti:...Toisilla ohjaimilla 722.608 ei pidä yhtään (300hp jo lipsuu) ja toisilla ohjaimilla tosiaan pitelee sen kilonyyttonin ja 600hp...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Veikkaisin että ihan kilonyyttoni on ihan 1kNm eli 1000Nm kuitenkintomant kirjoitti:Tarkoitat vissiin meganyyttonin (1 MNm = 1000 kNm).Eetyzk kirjoitti:...Toisilla ohjaimilla 722.608 ei pidä yhtään (300hp jo lipsuu) ja toisilla ohjaimilla tosiaan pitelee sen kilonyyttonin ja 600hp...
tomant
w201 2.5 turboD tomaatti -88
ex. w201 2.3E -91
ex. w201 2.3E -91
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Kyseisellä mercedeksellä pääsin ajamaan viime lauantaina niin ei nuo ainakaan kovin kaukana nuo arvot tuntunut olevan. Ahtoja tienpäällä vielä vähän enemmän ku penkissä.Eetyzk kirjoitti:
Serkku kävi ny penkissä 606:lla.
Tuloksena:
619hp/4500rpm
1000nm/4100rpm
Lootana tosiaan 722.608 (606:n perästä) ihan vahvistamattomana (5vuotta) ja vieläkin vaihtaa lipsumatta On kyllä hinta/laatusuhde kohilla.
Einy tosiaan cdi:n alavääntöjä oo, mutta on kyllä hyvä loota.
w201 2.5 turboD tomaatti -88
ex. w201 2.3E -91
ex. w201 2.3E -91
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Juu, totta puhut, kyllä tuo kilonyyttoni (1 kNm = 1000 Nm) taitaa riittää ,-) Sekoittui mielessäni nuo newtonmetrit ja kilowatit, kun tehokkaammissa kilpureissa on tehoja tuhansia hevosvoimia eli megawattiluokkaa (omassa vain noin 0,2 MW).
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Ja sen oon kyllä huomannu mitä oon ajellu eri ohjauspurkeilla. (Vakio + 3 eri aftermarketilla)
Niin on kyllä aivan järkyttävät erot niiden pitokyvyssä. Toisilla ohjaimilla 722.608 ei pidä yhtään (300hp jo lipsuu) ja toisilla ohjaimilla tosiaan pitelee sen kilonyyttonin ja 600hp.
Noista vaihtoehdoista sillä kotimaisen ”nyrkkipajan” tekeleellä tuntuu pitävän parhaiten. (Mikä myös KO. autossa on kiinni)
Olen kans siirtymässä 722.6 laatikkoon kun se joskus Suomeen tulee. Mikä on tämä Suomalainen nyrkkipajan tekele ohjain?
Niin on kyllä aivan järkyttävät erot niiden pitokyvyssä. Toisilla ohjaimilla 722.608 ei pidä yhtään (300hp jo lipsuu) ja toisilla ohjaimilla tosiaan pitelee sen kilonyyttonin ja 600hp.
Noista vaihtoehdoista sillä kotimaisen ”nyrkkipajan” tekeleellä tuntuu pitävän parhaiten. (Mikä myös KO. autossa on kiinni)
Olen kans siirtymässä 722.6 laatikkoon kun se joskus Suomeen tulee. Mikä on tämä Suomalainen nyrkkipajan tekele ohjain?
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Ihan uteliaisuudesta kysymys, piirtääkös tämä 1kNm auto kuinka ilosesti 250km/h vauhdista pelkällä kaasulla?
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
.
Se on kyllä sitten sen kuskin viimmeinen piirustus ...
Se on kyllä sitten sen kuskin viimmeinen piirustus ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Tämä kertookin aika paljon todellisesta teho/vääntö reservistäEetyzk kirjoitti:Tuolla automaatilla pelkällä kaasulla piirrustaminen loppuu johnain 130-140 km/h kohdilla. (Jos suoraa ajaa)
Se on vaan sellanen homma että jos oikesti olis tuo 1000Nm vääntöä tarjolla niin ilosesti irtoaa kaasusta vielä 200 jälkeen
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Tä Kaikkia sitä kuulee ku vanhaksi ellää, tämä oli vissiin vitsillä kirjotettu Mahtaa riippua aika monesta tekiästä miten se perä irtoilee 200 jälkeen.....Allu D. kirjoitti:Tämä kertookin aika paljon todellisesta teho/vääntö reservistäEetyzk kirjoitti:Tuolla automaatilla pelkällä kaasulla piirrustaminen loppuu johnain 130-140 km/h kohdilla. (Jos suoraa ajaa)
Se on vaan sellanen homma että jos oikesti olis tuo 1000Nm vääntöä tarjolla niin ilosesti irtoaa kaasusta vielä 200 jälkeen
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Ei kai se vitsillä, mutta tais pojilla tulla yläkierroksillakin vielä toista tonkkosta..?
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Taitaa ne hevosvoimat vielä nykypäivänäkin olla se määräävä tekijä siihen kuinka auto liikkuu. Varmaan kilonyyttoni supralla jauhaakin iloisesti isommastaki vauhdista, mutta siellä taitaa olla hevosvoimiakin se kilo?
w201 2.5 turboD tomaatti -88
ex. w201 2.3E -91
ex. w201 2.3E -91
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
onkos toi 722.695 laatikko sitten "pieni" malli. kun oli se luokitus vissiin W5A330. kun olis tossa tallissa w203 200 kompurasta purettu että kannattaako edes miettiä viritys käyttöön?
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Eihän se kerro mitään että on 1000nm. Kerrottaisiin edes millä kierroksilla. Ja tehonhan saa siitä samalla selville.Wilperi kirjoitti:Taitaa ne hevosvoimat vielä nykypäivänäkin olla se määräävä tekijä siihen kuinka auto liikkuu. Varmaan kilonyyttoni supralla jauhaakin iloisesti isommastaki vauhdista, mutta siellä taitaa olla hevosvoimiakin se kilo?
Saahan monestakin nykypäivän isosta dieselistä sen 800nm jo pelkällä ohjelmoinnilla. Eikä nekään sudi edes sataseen kun ovat alavääntökoneita. Esim bmw 535 ohjelmoituna 400hp/800nm. Liukkaasti liikkuu silti.
Menee kyllä jo pahasti ohi aiheen
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Meinasin näille "1000nm sutii 200km/h" asti kavereille.Eetyzk kirjoitti:Menee pahasti OT:n puolelle, mutta tuolla ylhäällä se penkkilappu on esillä, että ei tarvi ees mitään laskeskella, kun katsoo siitä nyyttonit ja tehot.mik4-- kirjoitti:Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Eihän se kerro mitään että on 1000nm. Kerrottaisiin edes millä kierroksilla. Ja tehonhan saa siitä samalla selville.
Saahan monestakin nykypäivän isosta dieselistä sen 800nm jo pelkällä ohjelmoinnilla. Eikä nekään sudi edes sataseen kun ovat alavääntökoneita. Esim bmw 535 ohjelmoituna 400hp/800nm. Liukkaasti liikkuu silti.
Menee kyllä jo pahasti ohi aiheen
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 25.03.2015 18:31
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Mikä laatikko ois vaivattomin laittaan vm 2000 (C-koppa) om605 koneen perään, laatikkona taitaa olla tällä hetkellä 722.5 sähköohjattu laatikko?
Tarkoitus ois päivittää pumppu 7mm ja vähän ahdinkopuolta päivittää. tarkoitus ois jonnekki 350kaakin huiteille päästä.
Passaako tämä 722.6 loota suoraan paikalleen kaikkine sähköliittimineenkin?
Eli loota ois kattelussa joka kestäisi nuo tehot ja passaisi mahd. pienillä muutoksilla.
Tarkoitus ois päivittää pumppu 7mm ja vähän ahdinkopuolta päivittää. tarkoitus ois jonnekki 350kaakin huiteille päästä.
Passaako tämä 722.6 loota suoraan paikalleen kaikkine sähköliittimineenkin?
Eli loota ois kattelussa joka kestäisi nuo tehot ja passaisi mahd. pienillä muutoksilla.
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Eiköhän siellä kuitenkin 722.6 ole, tai ainakin alkuperäisenä sellainen on ollut.rengasjeppe kirjoitti:Mikä laatikko ois vaivattomin laittaan vm 2000 (C-koppa) om605 koneen perään, laatikkona taitaa olla tällä hetkellä 722.5 sähköohjattu laatikko?
Tarkoitus ois päivittää pumppu 7mm ja vähän ahdinkopuolta päivittää. tarkoitus ois jonnekki 350kaakin huiteille päästä.
Passaako tämä 722.6 loota suoraan paikalleen kaikkine sähköliittimineenkin?
Eli loota ois kattelussa joka kestäisi nuo tehot ja passaisi mahd. pienillä muutoksilla.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 25.03.2015 18:31
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
Onko tuo 722.5 vaijeriohjattu laatikko?
minkälaisia lukemia porukka on ottanut tuosta vakiolaatikosta? Mikähän 722.6 tuossa on vakiona?
Tiedän että käyttäjästä kiinni ja yksilöllistä että mitä ne kestää mutta jos jotain haarukkaa sais että missä kohti nuo rupeaa luistamaan ja onko siihen jotain vippaskonstia millä sais pitämään paremmin.
minkälaisia lukemia porukka on ottanut tuosta vakiolaatikosta? Mikähän 722.6 tuossa on vakiona?
Tiedän että käyttäjästä kiinni ja yksilöllistä että mitä ne kestää mutta jos jotain haarukkaa sais että missä kohti nuo rupeaa luistamaan ja onko siihen jotain vippaskonstia millä sais pitämään paremmin.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.6 sähkölaatikot ja niiden aftermarket ohjainlaitteet
722.6rengasjeppe kirjoitti:Onko tuo 722.5 vaijeriohjattu laatikko?
minkälaisia lukemia porukka on ottanut tuosta vakiolaatikosta? Mikähän 722.6 tuossa on vakiona?
Tiedän että käyttäjästä kiinni ja yksilöllistä että mitä ne kestää mutta jos jotain haarukkaa sais että missä kohti nuo rupeaa luistamaan ja onko siihen jotain vippaskonstia millä sais pitämään paremmin.
laatikota on autoissa missä vakiona 800nm
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659