Eli otsikon mukainen ongelma, korjaamolla 2kk sitten laitettu uude palat taakse ja nyt kävin koittamassa katsastusta, niin katsastustäti sanoi ettei ota käsijarru kunnolla kiinni, eli hyvin on korjaamolla hommat hoidettu. Mutta omasta mielestä kyllä ottaa kiinni kun jarrun pohjaan polkaisee niin auto kyllä paikallaan pysyy mutta jarrudynamo oli näköjään eri mieltä..Ja meneehän se kyllä totuuden nimissä aika pohjaan se poljin.
Onhan siellä säädöt,alumiinivanne kun on niin takavanne irti ja sieltä se löytyy pultinreijästä.Olikohan kello 13 kohdalla kuskinpuolella ja 11 pelkääjän vai miten se nyt meni?
Tai voihan sitä napata levynkin pois jos ei meinaa hahmottua.
Pitää kyllä säätää ihan "iholle" kengät,itellekkin päässyt joskus käymään että toinen puoli jäänyt vähän sinnepäin niin liikaa heittoa ollut katsastuksessa.
maQe833 kirjoitti:Pultinreijästä? Jos tarkoitat rumpujarrujen säätöä,niin tuossa on levyt takanakin..
Rengas irti ja levyn yläpäästä about klo 11-1 väliltä pultinreijästä vaikka taskulampun kans tiirailet sisään sieltä löytyy säätöratas. Jos vaikee hahmottaa niin jarrylevy irti pitäis olla sen takana
maQe833 kirjoitti:Pultinreijästä? Jos tarkoitat rumpujarrujen säätöä,niin tuossa on levyt takanakin..
Saksalainen auto niin käsijarru on rumpujarru
On se kyllä niin perkeleen sairas tyyli tuo saksalaisen rumpujarru sairaus, ettei sitä ekalla kertaa voi tajutakaan että noin tyhmästi jokin asia on voitukaan tehdä
Viimeksi muokannut etrade, Pe 22.07.2016 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ketään mollaamatta, mutta yhtään oikeeta arvausta ei löytynyt. Lueskelin ulkomaalaisilta sivuilta, niin siellä oli joku neuvonut toista, niin sieltä sain tietoon, että tollainenkin säätö on, ja vielä helvetin helppo homma näköjään oli.
Onkohan tässä 209:ssä jotain eroa seisontajarrussa muihin vastaaviin verrattuna?
Parissa yksilössä huomannut että huonosti palauttaa.
Aloin nyt omasta tutkimaan asiaa.
Ensimmäinen vaijeri polkimelta penkin alle on ihan kuin liian pitkä tähän autoon, vaikka on tehtaalla laitettu.
Jos säätää kengät "iholle", poljin ei palaudu oikeaan kohtaan, jää vielä senttejä katkaisijasta joka sammuttaa valon ja räikän.
Piti jättää kenkien säätö "nolla asentoon" ja vaijerista, siis takapenkin alta säätää kengät iholle ja nyt poljin palauttaa niinkuin kuuluukin. Kaikki osat ja vaijerit toimii ok.en tiedä mikä tuossa on mutta nyt pelaa niinkuin pitää.
Katsastuksessa 2.0/2.1 lukemat.
Mitä lie kokemuksia mutta tollanen mersun käsijarrusysteemi on kyllä jäätymis vapaa noihin satula ratkaisuihin...halvempikin koska satula käkkäri systeemi on herkempi vioittumaan ja ei ole lähellekään niiin pitkäikäinen normi satulaan nähden.
KA puolella noi satulat on rumpuihin nähden kirosana...ja kallis.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor