Moro.
Mitäs viisaammat sanoo W212, vm -10 tuontiauton ruostesuojauksesta. Auton kori on siisti ja suora, joten siitä voisi olla vaikkapa ihan pitoautoksikin. Onko autossa tehtaalla laitettu riittävä suojaus vai pitäisikö teettää jokin "täyskäsittely? Osaatteko suosittaa hyviä suojauksen tekijöitä Keski-Suomen alueella?
W212 ruostasuojaus
Re: W212 ruostasuojaus
Itse suojautin, omasta mielestäni ihan aiheestakin. Kyllä siellä muovisuojien alla oli suojaamattomia kohtia. Eikäpähän tuon suojauksen hinnalla kovin suuria ruostekorjauksia teetetä. Jos ei muuten, niin ihan mielenrauhan takia suojauttaa 

W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: W212 ruostasuojaus
Koteloissa on tehtaan jäljiltä suojaus, suomiautoihin on sitten suihkittu pohjaan lisäksi. Kaikkein paras suojaus on se, että pidät paikat puhtaana. Niitten pohjasuojien päälle kertyy tosi nopeasti kuraa. Helmamuovin etuosaa kannattaa myös tarkkailla, ja vesiletkulla huuhdella nostokohtien aukkojen kautta kurat pois. Ei siitä ruostesuojauksesta haittaakaan ole, mutta teetä sellaisessa paikassa mikä laittaa kunnolliset ja sellaiset aineet jotka on yhteensopivia tehtaan omien aineiden kanssa. Kaupan hyllyltä kun saa sellaisiakin aineita joilla ei saa kuin tuhoa aikaiseksi. Itse autohan kestää ruostetta todella hyvin, kun tarkistaa kerran tai kaks vuodessa ettei sitä kuraa ole kertynyt mihinkään liikaa, joka sielä hiertää maalipintaa ja pitää paikat kosteana jatkuvasti.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W212 ruostasuojaus
Missään nimessä ei saa alustamassaa laittaa vaan kotelonsuoja aine pelkästään suoja muovien alle.
yhden vähän ajetun väyrysen hitsasin viikon kun massa vedetty oman maalinsa päälle ja massa esti veden pääsyä pois sieltä välistä ja olihan hapatus..kotelon suojassa on ruosteenestoainetta mitä masssa ei ole.
Muovit pois..pesu tai suoraan päälle kotelo ainetta..itse käytän kingin kotelosuojaa paineilma pistooli mallilla ja arimpiin kohtiin useampi kerros.
-04 jälkeen ei kyllä ole kovin herkkiä nää ruostumaan mutta on tuolla joitakin alkuja kuitenkin...eihän siinä ole nyt kuin pelkkä maali suojana...toki jos mihin kivipääsee iskemään alkaa ruoste muttakun on jokapaikka suojattu muovein..siihen luottaa tehdas.
yhden vähän ajetun väyrysen hitsasin viikon kun massa vedetty oman maalinsa päälle ja massa esti veden pääsyä pois sieltä välistä ja olihan hapatus..kotelon suojassa on ruosteenestoainetta mitä masssa ei ole.
Muovit pois..pesu tai suoraan päälle kotelo ainetta..itse käytän kingin kotelosuojaa paineilma pistooli mallilla ja arimpiin kohtiin useampi kerros.
-04 jälkeen ei kyllä ole kovin herkkiä nää ruostumaan mutta on tuolla joitakin alkuja kuitenkin...eihän siinä ole nyt kuin pelkkä maali suojana...toki jos mihin kivipääsee iskemään alkaa ruoste muttakun on jokapaikka suojattu muovein..siihen luottaa tehdas.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W212 ruostasuojaus
Katsottiin kahvimaan autossa huopasten pohjamuovien alle entisen 11 mallisen eemelini kohdalla. Alustasuojat on useita senttejä irti pohjasta eikä löytynyt ruostepisaraa mistään . Ei taida olla suurta tarvetta ruveta suojaamaan kyseistä mallia.