W201 3.0
W201 3.0
Juu elikkä semmosella lähdetään liikkeelle. Autona toimii w201 2.6 AT ASD. Ei turhia herkkuja lisävarustuksen kannalta. Tilalle tulee m103 3.0 käsittääkseni sama moottori kuin edellinen. Moottori napattu ilmeisemmin c124 -89 hienosta coupesta joka oli ajettu puuhun. Vauriota koneeseen tuli jakopään koteloon ja öljypohja+pumppu samassa rysäyksessä tuhannen palasiksi. koneella oli ilmeisemmin ajettu 129 tkm, tiedä häntä onko oikea lukema muuta moottori näytti sisäisesti puhataalta verrattuna nykyiseen 2.6 310tkm ajettuuni. Tähän mennessä jakopää purettu ja kone odottaa uutta jakopäänkoteloa. Millä liimalla kannattaa tuo kotelo liimata käykö kemlockin AT-74? Vai mitä arvon raati suosittelee?
Osia myös tarvitsen lisää:
-Öljypohja
-Öljypumpun ratas
Tarjotkaa
Tässä tähän mennessä puhallettuja ja maalattuja osia (osa)
Tässä vauriota koneen sisältä (ei pitäisi vaikuttaa mihinkään)
Tämänhetken kuosi:
Osia myös tarvitsen lisää:
-Öljypohja
-Öljypumpun ratas
Tarjotkaa
Tässä tähän mennessä puhallettuja ja maalattuja osia (osa)
Tässä vauriota koneen sisältä (ei pitäisi vaikuttaa mihinkään)
Tämänhetken kuosi:
Viimeksi muokannut Apem0, Ma 25.07.2016 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W201 3.0
Useammasta m103/104 koneesta on pettänyt öljypumppu, liekö joku tyyppivika? Kannattaa tutkia saako sinne esim jonkun turbodieselin öljypumpun sovitettua.
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Re: W201 3.0
300te24 kirjoitti:Useammasta m103/104 koneesta on pettänyt öljypumppu, liekö joku tyyppivika? Kannattaa tutkia saako sinne esim jonkun turbodieselin öljypumpun sovitettua.
Öljypumppu halennu/katkennut törmäyksessä. Uusi on jo pöydällä mutta hammasratas puuttuu. Tänään puhaltelin tämmöisiä osia (osat siis "uudesta" 3.0L koneesta):
Re: W201 3.0
Jos jollain on käytännön vinkkejä niin saa laittaa vapaasti ja muukin kommentointi on suotavaa, - Koneeseen siis vaihdetaan alapääntiivisteet ja kaikki yläpääntiivisteet ja kanteen tasohionta (tietty) ehkä myös palotilat kiillotetaan ja osat maalataan puunataan jne. Koko konetila laitetaan uuteen uskoon ja autoa muutenkin laitetaan pikkuhiljaa. Päivityksiä tulee sitä mukaan kun hommat etenee.
Re: W201 3.0
Noniin päivitetäänpäs mitä on tullut tehtyä:
Määräjakajaa ei taida oikeen millää saada uuden näköseks. Ei viitsi hinkata loputtomiin?
pikkusen kiillottelin suuttimenpidikkeitä...
Nyt sitten vaan odotellaan että saadaan loputkin osat postinkautta että voi ruveta kohta kasaamaan masiinaa..
Tulossa on uusi hammaspyörä öljypumpulle, öljypohja, kaikki tiivisteet koneeseen.
Määräjakajaa ei taida oikeen millää saada uuden näköseks. Ei viitsi hinkata loputtomiin?
pikkusen kiillottelin suuttimenpidikkeitä...
Nyt sitten vaan odotellaan että saadaan loputkin osat postinkautta että voi ruveta kohta kasaamaan masiinaa..
Tulossa on uusi hammaspyörä öljypumpulle, öljypohja, kaikki tiivisteet koneeseen.
Re: W201 3.0
Eli kansi menossa takaisin paikoilleen mutta ensiksi mitä arvon raati on mieltä sylinterin seinämistä? Mikä on tuon voinut aiheuttaa? Sylinteriin kuulumaton kappale?
Re: W201 3.0
Kun tarkkaan katsoo näkee pitkittäisiä jälkiä sylinterin seinämässä ja peilipinnan, kyllä hoonaus jäljen tunnistanjaasu kirjoitti:Eiköhän ole ihan perus hoonausjälet tehtaan jäliltä
Re: W201 3.0
Noniin päivitetäänpä sitten journaalia. Kansi tuli lähempään tarkasteluun seuraavaksi ja kävi ilmi että joku oli joskus aikaisemmin tehnyt remonttia koneeseen ja ilmeisesti asentanut liian tiukat venttiilinohjaimet jolloin ne olivat ikäänkuin kiinnileikanneet ja tästä johtuen välys on kasvanut aika suureksi.. Suurinosa imuventtaaleista heilui istukassaan kuin hullun m*na mielettömän p*rseessä noh.. uusia ohjureita hommaamaan sitten. Venttiilit eivät olleet syöpyneet tai edes kuluneet mistään mikrometrillä tarkastettuna. Tässä vaiheessa kysyin jo itseltäni että onko tässä mitään järkeä remontoida tälläistä vajaaventtiilistä laiskaa ikäloppua konetta? Tulin ajattelussani päätökseen että kerrankun aloitettiin tekemään niin tehdään sitten loppuun asti. Eli puran moottorista männät ja kampiakselin ja tarkastan kunnon ja korvaan mahdollisesti kuluneet osat vielä uusilla. Sylinterit hoonataan kannesta kiillotetaan palotilat jne... Kyllä kait harrastuksia pitää olla. kyllä siitä vielä kalu saadaan....
Tässä vielä tämän päivän aikaansaannosta:
PISTÄKÄÄHÄN VAPAASTI KESKUSTELUA JA KOMMENTTIA TULEMAAN
Tässä vielä tämän päivän aikaansaannosta:
PISTÄKÄÄHÄN VAPAASTI KESKUSTELUA JA KOMMENTTIA TULEMAAN
Re: W201 3.0
Tänään laitoin imuventaalit valmiiks asennusta varten. Venttiilien varsissa ei kulumaa eikä mitään hapettumia löytynyt mitkä haittaisivat moottorin toimintaa
Pakoventaalit
Pakoventaalit
Re: W201 3.0
Onko kenelläkään tietoa millainen tappi tuo on ? Onko kartio vai suora vai palkeellinen tappi? Vj pyörijän istukka oli ihmeellisesti leikannut kiinni nokkaakseliiin ja lähti poraamalla vain pois.. Millä tuon pitäisi lähteä?
Re: W201 3.0
Tänään tämmöstä, kenelläkään myydä uusia? tai ko konetta? 1. mäntä näytti tältä
Re: W201 3.0
Mistään eteläsuomen lähistöltä ei tunnu löytyvän kohtuuhintaista m103 3.0 ?
Re: W201 3.0
Jossain Orimattilan/askolan seudulla oli jollain miehellä kymmenittäin w124 mersuja purettuna, sillä oli ainakin joskus ilmoitus nettivaraosas
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Re: W201 3.0
Pukkilassa, nimimerkki Mölytoosa
S203 200cdi -02
W124 3.0 -88
Ex:
S203 2.7-02, W124 2.3 -92,W201 2.0 -89, s203 1.8 - 01, c124 3.0 -92, s124 2.3 -90, w124 2.6 -91,w124 3.0 -89, w202 1.8 -94, s124 2.5 -89, w201 2.0 -90, c124 3.0 -91, s124 3.0 -89, s124 2.3 -90, w201 3.0 -89, w201 2.0 -89, c123 2.3 -80
-Se on ehkä ruma ja romu, mut oma ja kokonaan maksettu-
W124 3.0 -88
Ex:
S203 2.7-02, W124 2.3 -92,W201 2.0 -89, s203 1.8 - 01, c124 3.0 -92, s124 2.3 -90, w124 2.6 -91,w124 3.0 -89, w202 1.8 -94, s124 2.5 -89, w201 2.0 -90, c124 3.0 -91, s124 3.0 -89, s124 2.3 -90, w201 3.0 -89, w201 2.0 -89, c123 2.3 -80
-Se on ehkä ruma ja romu, mut oma ja kokonaan maksettu-
Re: W201 3.0
Onpas sangen ikävä vaurio. 2,3 mäntä sopii muistaakseni myös tohon jos ei muisti petä, poraus on sama. Katson löytyykö meiltä mistään koneesta mäntää, inventaari menossa ja just haimme tontille yhden 2,3 w124:sen. Muuten meil on ton kokoselle sylinterille pallohooni jos tarvittee hoonat pyttyi! Kansityö holkittaa muuten ohjureit, oon kahteen kahteen tuollasen kanteen holkituttant.
190E 2,6 -89
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
Re: W201 3.0
2,3-litraisessa M102:sessa on poraus 95,5 mm ja 2,0-litraisessa M102:sessa on poraus 89,0 mm. 3-litraisessa M103:sessa on poraus 88,5 mm.wese500 kirjoitti:... 2,3 mäntä sopii muistaakseni myös tohon jos ei muisti petä, poraus on sama...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 3.0
Prjojekti odottelee edelleen mäntiä/varamoottoria, palveluksen aikana ei kerkeä hirveästi päivittelemään, jos joltain löytyy halvalla varaosamoottoria niin saa ilmoitella.
Re: W201 3.0
Makia että näitä jaksaa muukki värkätä!
Ittellä olis oman tenavan koneen kanssa sama operaatio eessä, että jos selvittelis kerralla kaikki käyntihäikät ja kävis koneen läpi osa osalta. On tosin toissa talvena tehty viimeksi kansiremppa tuohon kutoseen, niin jos se helpottas. Ei muuta ko lycka till(vai miten se meni) osien etsintään!
Ittellä olis oman tenavan koneen kanssa sama operaatio eessä, että jos selvittelis kerralla kaikki käyntihäikät ja kävis koneen läpi osa osalta. On tosin toissa talvena tehty viimeksi kansiremppa tuohon kutoseen, niin jos se helpottas. Ei muuta ko lycka till(vai miten se meni) osien etsintään!
1991 190E 2.6 tenava
1995 E200D
ex: 1990 190E 1.8 tenava
1995 E200D
ex: 1990 190E 1.8 tenava
Re: W201 3.0
Kun tämän päätöksen luin, mietin että oli kyllä toisaalta juurikin oikeapäätös. Nyt kun se pannu kerran on jo puoliksi purettuna pöydällä, niin sama se on kerralla käydä koko kampe läpi. Eikös.
Ja hyvää maltilla tehtyä jälkeä. +1
Sitten bongasin tämän viestin ja helkkarin hyvä juttu että teit tuon päätöksen käydä koko koneen läpi. Olispa ollut ikävä alkaa ihmettelemään käyvvää moottoria jotta mikäs siinä nyt kolkottelee, justiinsa käyty puolikonetta läpi..Apem0 kirjoitti:Noniin päivitetäänpä sitten journaalia. Kansi tuli lähempään tarkasteluun seuraavaksi ja kävi ilmi että joku oli joskus aikaisemmin tehnyt remonttia koneeseen ja ilmeisesti asentanut liian tiukat venttiilinohjaimet jolloin ne olivat ikäänkuin kiinnileikanneet ja tästä johtuen välys on kasvanut aika suureksi.. Suurinosa imuventtaaleista heilui istukassaan kuin hullun m*na mielettömän p*rseessä noh.. uusia ohjureita hommaamaan sitten. Venttiilit eivät olleet syöpyneet tai edes kuluneet mistään mikrometrillä tarkastettuna. Tässä vaiheessa kysyin jo itseltäni että onko tässä mitään järkeä remontoida tälläistä vajaaventtiilistä laiskaa ikäloppua konetta? Tulin ajattelussani päätökseen että kerrankun aloitettiin tekemään niin tehdään sitten loppuun asti. Eli puran moottorista männät ja kampiakselin ja tarkastan kunnon ja korvaan mahdollisesti kuluneet osat vielä uusilla. Sylinterit hoonataan kannesta kiillotetaan palotilat jne... Kyllä kait harrastuksia pitää olla. kyllä siitä vielä kalu saadaan....
Tässä vielä tämän päivän aikaansaannosta:
[ http://i172.photobucket.com/albums/w15/sevens1/IMG_20150610_165614_zpsrsfnkbcl.jpg ]
[ http://i172.photobucket.com/albums/w15/sevens1/ec7e34e6-0511-46a5-9c07-85bb6de6e705_zpsssh3rguy.jpg ]
PISTÄKÄÄHÄN VAPAASTI KESKUSTELUA JA KOMMENTTIA TULEMAAN
Hyvä että palvelusväki ehtii harrastamaan siis, vaikka hitaasti, mutta kuitenniin.Apem0 kirjoitti:Tänään tämmöstä, kenelläkään myydä uusia? tai ko konetta? 1. mäntä näytti tältä
[ http://i172.photobucket.com/albums/w15/sevens1/IMG-20150625-WA0021_zpsymoiqusi.jpg ]
Ja hyvää maltilla tehtyä jälkeä. +1
Re: W201 3.0
Projekti polkee paikoillaan. Moottori odottelee mäntiä.. Sekä rahoitusta. Opiskelut haittaavat harrastusta.
Viimeksi muokannut Apem0, Ti 31.01.2023 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W201 3.0
Projekti polkaistu käyntiin useamman vuoden jälkeen. Tuli hommattua remontoitu kolmelitrainen.
Viimeksi muokannut Apem0, Ti 31.01.2023 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W201 3.0
Vanhuksen sydämmenpoisto valmis
Re: W201 3.0
Moottori istui hyvin, mutta ahtaaksi on tehty tuo w201 kardaanitunneli. Vaihdettavaa tuli ainekin kaasuläppä, flekti, kaasuvivusto, ECU sekä ohjaustehostimen tandempumppu jotta ASD toimii.
Re: W201 3.0
Öljyiksi tuli seuraavaa:
Moottoriin: MB 229.3 / Valvoline 10W-40 Max Life
ASD perälle säiliöön: MB 343.0 / MB ZH-M hydrauliköl
Ohjaustehostimelle: MB 236.3 / Febi ohjausvaihdeöljy MB
Laatikkoon (722.4): MB 236.7 / Mobil ATF 220
https://operatingfluids.mercedes-benz.com/
Moottoriin: MB 229.3 / Valvoline 10W-40 Max Life
ASD perälle säiliöön: MB 343.0 / MB ZH-M hydrauliköl
Ohjaustehostimelle: MB 236.3 / Febi ohjausvaihdeöljy MB
Laatikkoon (722.4): MB 236.7 / Mobil ATF 220
https://operatingfluids.mercedes-benz.com/
Re: W201 3.0
Onko mersuformin raatilaiset asennelleet sisätilan instrumenttien valoja, tarkemmin T5 kantaisia ledejä? Tuntuu että palaa nuo ledit tiuhaan tahtiin sisätilasta, pitääkö laittaa resistanssi väliin kuitenkin rajoittamaan virrankulkua ledille kun ilmeisesti himmennin ei kuitenkaan rajoita tarpeeksi tuota Lediä?
Myös jos jollain on myydä hyväkuntoisia ovipahveja KARO kuosilla niin voi tarjota vapaasti.
Myös jos jollain on myydä hyväkuntoisia ovipahveja KARO kuosilla niin voi tarjota vapaasti.