W210 220cdi cooleri probleemaa.
W210 220cdi cooleri probleemaa.
Kyseessä siis aj tech ohjelmoitu 220cdi manuaali, ahtoletku irtosi coolerista kuskinpuolen päätystä eikä meinaa pysyä millään kiinni.
Pitääkö uusia muuta kuin se tingentangeli millä letku lukitaan cooleriin?
Edittiä. Vai vaihtasko koko coolerin pikkukiinalaiseen, käsittääkseni vakio kuuleri ei ole mikään hyvä ratkasu ohjelmoidussa moottorissa?
Pitääkö uusia muuta kuin se tingentangeli millä letku lukitaan cooleriin?
Edittiä. Vai vaihtasko koko coolerin pikkukiinalaiseen, käsittääkseni vakio kuuleri ei ole mikään hyvä ratkasu ohjelmoidussa moottorissa?
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Joo laittelin lemmareila kiini, pellaa
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Vakio kenno riittää ihan hyvin kyseisille tehoille. Oliko murtunut siitä pannan juuresta se muovi?
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Ei kyllä se aivan ehjältä näytti, laittelin lemmarit sillälailla, että painaa vain sitä lukitus rautahässäkkää niihin koloihin ettei pääse napsahtaan auki ja letku pääse irti.|parsakaali| kirjoitti:Vakio kenno riittää ihan hyvin kyseisille tehoille. Oliko murtunut siitä pannan juuresta se muovi?
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Onko muuten näissä manuaalivaihteisissa cdi-moottoreissa imusarjan läppiä? ihmettelin ko kaasupolkimessa on "kickdown" nappi?? onko sillä jotaki tekemistä läppien kans? Eli kun polkimen painaa pohjaan niin että nappi napsahtaa niin onko läpät silloin auki, jos semmoset nyt löytyy
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Manuaaali/Automaati niin ei vaikutusta läppien olemassa oloon samoin sillä nappulalla ei tuomoista vaikutusta läppien asentoonkjj kirjoitti:Onko muuten näissä manuaalivaihteisissa cdi-moottoreissa imusarjan läppiä? ihmettelin ko kaasupolkimessa on "kickdown" nappi?? onko sillä jotaki tekemistä läppien kans? Eli kun polkimen painaa pohjaan niin että nappi napsahtaa niin onko läpät silloin auki, jos semmoset nyt löytyy
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Mikä virka koko nappulalla on yleensäkkään manuaalisa kun ei ole kikcdownia?CDI203 kirjoitti:Manuaaali/Automaati niin ei vaikutusta läppien olemassa oloon samoin sillä nappulalla ei tuomoista vaikutusta läppien asentoonkjj kirjoitti:Onko muuten näissä manuaalivaihteisissa cdi-moottoreissa imusarjan läppiä? ihmettelin ko kaasupolkimessa on "kickdown" nappi?? onko sillä jotaki tekemistä läppien kans? Eli kun polkimen painaa pohjaan niin että nappi napsahtaa niin onko läpät silloin auki, jos semmoset nyt löytyy

a8 d2 4.2q toistaiseksi...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Tuntee jostain että painoi kaasun pohjaan sitähän ei oikeen mistään muuten huomaakjj kirjoitti:Mikä virka koko nappulalla on yleensäkkään manuaalisa kun ei ole kikcdownia?CDI203 kirjoitti:Manuaaali/Automaati niin ei vaikutusta läppien olemassa oloon samoin sillä nappulalla ei tuomoista vaikutusta läppien asentoonkjj kirjoitti:Onko muuten näissä manuaalivaihteisissa cdi-moottoreissa imusarjan läppiä? ihmettelin ko kaasupolkimessa on "kickdown" nappi?? onko sillä jotaki tekemistä läppien kans? Eli kun polkimen painaa pohjaan niin että nappi napsahtaa niin onko läpät silloin auki, jos semmoset nyt löytyy
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
AivanCDI203 kirjoitti:Tuntee jostain että painoi kaasun pohjaan sitähän ei oikeen mistään muuten huomaakjj kirjoitti:Mikä virka koko nappulalla on yleensäkkään manuaalisa kun ei ole kikcdownia?CDI203 kirjoitti:Manuaaali/Automaati niin ei vaikutusta läppien olemassa oloon samoin sillä nappulalla ei tuomoista vaikutusta läppien asentoonkjj kirjoitti:Onko muuten näissä manuaalivaihteisissa cdi-moottoreissa imusarjan läppiä? ihmettelin ko kaasupolkimessa on "kickdown" nappi?? onko sillä jotaki tekemistä läppien kans? Eli kun polkimen painaa pohjaan niin että nappi napsahtaa niin onko läpät silloin auki, jos semmoset nyt löytyy

a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Kyseisellä "kickdown" napilla lähtee ainaki vakkarin nopeusrajotin pois päältä, siis se limit homma.
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Semmosta tässä mietin, että kun kiihdyttää isommilla vaihteilla huippuväännön alueella, on veto jotenki tökivvää? Tuntuu niinkö ahtopaineet heijas eestakas, vääntökäyrä penkkilapussa välillä (noin) 2300-3200rmp on kuitenki kokoajan lähellä 400nm luokkaa ja käyrä on niiltä osin suora.
Voisko olla vikaa ahtopaine-anturissa vai jumittaako turbossa siivet?
Voisko olla vikaa ahtopaine-anturissa vai jumittaako turbossa siivet?
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Tuotatuota, tuohon vedon "pätkimiseen", puhistelin imusarjan ja otin egrstä letkun irti (ei tietoa onko poistettu ohjelmasta) ja eliminoin läpät. Ennen kyseisiä toimenpiteitä auto kulki hyvin ja puski lievän voimahunnun, läpät heiluivat aikasemmin missä asennossa sattu olemaan, säätötanko oli irroitettu läpiltä mutta säätömoottorissa piuha paikallaan, voiko olla että nyt kun läpät poissa ja egr letku irti niin auto ei ainna täysiä syöttöjä vai saako se nyt vain enemmän ilmaan kun läppien kanavaankin ilmavirtaa, kun ei enään savuta ollenkaan?
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Otaako yli 3000 jos ottaakjj kirjoitti:Tuotatuota, tuohon vedon "pätkimiseen", puhistelin imusarjan ja otin egrstä letkun irti (ei tietoa onko poistettu ohjelmasta) ja eliminoin läpät. Ennen kyseisiä toimenpiteitä auto kulki hyvin ja puski lievän voimahunnun, läpät heiluivat aikasemmin missä asennossa sattu olemaan, säätötanko oli irroitettu läpiltä mutta säätömoottorissa piuha paikallaan, voiko olla että nyt kun läpät poissa ja egr letku irti niin auto ei ainna täysiä syöttöjä vai saako se nyt vain enemmän ilmaan kun läppien kanavaankin ilmavirtaa, kun ei enään savuta ollenkaan?
ja vetää yhtä hyvin kuin ennekin kaikki on ok
jos ei niin EGR:än letku paikalleen
tai EGR kiinni ohjelmasta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Joo ottaa yli 3000 ja ei ole vaikutusta onko letku kiinni vai ei.
Viimeksi muokannut kjj, Ma 25.07.2016 00:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Semmosen hoksasin että ilmamassamittarin töpselin kun ottaa pois, niin käyntiääni ei muutu ja kierroksia ottaa paikallaan samaanlaihin.
EDIT. vai liittykö se koko massamittarin toiminta pelkästään egr:n ohjailuun?
EDIT. vai liittykö se koko massamittarin toiminta pelkästään egr:n ohjailuun?
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Mulla sama homma eli aivan sama onko maf piuha ja egr letku (tulpattuna jos irti) paikallaan eli on ohitettu ohjelmasta ja olen vielä tulpannu mekaanisesti egr-kanavan ettei imuahdot karkaa pakopuolelle.kjj kirjoitti:Semmosen hoksasin että ilmamassamittarin töpselin kun ottaa pois, niin käyntiääni ei muutu ja kierroksia ottaa paikallaan samaanlaihin.
EDIT. vai liittykö se koko massamittarin toiminta pelkästään egr:n ohjailuun?
Mercedes-Benz E S211 280CDI -05, Audi A4 1.9 TDI -99 avant, Audi A4 1.9 TDI -98, Mercedes-Benz E 270CDI A S210 -00, Audi A4 2.6 V6 -95, VW golf 1.9 PD -02 (piristetty), Peugeot 306 1.9 TD -98 (piristetty), Toyota camry 2.0 -89, Toyota carina 2.0 TD (piristetty), Toyota carina e 2.0 -94, Nissan primera 2.0 -94, Nissan primera 1.6 -94, Mercedes-Benz W124 250D -87 ja ainakin 15 ex
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
pete1979 kirjoitti:Mulla sama homma eli aivan sama onko maf piuha ja egr letku (tulpattuna jos irti) paikallaan eli on ohitettu ohjelmasta ja olen vielä tulpannu mekaanisesti egr-kanavan ettei imuahdot karkaa pakopuolelle.kjj kirjoitti:Semmosen hoksasin että ilmamassamittarin töpselin kun ottaa pois, niin käyntiääni ei muutu ja kierroksia ottaa paikallaan samaanlaihin.
EDIT. vai liittykö se koko massamittarin toiminta pelkästään egr:n ohjailuun?
Joo pittää itekki lyä vielä putki tukkoon
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Mitähän öljyä näihin kannattaa laittaa? Edellinen omistaja vissiin käyttäny jotaki castrollin 5w-30.
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Kesällä ihan perus 5/10w-30/40w puoli tai täys-synteettistä ja talvella ehdottomasti täys-synteettistä. Mielestäni tärkeintä että öljy on puhdasta (nokea ei lueta tiisselissä liaksi
) ja että sitä on riittävästi sekä tietysti että öljynpaineet on heti kylmänäkin mahdollisimman korkeat.

Mercedes-Benz E S211 280CDI -05, Audi A4 1.9 TDI -99 avant, Audi A4 1.9 TDI -98, Mercedes-Benz E 270CDI A S210 -00, Audi A4 2.6 V6 -95, VW golf 1.9 PD -02 (piristetty), Peugeot 306 1.9 TD -98 (piristetty), Toyota camry 2.0 -89, Toyota carina 2.0 TD (piristetty), Toyota carina e 2.0 -94, Nissan primera 2.0 -94, Nissan primera 1.6 -94, Mercedes-Benz W124 250D -87 ja ainakin 15 ex
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Juurikin välijäähdytin on kustannus tehokkain osa cdi eemeleissä vaihtaa parempaan/isompaan koska on alimitoitettu ja ohjelmointi vielä nostaa lämpöjä lisää|parsakaali| kirjoitti:Vakio kenno riittää ihan hyvin kyseisille tehoille. Oliko murtunut siitä pannan juuresta se muovi?

Mercedes-Benz E S211 280CDI -05, Audi A4 1.9 TDI -99 avant, Audi A4 1.9 TDI -98, Mercedes-Benz E 270CDI A S210 -00, Audi A4 2.6 V6 -95, VW golf 1.9 PD -02 (piristetty), Peugeot 306 1.9 TD -98 (piristetty), Toyota camry 2.0 -89, Toyota carina 2.0 TD (piristetty), Toyota carina e 2.0 -94, Nissan primera 2.0 -94, Nissan primera 1.6 -94, Mercedes-Benz W124 250D -87 ja ainakin 15 ex
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Kesällä Mobil delvac 10/40 shp esp juurikin hiukkas suodatin koneisiin, talvella 5w/40 TB diamond diesel öljy.
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Tätä oon itekki miettiny ja nyt ko on ollu semmosia +10c kelejä nii ripeämmin liikkuu, ko +20c kelissä, toissapäivänä halkesi vänkärinpuolen ahtoletku, ens kesäksi sitte vaihtaa cooleri.pete1979 kirjoitti:Juurikin välijäähdytin on kustannus tehokkain osa cdi eemeleissä vaihtaa parempaan/isompaan koska on alimitoitettu ja ohjelmointi vielä nostaa lämpöjä lisää|parsakaali| kirjoitti:Vakio kenno riittää ihan hyvin kyseisille tehoille. Oliko murtunut siitä pannan juuresta se muovi?
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Jukkahep kirjoitti:Kesällä Mobil delvac 10/40 shp esp juurikin hiukkas suodatin koneisiin, talvella 5w/40 TB diamond diesel öljy.
Joo, näin vanhassa ei ole hiukkasloukkua
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Tuotaniin, kirjotellaan nyt tähän ko ei jaksa uutta alotusta.
Mitä iskareita suositteltta avantgarde alustalliseen? Sai olla hitusen jämäkämpi mitä vakio
Mitä iskareita suositteltta avantgarde alustalliseen? Sai olla hitusen jämäkämpi mitä vakio
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Carsoft antaa koodia jähytinneesteen lämpöanturista, missä tämä sijaitsee?
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Yleensä se on termostaatin kanssa samassa paketissa ja voi olla hankala saada erikseen uutta. Eli syylärin ylävesiletkun ja moottorin välissä.kjj kirjoitti:Carsoft antaa koodia jähytinneesteen lämpöanturista, missä tämä sijaitsee?
Mercedes-Benz E S211 280CDI -05, Audi A4 1.9 TDI -99 avant, Audi A4 1.9 TDI -98, Mercedes-Benz E 270CDI A S210 -00, Audi A4 2.6 V6 -95, VW golf 1.9 PD -02 (piristetty), Peugeot 306 1.9 TD -98 (piristetty), Toyota camry 2.0 -89, Toyota carina 2.0 TD (piristetty), Toyota carina e 2.0 -94, Nissan primera 2.0 -94, Nissan primera 1.6 -94, Mercedes-Benz W124 250D -87 ja ainakin 15 ex
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Joo pittääpä huomena kattoa, sinänsä vain vähä ihmetyttää ko lämpömittari toimii normaalisti ja lämmöt nousee normaalistipete1979 kirjoitti:Yleensä se on termostaatin kanssa samassa paketissa ja voi olla hankala saada erikseen uutta. Eli syylärin ylävesiletkun ja moottorin välissä.kjj kirjoitti:Carsoft antaa koodia jähytinneesteen lämpöanturista, missä tämä sijaitsee?
Sitä vähän ihmetteli ko livedata näytti ahto lämmöksi 149astetta
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Sulla on ahtolämpömittarissa (halpa) tai testerissä vikaakjj kirjoitti:Joo pittääpä huomena kattoa, sinänsä vain vähä ihmetyttää ko lämpömittari toimii normaalisti ja lämmöt nousee normaalistipete1979 kirjoitti:Yleensä se on termostaatin kanssa samassa paketissa ja voi olla hankala saada erikseen uutta. Eli syylärin ylävesiletkun ja moottorin välissä.kjj kirjoitti:Carsoft antaa koodia jähytinneesteen lämpöanturista, missä tämä sijaitsee?
Sitä vähän ihmetteli ko livedata näytti ahto lämmöksi 149astetta
Mercedes-Benz E S211 280CDI -05, Audi A4 1.9 TDI -99 avant, Audi A4 1.9 TDI -98, Mercedes-Benz E 270CDI A S210 -00, Audi A4 2.6 V6 -95, VW golf 1.9 PD -02 (piristetty), Peugeot 306 1.9 TD -98 (piristetty), Toyota camry 2.0 -89, Toyota carina 2.0 TD (piristetty), Toyota carina e 2.0 -94, Nissan primera 2.0 -94, Nissan primera 1.6 -94, Mercedes-Benz W124 250D -87 ja ainakin 15 ex
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Voi olla kyllä testerissäki vikaa, missä ahtolämpöanturi? Joku anturi näyttäs olevan siinä putkessa mikä nousee välijäähyttimeltä imusarjallepete1979 kirjoitti:Sulla on ahtolämpömittarissa (halpa) tai testerissä vikaakjj kirjoitti:Joo pittääpä huomena kattoa, sinänsä vain vähä ihmetyttää ko lämpömittari toimii normaalisti ja lämmöt nousee normaalistipete1979 kirjoitti:Yleensä se on termostaatin kanssa samassa paketissa ja voi olla hankala saada erikseen uutta. Eli syylärin ylävesiletkun ja moottorin välissä.kjj kirjoitti:Carsoft antaa koodia jähytinneesteen lämpöanturista, missä tämä sijaitsee?
Sitä vähän ihmetteli ko livedata näytti ahto lämmöksi 149astetta
a8 d2 4.2q toistaiseksi...
Re: W210 220cdi cooleri probleemaa.
Siinähän ne on kumpikin eli ahtopaineanturi ja ahtopainelämpötila-anturikjj kirjoitti:Voi olla kyllä testerissäki vikaa, missä ahtolämpöanturi? Joku anturi näyttäs olevan siinä putkessa mikä nousee välijäähyttimeltä imusarjallepete1979 kirjoitti:Sulla on ahtolämpömittarissa (halpa) tai testerissä vikaakjj kirjoitti:Joo pittääpä huomena kattoa, sinänsä vain vähä ihmetyttää ko lämpömittari toimii normaalisti ja lämmöt nousee normaalistipete1979 kirjoitti:Yleensä se on termostaatin kanssa samassa paketissa ja voi olla hankala saada erikseen uutta. Eli syylärin ylävesiletkun ja moottorin välissä.kjj kirjoitti:Carsoft antaa koodia jähytinneesteen lämpöanturista, missä tämä sijaitsee?
Sitä vähän ihmetteli ko livedata näytti ahto lämmöksi 149astetta
Mercedes-Benz E S211 280CDI -05, Audi A4 1.9 TDI -99 avant, Audi A4 1.9 TDI -98, Mercedes-Benz E 270CDI A S210 -00, Audi A4 2.6 V6 -95, VW golf 1.9 PD -02 (piristetty), Peugeot 306 1.9 TD -98 (piristetty), Toyota camry 2.0 -89, Toyota carina 2.0 TD (piristetty), Toyota carina e 2.0 -94, Nissan primera 2.0 -94, Nissan primera 1.6 -94, Mercedes-Benz W124 250D -87 ja ainakin 15 ex