C230 kompressor m111 teho/ahto ongelma?
C230 kompressor m111 teho/ahto ongelma?
Elikkäs tuli laitettua tommonen w202 230k, omasta mielestä ei vastaa kunnolla kaasuun. Kaverilla vastaavanlaisella koneella oleva clk, ja siinä kuulee kun remmi lähtee kunnolla mukaan. Itsellä ei kuule tai tunne kun pienellä kaasulla jotain vastausta, aivan kun kompura ei ahtaisi. Mistä lähtisi vikaa etsimään? Onko tyyppivikoja tms?
W202 C230K
ex. W201 190
ex. 2x W202 C180
ex. W124 E200
ex. W202 220D
ex. W201 190
ex. 2x W202 C180
ex. W124 E200
ex. W202 220D
Re: C230 kompressor m111 teho/ahto ongelma?
Ei voi äänen perusteella mitään vikaa tehdä koska erilaisia ratkaisuja ja kokonaan eri malli..toisekseen jotkut on laitettu isompaa hihna pyörää ja siksi ääni kun pyörii kovempaa.
Jos se ei ahda ollenkaan niin moottorin vikavalo varmaan syttyy mutta onhan tässä montakin vaihtoehtoa..esim. bensan paine ei sytytä vikavaloa...mittaa se ja star testerillä pääsisit hyvin sinne koneen tietoihin.
Niin pakoputki voi olla tukos katistaan osittain..ohikierrätys,egr..onko välijäähy tiivis....kaikki on mahdollista.
Jos se ei ahda ollenkaan niin moottorin vikavalo varmaan syttyy mutta onhan tässä montakin vaihtoehtoa..esim. bensan paine ei sytytä vikavaloa...mittaa se ja star testerillä pääsisit hyvin sinne koneen tietoihin.
Niin pakoputki voi olla tukos katistaan osittain..ohikierrätys,egr..onko välijäähy tiivis....kaikki on mahdollista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C230 kompressor m111 teho/ahto ongelma?
Jees. Kone tosiaan pelaa muuten hyvin, kulutus maantiellä alle 6 luokkaa, lähtee käyntiin ja vetää hyvin mutta ei lähde ahtoja nostamaan. Turbojen kanssa on tullu pelehdittyä mutta kompuart on uus juttu mulle
Merkkivaloja ei vilku taulussa tms, ykd vaihtoehto toki olis starin päässä käyttö. Pitää ahtomittari viritellä ja kattoo tapahtuuko siellä ylipäätäen mitään. Paljon tämmösessä pitäisi olla ahtoja? Ja miten ahtovuoto reagoi näissä? Jotku puhu myös magneettiventtiilin toimimattomuudesta että kompura ei sais ilmaa.
Ja maffin vilkasin ja oli puhas ja ei ollut öljyssä tms.

Ja maffin vilkasin ja oli puhas ja ei ollut öljyssä tms.
W202 C230K
ex. W201 190
ex. 2x W202 C180
ex. W124 E200
ex. W202 220D
ex. W201 190
ex. 2x W202 C180
ex. W124 E200
ex. W202 220D
Re: C230 kompressor m111 teho/ahto ongelma?
Noin puoli baria.miniwee kirjoitti:...Paljon tämmösessä pitäisi olla ahtoja?...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: C230 kompressor m111 teho/ahto ongelma?
Nostellaas tätäkin. Ahtomittarilla -0.1 ahtoja vedossa, tkäynnillä -0.6 hujakoilla. Magneettiventtiili toimii oikein, eikä ahtovuotoja. Mikä perrrkele siellä on vikana? Kaikki päällisinpuolin ok.
Eli kompura ei siis lähde mukaan, kai niissä joku sähkönen kytkin sitten on? Jollain oli nokkakselin tunnistin ollu sökö niin kompura oli lopettanu toimimasta. Pitäskö viedä vikakoodinlukijan nokkaan vaan?
Eli kompura ei siis lähde mukaan, kai niissä joku sähkönen kytkin sitten on? Jollain oli nokkakselin tunnistin ollu sökö niin kompura oli lopettanu toimimasta. Pitäskö viedä vikakoodinlukijan nokkaan vaan?
W202 C230K
ex. W201 190
ex. 2x W202 C180
ex. W124 E200
ex. W202 220D
ex. W201 190
ex. 2x W202 C180
ex. W124 E200
ex. W202 220D
Re: C230 kompressor m111 teho/ahto ongelma?
Mjoo, vika tais löytyä. Kompressorin magneettikytkimelle pitäis 2000rpm kieppeillä tulla reilu 12v, tuossa tulee kierroksillaki 0.3v ja kompura vähän koittaa mukana pyörähdellä mutta ei kytkeydy kunnolla. Pitää se 12v koittaa vielä syöttää miten se magneettikytkin muuten pelaa.
W202 C230K
ex. W201 190
ex. 2x W202 C180
ex. W124 E200
ex. W202 220D
ex. W201 190
ex. 2x W202 C180
ex. W124 E200
ex. W202 220D
Re: C230 kompressor m111 teho/ahto ongelma?
Tuli nykästyä kempillä kompura jäykäksi ja nyt pelaa.
W202 C230K
ex. W201 190
ex. 2x W202 C180
ex. W124 E200
ex. W202 220D
ex. W201 190
ex. 2x W202 C180
ex. W124 E200
ex. W202 220D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Ti 11.10.2016 09:35
Re: C230 kompressor m111 teho/ahto ongelma?
täällä samalla tekniikalla oleva c-mersu ja kiinnostais tietää mihin tuo ahtomittari tulee kiinnittää? ei oo ennen remmiahtimista paljoakaan kokemusta