Aion toteuttaa ikuisen toiveeni ja hankkia itselleni W 211 - mallisen Mersun käyttö ja ehkä vähän harrasteautoksi. Mikä moottori/automaattilaatikko
En ole kovin kiinnostunut suurista hevosvoimista, haluaisin itselleni siis jonkun mielellään kakkosella alkavan eli 200 sarjaisen. Saksasta tai ruotsista haen, jos kotoa ei löydy sopivaa.
Mitä kokemuksia?
Minä kannattaa ostaa?
Onko 2005 vuoden autot paremmin ruostesuojattuja?
Onko automaateissa eroa?
Tietämätön ja osaamaton...etukäteen kiittäen
Gusti
Millä kannattaisi aloittaa mersuilu (w211 )
Re: Millä kannattaisi aloittaa mersuilu (w211 )
Itsellä sama haave mutta toistaiseksi se jääköön niikseen 
Mersuilu kannattaa aloittaa millä tahansa mersulla mut jos mä oisin sä niin keskittyisin W211 06/2006-> malleihin eli faceliftiin.

Mersuilu kannattaa aloittaa millä tahansa mersulla mut jos mä oisin sä niin keskittyisin W211 06/2006-> malleihin eli faceliftiin.
W209 CLK 200 Kompressor -05
Osta suoraan facelift (ns. "V-keula" 2006->). Tässä on yli 1000 pikku parannusta vanhempaan malliin nähden, suurimpana sähköjarrujen poistuminen, mitä jotkut vierastaa (itse en). Lisäksi malli on paremman näköinen, ruosteensietokyky ei ole ainakaan huonompi ja 2L dieselmoottorit on mielyttävämpiä moottoreita. Ja tässä on nyt vahva oletus että puhuit dieselistä 
Luotettavampia ja halvempia kilsoja tarjoaa tuskin mikään muu malli, tai edes merkki, kuin tämmöinen 2L dieselinä ja 5-vaihteisella automaatilla. Hyvällä huolenpidolla 500tkm ajettu w211 voi olla vielä kuin "uusi", tämä on todettu useaan kertaan. Tekniikka on hyvin pitkälti kotinikkarille sopivaa ja osat useimmiten halpoja. Välillä tulee tietysti tilanteita, että auto kannattaa käyttää Mersun merkkikohtaisen testerin päässä, mitä löytyy jo lähes joka nurkalta ja osaavia käyttäjiäkin ainakin jokunen.
Itse olen 4v. ajellut tuolla omalla töttöröllä, eikä vieläkään kuumoita kuin semisti vaihtaa autoa
Paras ja huolettomin auto mitä mulla on ollut 

Luotettavampia ja halvempia kilsoja tarjoaa tuskin mikään muu malli, tai edes merkki, kuin tämmöinen 2L dieselinä ja 5-vaihteisella automaatilla. Hyvällä huolenpidolla 500tkm ajettu w211 voi olla vielä kuin "uusi", tämä on todettu useaan kertaan. Tekniikka on hyvin pitkälti kotinikkarille sopivaa ja osat useimmiten halpoja. Välillä tulee tietysti tilanteita, että auto kannattaa käyttää Mersun merkkikohtaisen testerin päässä, mitä löytyy jo lähes joka nurkalta ja osaavia käyttäjiäkin ainakin jokunen.
Itse olen 4v. ajellut tuolla omalla töttöröllä, eikä vieläkään kuumoita kuin semisti vaihtaa autoa

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Osti ao. auton Jouluksi 2014 autolla oli ajettu 152tkm. ja nyt 188tkm. Vesipumppu piti vaihtaa (meni myyjän piikkiin) 2 niveltä mennyt keulasta.
Nyt on jotenkin sellainen luottavainen fiilis, että tällä autolla vois päästää pitkäänkin ilman isompia murheita, kunhan muistaa huoltaa säännöllisesti.
Kehuvat W204 paremmaksi, mutta se meille ainakin liian pieni sedanina. Farkkua en enään laita. Itse tykkään myös enemmän W211 ulkonäöstä.
Nyt on jotenkin sellainen luottavainen fiilis, että tällä autolla vois päästää pitkäänkin ilman isompia murheita, kunhan muistaa huoltaa säännöllisesti.
Kehuvat W204 paremmaksi, mutta se meille ainakin liian pieni sedanina. Farkkua en enään laita. Itse tykkään myös enemmän W211 ulkonäöstä.
Viimeksi muokannut Metusalem, Ke 10.08.2016 07:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Itse aloitin mersuilun vuonna 2002. 124 250d:llä. Oli se siihen aikaan makia peli, maksoikin jotain7-8te. Sitten tuli piiitkä tauko ja bemareita oli aika monta ja muitakin merkkejä mm. 2 uutta volkkaria. 3 vuotta sitten ostin fl.203 farkun, ajelin tyytyväisenä menemään. Nyt kesällä puskaradiosta kuulin, että kirkko on myymässä s211-07. Ostin sen ja 2-3tuhatta tullut lasiin. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, auto on kuin uusi ja ajolleen kuin uusi. Ainoa harmituksen asia on se, että en silloin jo 3 vuotta sitten ostanut heti fl.211 mersua, on nimittäin niin paljon parempi, hiljaisempi, mukavampi ja eritoten isompi auto. Jos vain lompakosta löytyy fl.211:seen rahaa niin anna mennä, jos ei niin säästä, älä tuhlaa aikaasi ja rahojasi muihin.
M-B E200cdi -07
Kiitos!
Kyllä aikomuksena on siis w 211 Diesel Automaatti ja siis 2006->. Luin jostakin että Ruotsiin maahantuojan tuomat autot ovat saaneet lisäruostesuojauksen. Onko tästä kellään tietoa?
Kyllä aikomuksena on siis w 211 Diesel Automaatti ja siis 2006->. Luin jostakin että Ruotsiin maahantuojan tuomat autot ovat saaneet lisäruostesuojauksen. Onko tästä kellään tietoa?