Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Pystyykö poistamaan Starilla vai onko boxin ohjelmointityönä tehtävä?
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Joissakin autoissa on mahdollista muuttaa, käyttääkö se vaihdelaatikolta vai moottorilta tulevaa momentinrajoituspyytöä.
Muuttamalla se moottorilta tulevaksi, sillä saadaan rajaa vähän nostetuksi.
Tämmöinen toimenpide onnistuu staarilla joihinkin dieseleihin, mutta bensoista ei ole mitään käsitystä.
Minkäs ikäiseen autoon tätä suunnitellaan?
Muuttamalla se moottorilta tulevaksi, sillä saadaan rajaa vähän nostetuksi.
Tämmöinen toimenpide onnistuu staarilla joihinkin dieseleihin, mutta bensoista ei ole mitään käsitystä.
Minkäs ikäiseen autoon tätä suunnitellaan?
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Tää on bensa ja vm 2002. Eli siis siellä on se momenttirajoitin oikeasti eikä vain kylänmiehen jutuissa? Se selittäis muutaman jutun...
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Kyllä se siellä vaihteiston softassa on, kuten olen varmaan jo aiemminkin sanonut.
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
No sepä se, kun olen kuullut niin monenlaista juttua. Ei viittis antaa askille valohoitoa 700€ jos siitä ei ole hyötyä Mutta nyt alan jo uskomaanPansu kirjoitti:Kyllä se siellä vaihteiston softassa on, kuten olen varmaan jo aiemminkin sanonut.
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Motorbit taitaa olla niitä ainoita harvoja paikkoja suomessa missä tuon softan päälle jotain ymmärretään. Toki voi vaihtoehtoisesti jenkeistä tilata eurochargetilta softan mikä on kusetusta.
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Jeb, sinne mulla oli tarkoitus vielä toi kun olis aikaa. Samaa mieltä eurochargetista
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Mikä auto kyseessä? Momentinrajoitin on S 65 -mallissa, jossa moottorin vääntö on elektronisesti rajoitettu 1000 Nm:iin. Rajoituksella suojataan vaihteiston kestävyyttä, mutta uskoakseni se on teknisesti toteutettu moottorinohjauksen puolella.
S 55:ssä moottori tarjoaa 700 Nm väännön, sitä ei ole rajoitettu.
S 55:ssä moottori tarjoaa 700 Nm väännön, sitä ei ole rajoitettu.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Kyseessä SL55. Eli taas uutta tietoa. Tässä tavoitellaankin sitä 1000Nm. Penkityssessio loppui vähän yli 5000 kierroksen. Ja epäilyt onkin, että jokin alkoi rajoittamaan. Vääntö n. 900Nm luokkaa tuossa vaiheessa. Vakiohan on juuri tuon 700Nm
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Yritin eilen vielä kaivaa WIS:stä tietoa, miten momentinrajoitus on tehty. Katsoin sekä vaihteiston että moottorin teknistä dokumentaatiota, mutta tällä kertaa ei osunut silmiin mitään. Yhdessä kaaviossa oli kyllä listattu, mitä tietoja vaihteistonohjaus lähettää auton muille ohjainyksiköille, eikä siinä mainittu mitään momentista.
Muistelen nähneeni jossain, että ainakin vaihtotapahtumasta lähtee tieto moottorinohjaukseen, jotta vaihdosta saadaan pehmeämpi. Nyt en nähnyt tuostakaan mainintaa, joten en uskalla varmaksi sanoa.
Mutta ehkä täällä on muita, jotka muistaa paremmin?
Muistelen nähneeni jossain, että ainakin vaihtotapahtumasta lähtee tieto moottorinohjaukseen, jotta vaihdosta saadaan pehmeämpi. Nyt en nähnyt tuostakaan mainintaa, joten en uskalla varmaksi sanoa.
Mutta ehkä täällä on muita, jotka muistaa paremmin?
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Taisi mennä niin että koneelta tulee laatikolle tieto väännöstä mitä sitten laatikoon softa valvoo
ja rajoitaa ulostulevaa
ja rajoitaa ulostulevaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
http://www.fabtech-performance.com/_p/p ... g-software" onclick="window.open(this.href);return false;
Näitä on muitakin väännönrajoittajan poistajan tarjoajia kuin eurocharged
Näitä on muitakin väännönrajoittajan poistajan tarjoajia kuin eurocharged
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Eipä tuonkaan alkuperästä ole mitään takeita. Aika varmasti pystyy sanomaan, että ei ole heidän oma tuotos.55AMG kirjoitti:http://www.fabtech-performance.com/_p/p ... g-software
Näitä on muitakin väännönrajoittajan poistajan tarjoajia kuin eurocharged
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
.
Laatikon tiedonsaanti on täysin moottorin ohjaimen varassa.
Ei ole olemassa mitään vääntöanturia, jolla laatikon ohjain mittailisi vääntöjä, ei.
Moottorin ohjain kertoo laatikon ohjaimelle sen.
Tietoa voi väännellä tai vääristää, taikka paras vaihtoehto on, että etsii moottorin ohjelmasta bitit, joilla voidaan kaikenlaiset rajoitukset ja tietojen kertominen laatikolle estää.
Laatikon tiedonsaanti on täysin moottorin ohjaimen varassa.
Ei ole olemassa mitään vääntöanturia, jolla laatikon ohjain mittailisi vääntöjä, ei.
Moottorin ohjain kertoo laatikon ohjaimelle sen.
Tietoa voi väännellä tai vääristää, taikka paras vaihtoehto on, että etsii moottorin ohjelmasta bitit, joilla voidaan kaikenlaiset rajoitukset ja tietojen kertominen laatikolle estää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
tuikku kirjoitti:.
Laatikon tiedonsaanti on täysin moottorin ohjaimen varassa.
Ei ole olemassa mitään vääntöanturia, jolla laatikon ohjain mittailisi vääntöjä, ei.
Moottorin ohjain kertoo laatikon ohjaimelle sen.
Tietoa voi väännellä tai vääristää, taikka paras vaihtoehto on, että etsii moottorin ohjelmasta bitit, joilla voidaan kaikenlaiset rajoitukset ja tietojen kertominen laatikolle estää.
No niin, jos näin on niin näiden eräiden liikkeiden myymä softa TCU:lla on täyttä paskaa. Siksi olenkin tätä asiaa kysellyt ja jaksanut jauhaa vaikka joiltakin olen saanut varmaa tietoa. Eli on siis vieläkin ilmassa kahdenlaista tietoa tästä. Joku väitti kerran, että AMG:ssä on juuri joku vääntöanturi tai vastaava laatikkoa säästämään. Taidan heittää kysymyksen AMG loungeen, vaikka tiedän jo mitä ne vastaa.... ei ole tää foorumi tällaista varten
Oon joskus kysellyt sieltä kuinka bensanpaineita ohjaillaan... tuli kylmää kyytiä
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
.
Nämä juuri samat ongelmat on tietyissä dieseleissäkin, aivan samat ja ne ratkeaa juurikin moottorin softaa naplaamalla.
Asian voi kiertää kertomalla ohjelmassa olevan sisäisen vääntömomentin "väärin", pienemmäksi, kun se on.
Tai etsii sieltä ne bitit, joilla vääntötiedon kertominen sallitaa, tai estetään.
Nämä juuri samat ongelmat on tietyissä dieseleissäkin, aivan samat ja ne ratkeaa juurikin moottorin softaa naplaamalla.
Asian voi kiertää kertomalla ohjelmassa olevan sisäisen vääntömomentin "väärin", pienemmäksi, kun se on.
Tai etsii sieltä ne bitit, joilla vääntötiedon kertominen sallitaa, tai estetään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
I think all cars do have this to avoid damage to engine by over revving. If you are in manual shift mode and rev it up to the limit, the engine typically cuts out to warn you and avoid over revving, in automatic mode it simply shifts up to the next higher gear which drops the RPM.
Tollasen vastauksen sain jo joltain jenkiltä. Taas, "I think" mutta se ei ole riittävä. Toivottavasti mersun pojat vastaavat ja factalla. Edelleen ihmetyttää jos TCU:ssa ei ole rajoitinta, kuinka nämä muutamat pajat ovat ehtineet kerätä rahat pois kansalaisilta ilman että kukaan olisi älähtänyt jo asiasta. Olisihan se näiden kyseisten liikkeiden maine pilalla lopullisesti.
Tollasen vastauksen sain jo joltain jenkiltä. Taas, "I think" mutta se ei ole riittävä. Toivottavasti mersun pojat vastaavat ja factalla. Edelleen ihmetyttää jos TCU:ssa ei ole rajoitinta, kuinka nämä muutamat pajat ovat ehtineet kerätä rahat pois kansalaisilta ilman että kukaan olisi älähtänyt jo asiasta. Olisihan se näiden kyseisten liikkeiden maine pilalla lopullisesti.
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Miten se kierroslukurajoitus liittyy vaihteiston momentinrajoitukseen tai yleensäkään vaihteistoon? Moottorinohjainlaite rajaa moottorin kierroksia ja sen jälkeen vaihteisto ei tarvitse kierroslukurajoitusta, kestäähän se vaihteisto kuitenkin moottorin kierrosluvun sinne punarajalle asti (vaihde vapaalla kierroslukurajoituksen voi tulkita vaihteiston pyytämäksi kierroslukurajoitukseksi mutta momentti ei ole ongelma silloin).55AMG kirjoitti:I think all cars do have this to avoid damage to engine by over revving. If you are in manual shift mode and rev it up to the limit, the engine typically cuts out to warn you and avoid over revving, in automatic mode it simply shifts up to the next higher gear which drops the RPM.
Tollasen vastauksen sain jo joltain jenkiltä. Taas, "I think" mutta se ei ole riittävä. Toivottavasti mersun pojat vastaavat ja factalla. Edelleen ihmetyttää jos TCU:ssa ei ole rajoitinta, kuinka nämä muutamat pajat ovat ehtineet kerätä rahat pois kansalaisilta ilman että kukaan olisi älähtänyt jo asiasta. Olisihan se näiden kyseisten liikkeiden maine pilalla lopullisesti.
Eikä se momenttikaan yleensä ole huipussaan siellä punarajalla.
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Joko jenkki ei ole ymmärtänyt mitä kysytään, tai sitten ei ymmärrä moottoritekniikasta mitään.
Vastaus alkuperäiseen pohdiskeluun tuo ei kuitenkaan missään nimessä ole. Vääntöhuippua tuskin missään auton moottorissa saavutetaan lähelläkään punarajaa, joten ihan eri asioista puhutaan.
Vastaus alkuperäiseen pohdiskeluun tuo ei kuitenkaan missään nimessä ole. Vääntöhuippua tuskin missään auton moottorissa saavutetaan lähelläkään punarajaa, joten ihan eri asioista puhutaan.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
:tuikku kirjoitti:.
Nämä juuri samat ongelmat on tietyissä dieseleissäkin, aivan samat ja ne ratkeaa juurikin moottorin softaa naplaamalla.
Asian voi kiertää kertomalla ohjelmassa olevan sisäisen vääntömomentin "väärin", pienemmäksi, kun se on.
Tai etsii sieltä ne bitit, joilla vääntötiedon kertominen sallitaa, tai estetään.
Yllä hyvät konsti
tai sitten etsiä sieltä laatikon softasta ne biti mitkä ottaa vastaan/käytää niitä tietoja
jommin kummin
ei jenkin käyttämä systeemi missä vaan säädellän jollain editorila tietämätä oikeestaan mitä edes tehdään
rapakon takan tuouhuilessa huommant että siellä suurin osa porukasta on tyytyväistä hmaassa kuin hommassa kunhan tutoteen neimessä on super sitä tai tätä ja jonkun vaikutuksen huomaa vaikka todelisuudessa olisi huonompi kuin se ilman super/race tms lisää niemeä oleva tuote
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Niille täysin tyypillistä samoin kuin kiinalaisille että "ymmäretään" tahallan väärin A jos eitedetä vastausta B jos sitä ei jostain muusta syystä haluta kertoa, lisäksi jos kysyy enemän kuin 2 kysymystä on hyvä tuuri jos vastaus tulee edes yhteenM_M kirjoitti:Joko jenkki ei ole ymmärtänyt mitä kysytään, tai sitten ei ymmärrä moottoritekniikasta mitään.
Vastaus alkuperäiseen pohdiskeluun tuo ei kuitenkaan missään nimessä ole.
Vääntöhuippua tuskin missään auton moottorissa saavutetaan lähelläkään punarajaa, joten ihan eri asioista puhutaan.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Eipä ne anna mitään tietoa myöskään AMG Loungesta, eivät ole innokkaita puuttumaan "virityksiin". Ja tän vuoksi avasinkin tän keskustelun, kun on mennyt luotto niihin rapakon takaisiin. Kyllähän se dyno näyttää faktat, ettei tarvi persetuntumalla mennä.
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Asia kiinnostaa myös minuakin. Varsinkin toi M modessa ajaminen. Haluisin täyden holdin ja äksessiin joka vaihteelle. Eikä olisi pahitteeksi jos noista vaihdoista saisi vaikka linjapainetta nostamalla vähän tiukempia.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Kyllä tämä varmasti kiinnostaa monia, kun on monenlaista tietoa liikkeellä. Mikä sitten on ihan oikeasti faktaa? Ja kovasti ihmettelen, jos ameriikanpojjaat ovat myyneet helvetin kalliilla vain valohoitoa. Kukaan ei ole käräyttänyt niitä. En ainakaan millään foorumilla ole törmännyt, että sanoisivat olevan kusetusta. Jos se ECU:sta pystytään huijaamaan niin kyllä sen penkissä sitten näkee antaako tulosta
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Ainakaan mbworld.org on turha huijauksesta kirjoitella, kun viestit poistetaan
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Niillä taitaa olla tuttuja ylläpidossaPansu kirjoitti:Ainakaan mbworld.org on turha huijauksesta kirjoitella, kun viestit poistetaan
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
We have tried everything to get the information for you, but unfortunately we aren't able to provide you with details.
Best regards,
Your AMG Private Lounge Team
Nonnii, ei saa sieltäkään apuja. On se ihme
Best regards,
Your AMG Private Lounge Team
Nonnii, ei saa sieltäkään apuja. On se ihme
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
.
Ota yhteys, jos et muualta apuja saa, minulla saattaa olla.
Ota yhteys, jos et muualta apuja saa, minulla saattaa olla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Vaihdelaatikon momenttirajoitin
Ok. Talvi taas aikaa touhuta, joten kiirettä ei toistaseksi ole. Pitää ottaa loppukausi varman päälle ja ei koske mihinkään ennen lumia