
Käytin auton penkissä viime viikolla, että tietää tarkasti mitä se vetelee niin ei tarvii arpoa. Samalla kohta päästään siihen aasinsiltaan, että mitä pitää parannella, koska jatkojalostus mielessä. Ja ihan odotetut lukemat sieltä persdynon perusteella tuli eli vajaa 400hp.
Ongelma on yllätys yllätys ahtimen heikko herääminen. Penkkikin sen todisti, sillä 1bar on taulussa vasta 4750rpm kohdalla! Tarkat lukemat olivat siis: 375hp/5750rpm ja 470nm/5500rpm. Ahtopaineet kerkeää piikkaamaan 2,5bar tuolla kierrosalueella, mutta vetoalue jää pieneksi kamelinpieruksi ja väännöt laimeat, luonnollisesti. Eli kaipaisin teidän vinkkejä, miten saisin heräävyyttä paranneltua, sillä ahdintahan emme vaihda

Tämä kesä menee varmasti tuolla paketilla, talvella tuolla ei ajeta niin joutaa keräilemään osia ja rakentelemaan.
Ajatuksena kiiluu semmoinen 500hp vekotin ensikesälle. Siihen peilaten ensitöiksi ainakin pumppu täytyy päivitellä 8mm tapeilla, auttaako tämä jo turbon heräävyyteen?
Holsetissa on pikkuruinen #11 pakopesä ja pakosatsi on muokattu vaparista. Portiton paketti. "Big o five" jahdatessa, tarvitaan isompi pakopesä, mikä ei ainakaan paranna heräävyyttä? Pakosatsi täytyy kanssa päivitellä, tällä varmasti taasen saisi heräävyyttä paranneltua? Lisähuomiona, että nokka-akselit on vaparista.
Lisäksi mietin, että polttoainelinjat lienee järkevä katsella isommiksi ja lyyä jatkoksi tuommonen Holleyn siirtopumppu. Tuttava tekee kansia töikseen niin siellä olisi tarkoitus ainakin venttiilinjouset päivitellä ja taso ajaa niin ainakaan suurempia ongelmia heti tule kannen ja venttiilikoneiston kanssa.
Ajatuksia ja ehdotuksia uuden forumilaisen kanssa jakamaan, Kiitos!
