Ensimmäinen auto projektiksi - 500E
Ensimmäinen auto projektiksi - 500E
Terve!
Ajattelin liittyä forumille, kun asianmukaisesti mersuja on tullut oltua tallissa ja on tälläkin hetkellä.
Projektiksi hankin 500E:n. Auto on siisti olemukseltaan ja sisätilat on kuin uudet.
Motti kehrää hienosti ja laatikko ei nyi.
Mutta on siinä hieman laitettavaakin:
- Ohjaustehostin vuotaa öljyä, ei pahasti mutta tippa jää asfalttiin, kun seisoo.
- Ilmastointi ei toimi, täytyy viedä huoltoon ja katsoa onko aineet loppu vai kompura loppu.
- Takaniskanojien vapautus ei toimi. Mistä vikaa kannattaa lähteä tutkimaan?
- Takaluukun lukko on jumissa.
- Onko puskurin mustat muoviosat perus w124 vai omansa 500E:n. Puskurit on omansa, mutta käykö perus mustat listat niihin?
- Ilman oton putket tehty itse. Osat on tilattu ja pitäisi vaihtaa.
- Pissapoika ei toimi. Moottori tilattu ja pitäisi vaihtaa.
Osiakin pitäisi vaihtaa:
- Valoumpiot pitäisi moiseen löytää. En halua tuningia vaan originalia. Kannattaako vaihtaa vain lasit vai koko umpiot? Löytyykö keltään hyllystä sopu hintaan?
- Täytyisi löytää orkkis sähköantenni
- Orkkis vanteet talvipyörille olisi kanssa hakusessa.
Tekniikka:
- Talvella teetän autoon perushuollon.
- Vaihdelaatikon öljyt vaihdatan
Pellit:
- Tiivisteiden alta löysin joitakin ruostepaikkoja ja maalipinnassa muutamia pieniä naarmuja. Kannattaako lähteä ylimaalaan autoa ja onko sillä merkitystä auton arvoon tulevaisuudessa? Mielipiteitä... Joka tapauksessa käytän auton maalarilla.
Että sellainen rahareikä tähän erään...
Ajattelin liittyä forumille, kun asianmukaisesti mersuja on tullut oltua tallissa ja on tälläkin hetkellä.
Projektiksi hankin 500E:n. Auto on siisti olemukseltaan ja sisätilat on kuin uudet.
Motti kehrää hienosti ja laatikko ei nyi.
Mutta on siinä hieman laitettavaakin:
- Ohjaustehostin vuotaa öljyä, ei pahasti mutta tippa jää asfalttiin, kun seisoo.
- Ilmastointi ei toimi, täytyy viedä huoltoon ja katsoa onko aineet loppu vai kompura loppu.
- Takaniskanojien vapautus ei toimi. Mistä vikaa kannattaa lähteä tutkimaan?
- Takaluukun lukko on jumissa.
- Onko puskurin mustat muoviosat perus w124 vai omansa 500E:n. Puskurit on omansa, mutta käykö perus mustat listat niihin?
- Ilman oton putket tehty itse. Osat on tilattu ja pitäisi vaihtaa.
- Pissapoika ei toimi. Moottori tilattu ja pitäisi vaihtaa.
Osiakin pitäisi vaihtaa:
- Valoumpiot pitäisi moiseen löytää. En halua tuningia vaan originalia. Kannattaako vaihtaa vain lasit vai koko umpiot? Löytyykö keltään hyllystä sopu hintaan?
- Täytyisi löytää orkkis sähköantenni
- Orkkis vanteet talvipyörille olisi kanssa hakusessa.
Tekniikka:
- Talvella teetän autoon perushuollon.
- Vaihdelaatikon öljyt vaihdatan
Pellit:
- Tiivisteiden alta löysin joitakin ruostepaikkoja ja maalipinnassa muutamia pieniä naarmuja. Kannattaako lähteä ylimaalaan autoa ja onko sillä merkitystä auton arvoon tulevaisuudessa? Mielipiteitä... Joka tapauksessa käytän auton maalarilla.
Että sellainen rahareikä tähän erään...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Tonza80, Ke 03.08.2016 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
_________________________________________________________________________________________________________
MB E250 CDI BE -2012 (S212)
MB 500E -1992 (W124)
_________________________________________________________________________________________________________
Menneet:
MB E320 CDI -2006 (S211)
MB E320 CDI -2003 (W211)
MB E220 CDE-2000 (W210)
MB E250 CDI BE -2012 (S212)
MB 500E -1992 (W124)
_________________________________________________________________________________________________________
Menneet:
MB E320 CDI -2006 (S211)
MB E320 CDI -2003 (W211)
MB E220 CDE-2000 (W210)
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - E500
ei kai viissatkua enään laiteta suolakylpyyn talveksi..??
Myydään W/S124/202/203/210 osia!!!
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - E500
No jos sen paikkamaalailulla saa järkevästi tehtyä niin ei varmaan kannata alkaa maalauttamaan, se kuitenkin maksaa kunnolla tehtynä aika paljon. Niitä tonniviidensadan ilman kuittia tehtyjä maalauksia en ainakaan itse enää kokeile. Kannattaa käydä ensin alusta läpi, helmamuovien alla saattaa olla ylläreitä ja takakelkan etukiinnityspisteissä jne.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - E500
Tervetuloa viissatkujen joukkoon! Autosi on siis 500E joten se kannattaa korjata otsikkoon, itse en sitä ensin edes noteerannut kun ajattelin että jostain W211 mallista kyse
Toki ruostetta alkaa löytyä sillä autot on 22-25 vuoden ikäisiä. Yleensähän nänä ovat olleet "kausiautoja" mutta keskieuroopassa varmaan ympärivuotisessakin käytössä. Helmamuovien alta löytyvät asiat ei varmaankaan ole ylläreitä, elleivät ne loista poissaolollaan
Kannattavuus on suhteellista, yleensä ei kannata
mutta jos tykkää autostaan ja haluaa kohdella sitä hyvin niin miksi ei kannata maalauttaa jos sen teettää hyvin ja siihen on varaa. Jos on 500k ajettu lintta niin sitten kannataa miettiä mutta jos on tekniikaltaan huollettu tai vähän ajettu yksilö niin eri asia.
Kuvien perusteella siistin oloinen auto. Onko tämä se Kaara.tv:n koeajama?

Toki ruostetta alkaa löytyä sillä autot on 22-25 vuoden ikäisiä. Yleensähän nänä ovat olleet "kausiautoja" mutta keskieuroopassa varmaan ympärivuotisessakin käytössä. Helmamuovien alta löytyvät asiat ei varmaankaan ole ylläreitä, elleivät ne loista poissaolollaan

Kannattavuus on suhteellista, yleensä ei kannata

Jos tuo on totta niin kannataa pitää huolta. Muut mainitsemasi asiat on pikkujuttuja.Auto on siisti olemukseltaan ja sisätilat on kuin uudet. Motti kehrää hienosti ja laatikko ei nyi
Kuvien perusteella siistin oloinen auto. Onko tämä se Kaara.tv:n koeajama?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - 500E
Kappas, oli mennyt numerot ja kirjaimet sekaisin
.
Juu ei autolla ole tarkoitus talvella ajella, mutta olis valmiina kitkat, ni sais talvipyörätkin varalle.
Helmoja olen jo tutkinut ja sieltä muovin alta alkaa kukkaset kukkia parista kohtaa. Täytyy aukoa ja korjata tilanne.

Juu ei autolla ole tarkoitus talvella ajella, mutta olis valmiina kitkat, ni sais talvipyörätkin varalle.
Helmoja olen jo tutkinut ja sieltä muovin alta alkaa kukkaset kukkia parista kohtaa. Täytyy aukoa ja korjata tilanne.
_________________________________________________________________________________________________________
MB E250 CDI BE -2012 (S212)
MB 500E -1992 (W124)
_________________________________________________________________________________________________________
Menneet:
MB E320 CDI -2006 (S211)
MB E320 CDI -2003 (W211)
MB E220 CDE-2000 (W210)
MB E250 CDI BE -2012 (S212)
MB 500E -1992 (W124)
_________________________________________________________________________________________________________
Menneet:
MB E320 CDI -2006 (S211)
MB E320 CDI -2003 (W211)
MB E220 CDE-2000 (W210)
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - 500E
Komia laitos!
Tuohon takaniskatukien toimimattomuuteen. Eli eivät kaadu nappia painamalla? Autonhan pitää olla käynnissä, koska toimivat alipaineella. Takapenkin istuinosan alla kuskin puolella on muistaakseni säiliö, mistä lähtee alipaineletku niskatuille. Voit koittaa vaikka imemällä, pitäs kaatua kun voimakkaasti imaisee letkusta. Jos ei, niin takakontin puolella hattuhyllyn alapuolella on molemmille niskatuille "rasiat" johon alipaineletkut kiinnittyvät. Minulla oli tämän rasian kansi irti toiselta puolelta jonka vuoksi eivät toimineet.
Tuohon takaniskatukien toimimattomuuteen. Eli eivät kaadu nappia painamalla? Autonhan pitää olla käynnissä, koska toimivat alipaineella. Takapenkin istuinosan alla kuskin puolella on muistaakseni säiliö, mistä lähtee alipaineletku niskatuille. Voit koittaa vaikka imemällä, pitäs kaatua kun voimakkaasti imaisee letkusta. Jos ei, niin takakontin puolella hattuhyllyn alapuolella on molemmille niskatuille "rasiat" johon alipaineletkut kiinnittyvät. Minulla oli tämän rasian kansi irti toiselta puolelta jonka vuoksi eivät toimineet.
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - 500E
Kuulostaa helvetin hyvältä neuvolta, jonka tutkin... Ite oletin toimivan sähköllä. Mötikät löysin mut milläs testaat kunnon...JanneW124 kirjoitti:Komia laitos!
Tuohon takaniskatukien toimimattomuuteen. Eli eivät kaadu nappia painamalla? Autonhan pitää olla käynnissä, koska toimivat alipaineella. Takapenkin istuinosan alla kuskin puolella on muistaakseni säiliö, mistä lähtee alipaineletku niskatuille. Voit koittaa vaikka imemällä, pitäs kaatua kun voimakkaasti imaisee letkusta. Jos ei, niin takakontin puolella hattuhyllyn
alapuolella on molemmille niskatuille "rasiat" johon alipaineletkut kiinnittyvät. Minulla oli tämän rasian kansi irti toiselta puolelta jonka vuoksi eivät toimineet.
_________________________________________________________________________________________________________
MB E250 CDI BE -2012 (S212)
MB 500E -1992 (W124)
_________________________________________________________________________________________________________
Menneet:
MB E320 CDI -2006 (S211)
MB E320 CDI -2003 (W211)
MB E220 CDE-2000 (W210)
MB E250 CDI BE -2012 (S212)
MB 500E -1992 (W124)
_________________________________________________________________________________________________________
Menneet:
MB E320 CDI -2006 (S211)
MB E320 CDI -2003 (W211)
MB E220 CDE-2000 (W210)
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - 500E
Onkos hyviä vihjeitä kuoleentuneen takaluukun lukkopesän korjaukseen? Öljyä vaan?
_________________________________________________________________________________________________________
MB E250 CDI BE -2012 (S212)
MB 500E -1992 (W124)
_________________________________________________________________________________________________________
Menneet:
MB E320 CDI -2006 (S211)
MB E320 CDI -2003 (W211)
MB E220 CDE-2000 (W210)
MB E250 CDI BE -2012 (S212)
MB 500E -1992 (W124)
_________________________________________________________________________________________________________
Menneet:
MB E320 CDI -2006 (S211)
MB E320 CDI -2003 (W211)
MB E220 CDE-2000 (W210)
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - 500E
Uusi sarjoitettu lukko?
Yritä aluksi liottaa sitä aseöljyllä ja sitkaasti joka päivä kääntelet viikon kaksi. Saattaa auttaa.
Yritä aluksi liottaa sitä aseöljyllä ja sitkaasti joka päivä kääntelet viikon kaksi. Saattaa auttaa.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - 500E
No minä testasin sillee, et imin siitä takapenkin alla olevasta lekusta ja kun ei kaatunut, löysin ne rasiat joista toinen oli irti. Kansi paikoilleen ja tarkistin että letkut on kiinni ja ehjät. Sit kaatui imemällä ja lopulta napista. Tällä tavoin ainakin paikallistuu, onko vika ennen vai jälkeen sen takapenkin alla olevan säiliön. Mun ei tarvinnu tutkia takapenkiltä katkaisijalle päin, joten siitä ei oo tietoa, mitä sillä välillä tapahtuu. Jonkunlaisen imun se kytkin saa aikaan, joka vapauttaa takanuskatukien lukituksen ja jousivoima vetää niskatuet alas.Tonza80 kirjoitti:Kuulostaa helvetin hyvältä neuvolta, jonka tutkin... Ite oletin toimivan sähköllä. Mötikät löysin mut milläs testaat kunnon...JanneW124 kirjoitti:Komia laitos!
Tuohon takaniskatukien toimimattomuuteen. Eli eivät kaadu nappia painamalla? Autonhan pitää olla käynnissä, koska toimivat alipaineella. Takapenkin istuinosan alla kuskin puolella on muistaakseni säiliö, mistä lähtee alipaineletku niskatuille. Voit koittaa vaikka imemällä, pitäs kaatua kun voimakkaasti imaisee letkusta. Jos ei, niin takakontin puolella hattuhyllyn
alapuolella on molemmille niskatuille "rasiat" johon alipaineletkut kiinnittyvät. Minulla oli tämän rasian kansi irti toiselta puolelta jonka vuoksi eivät toimineet.
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - E500
On se.karra kirjoitti:Tervetuloa viissatkujen joukkoon! Autosi on siis 500E joten se kannattaa korjata otsikkoon, itse en sitä ensin edes noteerannut kun ajattelin että jostain W211 mallista kyse![]()
Toki ruostetta alkaa löytyä sillä autot on 22-25 vuoden ikäisiä. Yleensähän nänä ovat olleet "kausiautoja" mutta keskieuroopassa varmaan ympärivuotisessakin käytössä. Helmamuovien alta löytyvät asiat ei varmaankaan ole ylläreitä, elleivät ne loista poissaolollaan![]()
Kannattavuus on suhteellista, yleensä ei kannatamutta jos tykkää autostaan ja haluaa kohdella sitä hyvin niin miksi ei kannata maalauttaa jos sen teettää hyvin ja siihen on varaa. Jos on 500k ajettu lintta niin sitten kannataa miettiä mutta jos on tekniikaltaan huollettu tai vähän ajettu yksilö niin eri asia.
Jos tuo on totta niin kannataa pitää huolta. Muut mainitsemasi asiat on pikkujuttuja.Auto on siisti olemukseltaan ja sisätilat on kuin uudet. Motti kehrää hienosti ja laatikko ei nyi
Kuvien perusteella siistin oloinen auto. Onko tämä se Kaara.tv:n koeajama?
_________________________________________________________________________________________________________
MB E250 CDI BE -2012 (S212)
MB 500E -1992 (W124)
_________________________________________________________________________________________________________
Menneet:
MB E320 CDI -2006 (S211)
MB E320 CDI -2003 (W211)
MB E220 CDE-2000 (W210)
MB E250 CDI BE -2012 (S212)
MB 500E -1992 (W124)
_________________________________________________________________________________________________________
Menneet:
MB E320 CDI -2006 (S211)
MB E320 CDI -2003 (W211)
MB E220 CDE-2000 (W210)
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - 500E
Takaniskatuista; jos kärryssä on takalasin verho, niin se pitää muistaakseni olla alhaalla ennen kuin niskatuet toimivat.
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - 500E
Talvellahan tällainen on justiinsa parhaimmillaan. Iso motti, takaveto, pitkä akseliväli. Ei nämä nyt sokerista ole tehty ja autot on ajettavaksi tehty. Turhaa pussihousuilua tuollainen sääliminen. Monoa vaan laitteille!
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - 500E
Sopiiko lainata samaa lankaa? Itse olen alkanut viettämään aikaa mobile.de:ssä ja kiikarissa olisi joku 90-luvun ('93 -->) E500 kesäautoksi. Onko jotain yksinkertaista muistilistaa joka kannattaisi huomioida tuollaista haettaessa. Vaikka kyseessä onkín kesäauto niin minkähänlaisella kulutuksella tuollainen bensakrematorio liikkuu, kaikenhan se varmasti vie mitä tankkiin laittaa. Varsinaisesti en kaipaisi mitään projektia, lähinnä haluaisin kauniina kesäpäivänä kruisailla ja ajella korkeintaan töihin ja harrastuksiin.
Veroja kun koitin selvitellä niin mistään ei oikein löytynyt tietoa, mutta tuossa ikäluokassa ei verojen pitäisi tolkuttoman isot olla(?). Saksoissa tuollaiset E500:t näyttäisi pyörivän 15k€ ylöspäin.
Veroja kun koitin selvitellä niin mistään ei oikein löytynyt tietoa, mutta tuossa ikäluokassa ei verojen pitäisi tolkuttoman isot olla(?). Saksoissa tuollaiset E500:t näyttäisi pyörivän 15k€ ylöspäin.
Kun katsot tätä pulloa - huomaat että siitä on otettu
Kun kuuntelet..
Huomaat että se on tehonnut - Syanid! Jatkuvaan nalkutukseen.
Kun kuuntelet..
Huomaat että se on tehonnut - Syanid! Jatkuvaan nalkutukseen.
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - 500E
Kannattaa ostaa paras mihin rahat riittää. Pääsee kaikkista helpoimmalla jossei tykkää itse laitella. Rahan menoa viissatasen omistaminen kuitenkin tietääcryonic kirjoitti:Sopiiko lainata samaa lankaa? Itse olen alkanut viettämään aikaa mobile.de:ssä ja kiikarissa olisi joku 90-luvun ('93 -->) E500 kesäautoksi. Onko jotain yksinkertaista muistilistaa joka kannattaisi huomioida tuollaista haettaessa. Vaikka kyseessä onkín kesäauto niin minkähänlaisella kulutuksella tuollainen bensakrematorio liikkuu, kaikenhan se varmasti vie mitä tankkiin laittaa. Varsinaisesti en kaipaisi mitään projektia, lähinnä haluaisin kauniina kesäpäivänä kruisailla ja ajella korkeintaan töihin ja harrastuksiin.
Veroja kun koitin selvitellä niin mistään ei oikein löytynyt tietoa, mutta tuossa ikäluokassa ei verojen pitäisi tolkuttoman isot olla(?). Saksoissa tuollaiset E500:t näyttäisi pyörivän 15k€ ylöspäin.

- mahdollisimman orginaalikuntoinen yksilö kannattaa etsiä
- Peltien kunto kannattaa tarkistaa, peltiosat ovat kalliita. Ylipäänsä ruosteet
- moottorin johtosarja, onko koska vaihdettu tai vaihdettu ylipäänsäkään
- Elektroninen kaasuläppä, siinä on myös johdot mallia biohajoava.
- Yleensä vaihdelaatikon toiminta, vaihtaako pehmeästi vai ei.
- Onko autossa alkuperäinen maalipinta vai ei.
- Koeajolla kokeilla pätkiikö tai räkiikö kone. Toimintatonnin saa nopeaa upotettua sytkäpuoleen jos siellä on jotain pätkimistä havaittavissa.
Tuossa nyt joitaki mihin itse kiinnittäisin huomiota jos moista olisin ostamassa
Perus osat kohtuuhintaisia mutta monissa osissa on sitten se viissataslisä.
Mikäli lontoo taittuu niin kannattaa tutustua 500eboardiin ja sen foorumiin. Siellä on paljon tietoa juurikin ko. automalliin. Sieltä itsekkin paljon apua saanut omaan projektiin.
Anteeksi OT
w124 500E -91
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - 500E
Tuossa tuli reilu viikko sitten käytyä Alastarolla testaamassa auton kaarreominaisuuksia.
Jarrunesteet menee vaihtoon. Alko tuuppaan sen verran hajua. Motti ja laatikko sen sijaan pelitti hienosti. Itseasiassa motti kehrää vielä hienommin nyt, kun kävi päästelemässä karstoja pois. Nyt on varailtu alustavasti huoltamoaikaa, että käydään kaikki nesteet läpi. Samalla katsotaan mistä johtuu ohjaustehostimen vuoto. Onkos tuossa tehostimessa samat osat, kuin normi w124:ssa?

_________________________________________________________________________________________________________
MB E250 CDI BE -2012 (S212)
MB 500E -1992 (W124)
_________________________________________________________________________________________________________
Menneet:
MB E320 CDI -2006 (S211)
MB E320 CDI -2003 (W211)
MB E220 CDE-2000 (W210)
MB E250 CDI BE -2012 (S212)
MB 500E -1992 (W124)
_________________________________________________________________________________________________________
Menneet:
MB E320 CDI -2006 (S211)
MB E320 CDI -2003 (W211)
MB E220 CDE-2000 (W210)
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - 500E
Polttoainekulutus on yllättävän inhimillinen, kun nätisti ajelee. Laskeskelin et pääsis noin 10l/100km. Sitten kun mennään kaupunkiin tai kovaa, ni hörinä kuuluu.cryonic kirjoitti:Sopiiko lainata samaa lankaa? Itse olen alkanut viettämään aikaa mobile.de:ssä ja kiikarissa olisi joku 90-luvun ('93 -->) E500 kesäautoksi. Onko jotain yksinkertaista muistilistaa joka kannattaisi huomioida tuollaista haettaessa. Vaikka kyseessä onkín kesäauto niin minkähänlaisella kulutuksella tuollainen bensakrematorio liikkuu, kaikenhan se varmasti vie mitä tankkiin laittaa. Varsinaisesti en kaipaisi mitään projektia, lähinnä haluaisin kauniina kesäpäivänä kruisailla ja ajella korkeintaan töihin ja harrastuksiin.
Veroja kun koitin selvitellä niin mistään ei oikein löytynyt tietoa, mutta tuossa ikäluokassa ei verojen pitäisi tolkuttoman isot olla(?). Saksoissa tuollaiset E500:t näyttäisi pyörivän 15k€ ylöspäin.
_________________________________________________________________________________________________________
MB E250 CDI BE -2012 (S212)
MB 500E -1992 (W124)
_________________________________________________________________________________________________________
Menneet:
MB E320 CDI -2006 (S211)
MB E320 CDI -2003 (W211)
MB E220 CDE-2000 (W210)
MB E250 CDI BE -2012 (S212)
MB 500E -1992 (W124)
_________________________________________________________________________________________________________
Menneet:
MB E320 CDI -2006 (S211)
MB E320 CDI -2003 (W211)
MB E220 CDE-2000 (W210)
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - 500E
Yksi tyypillinen paikka M119:ssä on tehostajan öljysäiliön pohjasta pumpulle lähtevä vajaan 10cm pituinen paineeton kumiletku, joka haurastuu muutamassa vuosikymmenessä. Toinen kuluva osa on simpukassa kääntövarren stefa. Sen saa vaihdettua paikallaan alakautta, - kunhan tietää mitä tekee ettei kiristä simpukkaa jumiin. W124.036:n simpukka on tyypiltään samanlainen kuin muissakin aikakauden Mersuissa, vaikka onkin uniikki kasikoneisiin lankkuihin. Jotkut osat ovat samoja kuin normilankussa ja jotkut ei. Runkonumerolla löytyy oikeat tilkkeet osaavista liikkeistä.Tonza80 kirjoitti:Samalla katsotaan mistä johtuu ohjaustehostimen vuoto. Onkos tuossa tehostimessa samat osat, kuin normi w124:ssa?
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - 500E
Loputtomat peukut!Tonza80 kirjoitti:Tuossa tuli reilu viikko sitten käytyä Alastarolla testaamassa auton kaarreominaisuuksia.
Hienot vehkeet menee aivan täysin hukkaan kun porukka vaan hieroo ja mummoilee näillä, mahtavaa että joku käy antamassa kunnolla lapikasta näille välillä!
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - 500E
Nyt on viimeiset ajat sijoittaa räpeltämättömään W124 E500:seen. Hinnat kun ovat tanakassa nousussa.
Tyypillinen keskikulutus lienee 13 l/100km luokkaa. Harrasteautolle kohtuullinen vaan käyttöautolle liikaa.
M119 ohjaustehostimen öljyvuodosta on juttua mm. tässä ketjussa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=178591" onclick="window.open(this.href);return false;
Onnea Tonza80!
Tyypillinen keskikulutus lienee 13 l/100km luokkaa. Harrasteautolle kohtuullinen vaan käyttöautolle liikaa.
M119 ohjaustehostimen öljyvuodosta on juttua mm. tässä ketjussa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=178591" onclick="window.open(this.href);return false;
Onnea Tonza80!
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - 500E
Jonkin verran tekis mieli laittaa 212 pois ja harraste/kesäautoksi tuollainen 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - 500E
Nyt on auton nesteet käyty kaikki läpi ja osia tilailtu.
Ilmastoinnin täytön jälkeen on kumma ominaisuus. Kompura menee päälle mutta sammuu samantien -> Ilmastointi ei toimi. Vuotoja ei ole. Voisikohan olla käyttöpaneeli vika. Automaatti-ilmastointi kyseessä. Ei siis toiminu koko kesänä. Nyt kun ainetta, niin ei kompura käy kuin muutaman sekunnin.
Loppukuusta vaihdetaan moniurahihnan kiristin, tutkitaan tehostimen vuoto ja vaihdetaan tulpat. Sähköantennia, pakoputkistoa katilta eteenpäin metsästetään samalla. Jos puskurin listat löytys jostain edullisesti olisi plussaa. Uutena kun maksavat KL:ssä sen 800e, eli suolasta.
Maalaamoon auto menee ajokauden jälkeen ja puretaan puskurit ja helmat pois. Maalaillaan alapinnat kuntoon ja sitten viedään alustasuojaukseen. Samalla kun umpiot on irti, niin vaihdetaan lasit.
Ilmastoinnin täytön jälkeen on kumma ominaisuus. Kompura menee päälle mutta sammuu samantien -> Ilmastointi ei toimi. Vuotoja ei ole. Voisikohan olla käyttöpaneeli vika. Automaatti-ilmastointi kyseessä. Ei siis toiminu koko kesänä. Nyt kun ainetta, niin ei kompura käy kuin muutaman sekunnin.
Loppukuusta vaihdetaan moniurahihnan kiristin, tutkitaan tehostimen vuoto ja vaihdetaan tulpat. Sähköantennia, pakoputkistoa katilta eteenpäin metsästetään samalla. Jos puskurin listat löytys jostain edullisesti olisi plussaa. Uutena kun maksavat KL:ssä sen 800e, eli suolasta.
Maalaamoon auto menee ajokauden jälkeen ja puretaan puskurit ja helmat pois. Maalaillaan alapinnat kuntoon ja sitten viedään alustasuojaukseen. Samalla kun umpiot on irti, niin vaihdetaan lasit.
_________________________________________________________________________________________________________
MB E250 CDI BE -2012 (S212)
MB 500E -1992 (W124)
_________________________________________________________________________________________________________
Menneet:
MB E320 CDI -2006 (S211)
MB E320 CDI -2003 (W211)
MB E220 CDE-2000 (W210)
MB E250 CDI BE -2012 (S212)
MB 500E -1992 (W124)
_________________________________________________________________________________________________________
Menneet:
MB E320 CDI -2006 (S211)
MB E320 CDI -2003 (W211)
MB E220 CDE-2000 (W210)
Re: Ensimmäinen auto projektiksi - 500E
Tämän dokumentin http://www.w124-zone.com/downloads/MB%2 ... 83-605.pdf viimeisen kappaleen mukaan kompuraa katkoo Base Module (BM): BM:ssä on pari vikakoodia kompuralle, ne kannattaa lukea aluksi ja sitten nollata. Ja lukea uudelleen vian ilmaantumisen jälkeen. Esim. luistava remmi (sillekin on vikakoodi) voi aiheuttaa kompuran pois pudottamisen.Tonza80 kirjoitti:Ilmastoinnin täytön jälkeen on kumma ominaisuus. Kompura menee päälle mutta sammuu samantien -> Ilmastointi ei toimi. Vuotoja ei ole. Voisikohan olla käyttöpaneeli vika. Automaatti-ilmastointi kyseessä. Ei siis toiminu koko kesänä. Nyt kun ainetta, niin ei kompura käy kuin muutaman sekunnin.