Moi!
Laturin vaihdossa jää talliin -03 W211:stä (200cdi) alkuperäinen Boschin 200A laturi. Mitä kaikkea pitää vaihtaa, jos haluaa piruuttaan/testimielessä kunnostaa ko laturin varalle tallin hyllylle? Laturilla on ajettu (ainakin) 300000 km. Ja miten/millä laitteilla voi autosta irti olevan laturin kunnon tarkastaa/tarkastuttaa? Voiko esim jännitteesäätimen tai diodien toimivuuden jotenkin tarkastaa erikseen? Laturissa sekä jnänitteensäätimessä on seuravat numerosarjat:
Itse laturi: Boschin numerosarja -->0 124 625 002
Itse laturi: Mercedes-Benzin numerosarja --> A 012 154 5902
Lataussäädin: FOOM 145 266
W211 - laturin kunnostaminen itse
W211 - laturin kunnostaminen itse
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
- puntarijan
- Sisäänajossa
Re: W211 - laturin kunnostaminen itse
Kysäise paikalliselta autosähköfirmalta paljon kunnostus maksais. Tarkemmin en kyseisen laturin rakennetta tiedä mutta varmaan hiilet uudet, hiilten vastinpinnat sorvata tai tasoittaa jontenkin, jos pinnat lopussa ne pitää vaihtaa, uudet laakerit. Siinä nyt jotain peruslaturin kunnostukseen. Kyllä varmaan säätimen ja diodit pystyy tarkastaa jos on autosähkö hommat hanskassa 

W211 220CDI -04
-
- Sisäänajossa
Itse mietin samaa tuossa pari päivää sitte w204:sen kans ja totesin että ei mitään järkeä alkaa kunnostamaan
uusi lataussäädin jossa hiilet ainakin Valeossa on kiinni maksaa n. 70€ sitten uudet laakerit ja liukupinnat akselille pitäis laittaa myös ja tehdaskunnostetulle vaihtolaitteelle jäi hintaa 168€
Tieten jos tuossa on se vesijäähdytetty laturi niin varmaan jää sievä summa kun kunnostaa on ilmeisen kalliita mööpeleitä? Joskus kuulin isoilta pojilta että laturi ruuvipenkkiin kiinni ja sopiva hylsä sitten laturin akselin päähän kiinni ja alkaa porakoneella kovalla vauhdilla sitä pyörittään niin tarpeeksi kun kierroksia niin laturinhan pitäisi alkaa siinä vaiheessa lataamaan jos on kunnossa ja sen kuulemma huomaa jos on kunnossa pitäisi muuttua melko raskaaksi pyörittää 

Enpä tiedä kannattaako vesijäähdytteistäkään itse korjata, ostin äskettäin ebaystä 190A:n tehdaskorjatun vesijäähdytteisen laturin hintaan 270;- Veholla ois kylläkin upouusi maksanut 1400;-sambba5@luukku.com kirjoitti:Itse mietin samaa tuossa pari päivää sitte w204:sen kans ja totesin että ei mitään järkeä alkaa kunnostamaanuusi lataussäädin jossa hiilet ainakin Valeossa on kiinni maksaa n. 70€ sitten uudet laakerit ja liukupinnat akselille pitäis laittaa myös ja tehdaskunnostetulle vaihtolaitteelle jäi hintaa 168€
Tieten jos tuossa on se vesijäähdytetty laturi niin varmaan jää sievä summa kun kunnostaa on ilmeisen kalliita mööpeleitä?
W203CDI
Ei ole vesijäähdytetty laturi tuossa pre-facelift W211:ssä.sambba5@luukku.com kirjoitti:Itse mietin samaa tuossa pari päivää sitte w204:sen kans ja totesin että ei mitään järkeä alkaa kunnostamaanuusi lataussäädin jossa hiilet ainakin Valeossa on kiinni maksaa n. 70€ sitten uudet laakerit ja liukupinnat akselille pitäis laittaa myös ja tehdaskunnostetulle vaihtolaitteelle jäi hintaa 168€
Tieten jos tuossa on se vesijäähdytetty laturi niin varmaan jää sievä summa kun kunnostaa on ilmeisen kalliita mööpeleitä? Joskus kuulin isoilta pojilta että laturi ruuvipenkkiin kiinni ja sopiva hylsä sitten laturin akselin päähän kiinni ja alkaa porakoneella kovalla vauhdilla sitä pyörittään niin tarpeeksi kun kierroksia niin laturinhan pitäisi alkaa siinä vaiheessa lataamaan jos on kunnossa ja sen kuulemma huomaa jos on kunnossa pitäisi muuttua melko raskaaksi pyörittää
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
pystyykö w211 320 cdi 03 jännitteensäätimen hiilet vaihtaan ite? motonetissä koko roju ~70€ mutta ebaystä sais parilla kympillä jos odottais
vähän siinä rajoilla seisottaako autoa vai maksaako sen 50€ ylimääräistä.
paras ois jos pystys vaihtaan pelkät hiilet itse

300ce 24v -92
Pystyy.Kylop kirjoitti:pystyykö w211 320 cdi 03 jännitteensäätimen hiilet vaihtaan ite? motonetissä koko roju ~70€ mutta ebaystä sais parilla kympillä jos odottais