No nyt se piru myrkyn lykkäs...
Verstaalla heittivät uuden katin alle ja kaveri haki auton lainaksi.
Soiteli sitten, että ei se kulje niinkuin ennen - laiskasti kiihtyy. Ajoa tuli n. 250 km.
Kävin itse sitten koikalla ja totesin, että pihinää kuuluu edelleenkin ja vedot poissa.
Tarkistin vikakoodit ja herjasi ilmamäärämittaria. Tilasin heti uuden ja vein auton takaisin verstaalle.
Totesivat sitten, että uusi katti alkaa olla tukossa, siis 250 km ajon jälkeen!
Kertoivat jotain juttua, että tukkoa oli takaputkessa. Olivat jättäneet takaputken pois ja kehottivat polttamaan katin puhtaaksi.
Vaihdoin LMM:n ja kävin n. 30 km lenkin 3000 r/min kierroksilla.
Ei mitään vaikutusta. Veto yhtä huonoa kuin ennenkin ja suhisee katin liitoksesta (siis ilman takaputkea).
Sitten tuli ilmamäärämittarin vikakoodikin takaisin... nollauksen jälkeen palaa heti kun antaa kierroksia vähän reippaammin.
Ihmetteln vähän, kuinka katti voi tukkeutua 250 km ajon jälkeen?
Voiko tukkeutunut takaputki aiheuttaa sellaista?
Tuhoaako joku LMM:n vai onko vikakoodi jostakin muusta asiasta johtuva seuraus?
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.