Muutaman kuukauden sisällä tämä vekotin on tehnyt joitakin kertoja, ettei auto käynnisty vaikka hehkut toimivat ja starttimoottori pyörittää rivakasti. Sitten jonkun ajan kuluttua kun olen käynyt uudelleen kokeilemassa - auto lähteekin käyntiin. Eilen viimeksi teki tuon tempun, ehkä noin tunnin kuluttua kun kokeilin uudelleen niin lähti käyntiin. Tänäänkin olen ajellut sillä kymmeniä kilometrejä ja startannut useita kertoja eikä käyntiin lähdössä ole ollut ongelmia. Auto on vm -88 nelisylinterisellä 2 l moottorilla.
Sammuttaessa olen kylläkin huomannut jo jonkin aikaa myös jotakin häikkää, sammuu nimittäin melko hitaasti kun avaimesta kääntää virran pois. Voisiko näillä kahdella asialla olla mitään yhteistä tekijää, vai ovatko täysin erillisiä vikoja?
190 D käynnistysongelmia
190 D käynnistysongelmia
MB W201 D - 88
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
Re: 190 D käynnistysongelmia
Eli alipaine häikkä sammutuksessa...virtalukon rungossa on alipaine kytkin jolla alipaine kulkeutuu sammutin kalvoon ja auto sammuu.
Nyt alipaine on huono....sammuu hitaasti mutta jää myös jotenkin päälle sammutin ...ei palaudu kalvo takaisin tai vipu joka on pumpun kupeella..punainen..siitä voit tarkkailla sen sammuttimen toimintaa.
Nyt alipaine on huono....sammuu hitaasti mutta jää myös jotenkin päälle sammutin ...ei palaudu kalvo takaisin tai vipu joka on pumpun kupeella..punainen..siitä voit tarkkailla sen sammuttimen toimintaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 190 D käynnistysongelmia
Eli tarkoitat vipua jossa lukee STOP. Kuuluuko sen olla sammuksissa edessä alhaalla ja moottorin käydessä pystyssä? Näin näyttäisi tässä toimivan.atlas kirjoitti:Eli alipaine häikkä sammutuksessa...virtalukon rungossa on alipaine kytkin jolla alipaine kulkeutuu sammutin kalvoon ja auto sammuu.
Nyt alipaine on huono....sammuu hitaasti mutta jää myös jotenkin päälle sammutin ...ei palaudu kalvo takaisin tai vipu joka on pumpun kupeella..punainen..siitä voit tarkkailla sen sammuttimen toimintaa.
MB W201 D - 88
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
Re: 190 D käynnistysongelmia
Ilmeiseti takertelee sitten välillä niin ettei suostu käynnistymään. Mistähän syytä tuohon heikkoon alipaineeseen kannattaa ruveta tutkimaan?
MB W201 D - 88
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
MB W201 b - 88 automaatti
"ON SE VAIN ELÄMÄ NIIN IHMEELLISTÄ"!
Re: 190 D käynnistysongelmia
Se toimii silleen et alipaine vetää sen vivun alas ja kun alipaine vpautetaan ni vipu nousee ylös.
Kokeileppa silleen et kun vipu on alhaalla ni nyppäät sen alipaineputken irti siitä sammutimen juuresta. Vivun pitäis pompata samontein ylös. Jos pomppaa ni laita putki takaisin paikoilleen. Omissa jos tuon tekee heti nypäämisen jälkeen ni vipu menee uudelleen alas kun alipainetta on vielä "varastossa".
Käynnistä auto ja hetkenperästä noin 1minuutti sammuta. Älä pole jarrua. Sit kaveri kattomaan et kun käännät virta-avaimista virran päälle ni pomppaako sammutin päältä. Sen pitäis pompata samontein jos kaikki on reerassa.
Kokeileppa silleen et kun vipu on alhaalla ni nyppäät sen alipaineputken irti siitä sammutimen juuresta. Vivun pitäis pompata samontein ylös. Jos pomppaa ni laita putki takaisin paikoilleen. Omissa jos tuon tekee heti nypäämisen jälkeen ni vipu menee uudelleen alas kun alipainetta on vielä "varastossa".
Käynnistä auto ja hetkenperästä noin 1minuutti sammuta. Älä pole jarrua. Sit kaveri kattomaan et kun käännät virta-avaimista virran päälle ni pomppaako sammutin päältä. Sen pitäis pompata samontein jos kaikki on reerassa.