Paavo on vuosimallia -97, ja tilattu aikanaan taksivarustein suomeen, eli pidemmillä jousilla (482 springs for higher ground clearance) ja "taxi reinforcement packagella".
Etuiskarit alkaa olla vaihtokunnossa, joten tärkein kysymys kuuluu että mistä näitä voi ostaa? Tiedustelujen perusteella ovat uutena melko kiven alla tai sitten maksavat maltaita . Ovat siis "normaali"iskareita pidemmät.
Onko tuossa taksivarustelussa jotain muuta huomioitavaa etupään alustaosia (tukivarret yms. härpäkkeet) vaihdettaessa?
Paavo on vuosimallia -97, ja tilattu aikanaan taksivarustein suomeen, eli pidemmillä jousilla (482 springs for higher ground clearance) ja "taxi reinforcement packagella".
Etuiskarit alkaa olla vaihtokunnossa, joten tärkein kysymys kuuluu että mistä näitä voi ostaa? Tiedustelujen perusteella ovat uutena melko kiven alla tai sitten maksavat maltaita . Ovat siis "normaali"iskareita pidemmät.
Onko tuossa taksivarustelussa jotain muuta huomioitavaa etupään alustaosia (tukivarret yms. härpäkkeet) vaihdettaessa?
Oliko siellä minkä väriset täpät jousessa.
Jukka
Nuohan jouset on laitettu jäykemmiksi takseissa katso montako täppää siellä jousissa on. Sitten epc:stä valitsemaan jouset.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Paavo on vuosimallia -97, ja tilattu aikanaan taksivarustein suomeen, eli pidemmillä jousilla (482 springs for higher ground clearance) ja "taxi reinforcement packagella".
Etuiskarit alkaa olla vaihtokunnossa, joten tärkein kysymys kuuluu että mistä näitä voi ostaa? Tiedustelujen perusteella ovat uutena melko kiven alla tai sitten maksavat maltaita . Ovat siis "normaali"iskareita pidemmät.
Onko tuossa taksivarustelussa jotain muuta huomioitavaa etupään alustaosia (tukivarret yms. härpäkkeet) vaihdettaessa?
Oliko siellä minkä väriset täpät jousessa.
Jukka
Nuohan jouset on laitettu jäykemmiksi takseissa katso montako täppää siellä jousissa on. Sitten epc:stä valitsemaan jouset.
Merkkiliike, KL-Varaosat, Merteil tai eBay.de . Jos virallisesti mennään, niin autolle on peruspisteluku. Siihen lisätään pisteitä varusteiden mukaan. Kokonaispistemäärä antaa oikean jousen. Korkeuden hienosäätö suoritetaan jousen yläpään kumilla. Uskoisin, että iskunvaimennin on sama normaalissa ja korkeammassa alustassa W210:ssa. Laita auton sarjanumero tänne niin tsekataan mitkä ovat oikeat jouset. Sitten voit jousen numerolla kysellä myyjiltä.
KL-Varaosissa ainakin osaavat katsoa itsekin sarjanumeron perusteella oikeat jouset.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kiitos kaikille vastauksista, erityisesti Timolle!
VIN: WDB2100041A320202.
Lähinnä tässä kartoittelen, että onko remppaa enää järkevä lähteä tekemään vai lähteekö tämä mökkinavettaan odottelemaan parempia aikoja ja uusi käyttömersu hakuun, Paavossa on kuitenkin metrejä takana jo se 775tkm. Normaalimittaisia iskareita on kokeiltu (kumit vaihdettiin myös), ja etupää jäi silloin todella kovaksi.
Hieman epäilyttää että jotain sopimattomuutta on kokeilluissa iskareissa ollut muuten, normaali Classic iskari kyllä toimii noiden jousien kanssa ja kuten Timo L. edellä totesi taitaa olla ihan sama osakin.
Jousethan on noilla kilometreillä vaihdettu muutamaan kertaan, onko nekään juuri oikeat eli EPC:stä laskettu mikä jousi kuuluu olla kyseisessä autossa kun viimeksi vaihdettu ?
Jes, hyvä tietää. Motonetistä myivät nuo sopimattomat budjetti-iskarit rekisterinumeron perusteella, hyvinkin voi olla että tavara on yksinkertaisesti ollut vaan väärää.
Mun hallinta-aikana ei jousia autoon ole vaihdettu, mutta korkealla se etupää on. Normaaleilla 195/65/15-renkailla renkaan yläpinnan ja kaaren sisäpuolen väliin jää tilaa kymmenisen senttiä.
Saarenjukka kirjoitti:Jes, hyvä tietää. Motonetistä myivät nuo sopimattomat budjetti-iskarit rekisterinumeron perusteella, hyvinkin voi olla että tavara on yksinkertaisesti ollut vaan väärää.
Mun hallinta-aikana ei jousia autoon ole vaihdettu, mutta korkealla se etupää on. Normaaleilla 195/65/15-renkailla renkaan yläpinnan ja kaaren sisäpuolen väliin jää tilaa kymmenisen senttiä.
Vaihda ne yläpään kumit ohkasempiin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Saarenjukka kirjoitti:Jes, hyvä tietää. Motonetistä myivät nuo sopimattomat budjetti-iskarit rekisterinumeron perusteella, hyvinkin voi olla että tavara on yksinkertaisesti ollut vaan väärää.
Mun hallinta-aikana ei jousia autoon ole vaihdettu, mutta korkealla se etupää on. Normaaleilla 195/65/15-renkailla renkaan yläpinnan ja kaaren sisäpuolen väliin jää tilaa kymmenisen senttiä.
Vaihda ne yläpään kumit ohkasempiin
Kokeiltu on, ainakin mätänetin iskarien kanssa tulos oli huono. Toki sitä voisi vielä kokeilla tilata Classicin iskarit ja ohkasemmat kumit ihan oikeasta varaosaliikkeestä ja katsoa nöyrtyykö Paavo.
Saarenjukka kirjoitti:Jes, hyvä tietää. Motonetistä myivät nuo sopimattomat budjetti-iskarit rekisterinumeron perusteella, hyvinkin voi olla että tavara on yksinkertaisesti ollut vaan väärää.
Mun hallinta-aikana ei jousia autoon ole vaihdettu, mutta korkealla se etupää on. Normaaleilla 195/65/15-renkailla renkaan yläpinnan ja kaaren sisäpuolen väliin jää tilaa kymmenisen senttiä.