c 270 cdi painetta jäähdytysjärjestelmässä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma 11.07.2016 08:16
c 270 cdi painetta jäähdytysjärjestelmässä
elikkäs autoni w203 270 cdi vm -01 ajettu 271000 km avk.n auto no selvisi aika nopeaan että kun autoa piti ensimmäisen kerran käynnistää niin moottori olikin jumissa. kampiakselin päästä pikkuhiljaa pyörittämällä lähti pyörimään, ja jopa käynnistyi. seuraavana aamuna jälleen moottori jumissa, pikkuhiljaa jälleen lähti pyörimään. kurkistus paisunta säiliöön osoitti mistä on kysymys.VAKUUTUSPETOS. auto oli ollut ilkivallan kohteena mukamas, lasit rikottu sekä naarmutettu maalipinnat. mutta todelliset syyt olikin moottorissa. kun paisunta säiliö oli lähes tyhjä ,niin nesteethän olikin yön aikana valuneet kolmossylinteriin. kansi pois ja oikaistavaksi, pientä kieroumaa kannessa toki olikin mitään kansihalkeamaan viittaavaa ei näkynyt. pientä hapettumaa tuohon jäi oikaisun jälkeen kun nuo venttiilinseetit ovat niin lähellä kannen tasoa ettei voi aivan mahdottomia höylätä. hapettuma jäi sylinterin puolelle ei tiivistys pintoihin. uudet tiivisteet paikoilleen ja taas kasaan . piti olla kunnossa mutta mitä vielä , nyt ei valu nesteet enää sylinteriin vaikka seisoo kaksi vuorokautta , kun starttaat niin pyörii aivan hyvin. mutta , mutta, painetta on edelleen järjestelmässä liikaa, tuppaa tulemaan kun avaat paisuntasäiliön korkin varovasti ja moottori on normaali lämmössä niin korkista ulos. jos korkkia et avaa niin 50 km ajolla lähtee johonki noin puoli litraa, ja tauluun ilmoitus lisää nestettä. lämmöt pysyvät kuitenkin välillä 90- 95. kansihalkeamaan viittaavaa ei kyllä huomattu , mutta voiko siltikin olla halki, vai onko joku paikka mistä paineet pääsee järjestelmään. ilmeisesti helpoin on vaihtaa seuraavaksi koko kone, kun sen saa melkein samaan hintaan kuin erillisen kannen. jos jollain on ollut samanlaisia paine ongelmia niin kiitoksia vastauksista.
Re: c 270 cdi painetta jäähdytysjärjestelmässä
Olisit ollut avk yhteydessä kun huomasit ongelmaa..ensinnäkin olisit varmaan saanut hinnan alennusta ja petos yritys menee käräjille ja vakuutus yhtiökin on tyytyväinen kun saa rahojaan takaisin.
Joku oli nimittäin samantapainen juttu että oli jo 5v aikaa kun sitten meni lunastetun auton moottori kaupaksi ja nesteet sekaisin..eli taas reklamaatio ja selvä vakuutus petos .hyvitys moottorista ja petostelija käräjille.
Joku oli nimittäin samantapainen juttu että oli jo 5v aikaa kun sitten meni lunastetun auton moottori kaupaksi ja nesteet sekaisin..eli taas reklamaatio ja selvä vakuutus petos .hyvitys moottorista ja petostelija käräjille.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: c 270 cdi painetta jäähdytysjärjestelmässä
Tarkista paisunta säiliöön tuleva pieni paluu letku että ei ole tukossa,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma 11.07.2016 08:16
Re: c 270 cdi painetta jäähdytysjärjestelmässä
niin ostin tuon auton vasta 9.6 ja olen tehnyt nuo pelti ym työt ensin sekä muuta käytössä tullutta remonttia , joten nyt pääsin vasta tuota käynnistelemään. joten tuo ongelma selvisi vasta nytten. en ole autolla vielä kunnolla liikenteeseen päässyt. tuo auto kun oli myynnissä avk.lla niin siinä mainittiin että ei starttaa, pähkäilin ja päädyin siihen että vika ehkä virtalukossa. noita kun nykyään jo korjataan . mutta eihän se ollut voinut startata sielläkään kun starttimoottorikin oli kahtena kappaleena tuolta bendixin päästä. oli kaveri ilmeisesti kotonaan startannut kun tuota vettä oli sylinteri täynnä, ja tullut äkkipysäys ja samalla startti halki. pusla kun tuossa startissa oli aivan tiukka niin ei ole voinut nousta hampaallekaan. juuri siksi epäilinkin että olisikohan tuo kova isku silloin voinut rikkoa tuon kannen palotilanpohjan vaikkei siinä silminnähtävää halkeamaa olekaan. mutta yleensähän nuo halkeamat alkavat laajeta vasta kun moottori lämpeää. yritin kyllä jo ilmoittaa tuosta asiasta tuohon lunastaneeseen yhtiöön , mutta vaikea oli saada ketään puhelimeen, kun se on nykyään mennyt sellaiseksi että kaikki asiat pitää hoitaa sähköpostilla eikä edes sähköpostiosoitetta ole minne viestittelisi. lunastanut yhtiö oli muuten suomen vahinkovakuutus. kyllähän se varmaan niillekin olisi hyvä saada tällaiset petkuttajat pois . ja me kaikkihan ne maksetaan jo muutenkin kallina vakuutusmaksuina. taidan vastauksesi innoittamana vielä kuitenkin yrittää saada tuolta jonkun kiinni . muuten kyllä tuo paluuputki on ilmeisesti auki hyvin kun neste kuitenkin säiliössä kiertää varsinkin kun kaasutteleevoimakkaasti, ongelma vaan on tuo kova paine , ja vesien katoaminen.
Re: c 270 cdi painetta jäähdytysjärjestelmässä
Nestelukko yleensä koneessa vääntää kiertokangen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma 11.07.2016 08:16
Re: c 270 cdi painetta jäähdytysjärjestelmässä
niin juuri tuota olen iysekin pelännyt, varmaan alkaa ilmoitella vasta kun on vähän aikaa ajellut . jos on vääntänyt tuota kankea kieroon ,niin laakeri alkaa kulumaan varmasti kunnes on väleä. mutta eihän tuolla oikein pysty ajelemaankaan ,kun tuota nestettä pitää jatkuvasti lisätä. kylmänä kuuluu pieni raksattava sivuääni, mutta lämmetessään häviää.
Re: c 270 cdi painetta jäähdytysjärjestelmässä
Puristuspainemittaus kertoisi paljon, Starilla sähköisesti tehtynäkin näyttää kieron kangen varmaan?