W124 200d virtalukko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mikko124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 20.10.2013 13:48

W124 200d virtalukko

Viesti Kirjoittaja mikko124 »

Ongelmana on ettei sammu avaimesta. Sammuu kyllä Sammutin vivusta konehuoneesta. Kertokaapas alan ammattilaiset että mitä johtoja virtalukolta kuuluu kone huoneeseen tulla. Kaksi johtoa tulee sisältä mitkä eivät mene mihinkään :roll:
lehtoki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 23.08.2011 09:23

Re: W124 200d virtalukko

Viesti Kirjoittaja lehtoki »

Myös irronneet alipaineletkut voivat aiheuttaa tätä. Toimiiko keskuslukitus, valojen korkeussäätö...? "Yrittääkökään sammua" virtalukosta? Syöttöpumpun päällä oleva sammutinkello eli miksi sitä sanotaankaan, on joskus rikki. Onhan sen ilmaletku paikoillaan? Huomaat kyllä sen siinä sammutinvivun lähellä. Omassa 124 meni tuo sammutinkalvo rikki. Silloin se sammui vain ajan kanssa kuin tukehtumalla tai ei ollenkaan.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4000
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 200d virtalukko

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Todetaan nyt sen verran, että keskuslukolla ei W124:ssä ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Myöskään virtalukon sähköjohdoilla (jos sellaisia tuossa ekassa viestissä tarkoitettiin, kun johdoista puhuttiin) ei ole tämän asian kanssa tekemistä, vaan virtalukolle tulee kaksi alipaineletkua, joista toisessa on alipaine aina moottorin käydessä ja virtalukon yhteydessä oleva mekaaninen venttiili sitten ohjaa alipaineen sitä toista letkua pitkin syöttöpumpulle, siihen edelisessä viestissä mainittuun sammutinrasiaan silloin, kun virtalukko on sammutusasennossa.

Niin että tosiaan, vika voi olla joko siinä, ettei systeemissä ole tarpeeksi alipainetta (vuoto jossain tai tehoton pumppu), vika virtalukossa (niin, ettei alipaine kulkeudu virtalukolta syöttöpumpulle, mutta tämä on tietääkseni erittäin harvinaista), vika sammutinrasiassa kuten edellisessä viestissä mainittu tai sitten letku irti jostakin joko virtalukon ja alipainepumpun väliltä tai sitten virtalukon ja syöttöpumpun välillä.

Sammutinrasian pystyy testaamaan niin, että ottaa siitä lähtevän letkun irti ja imaisee. Jos se on ehjä, niin se on myös tiivis, eikä siis päästä ilmaa läpi. Ja jos se on ehjä, niin imemällä saa sammutinvivun helposti kääntymään siinä pumpun kyljessä.

Kuvassa 250D:n sammutinrasia (älä välitä noista pömpeliin liittyvistä teksteistä, ne oli alun perin muuhun tarkoitukseen)...
Kuva
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Vastaa Viestiin