Sopimatonkin laturi kyllä lataa, tuo ei kerro asiasta mitään. No, ei kaikki kerrotut ongelmat laturista johtuisi kuitenkaan.Jacka kirjoitti:Staarista kun katsoo, niin lataus on 13,8-14,2 välillä...dealer kirjoitti:Ihan kaikkea en lukenut läpi, mutta pari kysymystä heräsi noiden "Star-kuvien" pohjalta, niissä monta eri vikaa
- Laturi oikea kyseiseen autoon ?
- Pikkuakku ehjä ?
- etu-sam...
W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
wiimax.fi
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Juu kun auto ei ole käynnissä, niin ison akun jännite on 12,6V ja pikku akku on ollut 12,8V. Juu ja tosiaan näyttelee punaista akun kuvaa virrat 2-asentoon laitettaessa. Ja jarrupoljin edelleen menee pohjaan.taky kirjoitti:Mitä akkujännite kun auto ei käynnissä, tuo 12,6v:kö?Jacka kirjoitti: Staarista kun katsoo, niin lataus on 13,8-14,2 välillä...
Itsellä antoi vaikka mitä vikakoodeja ja STAR herjasi matalasta jännitteestä kun akut oli tzippi, tosin olethan toista akkuakin koittanut.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Off topic. Aika pieni oli EPCn mukaanalku peräinen akku mun autoon. 70ah.
Viimeksi muokannut Jacka, Su 28.08.2016 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
- puntarijan
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe 04.12.2015 13:31
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Testasko se autosähköfirma että moottori/pumppu pyörii kun sille antaa virtaa?
W211 220CDI -04
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Omassa autossa tutkittiin myös kaikki muu mahdollinen vian aiheuttaja ennen SBC-yksikön vaihtoa, kun välillä toimi ja välillä meni mittaristo punaiseksi. Loppujen lopuksi vaihdettiin uusi (saksasta Boschin korjaama) yksikkö ja viat loppui siihen.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Ok kuulemma kun kysyin...puntarijan kirjoitti:Testasko se autosähköfirma että moottori/pumppu pyörii kun sille antaa virtaa?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Homma jatkuu. Nyt on kiinni toimivasta W211:sta otettu pikkuakun rele(sai taas suljettu yhden vian pois). Eli sama vika/samat viat jatkuu. Tässä pari kuvaa asiasta kun auto käynnissa. Apukuskin puolimmaiseen nastaan tulee sama jännite kuin takakontin akusta mittaamalla. Toiseen isoon nastaan tulee tuo alempi jännite. Ja yritin mitata virtoja tuosta ko releen pikkuliittimestä (mihin tulee punainen ja ruskea johto). En saa mittarilla näyttämään yhtään mitään. Enkö osaa mitata vai onko tuo johto pimeänä?




W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Virtoja vai jännitteitä?Jacka kirjoitti: Ja yritin mitata virtoja tuosta ko releen pikkuliittimestä (mihin tulee punainen ja ruskea johto). En saa mittarilla näyttämään yhtään mitään. Enkö osaa mitata vai onko tuo johto pimeänä?
Mitä korjasit tuolla kuvassa olevalla vasaralla?

Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Sorry, en tajua sähköistä(kään) mitään, eli jännitettä koitin mitata. Mitä raati on mieltä, missä vaiheessa tuohon pikuliittimeen kuuluisi tulla jännite? Ja missä on johdon toinen pää?
DBFI: Tuolla vasaralla todella hellästi napautin tapin päihin, että sain pyyhkijät booreilta pois. Ja onhan se hyvä olla vasara tuossa valmiina, että kun tässä vielä muutaman kuukauden ottelee kaikki vapaa-ajat tämän ongelman kanssa, niin saa lopuksi hakata tuolla vasaralla koko auton aivan paskaksi ja sen jälkeen lähteä ostamaan itselle kunnon ranskalaisen laatuauton =D
DBFI: Tuolla vasaralla todella hellästi napautin tapin päihin, että sain pyyhkijät booreilta pois. Ja onhan se hyvä olla vasara tuossa valmiina, että kun tässä vielä muutaman kuukauden ottelee kaikki vapaa-ajat tämän ongelman kanssa, niin saa lopuksi hakata tuolla vasaralla koko auton aivan paskaksi ja sen jälkeen lähteä ostamaan itselle kunnon ranskalaisen laatuauton =D
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
No niin. Menin katseleen konetilan sulekerasian ympäristöä ja kääntelin johtoja. Ja kaskas, sieelähän näkyy vihreää spermaa johtonipussa, eli siinä sisäätulossa, kun johdot tulee itse siihen muovikoteloon. Tämäkö se syy oikein on? =)




W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Siis se releelle menevä pieni punainen johto menee Z7/24 liittimelle ja siitä pikkuakun plussalle eli pitäisi löytyä sama jännite. Sama johto myös 5A sulakkeen kautta akkuohjainlaitteelle. Ruskea (violetti raita) menee suoraan akkuohjainlaitteelle.
Jos mitään ei pikkujohdoissa näy niin se vihreä varmaan tehnyt hyvän eristyksen.
Jos mitään ei pikkujohdoissa näy niin se vihreä varmaan tehnyt hyvän eristyksen.
Viimeksi muokannut DBFI, Ti 30.08.2016 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Olikohan etu sami saanut vettä sisäänsä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Sekö on niin, että tuo vihreävalkoinen litku ei missään tapauksessa kuulu tuonne johtojen ja suojateipin väliin? Ajattelin vaan kun sitä tuntuu olevan aika paljon. Ja ihmetyttää että sitä ei ole yhtään kahdessa viereisessä nipussa. Ja tuo litku ei ole kuivaa vaan kosteaa ja venyvää.DBFI kirjoitti:Siis se releelle menevä pieni punainen johto menee X7/24 liittimelle ja siitä pikkuakun plussalle eli pitäisi löytyä sama jännite. Sama johto myös 5A sulakkeen kautta akkuohjainlaitteelle. Ruskea (violetti raita) menee suoraan akkuohjainlaitteelle.
Jos mitään ei pikkujohdoissa näy niin se vihreä varmaan tehnyt hyvän eristyksen.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Johto nippuihin ei kuulu mitään kosteaa
Niin ja ei avaain turhaan ole mainittu että tarkista johdot, liitimet
Niin ja ei avaain turhaan ole mainittu että tarkista johdot, liitimet
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Kiitos. Mikä aiheuttaa tuommoisen litkun syntymisen?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Mulle kerrottiin mersukorjaamolta, että tuota ko johtojen välissä olevaa "litkua" on ollut valmiina tietyissä johtosarjoissa tehtaalta lähtien?Jacka kirjoitti:Kiitos. Mikä aiheuttaa tuommoisen litkun syntymisen?
Viimeksi muokannut Jacka, Ti 30.08.2016 12:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Epäilen vaan jos tuo litku on ollut alusta asti niin joku oikkari vois lämmittää sitä sen verran, että rupee valumaan.Jacka kirjoitti:Mulle kerrottiin mersukorjamolta, että tuota ko johtojen välissä olevaa "litkua" on ollut valmiina tietyissä johtosarjoissa tehtaalta lähtien?Jacka kirjoitti:Kiitos. Mikä aiheuttaa tuommoisen litkun syntymisen?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Tarkoitit varman tätä liitintä Z7/24? Tässä olla StarFinderistä kuva, missä se näkyy se osa. Eli onko se aina punainen tuo ko johto? Mä löysin samasta sulakerasialle tulevasta nipusta jo ruskean johdon ja tarkistin sen jatkopaikan. Oli kunnossa. Taisi tosin olla vaan väärä johto?DBFI kirjoitti:Siis se releelle menevä pieni punainen johto menee X7/24 liittimelle ja siitä pikkuakun plussalle eli pitäisi löytyä sama jännite. Sama johto myös 5A sulakkeen kautta akkuohjainlaitteelle. Ruskea (violetti raita) menee suoraan akkuohjainlaitteelle.
Jos mitään ei pikkujohdoissa näy niin se vihreä varmaan tehnyt hyvän eristyksen.

W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Kertokaas mitenkä saan tarkastettua sulakkeet f7s ja f73. Elikkäs apukuskin jalkatila ja kuvassa oikeanpuolimmainen puoleinen laatikko ja siina kaksi vasemmanpuoleista sulaketta? Kansi pitäisi vissiin saada irti mutta mitä kaikkea pitää irroittaa ennen sitä?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Oli tuossa virhe, Z7/24 on oikea liitin. Siitä lähtee punaiset pikkuakun releelle kahteen napaan (starfinderissakin sama kytkentäkaavio) ja toiseen suuntaan ohjainlaitteelle punainen keltaisella raidalla. Nämä siis menee akkuohjainlaitteelle, ei SAMille.Jacka kirjoitti:
Tarkoitit varman tätä liitintä Z7/24? Tässä olla StarFinderistä kuva, missä se näkyy se osa. Eli onko se aina punainen tuo ko johto?
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Testattaessa toista BCM-yksikköä kaikki muut virheilmoitukset yhtä virhettä lukuunottamatta hävisi kokonaan. Hienoa. Eli ainut ilmoitus mikä nyt onjäljellä on C26ED (tarkasta A7/3m1 korkeapainepumpun jännitteensaanti, virtapiiri 30). Eli onko muilla tullut koskaan ko ilmoitusta vastaan?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Pikkuakku oli vaihdettu - miten isoakku?Jacka kirjoitti:... C26ED (tarkasta A7/3m1 korkeapainepumpun jännitteensaanti, virtapiiri 30).
Omassani ainakin kun se(kin) oli loppu sai vaikka mitä virheilmoja.
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Iso akku myös vaihettu uuteen (Varta Silver G14, AGM). Kaikista eniten kiinnostaa se, että voiko SBC:n sisäinen vika antaa tuon C26ED-vikakoodin?taky kirjoitti:Pikkuakku oli vaihdettu - miten isoakku?Jacka kirjoitti:... C26ED (tarkasta A7/3m1 korkeapainepumpun jännitteensaanti, virtapiiri 30).
Omassani ainakin kun se(kin) oli loppu sai vaikka mitä virheilmoja.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Eikös sama koodi tullut sillä ihan uudellakin yksiköllä,Jacka kirjoitti:Iso akku myös vaihettu uuteen (Varta Silver G14, AGM). Kaikista eniten kiinnostaa se, että voiko SBC:n sisäinen vika antaa tuon C26ED-vikakoodin?taky kirjoitti:Pikkuakku oli vaihdettu - miten isoakku?Jacka kirjoitti:... C26ED (tarkasta A7/3m1 korkeapainepumpun jännitteensaanti, virtapiiri 30).
Omassani ainakin kun se(kin) oli loppu sai vaikka mitä virheilmoja.
(niin kauan kunnes uusi yksikkö on täysin käytöön otettu,
ilmaukset ym loppun tehty niin voi uudelakin tulla"ja tuleekin" koodeja
huonohan tuossa on se että se uusi ei sen jälkeen ole enään uusi
eli sitä ei voi seuravalle myydä uutena)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Sama vika edelleen päällä. Menin taas Staarilla vaihteeksi kiinni autoon ja katselin CAN-konfiguraatioita. Ilmoittaa seuraavaa, eli eikös tuo vaihteisto-kohta näytä hieman oudolta? Ei välttämättä liity tähän ko vikaan,mutta laitoin tähän ketjuun, kun autosta kerran jotain mystistä vikaa etsitään...


W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Kurkkaa liittimeen onko hapettunut. Konetilan pesussa saattaa ohjainlaitelaatikon sivureiästä päästä roiskeita laatikkoon ja EPS boksi on siinä pahiten tarjolla.
wiimax.fi
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Voiko ottaa ESP:ltä kummatkin lattaliittimet irti ilman että ottaa akuista kaapelit irti?dealer kirjoitti:Kurkkaa liittimeen onko hapettunut. Konetilan pesussa saattaa ohjainlaitelaatikon sivureiästä päästä roiskeita laatikkoon ja EPS boksi on siinä pahiten tarjolla.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
Kyllä, mutta avain pois virtalukosta ja odottele vaikka puoli tuntia niin väylät nukkuu, ei jää mikään ihmettelemään että miksikäs tiedonsaanti loppui tai jotain.
wiimax.fi
Re: W211 ja SBC virheilm. (C26DE, C26BB) - JARRUTON
ESP boksin liittimet tarkastettu, ei hapettumaa. Ja nyt äsken vielä testattiin tioista autoon sopivaa ja ehjää SBC yksikköä. Ilmaamisen sekä aktivoinnin aikana antoi tämmöistä virhettä taas virtapiiri 30:stä (kuin ennekin). Ja hetken pelasi taas omalla pihalla auto ok, kun jarrua painaessa mittaritaulu punaisena ja poljin lattiassa (hätäjarrupiiri toimi kumminkin). Eli eipä tainnut olla SBC-yksikössäkään vikaa.
Nyt tarvis taas hyviä ehdotuksia missä tuo vika voisi olla. Vika ei siis ole akuissa, laturissa, pikkuakun releessä, akkuohjainlaitteessa, SBC-yksikössä. Nämä on jo testattu. Järki loppuu...

ps. kuvanotto hetkellä autossa oli kumpikin uusi akku täyteen ladattuna sekä akkulaturi vielä kiinni...
Nyt tarvis taas hyviä ehdotuksia missä tuo vika voisi olla. Vika ei siis ole akuissa, laturissa, pikkuakun releessä, akkuohjainlaitteessa, SBC-yksikössä. Nämä on jo testattu. Järki loppuu...

ps. kuvanotto hetkellä autossa oli kumpikin uusi akku täyteen ladattuna sekä akkulaturi vielä kiinni...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)