W210 5v automaatti
W210 5v automaatti
Mikähän mahtaisi olla vikana kun E270 CDI Mersun W210 käynnistää ja yrittää saada vaihteen päälle, mutta automaatin vaihdevipu ei liiku minnekään P-asennosta? Mitäpä pitäisi tarkastaa?
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
Re: W210 5v automaatti
Niin ja tietysti jarrua painetaan kun yritetään vaihtaa P-asennosta pois, eli vaikka olenkin kokematon, niin tähän juttuun en langennut...
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 5v automaatti
Tarkista jarruvalon katkaisinsalla_ kirjoitti:Niin ja tietysti jarrua painetaan kun yritetään vaihtaa P-asennosta pois, eli vaikka olenkin kokematon, niin tähän juttuun en langennut...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 5v automaatti
Juu täytyy yrittää katsoa tarkemmin. Onko siellä montakin kärkiparia ohjauksissa?CDI203 kirjoitti:Tarkista jarruvalon katkaisin
Itse jarruvalot kyllä syttyvät.
Onko olemassa jotain sellaista "override" toimintoa, jolla voisi tuon lukituksen ohittaa mekaanisesti? On meinaan hieman hankala tapahtuma kun auto on vähän pahassa paikassa ja ei liiku mennekään ;-(
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 5v automaatti
yleensä kaksi piirinen,salla_ kirjoitti:Juu täytyy yrittää katsoa tarkemmin. Onko siellä montakin kärkiparia ohjauksissa?CDI203 kirjoitti:Tarkista jarruvalon katkaisin
Itse jarruvalot kyllä syttyvät.
Onko olemassa jotain sellaista "override" toimintoa, jolla voisi tuon lukituksen ohittaa mekaanisesti? On meinaan hieman hankala tapahtuma kun auto on vähän pahassa paikassa ja ei liiku mennekään ;-(
kepin sa vapautettua sieltä hätävapautus kolosta/kepin kulissin alta(haku löytää monta juttua)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 5v automaatti
En valitettavasti tunne Mersuja yhtään. Kysymykseni saattaa kuulosta todella tyhmiltä, mutta voisiko joku auttaa tämän asian kanssa, mielellään ihan rautalangalla? Onko tämä vika nyt niin harvinainen, että kukaan ei ole koskaan törmännyt tällaiseen?
Olen aika huono hakemaan. Yritin hakea sanaa "hätävapautus", mutta antoi vain tämän ketjun ja jonkun toisen jossa puhuttiin täysin eri asiasta. En siis löytänyt vastausta kysymykseeni. Millähän sanoilla pitää hakea? Tosin kyllä jos oikean sanan tietää, voisiko joku antaa ihan linkinkin asiaan?
Jossain oli mainittu, että joissain autoissa olisi jokin vaihteensiirtimen lukituksen vapautus. En tiedä yhtään onko Mersussa ja vielä tässä kyseisessä autossa. Jos on, niin missä sijaitsee ja miten sinne pääsee käsiksi? Miten pitää toimia, että vaihteen siirrin vapautuu?
Kun ja jos siirtimen saa vapautettua, pystyykö tuollaisella autolla ajamaan "normaalisti"? Pystyykö ajamaan esimerkiksi korjaamolle?
Eli jarrupolkimen piirissä olisi kaksi kärkeä. Onko toinen itse jarruvalolle ja toinen vaihteiston ohjaukselle? Liittyykö tähän piiriin tai ohjaukseen jotain muita kommervenkkeja mitä pitäisi tietää?
Olen aika huono hakemaan. Yritin hakea sanaa "hätävapautus", mutta antoi vain tämän ketjun ja jonkun toisen jossa puhuttiin täysin eri asiasta. En siis löytänyt vastausta kysymykseeni. Millähän sanoilla pitää hakea? Tosin kyllä jos oikean sanan tietää, voisiko joku antaa ihan linkinkin asiaan?
Jossain oli mainittu, että joissain autoissa olisi jokin vaihteensiirtimen lukituksen vapautus. En tiedä yhtään onko Mersussa ja vielä tässä kyseisessä autossa. Jos on, niin missä sijaitsee ja miten sinne pääsee käsiksi? Miten pitää toimia, että vaihteen siirrin vapautuu?
Kun ja jos siirtimen saa vapautettua, pystyykö tuollaisella autolla ajamaan "normaalisti"? Pystyykö ajamaan esimerkiksi korjaamolle?
Eli jarrupolkimen piirissä olisi kaksi kärkeä. Onko toinen itse jarruvalolle ja toinen vaihteiston ohjaukselle? Liittyykö tähän piiriin tai ohjaukseen jotain muita kommervenkkeja mitä pitäisi tietää?
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
Re: W210 5v automaatti
Mercedes shift lock release haulla löytyy Googlesta kuvaa ja videoita
Re: W210 5v automaatti

Tossa ihan kuvan kanssa. kuulakärkikynä käy hyvin
Re: W210 5v automaatti
Minäpä lainaan tätä topikkia vaikka vika erilainen onkin.
Kyseessä 99- 300td automaatti. Alkoi oireilemaan ensin ettei meinannut pykältää neloselta viitoselle sekä liikkeelle lähtiessä piti startin jälkeen painaa kaasua syvempään että alkoi nostaa kierroksia.
Ohjainboksi oli piripintaan täynnä öljyä ja puhistin sen elektroniikka puhdistusaineella. Sen jälkeen käytös tuntui paranevan huomattavasti. Myöhemmin kuitenkin muuttui jälleen huonompaa suuntaan.
Sitten vaihdoin öljyt ja puhdistin venttiilikoneisto, annoin laatikon olla auki pari päivää kun odotin uutta pistoketta.
Laitoin laatikon sitten kasaan ja valuttelin öljyt sisään ja auto toimi aluksi oikein hyvin lukuun ottamatta että käynnistyksen jälkeen piti painaa enemmän kaasua että auto liikkui. Hetken päästä kuitenkin alkoi taas tekemään sitä että ei alkuun meinannut millään vaihtaa isompaa vaihdetta vaan piti ajella hissukseen ja koitin nopeuttaa vaihtoa käyttämällä keppiä nelosella välillä. Viimeisenä toimivana päivänä ongelma oli töistä tullessa jo aika paha eikä Viitonen meinannut mennä silmään ollenkaan. Pienemmälle vaihtoakaan ei tapahtunut vaikka vauhtia hiljensi.
Seuraavana päivänä vaimo ei päässyt puolta kilometriä kotipihasta kun mersu jäi risteykseen, sen jälkeen ei ole veto mennyt päälle ollenkaan. Keppi liikkuu ja valot palaa, vaikkakin vilkkuvat jos heiluttaa. Öljytikku näyttää samaa tasoa sammuksissa ja käydessä.
Apu olisi tarpeen. En löytänyt etsimällä ainuttakaan samansuuntaista ongelmaa.
Kyseessä 99- 300td automaatti. Alkoi oireilemaan ensin ettei meinannut pykältää neloselta viitoselle sekä liikkeelle lähtiessä piti startin jälkeen painaa kaasua syvempään että alkoi nostaa kierroksia.
Ohjainboksi oli piripintaan täynnä öljyä ja puhistin sen elektroniikka puhdistusaineella. Sen jälkeen käytös tuntui paranevan huomattavasti. Myöhemmin kuitenkin muuttui jälleen huonompaa suuntaan.
Sitten vaihdoin öljyt ja puhdistin venttiilikoneisto, annoin laatikon olla auki pari päivää kun odotin uutta pistoketta.
Laitoin laatikon sitten kasaan ja valuttelin öljyt sisään ja auto toimi aluksi oikein hyvin lukuun ottamatta että käynnistyksen jälkeen piti painaa enemmän kaasua että auto liikkui. Hetken päästä kuitenkin alkoi taas tekemään sitä että ei alkuun meinannut millään vaihtaa isompaa vaihdetta vaan piti ajella hissukseen ja koitin nopeuttaa vaihtoa käyttämällä keppiä nelosella välillä. Viimeisenä toimivana päivänä ongelma oli töistä tullessa jo aika paha eikä Viitonen meinannut mennä silmään ollenkaan. Pienemmälle vaihtoakaan ei tapahtunut vaikka vauhtia hiljensi.
Seuraavana päivänä vaimo ei päässyt puolta kilometriä kotipihasta kun mersu jäi risteykseen, sen jälkeen ei ole veto mennyt päälle ollenkaan. Keppi liikkuu ja valot palaa, vaikkakin vilkkuvat jos heiluttaa. Öljytikku näyttää samaa tasoa sammuksissa ja käydessä.
Apu olisi tarpeen. En löytänyt etsimällä ainuttakaan samansuuntaista ongelmaa.
-99 w210 300DT
Re: W210 5v automaatti
Toi öljyn taso on nyt nyt outo....oireet viittaa vähäiseen määrään mutta eikö sammuksissa nouse muka taso rajusti ja käynnissä laskeudu taso alueelle?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 5v automaatti
Öljyn taso on huomattavasti yli tikun asteikon käydessä ja sammuksissa. Vaikka vaihdon jälkeen kyllä mielestäni mittasin että se lämpimänä oli rajojen sisällä.atlas kirjoitti:Toi öljyn taso on nyt nyt outo....oireet viittaa vähäiseen määrään mutta eikö sammuksissa nouse muka taso rajusti ja käynnissä laskeudu taso alueelle?
Nyt siis kylmänäkin näyttää yli mittatikun muoviosan.
Olisiko jokin keino millä saa selvitettyä onko esimerkiksi öljypumppu nyt hajonnut ?
Vai viittaako tuo öljymäärä jo siihen että siellä on ollut liikaa vaihdon jälkeen.
-99 w210 300DT
Re: W210 5v automaatti
Laatikon lämmön pitää olla 80 astetta ja käytää kaikki vaihteet läpi ja sitten parkki päälle niin saa oikean lukemanMiksu-211 kirjoitti:Öljyn taso on huomattavasti yli tikun asteikon käydessä ja sammuksissa. Vaikka vaihdon jälkeen kyllä mielestäni mittasin että se lämpimänä oli rajojen sisällä.atlas kirjoitti:Toi öljyn taso on nyt nyt outo....oireet viittaa vähäiseen määrään mutta eikö sammuksissa nouse muka taso rajusti ja käynnissä laskeudu taso alueelle?
Nyt siis kylmänäkin näyttää yli mittatikun muoviosan.
Olisiko jokin keino millä saa selvitettyä onko esimerkiksi öljypumppu nyt hajonnut ?
Vai viittaako tuo öljymäärä jo siihen että siellä on ollut liikaa vaihdon jälkeen.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 5v automaatti
Juuri näin toimin ja tarkistin useaan kertaan myös koeajon jälkee. Oma päättely on johtanut vaihtoehtoihin että joko jokin öljykanava on tukossa, taikka pumppu ei saa tehtyä painetta. Mutta voiko itse pumppu hajota kovin herkästi vai onko jonkun tiivisteen hajoaminen todennäköisempää. Vaikuttaa kuitenkin jo siltä että vaihtolaatikon osto järkevin vaihtoehto. Oma pätevyys ei kovin pitkälle riitä laatikoiden kanssa..arska10 kirjoitti:Laatikon lämmön pitää olla 80 astetta ja käytää kaikki vaihteet läpi ja sitten parkki päälle niin saa oikean lukemanMiksu-211 kirjoitti:Öljyn taso on huomattavasti yli tikun asteikon käydessä ja sammuksissa. Vaikka vaihdon jälkeen kyllä mielestäni mittasin että se lämpimänä oli rajojen sisällä.atlas kirjoitti:Toi öljyn taso on nyt nyt outo....oireet viittaa vähäiseen määrään mutta eikö sammuksissa nouse muka taso rajusti ja käynnissä laskeudu taso alueelle?
Nyt siis kylmänäkin näyttää yli mittatikun muoviosan.
Olisiko jokin keino millä saa selvitettyä onko esimerkiksi öljypumppu nyt hajonnut ?
Vai viittaako tuo öljymäärä jo siihen että siellä on ollut liikaa vaihdon jälkeen.
-99 w210 300DT
Re: W210 5v automaatti
Ei kai sinne vaan ole lorahtanut glykolit jäähdyttimestä jos kerta öljyt lisineet.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W210 5v automaatti
Eihän sekään mahdotonta ole. Mutta jos näin on käynyt niin voiko aiheuttaa tällaisen että ei edes yritä mitään ? Osaisiko joku sanoa mitä mittatikun kuuluu näyttää moottori sammuksissa. Ja mikä olis hyvä keino testata toimiiko öljypumppu ? Kuuluuko jäähdyttimen putkessa olla paine kokoaika kun auto käy?sompio kirjoitti:Ei kai sinne vaan ole lorahtanut glykolit jäähdyttimestä jos kerta öljyt lisineet.
Olis hyvä saada tietää vika ennen kuin laskee öljyt pois, mikäli se on mahdollista.
-99 w210 300DT
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 5v automaatti
Jos pakkas nesteetä on laatikossa niin voi kerrasta mennä pilalle (ja mennekin)Miksu-211 kirjoitti:Eihän sekään mahdotonta ole. Mutta jos näin on käynyt niin voiko aiheuttaa tällaisen että ei edes yritä mitään ? Osaisiko joku sanoa mitä mittatikun kuuluu näyttää moottori sammuksissa. Ja mikä olis hyvä keino testata toimiiko öljypumppu ? Kuuluuko jäähdyttimen putkessa olla paine kokoaika kun auto käy?sompio kirjoitti:Ei kai sinne vaan ole lorahtanut glykolit jäähdyttimestä jos kerta öljyt lisineet.
Olis hyvä saada tietää vika ennen kuin laskee öljyt pois, mikäli se on mahdollista.
tikussa öljyn taso on samukksis selvästi ylempänä kuin käydessä
jos ei niin joko pumppu on rikki tai suodatin irti
letkujen kovuut oin helppo tukia niin että otaa korkin käymään ja katsoo pysyykö vesi vai lentääkö ulos käynistäessä/kupliiko
jos jompaa kumpaa niin ainkin silloin vuotoa on
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 5v automaatti
Laitan nyt tänne kerta apuja tuli kyseltyä. Irroitin laatikon niin öljypumpun hammasrattaalta oli molemmat tapit poikki. Turbiini oli kerennyt vähän sorvata metallia itsestään ja hammasrattaasta, joka kimalteli kivasti öljyn seassa.
Enää jäi arvoitukseksi tämä vähitellen kuoleminen. Tuntuisi että jos tapit menee poikki ja pumppu ei pyöri niin ei se silloin toimi ollenkaan. Mutta arvaisin itse että siellä on ollut muuta vikaa joka on johtanut tuohon pumpun hajoamiseen.
Jokatapauksessa paikoilleen menee nyt vaihtolaatikko joka on vielä aikoinaan käynyt tehtaalla kunnostuksessa.
Enää jäi arvoitukseksi tämä vähitellen kuoleminen. Tuntuisi että jos tapit menee poikki ja pumppu ei pyöri niin ei se silloin toimi ollenkaan. Mutta arvaisin itse että siellä on ollut muuta vikaa joka on johtanut tuohon pumpun hajoamiseen.
Jokatapauksessa paikoilleen menee nyt vaihtolaatikko joka on vielä aikoinaan käynyt tehtaalla kunnostuksessa.
-99 w210 300DT
Re: W210 5v automaatti
Onkos muuten näitä glykoliongelmia ollut ML-mallisarjoissa?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969