No mulla kävi suutinrempassa niin että rikkoutuneesta suuttimenkiinnityspultinreiästä pääsi glykoolia pari desiä sylinteriin ja kun laitoin kunnostetut suuttimet paikalleen tyhjensin sylinterit starttaamalla ilman suuttimia. No sitten asensin kunnostetut suuttimet 1 (vuotava) ja 5 sylinteriin ja starttasin jolloin moottori meni jumiin no siinä ihmettelin että mikäs helvetin homma se tämmönen on ja kokeilin pari kertaa starttailla ja moottori pyöri todella vaikeasti kunnes akku loppu. Elikkäs osaako kukaan sanoa että olisko mäntä/männäntappi/kiertokanki/kampiakseli vääntynyt/hajonnut? Kokeikin vielä kaapeleilla antaa virtaa ja parilla pytyllä jopa yritti käymään mutta piti niin paha "kirskuntaa" ettei viittiny enempää yrittää käyntiin. Alkaa pikku hiljaa piisaan tämä mersuilu ko meinaa lähes jatkuvasti vastustaan eikä meinaa noista perkeleen vikatiloista päässä millään eroon. Niin kyseessä on MB E S210 612 -00
Mercedes-Benz E S211 280CDI -05, Audi A4 1.9 TDI -99 avant, Audi A4 1.9 TDI -98, Mercedes-Benz E 270CDI A S210 -00, Audi A4 2.6 V6 -95, VW golf 1.9 PD -02 (piristetty), Peugeot 306 1.9 TD -98 (piristetty), Toyota camry 2.0 -89, Toyota carina 2.0 TD (piristetty), Toyota carina e 2.0 -94, Nissan primera 2.0 -94, Nissan primera 1.6 -94, Mercedes-Benz W124 250D -87 ja ainakin 15 ex
dealer kirjoitti:Ilmeisesti eri auto kuin tässä mainittu, tai sitten en ole ymmärtänyt jotain
Sama auto ja 1 pytyssä joskus väännetty paskaseen pultinreikään vanhapultti niin puhkassu reiän vesitilaan ja nyt sitten kävi näin eli pääsi vettä niin paljon palotilaan ettei tullu pyörittämällä ilman suutinta tyhjäksi ja ilmeisesti väänsi kampiakselin koska koko moottori on lähes jumissa.
Mercedes-Benz E S211 280CDI -05, Audi A4 1.9 TDI -99 avant, Audi A4 1.9 TDI -98, Mercedes-Benz E 270CDI A S210 -00, Audi A4 2.6 V6 -95, VW golf 1.9 PD -02 (piristetty), Peugeot 306 1.9 TD -98 (piristetty), Toyota camry 2.0 -89, Toyota carina 2.0 TD (piristetty), Toyota carina e 2.0 -94, Nissan primera 2.0 -94, Nissan primera 1.6 -94, Mercedes-Benz W124 250D -87 ja ainakin 15 ex
Ööh, ei kai pultinreiästä mitenkään pääse palotilaan jäähdytysneste?
Saa olla melko lailla rikki-poikki-halki se kansi?
Sehän siis vuotaa pultin kierteiden välistä ulospäin, jos vuotaa.
Pultti korkkaa nestetilan ja ruuvinreiän välisen seinämän.
Lukitetta kierteisiin, ja loppuu.
Eihän nyt "korjattu"/ muuten vilaiinen suutin vaan ole auki koko ajan, ja täytä sylinterin polttoaineella.
Tai jotain muuta.
Kyllä suuttimien korjaus onnistui 100% ja ilmeisesti vettä pääsi imupuolelle sen verran että väänsi kampiakselin 1 sylinterin kohdalta vinoon. On aikaisemminkin päässyt vettä sylinteriin mutta ei ole mitään tällaista tuhoa saanut aikaan. Helpommalla olis tosiaan päässy kun olis vain kannentiiviste menny.
Mercedes-Benz E S211 280CDI -05, Audi A4 1.9 TDI -99 avant, Audi A4 1.9 TDI -98, Mercedes-Benz E 270CDI A S210 -00, Audi A4 2.6 V6 -95, VW golf 1.9 PD -02 (piristetty), Peugeot 306 1.9 TD -98 (piristetty), Toyota camry 2.0 -89, Toyota carina 2.0 TD (piristetty), Toyota carina e 2.0 -94, Nissan primera 2.0 -94, Nissan primera 1.6 -94, Mercedes-Benz W124 250D -87 ja ainakin 15 ex
pete1979 kirjoitti:Kyllä suuttimien korjaus onnistui 100% ja ilmeisesti vettä pääsi imupuolelle sen verran että väänsi kampiakselin 1 sylinterin kohdalta vinoon. On aikaisemminkin päässyt vettä sylinteriin mutta ei ole mitään tällaista tuhoa saanut aikaan. Helpommalla olis tosiaan päässy kun olis vain kannentiiviste menny.
Voisiko olla vaan, että kietikanki on mennyt solmuun. Harvemmin kampura menee mutkalle.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
pete1979 kirjoitti:Kyllä suuttimien korjaus onnistui 100% ja ilmeisesti vettä pääsi imupuolelle sen verran että väänsi kampiakselin 1 sylinterin kohdalta vinoon. On aikaisemminkin päässyt vettä sylinteriin mutta ei ole mitään tällaista tuhoa saanut aikaan. Helpommalla olis tosiaan päässy kun olis vain kannentiiviste menny.
Voisiko olla vaan, että kietikanki on mennyt solmuun. Harvemmin kampura menee mutkalle.
Sitä itekki uumoilen kun kävin hinaamassa mersun tallille ja otin 1 pytyn suuttimen irti niin ainoastaan 1 pytystä kuulu epämäärästä kirskuntaa eli varmaan liuskat "petilaakerit" kärsiny ja kiertokanki linkussa mutta poikki ei ollu kun suihkutti siihen malliin polttoainetta/glykoolia...ehkä männässäkin sekä tapissa voi olla jotain mutta kylläpä sen kohta näkee kun kerkeää ja jaksaa aukoa öljypohjan.
Mercedes-Benz E S211 280CDI -05, Audi A4 1.9 TDI -99 avant, Audi A4 1.9 TDI -98, Mercedes-Benz E 270CDI A S210 -00, Audi A4 2.6 V6 -95, VW golf 1.9 PD -02 (piristetty), Peugeot 306 1.9 TD -98 (piristetty), Toyota camry 2.0 -89, Toyota carina 2.0 TD (piristetty), Toyota carina e 2.0 -94, Nissan primera 2.0 -94, Nissan primera 1.6 -94, Mercedes-Benz W124 250D -87 ja ainakin 15 ex
Kyllä muuten voi kampura mennä kieroon hieman kun yhden 6koneisen traktorin kiertokangen laakeri oli pettänyt ja kolisi ja kun vaihdoimme vaihto puolimoottorin niin vanhassa pyöri kampiakseli nihkeästi ja uudessa kevyesti eli kanki vika oli vääntänyt akselia hieman.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Joskus nähnyt 240 D6- diesel Volvon käynnistysyrityksiä, pyöri kyllä startilla, vähän vaikeasti kuitenkin ja melkoista kirskuntaa piti. Kampiakseli oli poikki, kun laittoivat koneen atomeiksi.
R-N-X kirjoitti:Joskus nähnyt 240 D6- diesel Volvon käynnistysyrityksiä, pyöri kyllä startilla, vähän vaikeasti kuitenkin ja melkoista kirskuntaa piti. Kampiakseli oli poikki, kun laittoivat koneen atomeiksi.
Joo ja bemareista noita katkennut. En oo nähnyt yhtään tai kuullut, että 210 mootoreista olisi mennyt kampura poikki.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
R-N-X kirjoitti:Joskus nähnyt 240 D6- diesel Volvon käynnistysyrityksiä, pyöri kyllä startilla, vähän vaikeasti kuitenkin ja melkoista kirskuntaa piti. Kampiakseli oli poikki, kun laittoivat koneen atomeiksi.
Joo ja bemareista noita katkennut. En oo nähnyt yhtään tai kuullut, että 210 mootoreista olisi mennyt kampura poikki.
No niin nyt olis öljypohja "irti" mutta ei halua tulla mitään kautta pois vaikka olen nostanut konetta melkein niin paljon että vastaa rintapeltiin/runkotunneliin Onko tuossa 270 mahdollista saada öljypohjaa irti ilman koneen irrotusta tai etuakselistonpalkkien/kallistuksenvakaimentangon yms. irroitusta? Voisko laatikon nosto auttaa yhtään?
Kiertokangen ja kampiakselin pinnat virheettömiä ainakin 1 ja 2 sylintereissä kuin myös kiertokanget (ainoastaan tosipientä kiillottumista kiertokankien alimmissa liukulaakereissa). Moottorikin pyörii vauhtipyörästä meisselillä väännellen normaalisti. Onko kellään hajonnu startti "vesilukossa" olleesta mersusta tai yleensä mistään dieselmoottorista?
Mercedes-Benz E S211 280CDI -05, Audi A4 1.9 TDI -99 avant, Audi A4 1.9 TDI -98, Mercedes-Benz E 270CDI A S210 -00, Audi A4 2.6 V6 -95, VW golf 1.9 PD -02 (piristetty), Peugeot 306 1.9 TD -98 (piristetty), Toyota camry 2.0 -89, Toyota carina 2.0 TD (piristetty), Toyota carina e 2.0 -94, Nissan primera 2.0 -94, Nissan primera 1.6 -94, Mercedes-Benz W124 250D -87 ja ainakin 15 ex