S124 230TE -91, Kannen irroitus apuja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Larek
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 13.07.2016 13:42
Paikkakunta: Jyväskylä

S124 230TE -91, Kannen irroitus apuja

Viesti Kirjoittaja Larek »

Hei kaikille.

Ostin projektiksi itselleni, ja nyt venttiilikopan avauksen jälkeen huomasin että kannen tiiviste vuotaa. Kansi pitäisi saada irti hiottavaksi. Ostin Alfamerin W124 huolto-oppaan mutta selkeitä ohjeita kys. operaation en farkkuun löytäny. Mitä tuon 2-rivisen ketjun kanssa on järkevin tehdä :?:



Löytyykö kyseiseen malliin jotain muuta hyvää kirjallisuutta/ohjeita

Kiitoksia vastauksista. :clap:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: S124 230TE -91, Kannen irroitus apuja

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ratas ei taida mennä kansi eiästä läpi mutta laita kon ykk ja kiristin pois ketjulta ratas irti ja laske ketju jokokoteloon...liukutappi pois ohjurilta...muista kasata ketjun kiristäjä kun purat sen ensin ja runko ensin paikalleen ja sisuskalut perässä....tossa tärkeimmät ohjeet.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Larek
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 13.07.2016 13:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 230TE -91, Kannen irroitus apuja

Viesti Kirjoittaja Larek »

ketjun ohjurin tappien kanssa nyt kiikastaa, yritetty muutaman kerran omatekoisella ulosvetäjällä mutta tuloksetta. onko jokin pultti joka pitää irroittaa ennen tappien poistoa? Ketju on vielä rattaalla eli otetaanko ratas ja ketju alas ennen kuin ohjurin tapit lähtevät?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3943
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: S124 230TE -91, Kannen irroitus apuja

Viesti Kirjoittaja tomant »

Larek kirjoitti:ketjun ohjurin tappien kanssa nyt kiikastaa, yritetty muutaman kerran omatekoisella ulosvetäjällä mutta tuloksetta. onko jokin pultti joka pitää irroittaa ennen tappien poistoa? Ketju on vielä rattaalla eli otetaanko ratas ja ketju alas ennen kuin ohjurin tapit lähtevät?
Tappi lähtee pitkällä M6-ruuvilla tai kierretangon pätkällä, kun laitat lohkoa vasten isomman holkin tai esim. M12-muttereita ja vahvan prikan. Ruuvi/tanko kierretään tappiin, sitten sitä pidetään paikallaan ja M6-mutterilla kiristetään prikkaa vasten. Tämä vetää tapin ylos. Huom. älä kierrä ruuvista, muiuten se katkeaa tapin sisään ja olet vielä isommassa pulassa, nimim. "kokemusta on".

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: S124 230TE -91, Kannen irroitus apuja

Viesti Kirjoittaja atlas »

Sitten tosi tiukoissa tapauksissa lämmitä kantta siitä tapin ympäriltä pillillä varovasti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Larek
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 13.07.2016 13:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 230TE -91, Kannen irroitus apuja

Viesti Kirjoittaja Larek »

kiitoksia avusta :clap: kansi on nyt pöydällä ja lähtee ammattilaisen hoiviin. oli muuten kovassa ne tapit siellä. odotellessa voikin jynssätä imusarjan puhtaaksi ja siivoilla moottori tilaa.
Vastaa Viestiin