W205 C-sarja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
lohipene
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.02.2016 19:12

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja lohipene »

Webaston toimivuudesta on ollut foorumilla puhetta ettei se lämmitäisi kuin sisätilan.Tuli aamusella testattua omassa W 205 2016 kyseessä on 183hp pensakone muuten kone lämpenee ja komeesti wepasto oli päällä 8min ja koneen lämpö näytti yli 80 c
audioman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 14.01.2012 09:31

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja audioman »

Tuo Webasto-juttu voi koskea jälkiasennettuja laitteita. Myös työkaverini kertovat tehdasasennetun Webaston lämmittävän heidän diesel-Mersunsa moottorin, ei pelkästään sisätilaa. Omaani en ole vielä kokeillut, kun ulkona on kesäkeli :)
C 300d A 4matic + Airmatic sedan 2019
ex C 220d A 4matic + Airmatic sedan 2016
ex C 220 CDI A sedan 2012
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Täällä olikin W205 -korimallin topicci jo.

Laitoin tonne uuden topicin kysymyksen, onko kellään kokemusta C 350 e hybridistä? Ehkä olis paremmin kuulunu tänne.

No kuitenkin:

Tilaus autosta on tekeillä. Onko vinkkejä, mitä varusteita C-sarjalaiseen kantsis ottaa?
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
audioman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 14.01.2012 09:31

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja audioman »

Oma C-Mersuni tuli 30Years Edition paketilla, johon tulin valinneeksi vielä Airmaticin, säilytystilapaketin, pohjapanssarin, metallivärin, touchpadin ja talvirenkaisiin R48-vanteet. Ohessa arvioni oman autoni varuisteista:
- Webasto (sisältyi pakettiin): omalla kohdallani melko tarpeeton, kun auto on hallissa sekä kotona ettää työpaikalla. Katsotaan, jos talvella tulisi lähdettyä jonnekin jossa auto seisoo pidempiä aikoja ulkona.
- Lämmitettävät tuulilasinpesu-suuttimet (sisältyi pakettiin): tuulilasi tuntuu kyllä puhdistuvan paremmin kuin tavallisilla suuttimilla.
- Peilipaketti (sisältyi pakettiin): sisäänkääntyvistä sivupeileistä en ole keksinyt olevan mitään iloa, mutta tummeneva tausta- ja sivupeili ovat hyviä pimeällä ajettaessa.
- 360 asteen peruutuskamera (sisältyi pakettiin): No joo. Onhan tämä hieno, mutta kyllä Mersun etu- ja takatutkilla pärjäisi aivan hyvin. Maku- ja tottumusasia.
- Airmatic: aivan ehdottoman hyvä varuste.Tämän avulla autosta tulee eräänlainen "salamaasturi" mökkitiellä, kun maavaraa voi napista lisätä pari senttiä. Lisäksi pidän siitä, että ajodynamiikka-asetukset todella vaikuttavat myös alustan ominaisuuksiin. 350e:n kohdalla Airmatic kuuluukin vakiovarusteisiin.
- Pohjapanssari: täydentää Airmaticin tuomia "maasto-ominaisuuksia".
- Touchpad: Hienon näköinen, mutta muuten lapsellisen oloinen ja hankalakäyttöinen.
- R48 -vanteet: Vakiovarusteena tulleet harmaat 80R -vanteet, joissa nyt on kesärenkaat, ovat minun silmissäni brilliant blue -metalliväriin yhdistettynä niin hienot, että harmittaa kun en ottanut talvirenkaita samoilla vanteilla. Mutta tämähän on tietysti makuasia.
C 300d A 4matic + Airmatic sedan 2019
ex C 220d A 4matic + Airmatic sedan 2016
ex C 220 CDI A sedan 2012
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

audioman kirjoitti:Oma C-Mersuni tuli 30Years Edition paketilla, johon tulin valinneeksi vielä Airmaticin, säilytystilapaketin, pohjapanssarin, metallivärin, touchpadin ja talvirenkaisiin R48-vanteet. Ohessa arvioni oman autoni varuisteista:
- Webasto (sisältyi pakettiin): omalla kohdallani melko tarpeeton, kun auto on hallissa sekä kotona ettää työpaikalla. Katsotaan, jos talvella tulisi lähdettyä jonnekin jossa auto seisoo pidempiä aikoja ulkona.
- Lämmitettävät tuulilasinpesu-suuttimet (sisältyi pakettiin): tuulilasi tuntuu kyllä puhdistuvan paremmin kuin tavallisilla suuttimilla.
- Peilipaketti (sisältyi pakettiin): sisäänkääntyvistä sivupeileistä en ole keksinyt olevan mitään iloa, mutta tummeneva tausta- ja sivupeili ovat hyviä pimeällä ajettaessa.
- 360 asteen peruutuskamera (sisältyi pakettiin): No joo. Onhan tämä hieno, mutta kyllä Mersun etu- ja takatutkilla pärjäisi aivan hyvin. Maku- ja tottumusasia.
- Airmatic: aivan ehdottoman hyvä varuste.Tämän avulla autosta tulee eräänlainen "salamaasturi" mökkitiellä, kun maavaraa voi napista lisätä pari senttiä. Lisäksi pidän siitä, että ajodynamiikka-asetukset todella vaikuttavat myös alustan ominaisuuksiin. 350e:n kohdalla Airmatic kuuluukin vakiovarusteisiin.
- Pohjapanssari: täydentää Airmaticin tuomia "maasto-ominaisuuksia".
- Touchpad: Hienon näköinen, mutta muuten lapsellisen oloinen ja hankalakäyttöinen.
- R48 -vanteet: Vakiovarusteena tulleet harmaat 80R -vanteet, joissa nyt on kesärenkaat, ovat minun silmissäni brilliant blue -metalliväriin yhdistettynä niin hienot, että harmittaa kun en ottanut talvirenkaita samoilla vanteilla. Mutta tämähän on tietysti makuasia.
OK, kun luin kokemuksia touchpadista, niin jätin sen poijes. Näköjään sulla samansuuntaiset ajatukset. Airmaticista en tota ominaisuutta tiennytkään, että saa nostettua tota maavaraa, hyvä vinkki. Ehkä toi pohjapanssari vois olla ok, mutta taitaa jäädä aika vähille vaikeemmat paikat. Varsinki takavetoselle...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
HJP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 28.11.2008 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja HJP »

Uusi W205-kuljettaja liittyy keskusteluun. Kahden W204 C 220CDI Farkun jälkeen kotipihaan eksyi vuoden vanha C200 T A. Varusteina mm:
- AMG Line Sisätilan ja ulkopuolen paketit
- Comand Online
- Panorama-kattoluukku
- 360 asteen kamera
- Kuljettajan istuimen muistitoiminto
- Easy-Pack
- Keyless start
- Sisustassa musta Artico-verhoilu sekä mustat avohuokoiset saarnilistat ja analoginen kello keskikonsolissa
- Säilytystilapaketti
- Peilipaketti
- Tunnelmavalaistus
- Tummennetut takalasit
- Kaistavalvontapaketti
- Takaistuinten turvapaketti
- PRE-Safe järjestelmä

Auto on nyt ollut alla noin kuukauden, ja se on herättänyt hieman ristiriitaisia tunteita:
+ Voimalinja on diesel-moottoreiden jälkeen mukavaa vaihtelua, ja auto siirtyy paikasta toiseen vaivattomasti ja mielestäni jopa kohtalaisella kulutuksella
+ Sisustan elementit ovat muotoilultaan erittäin hyvännäköisiä
- Sisustan laatu on kyllä laskenut W204:seen verrattuna: Eri puolelta kuuluvia nitinöitä ja napinoita on mielestäni enemmän kuin edellisessä vm. 2011 150tkm ajetussa 204:ssa
- Jostain keskikonsolin järjestelmästä (Thermatic tms) kuuluu ajoittain outo heinäsirkkamainen ääni vaikka auto seisoisi paikallaan
- Kuljettajan peili/ikkuna suhisee yli 70km/h nopeudessa, tämä vika taisi esiintyä jollain muullakin

Lisäksi uusien toimintojen käytettävyys on kyllä mennyt entisestä vaikeammaksi, tai sitten en ole vaan päässyt järjestelmään vielä sisälle:
- Collision prevention system pitää erikseen kytkeä pois päältä jokaisen käynnistyksen jälkeen (W204:ssa asetus jäi muistiin), ja järjestelmä varoittaa esim. liikennevaloissa edestä oikealle kääntyvistä autoista omaan makuuni turhan herkästi
- Start-stop -asento ei jää muistiin, eli jos S/S-järjestelmän sammuttaa Comfort-asennossa ja tämän jälkeen käyttää esim. Sport+ -asentoa hetken, niin palatessaan Comfort-asentoon S/S on jälleen kytkeytynyt päälle.
- Radiokanavan vaihtaminen esiasennettujen kanavien välillä onnistui W204ssa painamalla yhtä numeronäppäintä vaikka kesken navigoinnin. Nyt jos sen haluaa tehdä keskikonsolista, on ilmeisesti ensiksi poistuttava navigointitilasta painamalla Radio-nappia, ja sen jälkeen rullalla/touchpädillä selattava kunnes löytää oikean kanavan. Eli parhaimmillaan noin 15 napin painallusta/rullan kääntöä entisen yhden napin painalluksen sijaan.
- En ole vielä löytänyt valikosta kohtaa, jolla Comandin näytön saisi sammutettua (pois häikäisemästä) ilman koko järjestelmän sammuttamista. Osaako joku kertoa miten tämä onnistuu, W204:ssa ko. toimenpide onnistui SYS-valikosta erittäin helposti.

Talvivanteiden etsintä on käynnissä, oletteko kaikki hankkineet ne TPMS-antureiden kanssa? Järjestelmä pitäisi ilmeisesti kytkeä Starilla pois päältä jos anturit jättää asentamatta talvivanteisiin, joten itse taidan hankkia talvivanteet antureiden kanssa.
jols
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 02.05.2011 21:42

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja jols »

Ilmajousitus on kyllä erinomainen, sen kanssa ajodynamiikka-asetukset todella tuntuvat erilaisilta, kuten edellä jo Audioman mainitsikin. Minulla on nyt 19" rinkulat alla ja kun laittaa Sport+ -moodin päälle niin ei uskoisi farkku-Mersua mutkatiellä kuskaavan. Minulla oli noiden 19" vanteiden yhdessä TPMS-anturissa vikaa ja yllättäen se sotki sähköjä muutenkin, herjasi akusta, vaihteet meni manuaaliksi. Vaihdan todennäköisesti takaisin 17" 80R vanteisiin, ne sopivat tosiaan tuohon koriin ja minulla olevaan Tenorite Gray -väriin hyvin.

Hyviä varuisteita lisäksi Easy-Pack, Keyless, kääntyvät peilit, adaptiivinen vakkari. Comand on kehittynyt paljon, minulla ei ole ollut tarvetta sen sulkemiseen ja onhan siinä yötila, itse en sitäkään ole juuri käyttänyt. Tuon Comandin grafiikka on niin hyvä että monesti "surfailen" sillä ja etsin korvaavia reittejä ajon aikana ja mielenkiintoisia vaihtoehtoja on löytynyt!

Kaistavalvonnan saa näppärästi kojelaudan vasemmasta reunasta napista pois päältä, toisin kuin 204:ssä. Varashälyttimen sisätutkassa taas toisinpäin, ennen sai katon keskikonsolista tutkan pois päältä, nyt pitää mennä valikoiden kautta, eikä jää muistiin (koirat jäävät joskus autoon)
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14
Avatar
postimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: La 06.12.2003 16:06
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja postimies »

Minulla on ollut nyt tasan kuukauden ajossa C-coupe 200 Amg-Line-paketilla. Kilometrejä on tässä ajassa kertynyt vasta 1100km. Alla muutama huomio autosta:

- Ulkonäkö miellyttää omaa silmää. Ihastun auton ulkonäköön uudelleen ja uudelleen.
- 184hp moottori ei ole mikään raketti, mutta riittävä normaaliin autoiluun
- Etupenkit antavat hyvän ajoasennon. Takapenkin tilat ovat pienet, mutta perheautokäyttöön tätä ei meillä ostettu.
- Auton iso C-palkki on peittää näkyvyyden takaviistoon käännyttäessä. Kun käännyttävällä tiellä on ajokaistan vieressä polkupyöräkaista, saa olla tarkkana, ettei vahingossa aja pyöräilijän päälle. Tämä on kai varsin yleinen ongelma coupeissa, eli kauneudella on hintansa.
- Parking Assistantin käytössä oli alkuun opeteltavaa. Aluksi en ajanut autoani riittävän pitkälle viereisen auton rinnalle ja avustin ei kytkeytynyt päälle.
- Pysäköintitutkan äänet tulevat päälle vasta kun toinen auto on jo aivan ”iholla”. Valoilla auto varoittaa jo aikaisemmin. Kansainväliseltä MB-foorumilta luin, että Ruotsissa merkkihuollossa oli pystytty säätämään tutkat siten, että äänihälytys tulee jo samanaikaisesti merkkivalojen kanssa ja ääni tihenee kohteen lähestyessä. Veholla sanottiin alkuun, ettei muutos onnistu, mutta lopulta sieltä löytyi riittävästi tietoa, jotta muutos ohjelmistoon pystyttiin tekemään. Nyt tutkat toimii samalla logiikalla kuin esimerkiksi Audilla.
- Adaptiivinen kaukovaloavustin plus toimii yhden iltareissun perusteella hyvin. Lisää kokemuksia pitänee kerätä syksyn aikana.
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16
lohipene
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.02.2016 19:12

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja lohipene »

Tuulen suhinaa etuikkunoissa.Lueskelin tästä ongelmasta aikaisemmista kirjoituksista piti lähteä oikein testaamaan motarille jos vaikka kuuluisi ja suhiseehan se tosin vasta yli 120km nopeusissa.Kävin paikalisessa huolossa mainitsemassa ongelmasta,aika nopeesti tuli tuomio molemat etuikkunat vaihdetaan paksunpiin äänieristys laseihin tehtaan piikiin.Palvelu oli hyvää ja asianmukaista.Toinen asia mikä piti selvittää jos tilaa saksasta vanteet tarvike ilmanpaine vahdeilla koodaaminen maksaa noin 80e Jos kesällä vaihtaa taas kesäkumit missä om alkuperäiset niin taas olisi koodaaminen edessä.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja simosami »

Ostin eBay.de käytetyt paineanturit. 4 kpl, n.70€, ei tarvinnut koodata. Kaikki lähtivät toimimaan moitteetta.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

simosami kirjoitti:Ostin eBay.de käytetyt paineanturit. 4 kpl, n.70€, ei tarvinnut koodata. Kaikki lähtivät toimimaan moitteetta.
Sama homma.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
lohipene
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.02.2016 19:12

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja lohipene »

Sepä olisi hyvä jos ei tarteis koodata olen ajatellut tilata saksasta talvi vanteet. Tuli testattua venttiilit käytännössä kun oli uusi Eemeli koeajossa parin tunnin ajon jälkeen löysin naulan tieltä heti näytti rengaan josta ilma karkas eli systeemi toimi hyvin.Eemeli oli hyvin samankaltainen ajoltaan kuin minun w205 200 4-ematic 2016 eikä sisätiloissakaan mitään suurta eroa ole.
Maxijii
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 03.09.2016 23:00

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Maxijii »

lohipene kirjoitti:Tuulen suhinaa etuikkunoissa.Lueskelin tästä ongelmasta aikaisemmista kirjoituksista piti lähteä oikein testaamaan motarille jos vaikka kuuluisi ja suhiseehan se tosin vasta yli 120km nopeusissa.Kävin paikalisessa huolossa mainitsemassa ongelmasta,aika nopeesti tuli tuomio molemat etuikkunat vaihdetaan paksunpiin äänieristys laseihin tehtaan piikiin.Palvelu oli hyvää ja asianmukaista.Toinen asia mikä piti selvittää jos tilaa saksasta vanteet tarvike ilmanpaine vahdeilla koodaaminen maksaa noin 80e Jos kesällä vaihtaa taas kesäkumit missä om alkuperäiset niin taas olisi koodaaminen edessä.
Sopiiko kysyä missä liikkeessä tämä oli?

Nimittäin Hämeenlinnan Länsiautossa väitettiin että laseja ei missään tapauksessa vaihdeta. Suhinaongelma on todella paha omassa yksilössäni jo 80 km/h eteenpäin, Kiitos vastauksesta. 8)
W213 220d Premium business AMG
W205
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ti 25.03.2014 22:31

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja W205 »

Maxijii kirjoitti:
lohipene kirjoitti:Tuulen suhinaa etuikkunoissa.Lueskelin tästä ongelmasta aikaisemmista kirjoituksista piti lähteä oikein testaamaan motarille jos vaikka kuuluisi ja suhiseehan se tosin vasta yli 120km nopeusissa.Kävin paikalisessa huolossa mainitsemassa ongelmasta,aika nopeesti tuli tuomio molemat etuikkunat vaihdetaan paksunpiin äänieristys laseihin tehtaan piikiin.Palvelu oli hyvää ja asianmukaista.Toinen asia mikä piti selvittää jos tilaa saksasta vanteet tarvike ilmanpaine vahdeilla koodaaminen maksaa noin 80e Jos kesällä vaihtaa taas kesäkumit missä om alkuperäiset niin taas olisi koodaaminen edessä.
Sopiiko kysyä missä liikkeessä tämä oli?

Nimittäin Hämeenlinnan Länsiautossa väitettiin että laseja ei missään tapauksessa vaihdeta. Suhinaongelma on todella paha omassa yksilössäni jo 80 km/h eteenpäin, Kiitos vastauksesta. 8)
Kyllä niitä laseja vaihdetaan. Mulle vaihdettiin ekaan w205:seen n.vuosi sitten. Jenkeissä ainakin on tekninen bulletiini sitä varten. Kyllä sitä suhinaa sitten vaihdonkin jälkeen kuului muttei niin voimakkaasti.Jostain luin, että oven tiivisteet pitäis myös vaihtaa mutta en muista mistä sen löysin. Nyt on uusi W205 käytössä ja siihen tilasin jo tehtaalta äänieriste lasit. Yli 100 km/h tunnissa kun ajaa niin kuuluu suhinaa. Sattaa olla oven tiiviste. Käyn Veholla Airportissa.
lohipene
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.02.2016 19:12

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja lohipene »

Lasien vaihto tehdään mega-autossa ensiksi tehdään seuraavat toimepiteet .Ovien ja peilin säädöt sit tiivistelään saumat jos ongelma ei näillä korjaanu niin vaihdetaan etu lasit paksunpiin.Wepaston toimivuudesta tuli lisätietoa wepasto lämmittää ensisijaisesti sisätilat ja sitten mootorin eli molemmat lämpiää.
W205
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ti 25.03.2014 22:31

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja W205 »

postimies kirjoitti:Minulla on ollut nyt tasan kuukauden ajossa C-coupe 200 Amg-Line-paketilla. Kilometrejä on tässä ajassa kertynyt vasta 1100km. Alla muutama huomio autosta:
Nyt tutkat toimii samalla logiikalla kuin esimerkiksi Audilla.
- Adaptiivinen kaukovaloavustin plus toimii yhden iltareissun perusteella hyvin. Lisää kokemuksia pitänee kerätä syksyn aikana.
Tästä adaptiivisesta kaukovaloavustimisesta tuli yllättävä kokemus esille viime lauantain kaato sateessa. Automatiikka toimi hienosti siihen asti kun laitoin takasumuvalon päälle. Automatiikka putosi pois pelistä ja piti siirtyä manuaali hommiin. Aika erikoista.
Missä Vehossa koodasit tutkat? Pitänee tehdä omalle autolle sama.
Avatar
postimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: La 06.12.2003 16:06
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja postimies »

W205 kirjoitti: Missä Vehossa koodasit tutkat? Pitänee tehdä omalle autolle sama.
Omani itseasissa koodattiin kahteen kertaan. Ensimmäisellä kerralla ohjelmoitiin sekä etu- että takatutkia. Lopputuloksena oli se, että tutkat hälyttivät myös esim. liikennevaloissa kun pysähdyin edessä olevan auton taakse (D-päällä). Tämähän oli varsin ärsyttävää ja auto kävin uudelleen ohjelmoinissa. Tällöin etututkien asetukset palautettiin tehdasasetuksiin, mutta takatutkat hälyttävät myös äänellä jo kauempaa. Ihan siedettävä lopputulos. Ohjelmointi tehtii Herttoniemen Vehossa. Tunnustivat, että kyseessä on varsin uusi aihealue heillekin.
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16
lohipene
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.02.2016 19:12

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja lohipene »

Rengasmetelistä, onko kukaan löytänyt hiljaista kesärengasta nykyinen continental pitää aika meteliä vaikka kauppias sanoi rengkaan kuluessa hiljenee.Olen harkinut kesäkumien vaihtoa .Autona W205
hanspond
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 19.12.2015 16:59
Paikkakunta: Espoo

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja hanspond »

W205 kirjoitti: Automatiikka toimi hienosti siihen asti kun laitoin takasumuvalon päälle. Automatiikka putosi pois pelistä ja piti siirtyä manuaali hommiin. Aika erikoista.
Kyseessä on ns laajennettu sumuvalotoiminta, automatiikka siis toimii mutta erilailla.
Käyttökirjan kuvaus:
"Laajennettu sumuvalotoiminto
Laajennettu sumuvalotoiminto vähentää kuljettajaa häiritsevää häikäisyä ja parantaa ajoradan reunan valaisua.
Aktiivinen: Kun ajonopeus alittaa 70 km/h ja takasumuvalo kytketään päälle.
Ei aktiivinen: Jos ajonopeus ylittää aktivoimisen jälkeen 100 km/h tai takasumuvalo kytketään pois päältä."

Kai tuo sumuvalotoiminta on toimiva myös jossain tilanteessa sateella. Minulla ei vielä kokemusta automatiikasata sateella mutta kuivalla säällä tuntuu toimivan hyvin niin kaksikaistaisella tiellä kuin moottoritiellä. Valaistujen tieosuuksien osalla viive kaukovalojen kytkeytymiselle saisi tosin olla pienempi kun valaistu osuus loppuu, eli kaukovalon päälle ennen viimeistä valaisinpylvästä kuten Volvon S90:ssä.
EQC400 AMG -20
S205 200 4Matic -16
Audi Q5 -10
W205
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ti 25.03.2014 22:31

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja W205 »

hanspond kirjoitti:
W205 kirjoitti: Automatiikka toimi hienosti siihen asti kun laitoin takasumuvalon päälle. Automatiikka putosi pois pelistä ja piti siirtyä manuaali hommiin. Aika erikoista.
Kyseessä on ns laajennettu sumuvalotoiminta, automatiikka siis toimii mutta erilailla.
Käyttökirjan kuvaus:
"Laajennettu sumuvalotoiminto
Laajennettu sumuvalotoiminto vähentää kuljettajaa häiritsevää häikäisyä ja parantaa ajoradan reunan valaisua.
Aktiivinen: Kun ajonopeus alittaa 70 km/h ja takasumuvalo kytketään päälle.
Ei aktiivinen: Jos ajonopeus ylittää aktivoimisen jälkeen 100 km/h tai takasumuvalo kytketään pois päältä."

Kai tuo sumuvalotoiminta on toimiva myös jossain tilanteessa sateella. Minulla ei vielä kokemusta automatiikasata sateella mutta kuivalla säällä tuntuu toimivan hyvin niin kaksikaistaisella tiellä kuin moottoritiellä. Valaistujen tieosuuksien osalla viive kaukovalojen kytkeytymiselle saisi tosin olla pienempi kun valaistu osuus loppuu, eli kaukovalon päälle ennen viimeistä valaisinpylvästä kuten Volvon S90:ssä.
Kiitos tiedoista.Olisi pitänyt lukea tarkemmin ohjekirjaa kun ajan vaan niin vähän taajaman ulkopuolella pimeässä. Taisi olla 2 kerta 3 vuoteen. Aika outoa , että on ajateltu ihmisen ajavan alle 70 km/h huonossa kelissä. Saa olla todella huono keli. Sellaiseen olen vaan muutaman kerran törmännyt vuosien varrella. Ajoin aikanaan n, 40000 km vuodessa työajoa. Täytyy tulevana lauantaina seurata tätä automatiikkaa taas.
Avatar
Ile_S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 21.04.2016 19:23
Paikkakunta: Turku

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Ile_S »

Tervehdys!

Ehkä haullakin olisin löytänyt vastauksen, mutta kysyn nyt kuitenkin, että kuinka helposti foorumin väen autoihin on vaihdettu noita laminoituja sivulaseja, tiivisteitä jne. sen etuovien yläkarmien suhinan takia? Kiinnostaa kokemukset eritoten Turun Vehosta?
Edellinen S204 meni vaihtoon panoraamakaton metelin takia, ja kuuntelin siksi aika tarkalla korvalla uutta, mutta totesin että suhina on niin pientä, ettei häiritse liikaa, etenkin verrattuna edelliseen pirssiin. Sittemmin kun emännän kanssa porukalla lähdettiin ekan kerran ajamaan motaria, tämä totesi heti, että "no ainakaan tämä ei suhise enää stereona". Kun paluumatkalla vaihdettiin kuskia, totesin myös että hanttarin puoli suhisee enemmän. Autossa kun on vielä marraskuun loppuun takuuta, ajattelin että siihen voi tietysti vielä koittaa tehdä mitä tehtävissä on. Lähinnä siis kysyn sitä, että tarvitseeko olla massiiviset suhinat että asialle tehdään jotain, vai onko asia jo sellainen kampanja-tyyppinen, että korjataan jos vähänkin häiritsee?

- Ilkka
lohipene
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.02.2016 19:12

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja lohipene »

Minulla suhinan erottaa reippaassa moottoritie nopeuksissa se on rehellisesti sanottuna aika pientä mutta lasit menee vaihtoon ja saumat tiivistetään
lohipene
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.02.2016 19:12

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja lohipene »

Sivulasit vaihdettu suhinat hävisi.Kaupunki ajossa myös kanssa autoilijoiden meteli hävisi , Hyvällä pinnalla meze on todella äänetön.Jos viellä keksisi rengasmeteliin karkealla pinnalla jonkin lääkkeen niin hyvä olisi,Kiitokset viellä mega-autoon Lahden toimipisteeseen
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

lohipene kirjoitti:Jos viellä keksisi rengasmeteliin karkealla pinnalla jonkin lääkkeen niin hyvä olisi
Kapeeta ja korkeeta kitkaa alle, niin hyvä tuloo.
Ollappa vielä nykypirsseissä 175/80-14 rengaskoko :D
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
Ile_S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 21.04.2016 19:23
Paikkakunta: Turku

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Ile_S »

Kiitoksia vastauksista tuohon suhina-asiaan! Täytyy itse asiassa tarkentaa vielä sen verran, että suostutaanko tätä tekemään myös tuontiautoihin, joissa on tehdastakuu voimassa? Vai onko suhtautuminen nuivempaa?

- Ilkka
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

Harmillinen tuo suhinaongelma ja hienoa, että maahantuojat ovat ottaneet auttavaisemman asenteen tämän suhteen. Oma ei suhise ja normaalikin ilmavirran liike korin pinnoilla on melkein kuulumaton aina kotimaisten nopeusrajoitusten puitteissa. Saksassa ilmavirran äänet alkoivat kuulumaan selkeämmin noin 160km/h vauhdissa ja, jos jossain tilanteessa jotain kuuluukin, niin selvimmin sivutuulessa (vasemmalta oikealle).

Rengasmelu ei ole valtava, mutta karkealla tiellä sen huomaa. Onneksi melu on melko lineaarinen nopeuden suhteen, eli se on varsin vaimea maantienopeuksiin saakka. Renkaana Contin SportContact 5.

Nyt kun on tullut iltaisin pimeää, niin olen saanut kokeilla noita ILS+ valoja - on ne mainiot! Vastaantulijoiden ja motarilla ohi menevien tunnistus toimii nopeasti ja edellä menevän varjostus on suorastaan hauskaa valoshowta katsella. Tuntuu, että valoissa olisi kolme perusasetusta: lyhyet, välivalot ja pitkät. Motarivaloina on välivalot ja täysiä pitkiä varjostetaan edellä menevän kanssa niin, että puut loistaa korkealle, mutta varjo seuraa edessä olevaa autoa jopa kaarteissa. Aika hieno systeemi!
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
W205
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ti 25.03.2014 22:31

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja W205 »

lohipene kirjoitti:Minulla suhinan erottaa reippaassa moottoritie nopeuksissa se on rehellisesti sanottuna aika pientä mutta lasit menee vaihtoon ja saumat tiivistetään
Vaihdettiinko sulle myös oven tivisteet? Mulla on 4 kk vanha w205 ja siihen tilasin tehdas laminoidut lasit mutta suhinaa kuuluu edelleen alkaen n.90 km/h. pitänee mennä kyselemään uusia oven tiivisteitä.Tästä suhinasta on netti pullollaan valituksia. Jollei tiivisteet ja ikkunavaihdot auta niin tehdas sanooe, ettei mitään ole tehtävissä. Aika nuivaa suhtautumista. Ei tämän hintaluokan autossa saisi kuulua tuulensuhinoita. Taitaa olla väärin suunniteltu kori.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

W205 kirjoitti:Ei tämän hintaluokan autossa saisi kuulua tuulensuhinoita.
Niin missä hintatasossa niitä saa kuuluakaan - viikko taakse ajelin vrk 90t€:n F-Pace Jagella ja kun rengasäänet poistui motarilla sileällä uudella asfaltilla, niin alkoi kuulua suhinaa A-pilareiden suunnalta.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
lohipene
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 11.02.2016 19:12

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja lohipene »

Ensinmäisenä huolto säätää peilin ja oven jos ei auta sitten vaihdetaan sivulasit ja joku lisätiiviste.Huololla oli selkeä ohjeet kuinka toimii.
W205
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ti 25.03.2014 22:31

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja W205 »

taky kirjoitti:
W205 kirjoitti:Ei tämän hintaluokan autossa saisi kuulua tuulensuhinoita.
Niin missä hintatasossa niitä saa kuuluakaan - viikko taakse ajelin vrk 90t€:n F-Pace Jagella ja kun rengasäänet poistui motarilla sileällä uudella asfaltilla, niin alkoi kuulua suhinaa A-pilareiden suunnalta.
Taitaa olla nyky autojen riesa.
Vastaa Viestiin