Eli kyseessä on w124 300dt -91. Autoon vaihdoin om606 420tkm ajetun turbokoneen ja syöttöpumppuna toimii om603 mynä 7mm tasapäisillä elementeillä. Pumpun asensin 16eykk. Öljykorkki pois ja pyöritin konetta niin kauan, että nokan rattaan pieni piste tuli näkyviin. Siitä pyöritin sen verran eteenpäin, että kampiakselilla oli lukema 16eykk. Tällöin nokkarattaan piste on n. klo8 kohdalla
Ongelmana on, että auto ei käynnisty. Ei edes lupaa. Pari 100ah akkua pyöritetty jo. Tankki 3/4 täynnä, uusi pa esisuodatin ja pääsuodatin. Hehkut mitattu ja ne ovat 0.9ohm eli ilmesesti ok? On startattu suutinputket löysällä ja suuttimille asti tulee polttoaine. PA suodatin on täynnä. Ajattelin, että onkohan vika ajoituksessa? Itse koneessa ei ole vikaa, ostin koko väyrysen tekniikanluovuttajaksi ja sillä ajoin 250km ostopaikalta kotiin. Toimi hyvin.
Seuraavaksi katsoin todellisen ruiskutusennakon. Otin pumpun päältä ykkösen polttoaineputken pois ja pyöritin konetta kaasuvipu pohjassa. Polttoaineen pinta nousee, kun kampiakselin astemerkit osoittavat alaspäin

Eli 16eykk kampuralla on juuri vastakkaisella puolella (180astetta pielessä) siihen kampiakselin merkkiin nähden. Eikö mynän pumpuilla asennuksessa käytettävä ennakko ja todellinen ennakko ole samat? Eli todellisen ennakonkin pitäisi olla tuo 16eykk? Tuliko tuo pumppu nyt kuitenkin asennettua väärälle kierrokselle
