Jaahas, tämä vika taisi korjaantua laturin jännitteensäätimen vaihdolla, vanha olikin jo aika finaalissa.
Ennen -88 valmistetuissa airbag-systeemeissä on erilliset "voltage transformer" ja "reserve power unit" joiden tarkoitus on antaa airbag-ohjainlaitteelle 12V, vaikka jännite laskisi tai virta katkeaisi kolarissa ennen bagin laukeamista. Ennen -88 valmistettuja autoja systeemi testataan MB airbag-testerillä 10-napaisesta pistokkeesta, joka sijaitsee 126:ssa apukuskin jalkatilassa.
Ilmeisesti omassa autossa tämä varavirtasysteemi on heikko, sillä akku on kunnossa ja latausjännite oli ainoastaan hieman tavallista matalampi. Lampun ei tulisi syttyä niin herkästi. Pääasia että se kuitenkin sammui!
W126 ja RS valo
Re: W126 ja RS valo
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: W126 ja RS valo
Itseltäni tuo vika jäi selvittämättä. En kyllä tuolta apparin jaloistakaan tuollaista pistoketta aikoinaan löytänyt. Auto ei enää ole minulla, joten tuo jääkin osaltani selvittämättä.Häksä kirjoitti:Jaahas, tämä vika taisi korjaantua laturin jännitteensäätimen vaihdolla, vanha olikin jo aika finaalissa.
Ennen -88 valmistetuissa airbag-systeemeissä on erilliset "voltage transformer" ja "reserve power unit" joiden tarkoitus on antaa airbag-ohjainlaitteelle 12V, vaikka jännite laskisi tai virta katkeaisi kolarissa ennen bagin laukeamista. Ennen -88 valmistettuja autoja systeemi testataan MB airbag-testerillä 10-napaisesta pistokkeesta, joka sijaitsee 126:ssa apukuskin jalkatilassa.
Ilmeisesti omassa autossa tämä varavirtasysteemi on heikko, sillä akku on kunnossa ja latausjännite oli ainoastaan hieman tavallista matalampi. Lampun ei tulisi syttyä niin herkästi. Pääasia että se kuitenkin sammui!