Vaimennin asiaa katsastuksessa
Vaimennin asiaa katsastuksessa
.
Viimeksi muokannut w203mersu, Ti 15.11.2016 09:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w203 270Cdi
- mlowner
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ti 06.04.2010 18:56
- Paikkakunta: 4-tie akselilla Helsinki-Jyväskylä
Re: Vaimennin asiaa katsastuksessa
Väittäisin, että tyhjä katti aiheuttaa sen verran heittoa, et ei mee läpi... Varma en osaa olla.
Kolmannen polven Mersumies, vauvasta asti mersun Dieselin raksutusta kuunnellut ja sitä rakastanut. Nykyään intohimoinen Star-Harrastaja. Kaapelit löytyy kaikenikäiseen kalustoon, valistuneita arvauksia tarjolla 4-tien varrella akselilla Jyväskylä - Helsinki.
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
Re: Vaimennin asiaa katsastuksessa
Juu bensa-autoissa kyllä, mutta dieselsavutusmittaus ei kyllä tiedä mitään siitä, onko katalysaattori paikallaan vai ei, ja muita päästöjä dieseleille ei mitata. Eli kyllä, paikallaan pitää olla katalysaattorilta näyttävä laite, mutta katsastuksessa ei ole käytännössä keinoja selvittää, onko se tyhjä pönttö vai toimiva katalysaattori. (Tiedän ainakin yhden Mercedes-Benzin merkkikorjaamon, joka omatoimisesti ehdotti asiakkaalle, että poistetaan C 270 CDI:n katalysaattorista sisukset, ja taisivat ne sen sitten lopulta toteuttaakin, tosin siitä en ole ihan varma.)mlowner kirjoitti:Väittäisin, että tyhjä katti aiheuttaa sen verran heittoa, et ei mee läpi... Varma en osaa olla.
En ole kyllä myöskään ikinä kuullut, että vaimentimien määrällä olisi jotakin merkitystä katsastuksen kannalla. Vaimennuksen määrällä on merkitystä siinä mielessä, että pakoääni ei saa olla liian kova (siihen on varmaan jotain mitattavia raja-arvojakin olemassa), mutta voisin kuvitella, että sekin asia tulee vastaan lähinnä turbottomien autojen kanssa silloin, kun vaimenninta ei ole joko lainkaan tai sitten vaimennin on sellainen, joka ei käytännössä vaimenna ensinkään. Yksi asiallinen vaimennin turbodieselissä kyllä riittää (ainakin useimmissa tapauksissa) heittämällä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Vaimennin asiaa katsastuksessa
Dieselistä jossa ei ole DBF:ää voi tyhjentää katalysaattorin, ei aiheuta ongelmia katsastuksessa.
Pakoputkisto taitaa olla jostain vuodesta alkaen tyyppihyväksytty kyseisen auton kanssa (miten se nyt menikään ?) jolloin vaimentimen poistaminen voi aiheuttaa ongelmia jos on tarkka katsastusmies.
Ei taida olla kuin yksi vaimennin tuossa autossa ... ja kaksi kattia.
Pakoputkisto taitaa olla jostain vuodesta alkaen tyyppihyväksytty kyseisen auton kanssa (miten se nyt menikään ?) jolloin vaimentimen poistaminen voi aiheuttaa ongelmia jos on tarkka katsastusmies.
Ei taida olla kuin yksi vaimennin tuossa autossa ... ja kaksi kattia.
wiimax.fi
Re: Vaimennin asiaa katsastuksessa
Mun vanhassa väykyssä (200cdi) ei ollu mitään vaimenninta putkessa johonki 5vuoteen. Leimalle se meni läpi aina suorallaputkellakin kunhan oli vaan nuo tyhjät kattipöntöt paikallaan.
W210 E320cdi
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Re: Vaimennin asiaa katsastuksessa
Muistaakseni vuodesta 1998 eteenpäin pitää olla tyyppihyväksytty putkisto. Kaikki katsurit ei toki tarkista tai puutu asiaan mutta huonolla tuurilla voi narahtaa.
________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1510
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Vaimennin asiaa katsastuksessa
No tuo raja on liukuva, eli voi olla jo aiemmassakin autossa, jos sille on haettu e-hyväksyntä kokoautona. Usein näin tehtiin, jos tiedetttiin että malli menee varmasti samanlaisena 98 eteenpäinkin.
Eli jep, joka osassa pitää olla e-leima, ja jos setä epäilee modatuksi esim äänen perusteella, niin kaiveleepi netistä kuvan millainen putkiston kuuluu olla näöltään.
Itselleni kerran tapahtunut, ei siis mahdoton todennäköisyys.
Eli jep, joka osassa pitää olla e-leima, ja jos setä epäilee modatuksi esim äänen perusteella, niin kaiveleepi netistä kuvan millainen putkiston kuuluu olla näöltään.
Itselleni kerran tapahtunut, ei siis mahdoton todennäköisyys.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...