C 36 vm.95-97

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juhana
Valvoja
Valvoja
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 07.07.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

C 36 vm.95-97

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Tere,

kyselenpä tässä tuunauspuoleltakin mahdollisia näkemyksiä C 36:sta, onko ratin takana olleita tai omistavia? Kiinnostais kovasti tietää missä määrin se 280hp:ta tuntuu kuskista :wink:

Mutta noin muuten, minkähänlaista se joskus ois upgreidata 24-tappinen tuollaiseen, Saksanmaallahan niitä on muutamia ihan kivasti maustettuja vapailla markkinoilla...?

t. Juhana
W204 C180 Kompressor AMG Sport -10
Ex. W164 ML 420 CDI AMG Sport -08
Ex. W203 C32 AMG -01
Ex. W204 220 CDI T Avantgarde -08
Ex. W170 SLK 230 Kompressor -00
Ex. W202 C280 -94
Ex. W208 CLK 320 Sport
Ex. W208 CLK 230 Kompressor Sport
Ex. W210 E50 AMG -96/97
Ex. MB300CE 24V.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Jakke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 28.04.2004 00:30

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Itse omistin tuollaisen vajaan puoli vuotta. Toin Saksasta -04, vm.-96 ja aj.110tkm.

Kokemukseni mukaan, todella mahtava auto! Harmittaa vaan kun jouduin sen myymään. Auto ei ollut käyttööni sopiva, koska siihen ei saa vetokoukkua. Olisi ehkä kannattanut jättää kuitenkin myymättä ja jättää "harrasteautoksi"...

Auto on todella hyvä ajaa. Kulkee sukkasilleen kaupungissa ja kuin juna vielä lähes 270km/h mittarissa. Kohtuullisen hiljainen auto jopa renkailla, jotka minulla oli(leveät ja kovat). Alusta ei ole kivireki, mutta täysin myös rata-ajoon sopiva. Jarrut on täysin rata-ajoon sopivat. Ajoin omalla autollani Kemoralla ajan 1.26 luistonestolla, jota ei saanut kytkettyä pois päästä, ja joka hidasti ajoa luultavasti pari sekuntia/kierros. Auto oli radalla yhtä nopea kuin kaverini endurance saloon kilpa-auto. C36:ssa oli sama teho/paino-suhde ja paremmat jarrut.

Koska kulutuksesta jauhetaan aina tällaisen auto kohdalla niin ainakaan minun auto ei ollut "juoppo" missään tilanteessa. 8-10 l/100km maantiellä ja keskikulutus 12-14litraa. Ei siis ollenkaan paljon 3.6litran kutoskoneelta. Tuon rata-ajoreissun jälkeen 200km:n keskikulutus oli 14.6 l/100km (sis. matkat Kokkolasta Kemoralle ja rata-ajon n.10kierrosta)

Tuo 280hv ei ole mitenkään paljon, mutta kun autossa on todella hyvä AMG:n ns. "nopeavaihtolaatikko", eikä auto ole painava, niin kiihtyvyys on hyvällä mallilla.

Tuningia tuollaiseen autoon ei saa tehdä. Se on todella harvinainen AMG-malli, tarpeeksi hieno ja näyttävä jo tuollaisenaa, joten miksi sitä pitäise "tuunaamalla" pilata!?!? Alkuperäinen C36 on jo lähes keräilyharvinaisuus ja hinnan se pitää varmasti paremmin, jos säilyttää auton täysin alkuperäisenä! (tosin vain minun mielipide)

Kaikkineen suosittelen, jos ei tarvitse kärryä koskaan vetää, tai on toinen auto siihen hommaan!
Viimeksi muokannut Jakke, Su 13.01.2008 07:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

Jakke kirjoitti: Kulkee sukkasilleen kaupungissa ja kuin juna vielä lähes 270km/h mittarissa.
eikös noissa ole nopeus rajoitettu 250km/h :?:
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Viesti Kirjoittaja vähis »

JuhaE kirjoitti:
Jakke kirjoitti: Kulkee sukkasilleen kaupungissa ja kuin juna vielä lähes 270km/h mittarissa.
eikös noissa ole nopeus rajoitettu 250km/h :?:
Ja sehän on tehty ohitettavaksi. :D
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

Jakke kirjoitti:. Auto ei ollut käyttööni sopiva, koska siihen ei saa vetokoukkua.
Valmistaja ei tosiaan suosittele vetokoukun asennusta.
Alustassa on kuitenkin reiät joihin saa koukun kiinni, mutta levikkeiden takia koukku ei mahdu. Tai mahtuu jos leikkaa ämpärin kokoisen reiän siihen takalevikkeeseen.

Itse olisin kanssa kaivannut omaani vetokoukkua, mutta kun on toi AMG levikesarja niin ei viitsi tehdä "kauneusleikkausta" takapuskuriin/levikkeeseen.

ohjekirja sanoo että jos on levikesarja niin autoon ei voi asentaa vetokoukkua.

Harkitsin kesällä C-43 tuontia suomeen, mutta budjetti ei antanut myöden. Hakusessa oli -99 tai -00 vähän ajettu, mutta niissä on vielä aika paljon hintaa.
Joten päädyin tähän "karvalakki" malliin
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

vähis kirjoitti:
JuhaE kirjoitti:
Jakke kirjoitti: Kulkee sukkasilleen kaupungissa ja kuin juna vielä lähes 270km/h mittarissa.
eikös noissa ole nopeus rajoitettu 250km/h :?:
Ja sehän on tehty ohitettavaksi. :D
Kerrotko miten :?:
Kerro samalla miten luiston eston saa pois :?:
MaQe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 07.06.2004 00:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MaQe »

Tuo 280hv ei ole mitenkään paljon, mutta kun autossa on todella hyvä AMG:n ns. "nopeavaihtolaatikko", eikä auto ole painava, niin kiihtyvyys on hyvällä mallilla.
Onko kaikki AMG mallit automaatteja vai löytyykö myös manuaaleja? Tehoja tämä omakin kauppakassi tarvisi, mutta jostain pitäis saada laatikko joka tykkää nopeammista vaihdoista.. ja tuo automaatti ei ole oikein hyvä raskaan Trailerin vetoon 8)
[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

MaQe kirjoitti: Onko kaikki AMG mallit automaatteja vai löytyykö myös manuaaleja? Tehoja tämä omakin kauppakassi tarvisi, mutta jostain pitäis saada laatikko joka tykkää nopeammista vaihdoista.. ja tuo automaatti ei ole oikein hyvä raskaan Trailerin vetoon 8)
Kaikki AMG:t on automatteeja, toivottavasti en puhu läpiä päähäni.
Tosiaan tehoo tarttis saada hiukan lisää tännekkin.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Viesti Kirjoittaja vähis »

JuhaE kirjoitti:
vähis kirjoitti:
JuhaE kirjoitti:
Jakke kirjoitti: Kulkee sukkasilleen kaupungissa ja kuin juna vielä lähes 270km/h mittarissa.
eikös noissa ole nopeus rajoitettu 250km/h :?:
Ja sehän on tehty ohitettavaksi. :D
Kerrotko miten :?:
Kerro samalla miten luiston eston saa pois :?:
No minä en niin tekninen kaveri ole että saisin sen poistettua,mutta koska se on osattu rajottaa ja ilmeisesti elektroonisesti niin saadaanhan se varmaan ohitettuakin/poistettua se rajoitus.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Jakke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 28.04.2004 00:30

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Mun C36 otti mittariin lähes 270km/h ennen rajoittimen tuloa peliin. Tuolloin todellinen nopeus on n.255km/h. Nopeudenrajoittimen saa kytkettyä pois, tai siihen saa ohittimen, mutta C36:n välitykset eivät riitä vakiorengaskoolla kuin n. 285km/h mittarinopeutta...
Viimeksi muokannut Jakke, Su 13.01.2008 07:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Jakke kirjoitti:Mun C36 otti mittariin lähes 270km/h ennen rajoittimen tuloa peliin. Tuolloin todellinen nopeus on n.255km/h. Nopeudenrajoittimen saa kytkettyä pois, tai siihen saa ohittimen, mutta C36:n välitykset eivät riitä vakiorengaskoolla, kuin n. 285km/h mittarinopeutta...
Kuka noin hidasta kaaraa kehtaa edes omistaa... :wink:
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
MaQe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 07.06.2004 00:40
Paikkakunta: Oulu

Bongattu tuonti C36 myynnissä Oulussa

Viesti Kirjoittaja MaQe »

Bongattu tuonti C36 myynnissä Oulussa www.nissila.fi
[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: Bongattu tuonti C36 myynnissä Oulussa

Viesti Kirjoittaja Hokke »

MaQe kirjoitti:Bongattu tuonti C36 myynnissä Oulussa www.nissila.fi
Aika suolaisen hinnan on poijjaat laittaneet, verrattuna mitä muut on pyytäny.
Mobilessa tuollaiset maksaa noin 10-13 tuhatta eeroo, tullin sivulta veroja on noin 5-7 tuhatta eeroo. eli "täytyyhän matka rahat saada" ja "makkaraa leivän päälle"

Tuntuu siltä että näitä AMG mersuja tuodaan hyvän provikan toivossa.

Hieman OT mutta kun katselee noita tullin tilastoja niin suurin osa autoista on tuotu myyntiin ja nimenomaan haarukoitu mallit ja autot niin että niistä saadaan maksimoitua mahdollisimman hyvä hinta. (jos olisin jobbari niin näin minäkin tekisin). Mutta juju tässä ajatuksessa on se että miten tämä vääristää autojen hintakehitystä, joihin tulli taasen vertaa määrätessään veroja.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Avatar
mk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 01.02.2004 14:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja mk »

Niin mun auto se ZIV-360 on. Auto on kiva peli ja kelaa mittariin tosiaan sen 285 kmh. Se että hinta ei ole se halvin, johtuu siitä että auto ei ollut se saksan halvin vaan se parempikuntoinen ja huoltohistorialla. Vero ei ole todellakaan luokkaa 5 -7 tuhatta , vaan 7-9 tuhatta. Näin ainkin omalla kohdallani. Auton tuontiin tulee kuluja , jos itse lähtee niitä metsästämään noi 1000 eeroa ja viikko siinä menee, eli viikon tulot meneteään. Toin aikaisemmin samanlaisen, mutta se ei ollut se paras vaan se halvin, ja sen huomasi. Möin pois ja ostin sen hyvän . Elämäntilanteen muutoksen johdosta kilometrejä tulee ja rahaa ei tule tarpeeksi ja siksi on myynnissä.
Todellisia ostajia on harvassa, eli niitä jotka osisivat arvostaa sitä, eivätkä vetäisi sillä paskarinkiä grillin ympäri.
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Itse osaisin arvostaa, mutta pelimerkit ei toudellakaan riitä :cry:
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

mk kirjoitti:...Todellisia ostajia on harvassa, eli niitä jotka osisivat arvostaa sitä...
Tämä on valitettavan totta kaikkien hiukankin erikoisempien autojen kohdalla Suomessa. Paljon löytyy renkaanpotkijoita, mutta aika harvassa ovat ne jotka ovat valmiit maksamaan hienosta autosta käyvän hinnan.

Ottaen huomioon, kuinka opettavaan sävyyn suurin osa ostajakandidaateista vielä raportoi edellämainittuja Saksan halvimpia hintoja, ihmettelenkin miksi renkaita edelleen käydään potkimassa Suomessakin. Eikö kannattaisi käydä hakemassa ne halvat loisoyksilöt pois Keski-Euroopan autoparatiisista?

Vai onko sittenkin, ettei tuumasta uskalleta käydä toimeen ja muutama tonni siitä, että auto on jo Suomessa onkin todellisuudessa aivan oikeutettu korvaus jonkun näkemästä vaivasta?
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
MaQe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 07.06.2004 00:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MaQe »

Itse kävin koeajamassa tuon Oulussa olevan C36:n ja mielestäni tuo hinta ei ole kohtuuton ko. yksilöstä, kyllä rahaa palaa pahempiinkin asioihin. Automaatti ja nahkasisusta eivät ole koskaan olleet mieleeni, joten noiden molempien hyväksyminen olisi vaatinut että autossa olisi ollut enemmän "sitä jotain" verrattuna omaani.

Automaattia rakastavalle ja pääsääntöisesti rauhallisesti ajavalle AMG on loistopeli. Jos tuohon trailerin vetoon löytyy joskus sopiva asuntoauto, niin automaatin käytön opettelukaan ei mahdottomalta itsestäkään tuntuisi. Alustaltaan tuo C36 oli hieman jämäkämpi kuin omani, mutta yllättävän pieniä erot ovat normaalinopeuksissa. Toki moottoritiellä tuli kokeiltua miten 80 vauhtia ajavasta autosta pääsee ohi ja kuinka helposti jyrkästä rampista pääsee kiihdyttämään ja täytyy sanoa että noissa tilanteissa eron omaan autooni huomasi.. mutta jäi harkintaan.
[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Tuossa meikäläisen ohjekirjassa joka käsittää vuosimallit -98-2000 kerrotaan sellaista, että AMG versioon ei saa laittaa vetokoukkua. On varmaankin liikaa tehoja ja liikaa lähtöjä, niin auton rakenteet eivät kestä enää perävaunun vetämistä. :roll:
MaQe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 07.06.2004 00:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MaQe »

petri.n kirjoitti:Tuossa meikäläisen ohjekirjassa joka käsittää vuosimallit -98-2000 kerrotaan sellaista, että AMG versioon ei saa laittaa vetokoukkua. On varmaankin liikaa tehoja ja liikaa lähtöjä, niin auton rakenteet eivät kestä enää perävaunun vetämistä. :roll:
Hmm.. tuohon olen törmännyt tosiaan kesympienkin tapausten kohdalla :? Esim. Skoda Fabia RS jäi kauppaan siksi ettei sillä saa vetää mitään ja koukulle on usein käyttöä myös kakkosautossa.
[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
kirppu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: To 30.10.2003 16:05
Paikkakunta: Oulu

Re: Bongattu tuonti C36 myynnissä Oulussa

Viesti Kirjoittaja kirppu »

Hoo Moilanen kirjoitti:
MaQe kirjoitti:Bongattu tuonti C36 myynnissä Oulussa www.nissila.fi
Näytti eilisen lehti-ilmoituksen perusteella tuo Oulun C36 pudottaneen hintaa kolmella tonnilla. Eli nyt 27k€.
Vastaa Viestiin