om642 tehot hukassa
om642 tehot hukassa
Hankin tuommoisen noin 245000km ajetun 4maticin joka on lastutettu ja saksan rekisteriotteessa on ilmoitettu tehoiksi 198kw
Turbo lähtee mukaan vasta noin 2800 kierroksesta ja tuntuu että noin 100hp on tuosta hukassa (ihan pers tuntumana).
Autoon vaihdettu jo tuo imuläppien säätömoottori kun se antoi aikaisemmin herjaa ja oli jumissa, nyt läpät liikkuu, mutta auta ei piristynyt toivotusti.
Polttoaineen kulutuskin aikalailla koholla, eilen 450km matkalla 8,6l /100km normaalissa reippaassa ajossa.
Onko ajatuksia mistä tuota kannattaisi lähteä selvittämään tai löytyykö joltain apuja vian etsinnässä?
Auto siis: w211-06 e320cdi om642 4matic
Vikakoodeja ei ole joista tuo selkenisi.
Turbo lähtee mukaan vasta noin 2800 kierroksesta ja tuntuu että noin 100hp on tuosta hukassa (ihan pers tuntumana).
Autoon vaihdettu jo tuo imuläppien säätömoottori kun se antoi aikaisemmin herjaa ja oli jumissa, nyt läpät liikkuu, mutta auta ei piristynyt toivotusti.
Polttoaineen kulutuskin aikalailla koholla, eilen 450km matkalla 8,6l /100km normaalissa reippaassa ajossa.
Onko ajatuksia mistä tuota kannattaisi lähteä selvittämään tai löytyykö joltain apuja vian etsinnässä?
Auto siis: w211-06 e320cdi om642 4matic
Vikakoodeja ei ole joista tuo selkenisi.
Re: om642 tehot hukassa
Ekaksi vaihtaisin ilmanputsarit, jos et ole vielä niitä vaihtanut. Om642 ne menee tukkoon tosi helpolla.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Re: om642 tehot hukassa
TErve
Putsarit on uusittu ja perushuollot tehty.
Putsarit on uusittu ja perushuollot tehty.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: om642 tehot hukassa
Ilmamäärämittari seuraavaks, savuttaako? Jos haluat vaihdella arpapelinä osia niin vaihtele pois mutta letkunpäähän kii niin voi päästä ehkä hieman halvemmalla.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: om642 tehot hukassa
ei savutakkaan, eilen kävi piuhan päässä bosch esitroncilla ei löytynyt semmoista syytä josta tuo voisi johtua
Re: om642 tehot hukassa
Mahtaakohan ko. autossa tuon lastutuksen myötä olla egr käytössä ja onko huikkasloukku paikoillaan vai ei....
Noilla tiedoilla voisi varmaan rajata tietyt viet pois.
Noilla tiedoilla voisi varmaan rajata tietyt viet pois.
Re: om642 tehot hukassa
testerin mukaan auto on edellisen kerran polttanut hiukkas suodattimen 47000km kohdalla. Tosin vastapaineet suodattimen kohdalla 8mbar eli ei kait tuokaan tuolla vaikuta.
Voisiko tuosta päätellä että on poistettu?
Voisiko tuosta päätellä että on poistettu?
Re: om642 tehot hukassa
Käytettiin auto piuhan päässä tänään.
Egr ja hiukkasloukku on yhä toiminnassa ja hiukkasloukkukin toiminut edellisen kerran 120km sitten.
Ahdot ei nouse riittävän korkealle ja polttoainettakin tuo saa liian vähän (paitsi että kulutus yhä yli 8l/100km), ilmamassa mittarit antaa vähän eri arvoja?
Mutta kaikki on periaatteessa toleranssissa, eli ei anna vikakoodia mistään.
Testailujen lopuksi katsoin vielä uudelleen jakoketjun kiristintä ja nyt tuo reikä näkyi selvästi. Voiko jakoketjun venymä aiheuttaa kaikki nuo oireet, ja tehottomuuden?
Jakoketjun vaihtaminen ei aiheuta henkistä ongelmaa yhtä pahasti kun satunnaisten anturien vaihtaminen, kun tästä olisi tarkoitus rakentaa pitempiaikainen ajokki.
Egr ja hiukkasloukku on yhä toiminnassa ja hiukkasloukkukin toiminut edellisen kerran 120km sitten.
Ahdot ei nouse riittävän korkealle ja polttoainettakin tuo saa liian vähän (paitsi että kulutus yhä yli 8l/100km), ilmamassa mittarit antaa vähän eri arvoja?
Mutta kaikki on periaatteessa toleranssissa, eli ei anna vikakoodia mistään.
Testailujen lopuksi katsoin vielä uudelleen jakoketjun kiristintä ja nyt tuo reikä näkyi selvästi. Voiko jakoketjun venymä aiheuttaa kaikki nuo oireet, ja tehottomuuden?
Jakoketjun vaihtaminen ei aiheuta henkistä ongelmaa yhtä pahasti kun satunnaisten anturien vaihtaminen, kun tästä olisi tarkoitus rakentaa pitempiaikainen ajokki.
Re: om642 tehot hukassa
Ongelmat ei johtune jakoketjusta, mutta tosiaan vaihda(ta) ihmeessä kun noin venynyt.
wiimax.fi
Re: om642 tehot hukassa
voikos tuo ketjun venyminen ylipäätään aiheuttaa mitään tuommoisiin arvoihin vaikuttavia asioita?