w210 perä w124:seen?
w210 perä w124:seen?
Omassa 124 300dt:ssä perä ääntää niinkuin on vissiin tapana.
Katselin että väykyn 2.65 perän saisi Saksasta alta 100€ kun vastaava w124:sen perä maksaa 700-900€ jos sattuu löytymään äänetön.
Päällepäin nuo näyttävät samalta eli onko jollain tietoa käykö väykyn perä lankkuun?
Esim mahtaisiko w210 300tdt 2.65 perä käydä minun 2.65 asd perän tilalle?
Katselin että väykyn 2.65 perän saisi Saksasta alta 100€ kun vastaava w124:sen perä maksaa 700-900€ jos sattuu löytymään äänetön.
Päällepäin nuo näyttävät samalta eli onko jollain tietoa käykö väykyn perä lankkuun?
Esim mahtaisiko w210 300tdt 2.65 perä käydä minun 2.65 asd perän tilalle?
Re: w210 perä w124:seen?
Väyrysen abs anturit pyörän navoissa, 124 (jos on) peräkopassa
Re: w210 perä w124:seen?
perän sisällä pienellä rattaalla on se anturi trikkeri..voisihan sen rakentaa kardaanille mutta se triggerin hammastus olisi sitten sille perä välitykselle.
Välityksen mukaan on aina erilaine triggeri siellä perässä valmis että pyörän nopeus olisi abs laitteistolle sama.
Mites toi navan vaihto...w202 on aika samanlainen ja väyrynenkin..oliko takatukivarsisto sama kaikkiin?
Välityksen mukaan on aina erilaine triggeri siellä perässä valmis että pyörän nopeus olisi abs laitteistolle sama.
Mites toi navan vaihto...w202 on aika samanlainen ja väyrynenkin..oliko takatukivarsisto sama kaikkiin?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 perä w124:seen?
Niin voisihan tuosta w202 sestakin laittaa navat jos saa vaan abs anturit paikalleen.
Mutta mites 2kpl taka abs antuteita naitetaan lankkuun kun alumperin on vaan 1kpl? Tietysti absit voisi otta pois käutöstä mutta ovathan ne ainakin talvella aika tarpeelliset
Mutta mites 2kpl taka abs antuteita naitetaan lankkuun kun alumperin on vaan 1kpl? Tietysti absit voisi otta pois käutöstä mutta ovathan ne ainakin talvella aika tarpeelliset
Re: w210 perä w124:seen?
Niin tai tarkemmin miettyäni riittäisi varmaan se anturi vaan toiseen renkaaseen kun nytkin abs jarruttaa molempia takarenkaita samaan tahtiin kun on vaan yks anturi.
Navalla olevassa anturissa on vaan se ongelma että se näyttää renkaan pyörimis nopeuden kun taas alkuperäinen paikka perän pyörimis nopeuden. Pystysiköhän sen anturin pulssia muokkamaan samanlaisella boxilla kuin sähköisen nopeusmittarin nopeuden säätöön tarkoitettulla...
Navalla olevassa anturissa on vaan se ongelma että se näyttää renkaan pyörimis nopeuden kun taas alkuperäinen paikka perän pyörimis nopeuden. Pystysiköhän sen anturin pulssia muokkamaan samanlaisella boxilla kuin sähköisen nopeusmittarin nopeuden säätöön tarkoitettulla...
Re: w210 perä w124:seen?
atlas kirjoitti:perän sisällä pienellä rattaalla on se anturi trikkeri..voisihan sen rakentaa kardaanille mutta se triggerin hammastus olisi sitten sille perä välitykselle.
Välityksen mukaan on aina erilaine triggeri siellä perässä valmis että pyörän nopeus olisi abs laitteistolle sama.
Mites toi navan vaihto...w202 on aika samanlainen ja väyrynenkin..oliko takatukivarsisto sama kaikkiin?
Ainakin väyrysen navassa on 1 tanko erikulmassa, kuin 124ssa. Epäilen, että sama 202ssa
Re: w210 perä w124:seen?
Tietääkö joku millaista signaalia abs anturi antaa?
Josko tuota singnaalia pystyisi muokkaamaan arduinolla, se luukee muistaakseni vaan max 5 volttia
Josko tuota singnaalia pystyisi muokkaamaan arduinolla, se luukee muistaakseni vaan max 5 volttia
Re: w210 perä w124:seen?
Ei mielestäni vaan siellä käytetään erilaista hammastriggeriä että saadaan samanlaine pyörtimistieto kokojajan ja luulen vahvasti että se antaa pyörän pyörimis nopeutta kokoajan..MAura kirjoitti:Niin tai tarkemmin miettyäni riittäisi varmaan se anturi vaan toiseen renkaaseen kun nytkin abs jarruttaa molempia takarenkaita samaan tahtiin kun on vaan yks anturi.
Navalla olevassa anturissa on vaan se ongelma että se näyttää renkaan pyörimis nopeuden kun taas alkuperäinen paikka perän pyörimis nopeuden. Pystysiköhän sen anturin pulssia muokkamaan samanlaisella boxilla kuin sähköisen nopeusmittarin nopeuden säätöön tarkoitettulla...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 perä w124:seen?
Tuo käy järkeen, nyt tarvis käydä jossain rompparilla vertailemassa napoja josko käyvät päittäin w202 tai w210 tuohon lankkuun.
Jos joltain löytyy kyseisiä napoja niin olisin kiitollinen infosta.
Jos joltain löytyy kyseisiä napoja niin olisin kiitollinen infosta.
Re: w210 perä w124:seen?
Kaveri sanoi että käy molemmista navat lankkuun.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 perä w124:seen?
Tom hanks!
Täytyy ruveta haalimaan osia
Täytyy ruveta haalimaan osia
Re: w210 perä w124:seen?
Kävikö se perä sinne fyysisesti? Meille on ens viikolla tulossa ulvovaperäinen w124 TDT, mihi vois keksii jonku perän väliaikasesti siks aikaa et kattoo saako sen oman perän ehjättyä. Se väliaikasuushan saattaa kestää vaik seuraavaan katastukseen asti, joten ois hyvä et se väliaikaisratkasu ois likimain oikeella välityksellä, ja tosiaan väyrysen perä vois olla helpompi ja halvempi löytää ku 124:n harva perä. Ja ilman ASD:tä on siis tuo tuleva perheenjäsen.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)